Royement Tjalling Goedemoed lachwekkend en absurd

Discussies over damsport (in het Nederlands)
DeletedProfile

koningshuisgezind?

Post by DeletedProfile » Tue Nov 11, 2003 11:53

of ben je groots voorstander van t koningshuis?

Bert Zwart

allo allo

Post by Bert Zwart » Tue Nov 11, 2003 11:59

een andere vergelijking: Als Jozef Linssen Baron Von Smallhausen is, wie is dan Herr Flick?

Eric Sanders

Re: koningshuisgezind?

Post by Eric Sanders » Tue Nov 11, 2003 12:01

rijmer wrote:of ben je groots voorstander van t koningshuis?
Dat zeker. Omdat het niet meer van deze tijd is.
Antiek gooi je toch ook niet weg?

Eric van Dusseldorp

Post by Eric van Dusseldorp » Tue Nov 11, 2003 12:25

Eric Sanders wrote:
Eric van Dusseldorp wrote:
Eric Sanders wrote:Ik had het niet erg gevonden als Balkenende die Spijkerman zijn Nederlands staatsburgerschap ontzegd had.
Is dit ook satire?
Neen, ik mag die vent gewoon niet.
Grappig.
Ik had jou altijd als de Nijmeegse Jack Spijkerman gezien. Links, tegen de christelijke moraal en zo.

Kosmos
Real name: Tj. Goedemoed

Post by Kosmos » Tue Nov 11, 2003 16:41

Jan Pieter wrote:Van onze politieke verslaggever:

Minister-president Ebbo Balkenende en minister van justitie Leen Donner moeten zich vanmiddag in de Tweede Kamer verantwoorden voor hun kritiek op de satire over het Koninklijk Huis. Het staat de heren uiteraard vrij om de satire smakeloos en beschadigend te vinden, maar hen wordt kwalijk genomen dat ze zich in hun functie als bestuurder hierover hebben uitgelaten. Extra complicerend is dat Balkenende en Donner suggereerden namens het kabinet te spreken, terwijl nu blijkt dat de andere ministers van niets wisten en de kritiek ook niet delen. Waarschijnlijk worden de uitspraken vanmiddag wat afgezwakt, waarna alles met een sisser afloopt. De rapen zouden gaar geweest zijn als de heren ook nog eigenmachtig straffen hadden uitgedeeld, maar zo dom zijn onze ministers natuurlijk ook weer niet.
Hahahahaha groots! Ik ontwaarde gisteren naar het journaal kijken en de krantenberichten volgend ook een verrassende paralel hahaha.
Qua populariteit scoren beide duo's ook analoog haha.

Kijk eens welke mail ik kreeg vandaag:

"Ik heb effe wat reacties bekeken over jouw royement op het forum. Het is teveel allemaal om te lezen, maar ik dacht waarom maak je er niet een boek van? Zodra dat uit is wordt je meteen weer geroyeerd, wat weer aanleiding geeft om deel 2 te maken..."

Misschien een lucratieve tip?
"Van jeugdtrainer tot dissident"
Heaven is no location, but a state of mind

Kosmos
Real name: Tj. Goedemoed

Post by Kosmos » Tue Nov 11, 2003 16:45

GuidoB wrote:Ik ben inmiddels het overzicht over de situatie een beetje kwijtgeraakt. Een hoop mensen vinden het tijdelijke royement belachelijk, maar doet er ook iemand iets aan? Wie kan de volgende vragen beantwoorden?

1. Loopt er een bezwaar procedure tegen de beslissing van het KNDB-bestuur?
2. Is Tjalling inmiddels weer lid van de KNDB? Ofwel: heeft Apeldoorn hem opnieuw aangemeld?
3. Is Apeldoorn van plan om Tjalling aanstaande zaterdag weer op te stellen?

