NK2005 (DG Het Noorden 100jaar)

Discussies over damsport (in het Nederlands)
Ben Anoniem

Post by Ben Anoniem » Tue Apr 19, 2005 22:30

Noem die tweede ronde "rondje van de zaak" en het damvolk stroomt toe.

Kosmos
Real name: Tj. Goedemoed

Post by Kosmos » Wed Apr 20, 2005 01:13

Henk de Witt wrote:
Eric van Dusseldorp wrote:In Nijmegen Open spelen ze al jaren twee partijen per dag met 50 zetten p.p. in twee uur. Niemand klaagt erover. Het is 's werelds grootste damtoernooi.
Nijmegen was jarenlang mijn tweede favoriete zomertoernooi na Parthenay. Ik heb het altijd jammer gevonden dat er drie dagen waren met twee partijen per dag. Veel andere deelnemers dachten er net zo over. Het bleef een leuk toernooi, maar om op gang te komen in die middagpartij...
Kijk, ze spelen nu 1 partij per dag.
Dat moet maar ff verdubbeld worden.
Kans op werkdagen van 10 uur of meer.
Bij sneller tempo meer beslissingen.
Bij sneller tempo minder ernstige belasting van de spelers.
Is het dan zo moeilijk om eens van de oude patronen af te wijken?
Zelf speel ik Nijmegen domweg niet vanwege die 2 partijen per dag.
Ik ben een damgenieter net als Henk de Witt.
Geen monnik, geen slaaf, geen arbeider.
Ik vond die dubbele ronden nou niet echt genieten.
Ik vond het zwaar werk, de dag was zwaarder dan een gewone werkdag.
Twee partijen van anderhalf uur + half uur voor rest is een redelijk voorstel daarom.
Is ook niet voor niks ingevoerd in Rusland.
Heaven is no location, but a state of mind

Cees van der Bunt

Post by Cees van der Bunt » Wed Apr 20, 2005 11:18

Een dammer die in het NK speelt mag zich een prof noemen denk ik. Dammen is zijn werk. In dat geval mag 2 partijen per dag geen bezwaar zijn. Mijn werkdag is langer. Je mag best werken voor je geld. Ik concludeer dat Kosmos dus geen prof is maar een goedwillende hobbyman. Heb je eigenlijk werk Kosmos of betalen wij als belastingbetaler jouw hobby? Logisch dat er geen sponsorgeld is. Jullie zuipen, zeiken elkaar af en zijn te beroerd voor een stukje inzet.

Cees van der Bunt

Post by Cees van der Bunt » Wed Apr 20, 2005 11:26

wat is eigenlijk killerdammen? gaat dat op een gewoon dambord en was er veel belangstelling voor, zijn er bijvoorbeeld clubs van. Ik heb graag meer info. Is het niet wat vreemd om tijdens een regulier Nk het veel te hebben over killer?

Eric van Dusseldorp

Post by Eric van Dusseldorp » Wed Apr 20, 2005 11:32

Cees van der Bunt wrote:wat is eigenlijk killerdammen? gaat dat op een gewoon dambord en was er veel belangstelling voor, zijn er bijvoorbeeld clubs van. Ik heb graag meer info. Is het niet wat vreemd om tijdens een regulier Nk het veel te hebben over killer?
Er is op dit forum veel gesproken over killer draughts of demotiedammen (= hetzelfde). Gewoon even zoeken.

Bert Zwart

Post by Bert Zwart » Wed Apr 20, 2005 11:33

Cees van der Bunt wrote:Een dammer die in het NK speelt mag zich een prof noemen denk ik. Dammen is zijn werk. In dat geval mag 2 partijen per dag geen bezwaar zijn. Mijn werkdag is langer. Je mag best werken voor je geld. Ik concludeer dat Kosmos dus geen prof is maar een goedwillende hobbyman. Heb je eigenlijk werk Kosmos of betalen wij als belastingbetaler jouw hobby? Logisch dat er geen sponsorgeld is. Jullie zuipen, zeiken elkaar af en zijn te beroerd voor een stukje inzet.
De veronderstelling in je eerste post is niet juist. Er zijn genoeg amateurs die het NK halen.

en stel dat je dammen als werk beschouwd, dan mag je van me aannemen dat dammen een creatief beroep is. Kennisintensief.

In een kennisintensieve organisatie kunnen geen lange werkdagen worden gemaakt.
Dat leer je op elke beginnerscursus managen van professionals.

Mijn conclusie is derhalve dat dat je eerste twee zinnen de plank misslaan.

De derde zin is volstrekt oninteressant. Geen enkele forumlezer interesseert zich in je werkdag.

Je conclusie in zin 4 is volstrekt onjuist, en ook teveel op de persoon gericht.
De rest van je post is ronduit stemmingmakend.

Je bent eigenlijk een ontzettend zielig mannetje. Je begeeft je alleen in de shit die bij het dammen komt kijken zonder in staat te zijn om de schoonheid van het spel te doorgronden.

mikkeltje

Post by mikkeltje » Wed Apr 20, 2005 11:49

Baljakin, die uit zijn slaap zou zijn gehaald, vindt de reactie nogal overtrokken. ‘Ik ben helemaal niet wakker gemaakt. De avond voor een wedstrijd slaap ik vaak slecht. Ik lag te woelen in bed en hoorde Marino een gesprek voeren met een andere dammer. Dat vond ik wel een amusant gesprek, dus ben ik blijven meeluisteren. Vond ik wel geinig. Hij heeft echt niet op mijn deur gebonkt.

