NK2005 (DG Het Noorden 100jaar)
-
Dagcolumns
Kroda NK Zuipen 2005
Door Michiel Kroesbergen
Barkel gaat donderdagavond de stad in. Zuipt daar tot een uurtje of vijf, zes. Komt terug bij het hotel. Bonst op de ramen. Maakt Baljakin wakker. Volgende dag twaalf uur. Nog helemaal dronken. Gebruikt 16 minuten om van Thijssen te verliezen. Thijssen kampioen. Baljakin geen kampioen. Barkel tegen het Algemeen Dagblad: ,,Met zes uur slaap per nacht red ik het wel. 's Ochtends loop ik gewoon even hard, en dan ben ik weer helemaal fit om een partij te spelen.'' Geen commentaar...
Het is niet leuk om te suggereren dat de kampioen zijn kampioenschap aan die ene partij te danken heeft. Vermeld dan ook dat Baljakin een week daarvoor ook dat geluk mocht hebben in een zelfde situatie. Hanco beschreef al eerder over de nacht van 9 op 10 april. De pers vond het allemaal wel leuk dat artikel op de laatste dag op het publicatiebord.
Ik vind dat jammer omdat het over het algemeen toch een leuk toernooi was. Ik ben er twee keer geweest en ik vond ook de publiciteit tot de laatste dag heel positief. Op het publicatiebord kon je alle stukjes lezen.
Kroda NK Zuipen 2005
Door Michiel Kroesbergen
Barkel gaat donderdagavond de stad in. Zuipt daar tot een uurtje of vijf, zes. Komt terug bij het hotel. Bonst op de ramen. Maakt Baljakin wakker. Volgende dag twaalf uur. Nog helemaal dronken. Gebruikt 16 minuten om van Thijssen te verliezen. Thijssen kampioen. Baljakin geen kampioen. Barkel tegen het Algemeen Dagblad: ,,Met zes uur slaap per nacht red ik het wel. 's Ochtends loop ik gewoon even hard, en dan ben ik weer helemaal fit om een partij te spelen.'' Geen commentaar...
Het is niet leuk om te suggereren dat de kampioen zijn kampioenschap aan die ene partij te danken heeft. Vermeld dan ook dat Baljakin een week daarvoor ook dat geluk mocht hebben in een zelfde situatie. Hanco beschreef al eerder over de nacht van 9 op 10 april. De pers vond het allemaal wel leuk dat artikel op de laatste dag op het publicatiebord.
Ik vind dat jammer omdat het over het algemeen toch een leuk toernooi was. Ik ben er twee keer geweest en ik vond ook de publiciteit tot de laatste dag heel positief. Op het publicatiebord kon je alle stukjes lezen.
Nu hebben ze hun zin.
Tut tut als de organisatie nu hun smoelwerk had gehouden hadden we volgend jaar weer een NK gehad.
Maar nee elke krant die ik nu opensla kotst over Marino en Kees heen. [img]images/smilies/icon_evil.gif[/img]
Dus nu hebben jullie je zin de doodsteek voor het dammen [img]images/smilies/icon_sad.gif[/img] .
Hadden jullie dan echt niet over de gevolgen kunnen nadenken , stelletje zielige schlemielen?
Een paar dagen terug nam ik mijn woorden terug in een vlaag van verstandsverbijstering en liefde maar nu ik de gevolgen zie heb ik maar 1 conclusie niet Barkel maar de organisatie dit toernooi zwaar verneukt heeft... [img]images/smilies/icon_rolleyes.gif[/img]
Het kan ook anders in Westerhaar werd eens een stuk geschreven over mijn nachtelijke escapades en in het stuk werd verteld hoe ik het naar mijn zin had en me amuseerde.
Het is maar hoe je het brengt..
Je moet niet de gevolgen vergeten van landelijk uitgemeten nieuws..
Ook heb ik Auke Scholma wel es zien schrijven in het bondsblad dat hij aan het einde van het toernooi niet meer wist waar ie was dit hoort nu eenmaal bij het dammen of dat goed is of niet..
Maar ik zie een organisatie Auke nog niet de grond in trappen laat staan stukken schrijven waarin je verteld dat Auke stinkt naar zweet.
Nee daarvoor kiezen ze een levensgenieter als Marino...
Jammer.................................. [img]images/smilies/icon_sad.gif[/img]
En o ja Kosmos ik vind het ook fijn om terug te zijn. [img]images/smilies/icon_biggrin.gif[/img]
Maar nee elke krant die ik nu opensla kotst over Marino en Kees heen. [img]images/smilies/icon_evil.gif[/img]
Dus nu hebben jullie je zin de doodsteek voor het dammen [img]images/smilies/icon_sad.gif[/img] .
Hadden jullie dan echt niet over de gevolgen kunnen nadenken , stelletje zielige schlemielen?