Het lijkt mij van groot belang dat het eventuele protest voor het weekend is afgerond. Mocht er niets in de situatie veranderen, dan kan Tjalling m.i. dit seizoen niet meer voor Apeldoorn spelen. Ik heb de reden hiervoor al eens op dit forum gepost.
Onze nobele secretaris Leen had Bob Nuijs beloofd dit weekend en uiterlijk maandag te antwoorden op zijn verzoek het royement geheel terug te draaien.
Tot nu toe heeft Bob (noch Apeldoorn) iets vernomen van onze nobele bestuurders..............
Heaven is no location, but a state of mind

Hanco Elenbaas

Post by Hanco Elenbaas » Tue Nov 11, 2003 19:55

Kosmos wrote:
GuidoB wrote:Ik ben inmiddels het overzicht over de situatie een beetje kwijtgeraakt. Een hoop mensen vinden het tijdelijke royement belachelijk, maar doet er ook iemand iets aan? Wie kan de volgende vragen beantwoorden?

1. Loopt er een bezwaar procedure tegen de beslissing van het KNDB-bestuur?
2. Is Tjalling inmiddels weer lid van de KNDB? Ofwel: heeft Apeldoorn hem opnieuw aangemeld?
3. Is Apeldoorn van plan om Tjalling aanstaande zaterdag weer op te stellen?

Het lijkt mij van groot belang dat het eventuele protest voor het weekend is afgerond. Mocht er niets in de situatie veranderen, dan kan Tjalling m.i. dit seizoen niet meer voor Apeldoorn spelen. Ik heb de reden hiervoor al eens op dit forum gepost.
Onze nobele secretaris Leen had Bob Nuijs beloofd dit weekend en uiterlijk maandag te antwoorden op zijn verzoek het royement geheel terug te draaien.
Tot nu toe heeft Bob (noch Apeldoorn) iets vernomen van onze nobele bestuurders..............
Het zou kunnen dat de enige echte jurist in de tuchtcommissie, de Amsterdamse advocaat Kees Jacobs, dit soort bestuursbeleid niet meer pikt. Afgelopen zaterdag hoorde ik dat Kees zou overwegen zijn lidmaatschap van de tuchtcommissie eraan te geven.
Als dat zo is, dan heeft Leen de Rooij een extra probleem.
Want dan zou de tuchtcommissie nog maar uit drie leden bestaan, W.J. Dammingh (een verre van onpartijdige persoon, lid van WSDV, de vereniging van Jozef Linssen, woont in Hoevelaken), J.J.G. Hannen (lid van D.V. Donderberg, woonachtig in Maasbracht) en Henk Meester (een aardige man, lid van het Leids Damgenootschap, en in de jaren '70 lid van DCA Amstelveen, de club van Henk Fokkink, woont in Bleiswijk).
Volgens Artikel 4 van het Tuchtreglement van de KNDB moet de tuchtcommissie uit tenminste vijf leden bestaan.
Zie er nog maar twee te vinden die leven en welzijn van hun familie op het spel willen zetten in deze roerige tijden.
En dat terwijl Leen de Rooij de jongens van het bondsbureau een paar dagen geleden op de KNDB-site heeft laten zetten:

Het bestuur van de KNDB, op 3 november 2003 in spoedberaad bijeen, verwerpt de kwalificatie die Tjalling Goedemoed op zijn website ten aanzien van een KNDB-lid bezigde, ten sterkste.
Bij nader inzien meent het bestuur dat de sanctie, het volgen van de Gelderse Dambond in haar voorstel tot opzegging van het lidmaatschap, (te) overhaast is genomen.
Het bestuur is van mening dat de gewraakte uitspraak aan de Tuchtcommissie dient te worden voorgelegd. De beslissing van de Tuchtcommissie zal als bindend worden beschouwd.
Het besluit tot opzegging van het lidmaatschap van Tjalling Goedemoed is hiermee per 3 november 2003 opgeheven.

Arme Ebbo! Een goed voorzitter mag zijn bestuursleden naar buiten niet afvallen. Daarom geen onvertogen woord van Ebbo over deze Leen de Rooij. Maar wat zal Ebbo blij zijn dat hij binnenkort van dit sujet is verlost!!

Guest

Post by Guest » Tue Nov 11, 2003 20:22

Hanco Elenbaas wrote: Arme Ebbo! Een goed voorzitter mag zijn bestuursleden naar buiten niet afvallen. Daarom geen onvertogen woord van Ebbo over deze Leen de Rooij. Maar wat zal Ebbo blij zijn dat hij binnenkort van dit sujet is verlost!!
Arme Ebbo??