‘De schuld voor de nederlaag ligt bij mijzelf’, vervolgt Baljakin. ‘Ik heb slecht gedamd. Als iemand zich wil voorbereiden door te zuipen, moet hij dat zelf weten. Wat mij betreft doen we het volgend jaar precies zo.’

Cees van der Bunt

Post by Cees van der Bunt » Wed Apr 20, 2005 13:19

Bert Zwart heeft het niet helemaal begrepen. Het Nk kwam in de publiciteit door drank en remise. En door het zweten tijdens sex. Prima publiciteit derhalve. Tientallen mensen schijnen ruim betaald te krijgen voor een potje dammen terwijl er absoluut geen breed draagvlak van dammers is. Wel drammers zoals de goedgebekte maar volstrekt nietszeggende Zwart

Ben Anoniem

Post by Ben Anoniem » Wed Apr 20, 2005 13:27

Cees van der Bunt wrote: Tientallen mensen schijnen ruim betaald te krijgen voor een potje dammen
Wat is toch het probleem van deze man?
Dat hij fantasie verwart met realiteit is wel duidelijk. Maar dat moet toch een oorzaak hebben?

Kosmos

Post by Kosmos » Wed Apr 20, 2005 19:49

Cees van der Bunt wrote:Een dammer die in het NK speelt mag zich een prof noemen denk ik. Dammen is zijn werk. In dat geval mag 2 partijen per dag geen bezwaar zijn. Mijn werkdag is langer. Je mag best werken voor je geld. Ik concludeer dat Kosmos dus geen prof is maar een goedwillende hobbyman. Heb je eigenlijk werk Kosmos of betalen wij als belastingbetaler jouw hobby? Logisch dat er geen sponsorgeld is. Jullie zuipen, zeiken elkaar af en zijn te beroerd voor een stukje inzet.
Tegen de vleesgeworden triestheid Cees van der Cunt wilde ik nog zeggen:
Ik verdien een minimumloon met dammen.
Daarnaast doe ik vrijwilligerswerk bij de Provinciale Bibliotheek Leeuwarden, ik voer daar de damboeken uit de collectie Bosma in.
Ik doe dat gratis, opdat arme lieden zoals jij er geen belastingcentjes aan kwijt hoeven raken.
Dit is mijn enige reactie op jouw booasaardige schrijfsels. Je koppelt onbeschofheid aan onwetendheid. Je staat vanaf nu op Ignore.

Klaas van der Laan
Real name: Klaas van der Laan

Post by Klaas van der Laan » Wed Apr 20, 2005 21:00

Tip voor de organisatie:
Bundel alle betreffende commentaren en perspublicaties en stuur ze naar Sjoerd Kooistra (eigenaar van vele kroegen in Groningen, waaronder De Drie Gezusters). Ook een bundel naar de Groninger City Club en de Universiteit kan geen kwaad, want het is pure Groningen-propaganda. Mogelijk levert dat de volgende keer een tienvoudig budget op.

Damkoningin
Real name: Irene Stegeman

Post by Damkoningin » Wed Apr 20, 2005 21:05

Klaas van der Laan wrote:Tip voor de organisatie:
Bundel alle betreffende commentaren en perspublicaties en stuur ze naar Sjoerd Kooistra (eigenaar van vele kroegen in Groningen, waaronder De Drie Gezusters). Ook een bundel naar de Groninger City Club en de Universiteit kan geen kwaad, want het is pure Groningen-propaganda. Mogelijk levert dat de volgende keer een tienvoudig budget op.
Nog een tip.
Volgens mij was het niet zo moeilijk om een paar meer sponsoren te vinden, vraag gewoon de kroegen die in de buurt zitten. (als ze daar toch elke avond/nacht zitten, verdienen ze er ook wel genoeg aan.) [img]images/smilies/icon_wink.gif[/img] [img]images/smilies/icon_razz.gif[/img] [img]images/smilies/icon_lol.gif[/img]
*Want achter het masker van "toch wel gelukkig" ligt wanhoop en twijfel zo drijvend en nukkig*

~Geen medelijden voor hem die zonder kennis is~

tantekaatje

Post by tantekaatje » Wed Apr 20, 2005 22:17

Klaas van der Laan wrote:Tip voor de organisatie:
Dat klopt en als Grolsch en/of Heineken erachter gaan staan dan heb je wel een echte sponser. En nu we weten dat dammers zweten met sex is in die industrie ook nog wel een sponser te vinden. En niet dammers maar denken dat dammers als een plank in bed liggen.
Dammen komt eindelijk nu eens uit de saaiheid en krantenartikels worden weer gelezen. Een aantal artikels met boulevard gehalte hoort bij elke sport. [img]images/smilies/icon_lol.gif[/img]

Klareveld

Post by Klareveld » Thu Apr 21, 2005 00:04

Bert Zwart wrote:In een kennisintensieve organisatie kunnen geen lange werkdagen worden gemaakt.
Totale bullshit wat je hierboven schrijft.

Rest van je post is overigens min of meer juist.
Last edited by Klareveld on Thu Apr 21, 2005 00:38, edited 1 time in total.

Kosmos

Post by Kosmos » Thu Apr 21, 2005 00:31

Klareveld wrote:
Bert Zwart wrote:In een kennisintensieve organisatie kunnen geen lange werkdagen worden gemaakt.
Totale bullshit wat je hierboven schrijft. Volgens mij weet je totaal niet waar je het over hebt. Wat voor werk doe jij?

Rest van je post is overigens min of meer juist.
Rustig Klareveld.
Vertel eerst eens wat voor werk je zelf doet.
Dan mag je het aan Bert vragen, want Bert geeft zijn naam prijs en jij niet.

Post Reply