Een paar dagen terug nam ik mijn woorden terug in een vlaag van verstandsverbijstering en liefde maar nu ik de gevolgen zie heb ik maar 1 conclusie niet Barkel maar de organisatie dit toernooi zwaar verneukt heeft... [img]images/smilies/icon_rolleyes.gif[/img]
Het kan ook anders in Westerhaar werd eens een stuk geschreven over mijn nachtelijke escapades en in het stuk werd verteld hoe ik het naar mijn zin had en me amuseerde.
Je moet niet de gevolgen vergeten van landelijk uitgemeten nieuws..
Ook heb ik Auke Scholma wel es zien schrijven in het bondsblad dat hij aan het einde van het toernooi niet meer wist waar ie was dit hoort nu eenmaal bij het dammen of dat goed is of niet..
Maar ik zie een organisatie Auke nog niet de grond in trappen laat staan stukken schrijven waarin je verteld dat Auke stinkt naar zweet.
Nee daarvoor kiezen ze een levensgenieter als Marino...
Jammer.................................. [img]images/smilies/icon_sad.gif[/img]
En o ja Kosmos ik vind het ook fijn om terug te zijn. [img]images/smilies/icon_biggrin.gif[/img]
Wie geen hersens heeft om te denken, werke!
Re: Nu hebben ze hun zin.
[img]images/smilies/welcome.gif[/img]ktarinus wrote: Het kan ook anders in Westerhaar werd eens een stuk geschreven over mijn nachtelijke escapades en in het stuk werd verteld hoe ik het naar mijn zin had en me amuseerde.
Tuurlijk. [img]images/smilies/icon_exclaim.gif[/img]
......door politie en dominee geweerd.....
Marino is niet anders gewend van het Westerhaarder Nieuwsblad.Vengaboy wrote:ktarinus wrote: Het kan ook anders in Westerhaar werd eens een stuk geschreven over mijn nachtelijke escapades en in het stuk werd verteld hoe ik het naar mijn zin had en me amuseerde.
Tuurlijk.
Iedere wedstrijd weer:
"Barkel vermaakt zich opperbest"
En dan plots in Groningen opent men de Wolfenjacht.
Heaven is no location, but a state of mind
[img]http://fmjd.org/dias2/save/11139170575.png[/img]
Dolfing - Heusdens 2-0
<b>53. ..... 26-31</b> Martin mist 12-18 23x12 47-24 (aangegeven door J.Sterrenburg), maar wist nog wel te winnen
Dolfing - Heusdens 2-0
<b>53. ..... 26-31</b> Martin mist 12-18 23x12 47-24 (aangegeven door J.Sterrenburg), maar wist nog wel te winnen
- Hanco Elenbaas
Nu de deelnemers aan het NK zich toch maar blijken te vervelen in de avonduren, is het misschien een goed idee om ze de volgende keer twee partijen op één dag te laten spelen. In het kampioenschap van Rusland gebeurde dat ook in 2004 en in het Bijlmertoernooi moet je op twee dagen twee partijen spelen, wat zwaar is, maar goed te doen.
Bij twee partijen op één dag heeft de organisatie 6 dagen minder stress, het scheelt de deelnemers vakantiedagen en het geld dat wordt uitgespaard voor de verblijfkosten kan de prijzenpot een stuk ruimer maken.
Bij twee partijen op één dag heeft de organisatie 6 dagen minder stress, het scheelt de deelnemers vakantiedagen en het geld dat wordt uitgespaard voor de verblijfkosten kan de prijzenpot een stuk ruimer maken.
Vergeet niet te vermelden dat de spelers anderhalf uur kregen!Hanco Elenbaas wrote:Nu de deelnemers aan het NK zich toch maar blijken te vervelen in de avonduren, is het misschien een goed idee om ze de volgende keer twee partijen op één dag te laten spelen. In het kampioenschap van Rusland gebeurde dat ook in 2004 en in het Bijlmertoernooi moet je op twee dagen twee partijen spelen, wat zwaar is, maar goed te doen.
Mits de spelers anderhalf uur krijgen voel ik wel wat voor dit voorstel.
Hoeven Dieter en de zijnen niet bang te zijn voor andere regels.
Ondertussen organiseren wij wel een killer-wedstrijd.
Het artikel van m is om minstens twee redenen kwaadaardig:
1) Er wordt gesuggereerd dat de strijd buiten het bord om is beslist. Maar dat is domweg onwaar. Wat ook niet bekend schijnt te zijn. Barkel had de nacht voor zijn partij met de Bal; ook keihard gezopen en amper geslapen. Dus niks competitievervalsing.
Ondertussen staan alle kranten te juichen dat de strijd in de kroeg beslist is...
Neen, moeders van dit land, stuur uw kinderen op voetbal, daar gaat het tenminste wel beschaafd er aan toe!
2) Het was niet Barkel maar Bas die op de ramen bonkte bij Bal. Hij meende namelijk zijn sleutel kwijt te zijn. Later bleek dat zijn sleutel in zijn portemonnai zat.
