NK2005 (DG Het Noorden 100jaar)

Discussies over damsport (in het Nederlands)
Klareveld

Post by Klareveld » Thu Apr 21, 2005 00:42

Kosmos wrote:Rustig Klareveld.
Vertel eerst eens wat voor werk je zelf doet.
Dan mag je het aan Bert vragen, want Bert geeft zijn naam prijs en jij niet.
Ok. Heb jij weer gelijk. Eea aangepast.

maar... in het proces heb ik jou per ongeluk op ignore gezet. Niet de bedoeling! Hoe undo ik dat?

Bert Zwart

Post by Bert Zwart » Thu Apr 21, 2005 10:31

Klareveld wrote:
Bert Zwart wrote:In een kennisintensieve organisatie kunnen geen lange werkdagen worden gemaakt.
Dat leer je op elke beginnerscursus managen van professionals.
Totale bullshit wat je hierboven schrijft.

Rest van je post is overigens min of meer juist.
"Totale bullshit" is overdreven Klareveld, maar ik had preciezer moeten zijn.
Heb het nog even nagezocht in het materiaal van die beginnerscursus... [img]images/smilies/icon_redface.gif[/img]

In creatieve beroepen komt het vaak op de heldere ingeving aan. Inspiratie. Dat bereik je niet met een prikkloksysteem waarbij je mensen negen uur in een gebouw opsluit. Mee eens, Klareveld? En als je geinteresseerd bent in mijn werk, dan moet je maar googlen.
Ik geef overigens toe dat je dat eventueel wel van topsporters zou kunnen vragen voor 1 week per jaar. Maar ik denk dat de oplossing van Tjalling en Wieger dan beter is: verkort tegelijkertijd de bedenktijd.

Bert Zwart

Post by Bert Zwart » Thu Apr 21, 2005 12:11

inmiddels een hit op mijn webpage van de universiteit Tilburg.

Casper van der Tak

Post by Casper van der Tak » Thu Apr 21, 2005 16:25

Cees van der Bunt wrote:Een dammer die in het NK speelt mag zich een prof noemen denk ik. Dammen is zijn werk. In dat geval mag 2 partijen per dag geen bezwaar zijn. Mijn werkdag is langer. Je mag best werken voor je geld. Ik concludeer dat Kosmos dus geen prof is maar een goedwillende hobbyman. Heb je eigenlijk werk Kosmos of betalen wij als belastingbetaler jouw hobby? Logisch dat er geen sponsorgeld is. Jullie zuipen, zeiken elkaar af en zijn te beroerd voor een stukje inzet.
Maak hier in China vaak lange werkdagen, en ik kan je verzekeren dat 2 partijen op topniveau dammen, met een normaal speeltempo, een stuk zwaarder is dan 12 uren werken onder druk van een deadline - en heel veel slechter betaalt.

Als er 2 partijen op een dag zijn - dan met verkorte bedenktijd, en een ruime pauze tussen de rondes.

Zusje

Post by Zusje » Thu Apr 21, 2005 23:38

Zeg Erik volgens mij ben je je titel van meest "gehate dammer allertijden" kwijtgeraakt aan Michiel Kroesbergen [img]images/smilies/icon_wink.gif[/img] [img]images/smilies/icon_razz.gif[/img]

Henk de Witt

Post by Henk de Witt » Fri Apr 22, 2005 09:38

Zusje wrote:Zeg Erik volgens mij ben je je titel van meest "gehate dammer allertijden" kwijtgeraakt aan Michiel Kroesbergen [img]images/smilies/icon_wink.gif[/img] [img]images/smilies/icon_razz.gif[/img]
Misschien moet die andere Eric hier weer eens een poll op loslaten.