Een voorzitter heeft eindverantwoordelijkheid en hoort die te nemen. Dat Ebbo klakkeloos de procedures overnam die Haijtink telefonisch voorkouwde is een grove fout. Hij had de juiste vragen moeten stellen (termijn, reden, achtergrond, definitie van royement etc.) en vervolgens moeten concluderen dat er een miserabel en belachelijk dwaalspoor werd ingeslagen.

Ebbo wist dat de KNDB een organisatorische puinhoop is toen hij aan de klus begon. Hij wist ook dat Leen naast hem zou staan tijdens het puinriumen. Hanco, laten we er niet omheen draaien: Ebbo is niet arm of zielig. Ebbo is voorzitter en heeft als voorzitter zijn eerst enorme blunder begaan.

Hoe langer de KNDB wacht met het door het stof gaan voor de waardevolle Goedemoed, hoe miserabeler dit hele akkefietje voor de KNDB wordt. Ebbo zou moeten laten zien dat hij ballen heeft en openlijk moeten erkennen dat er grove procedure-,inschattings-, PR en sociale fouten zijn gemaakt. Wachten verergerd!

Dan nog even over eventuele gevolgen voor bijvoorbeeld Ebbo:
1. Het is uiterst moedig om nu voorzitter te (willen) zijn van de KNDB; ook voor de affaire Goedemoed was dit al zo.
2. Die enorme credit rekening lijkt voldoende om het nog even aan te zien met het gemodder maar verbetering is nodig.
3. De suggestie (Hanco Elenbaas) dat Pieter Hildering er ook mee zou ophouden als Ebbo moet gaan is werkelijk belachelijk. Dat zou duiden op pure chantage en vriendjespolitiek. Lijkt me dus een indianen redenatie.

Tot slot mijn mening over Jozef Linssen. Vreselijk gedrag. Voor mij is dit soort gedrag duidelijk schadelijker dan Tjalling's gewraakte berichtje. Zo actief op zoek zijn naar negatieve energie, zo benepen en achterbaks, zo klein van geest...

Leden moet ie verdomme gaan werven, nog meer jeugd opleiden daar in Gelderland, hij zou beter Tjalling helpen om in Friesland ook extra leden te krijgen, sponsorgeld regelen voor het NK in Huissen. Noem maar op. Verdomme. Is hij helemaal gek geworden!! En Ebbo liet dat allemaal gebeuren...

Hanco Elenbaas

Post by Hanco Elenbaas » Tue Nov 11, 2003 20:59

Guest wrote:Ebbo wist dat de KNDB een organisatorische puinhoop is toen hij aan de klus begon. Hij wist ook dat Leen naast hem zou staan tijdens het puinruimen.
...
Hoe langer de KNDB wacht met het door het stof gaan voor de waardevolle Goedemoed, hoe miserabeler dit hele akkefietje voor de KNDB wordt. Ebbo zou moeten laten zien dat hij ballen heeft en openlijk moeten erkennen dat er grove procedure-,inschattings-, PR en sociale fouten zijn gemaakt. Wachten verergert!
Met een rechterhand als Leen heeft Ebbo geen vijanden meer nodig.
Maar, ook de Delftse Telling-troepen staan paraat om Ebbo af te schieten.
De kans dat de DT-liefhebbers in de Bondsraad (meer dan 90 % voor DT in april!!) in januari om drogredenen op Ebbo's vertrek zullen aansturen is niet zo klein.
De samenwerking tussen Pieter en Ebbo is uitstekend.
Pieter Hildering heeft zich nooit uitgelaten over de Goedemoed-affaire of over wat hij zou doen als Ebbo wordt afgezet.

Guest

Post by Guest » Tue Nov 11, 2003 22:31

Hanco Elenbaas wrote: Met een rechterhand als Leen heeft Ebbo geen vijanden meer nodig.
De kans dat de DT-liefhebbers in de Bondsraad (meer dan 90 % voor DT in april!!) in januari om drogredenen op Ebbo's vertrek zullen aansturen is niet zo klein.
Pieter Hildering heeft zich nooit uitgelaten over de Goedemoed-affaire of over wat hij zou doen als Ebbo wordt afgezet.
Voor de duidelijkheid: van mij mag Ebbo blijven. Iemand die zijn nek in dit chaotische wespennest steekt verdient een pluim en enig geduld.