Kortom: Kwaadsprekerij.
M heeft de dammers en de damwereld een slechte dienst bewezen met dit kwaadaardige artikel.
1) Er wordt gesuggereerd dat de strijd buiten het bord om is beslist. Maar dat is domweg onwaar. Wat ook niet bekend schijnt te zijn. Barkel had de nacht voor zijn partij met de Bal; ook keihard gezopen en amper geslapen. Dus niks competitievervalsing.
Ondertussen staan alle kranten te juichen dat de strijd in de kroeg beslist is...
Neen, moeders van dit land, stuur uw kinderen op voetbal, daar gaat het tenminste wel beschaafd er aan toe!
2) Het was niet Barkel maar Bas die op de ramen bonkte bij Bal. Hij meende namelijk zijn sleutel kwijt te zijn. Later bleek dat zijn sleutel in zijn portemonnai zat.
M heeft de dammers en de damwereld een slechte dienst bewezen met dit kwaadaardige artikel.
Bovendien is m, ook nadat ie door Marino op de onjuistheid van zijn verhaal is gewezen, met de kwaadsprekerij verder gegaan en heeft m niets van zijn verhaal ingetrokken of gecorrigeerd. (overigens gebeurde dit aan het eind van de veschijningsdag; Marino wist simpelweg niet dat de column geplaatst was)Kosmos wrote:Het artikel van m is om minstens twee redenen kwaadaardig:
Verder mag m zijn mening hebben over feitelijke gebeurtenissen en verwoorden in een column. Hoewel ik betwijfel of daar ooit nog iemand op zit te wachten
- Hanco Elenbaas
Dat verhaal van m zal Marino geen windeieren leggen! Gisteren zag ik composite al applaudiseren en allerlei sponsors, zoals Bart Smit Volendam, staan zich te verdringen om Marino vast te leggen voor de komende competities. Met dank aan m.mikkeltje wrote:Bovendien is m, ook nadat ie door Marino op de onjuistheid van zijn verhaal is gewezen, met de kwaadsprekerij verder gegaan en heeft m niets van zijn verhaal ingetrokken of gecorrigeerd. (overigens gebeurde dit aan het eind van de veschijningsdag; Marino wist simpelweg niet dat de column geplaatst was)Kosmos wrote:Het artikel van m is om minstens twee redenen kwaadaardig:
Verder mag m zijn mening hebben over feitelijke gebeurtenissen en verwoorden in een column. Hoewel ik betwijfel of daar ooit nog iemand op zit te wachten
Het is dus een beetje flauw om alle eer voor het bonzen op het raam van Ballie nu aan Bas te geven. [img]images/smilies/icon_smile.gif[/img]
- Hanco Elenbaas
In 2001 was het in de meestergroep 45 zetten anderhalf uur, maar in de grootmeestergroep gewoon 50 zetten twee uur. In 2002 en 2003 ook twee uur 50 zetten. Niemand klaagde. Vind jij het te zwaar?Kosmos wrote:Vergeet niet te vermelden dat de spelers anderhalf uur kregen!Hanco Elenbaas wrote:Nu de deelnemers aan het NK zich toch maar blijken te vervelen in de avonduren, is het misschien een goed idee om ze de volgende keer twee partijen op één dag te laten spelen. In het kampioenschap van Rusland gebeurde dat ook in 2004 en in het Bijlmertoernooi moet je op twee dagen twee partijen spelen, wat zwaar is, maar goed te doen.
Mits de spelers anderhalf uur krijgen voel ik wel wat voor dit voorstel.
Hoeven Dieter en de zijnen niet bang te zijn voor andere regels.
Ondertussen organiseren wij wel een killer-wedstrijd.
Dieter doet mee in de open meestergroep tijdens het 1e WK Killer in 2006!
-
- Henk de Witt
Nijmegen was jarenlang mijn tweede favoriete zomertoernooi na Parthenay. Ik heb het altijd jammer gevonden dat er drie dagen waren met twee partijen per dag. Veel andere deelnemers dachten er net zo over. Het bleef een leuk toernooi, maar om op gang te komen in die middagpartij...Eric van Dusseldorp wrote:In Nijmegen Open spelen ze al jaren twee partijen per dag met 50 zetten p.p. in twee uur. Niemand klaagt erover. Het is 's werelds grootste damtoernooi.
Het zone toernooi kent ook twee ronden per dag.Henk de Witt wrote:Nijmegen was jarenlang mijn tweede favoriete zomertoernooi na Parthenay. Ik heb het altijd jammer gevonden dat er drie dagen waren met twee partijen per dag. Veel andere deelnemers dachten er net zo over. Het bleef een leuk toernooi, maar om op gang te komen in die middagpartij...Eric van Dusseldorp wrote:In Nijmegen Open spelen ze al jaren twee partijen per dag met 50 zetten p.p. in twee uur. Niemand klaagt erover. Het is 's werelds grootste damtoernooi.