Vraagje

Post by Vraagje » Fri Apr 22, 2005 21:03

Zusje wrote:Zeg Erik volgens mij ben je je titel van meest "gehate dammer allertijden" kwijtgeraakt aan Michiel Kroesbergen [img]images/smilies/icon_wink.gif[/img] [img]images/smilies/icon_razz.gif[/img]
Henk de Witt wrote:
Tja ik zeg het niet graag, maar in de kwestie van de betreffende column ben ik het volledig eens met Michiel Kroesbergen. Wat dat betreft komt de titel dan wel goed terecht.

Overigens worden polls met als doel te bepalen of ik de meest gehate dammer ben als regel niet geopend door Eric, maar door een anoniem persoon, wiens identiteit na verloop van tijd bekend raakt, en die dan absoluut niets tegen me blijkt te hebben en erg veel spijt heeft van hetgeen hij heeft gedaan.
De meest gehate dammer allertijden.

Henk de Witt

Post by Henk de Witt » Fri Apr 22, 2005 21:17

Vraagje wrote:
Henk de Witt wrote:
Tja ik zeg het niet graag, maar in de kwestie van de betreffende column ben ik het volledig eens met Michiel Kroesbergen. Wat dat betreft komt de titel dan wel goed terecht.

Overigens worden polls met als doel te bepalen of ik de meest gehate dammer ben als regel niet geopend door Eric, maar door een anoniem persoon, wiens identiteit na verloop van tijd bekend raakt, en die dan absoluut niets tegen me blijkt te hebben en erg veel spijt heeft van hetgeen hij heeft gedaan.
Dat van die poll was maar een geintje Erik. Sommige polls zijn leuk, andere onzinnig of ongein.

A propos, ben jij het nog steeds eens met de gewraakte column nu Baljakin ontkent dat er op zijn deur is gebonkt en Barkel ontkent dat hij dronken achter het bord heeft gezeten?
Kortom, nu blijkt dat er aperte onwaarheden in de column staan?

Vraagje

Post by Vraagje » Fri Apr 22, 2005 21:29

Henk de Witt wrote:
Vraagje wrote:
Henk de Witt wrote: Misschien moet die andere Eric hier weer eens een poll op loslaten.

Dat van die poll was maar een geintje Erik. Sommige polls zijn leuk, andere onzinnig of ongein.

A propos, ben jij het nog steeds eens met de gewraakte column nu Baljakin ontkent dat er op zijn deur is gebonkt en Barkel ontkent dat hij dronken achter het bord heeft gezeten?
Kortom, nu blijkt dat er aperte onwaarheden in de column staan?
Ik had het al wel gelezen, maar heb het me bij het plaatsen van mijn vorige post niet voldoende gerealiseerd, mogelijk mede omdat ik na een paar dagen geen tijd te hebben gehad nu een heleboel moet bijlezen. Als er pertinente onwaarheden in de column staan dan keur ik dat uiteraard af. Wel blijf ik het onprofessioneel vinden om tot diep in de nacht te gaan stappen voorafgaand aan een NK-partij, om vervolgens met een tempo van een halve minuut bedenktijd per zet in een zetje te lopen.

Klaas Bruinsmeer

Post by Klaas Bruinsmeer » Sat Apr 23, 2005 13:56

Vraagje wrote: Wel blijf ik het onprofessioneel vinden om tot diep in de nacht te gaan stappen voorafgaand aan een NK-partij, om vervolgens met een tempo van een halve minuut bedenktijd per zet in een zetje te lopen.
Good point.

mikkeltje

Post by mikkeltje » Sat Apr 23, 2005 15:12

Klaas Bruinsmeer wrote:
Vraagje wrote: Wel blijf ik het onprofessioneel vinden om tot diep in de nacht te gaan stappen voorafgaand aan een NK-partij, om vervolgens met een tempo van een halve minuut bedenktijd per zet in een zetje te lopen.
Good point.
Ik geloof niet dat het aan ons is om te oordelen hoe iemand zijn partij indeelt. Marino, maar ook bijvoorbeeld Geert van Aalten, hebben met het opleggen van een tijdsdruk aan de tegenstander veel goede resultaten behaald.

Overigens, als je de partij goed bekijkt is het niet een zetje waar Marino intrapt, maar een lichte forcing van Kees en probeerde Marino naar voren te rammen.

Vraagje

Post by Vraagje » Sat Apr 23, 2005 19:24

mikkeltje wrote:
Klaas Bruinsmeer wrote:
Good point.
Ik geloof niet dat het aan ons is om te oordelen hoe iemand zijn partij indeelt. Marino, maar ook bijvoorbeeld Geert van Aalten, hebben met het opleggen van een tijdsdruk aan de tegenstander veel goede resultaten behaald.

Overigens, als je de partij goed bekijkt is het niet een zetje waar Marino intrapt, maar een lichte forcing van Kees en probeerde Marino naar voren te rammen.
Snel spelen en daarmee je tegenstander onder druk zetten is een sterk wapen. Maar m.i. is een kwartier voor 25 zetten niet meer serieus te nemen als zijnde een zinnige poging om een goede score te behalen.

tantekaatje

Post by tantekaatje » Sat Apr 23, 2005 20:53

Vraagje wrote:
mikkeltje wrote:
Klaas Bruinsmeer wrote: Good point.

Snel spelen en daarmee je tegenstander onder druk zetten is een sterk wapen. Maar m.i. is een kwartier voor 25 zetten niet meer serieus te nemen als zijnde een zinnige poging om een goede score te behalen.
Ja, zo speelt Marino nu eenmaal en hij bereikt er de finale mee. In de halve finale dit jaar zijn er partijen bij met nog kortere bedenktijd per zet.
Waarom dit juist nu een probleem is begrijp ik niet zo. Overigens NK spelers vallen er niet over, omdat die de stijl van Marino kennen.

Vraagje

Post by Vraagje » Sat Apr 23, 2005 21:01

tantekaatje wrote:
Vraagje wrote:
mikkeltje wrote: Ik geloof niet dat het aan ons is om te oordelen hoe iemand zijn partij indeelt. Marino, maar ook bijvoorbeeld Geert van Aalten, hebben met het opleggen van een tijdsdruk aan de tegenstander veel goede resultaten behaald.

Ja, zo speelt Marino nu eenmaal en hij bereikt er de finale mee. In de halve finale dit jaar zijn er partijen bij met nog kortere bedenktijd per zet.
Waarom dit juist nu een probleem is begrijp ik niet zo. Overigens NK spelers vallen er niet over, omdat die de stijl van Marino kennen.
Indien een halve minuut per zet tegen sterke tegenstanders voor hem werkelijk niet ongebruikelijk is neem ik mijn woorden terug.

tantekaatje

Post by tantekaatje » Sun Apr 24, 2005 00:14

Vraagje wrote:
tantekaatje wrote:
Vraagje wrote: Snel spelen en daarmee je tegenstander onder druk zetten is een sterk wapen. Maar m.i. is een kwartier voor 25 zetten niet meer serieus te nemen als zijnde een zinnige poging om een goede score te behalen.
Indien een halve minuut per zet tegen sterke tegenstanders voor hem werkelijk niet ongebruikelijk is neem ik mijn woorden terug.
Je hebt wel gelijk hoor....Hij kan beter meer tijd nemen. Veel mensen vallen nu over de partij van Marino tegen Thijssen. Toen een week daarvoor Marino na een avond stappen en amper geslapen te hebben tegen Baljakin zijn partij door slordig spel verloor hoorde ik niemand. Sterker nog Kroesbergen prees Baljakin in zijn colomn de hemel in, terwijl de situatie het zelfde was......Thijssen beschreef op de site damwereld.com zijn partij tegen Marino als zijn beste partijopzet en volgens hem stond Marino al voor dat zetje(forcing) totaal verloren.

Post Reply