Laten we echter ook eerlijk en duidelijk zijn. Ebbo heeft dramatisch geblunderd. Zijn we het daar over eens, Hanco? Ik hoop het wel.

Naarmate Ebbo langer en langer wacht met het herroepen van de zeer kwalijke beslissing, toont hij meer en meer dat hij geen controle en overzicht heeft. Zelfs een blind paard ziet helder en duidelijk dat Ebbo, Leen en Brummenaar Johan een belachelijke patstelling hebben gecreerd. Zijn we het hier over eens?

En begrijp me niet verkeerd: Ebbo is voorzitter. De voorzitter heeft de leiding en is verantwoordelijk. De voorzitter dient initiatief te tonen en de uiteindelijke beslissingen te nemen. Leen mag het allemaal netjes opschrijven. Johan mag de brieven vouwen en de postzegel eroplikken. Zo zijn de taken verdeeld. Klopt het?

Ebbo is dus aan zet. En alleen Ebbo.

Bonja
Real name: Bennie Hiddink

Post by Bonja » Tue Nov 11, 2003 22:44

Leden moet ie verdomme gaan werven, nog meer jeugd opleiden daar in Gelderland, hij zou beter Tjalling helpen om in Friesland ook extra leden te krijgen, sponsorgeld regelen voor het NK in Huissen. Noem maar op. Verdomme. Is hij helemaal gek geworden!! En Ebbo liet dat allemaal gebeuren...
En ze leefden nog lang en gelukkig! [img]images/smilies/icon_wink.gif[/img]

Hanco Elenbaas

Post by Hanco Elenbaas » Tue Nov 11, 2003 22:59

Guest wrote:
Hanco Elenbaas wrote: Met een rechterhand als Leen heeft Ebbo geen vijanden meer nodig.
Voor de duidelijkheid: van mij mag Ebbo blijven. Iemand die zijn nek in dit chaotische wespennest steekt verdient een pluim en enig geduld.

Laten we echter ook eerlijk en duidelijk zijn. Ebbo heeft dramatisch geblunderd. Zijn we het daar over eens, Hanco? Ik hoop het wel.

Naarmate Ebbo langer en langer wacht met het herroepen van de zeer kwalijke beslissing, toont hij meer en meer dat hij geen controle en overzicht heeft. Zelfs een blind paard ziet helder en duidelijk dat Ebbo, Leen en Brummenaar Johan een belachelijke patstelling hebben gecreerd. Zijn we het hier over eens?

En begrijp me niet verkeerd: Ebbo is voorzitter. De voorzitter heeft de leiding en is verantwoordelijk. De voorzitter dient initiatief te tonen en de uiteindelijke beslissingen te nemen. Leen mag het allemaal netjes opschrijven. Johan mag de brieven vouwen en de postzegel eroplikken. Zo zijn de taken verdeeld. Klopt het?

Ebbo is dus aan zet. En alleen Ebbo.
Je hebt helemaal gelijk.
Maar Ebbo is bescheiden en zal nu naar een sympathieke oplossing zoeken, die de echte boosdoeners Jozef en Leen niet teveel voor schut zet.

Guest

Post by Guest » Tue Nov 11, 2003 23:14

Hanco Elenbaas wrote: Je hebt helemaal gelijk.
Maar Ebbo is bescheiden en zal nu naar een sympathieke oplossing zoeken, die de echte boosdoeners Jozef en Leen niet teveel voor schut zet.
We zijn het eens! Dat is toch waarlijk prachtig; maar niet verrassend. De zaak is te duidelijk en te simpel.

Toch nog een vraagje voor Hanco: Waarom moet specifiek Leen het bij jou dusdanig ontgelden dat je hem over een kam scheert met de geniepige Jozef? Leen is geen bestuurlijke krachtpatser maar dat hoeft ook niet. Zolang hij nijverig opschrijft wat andere mensen (Ebbo) zeggen doet hij zijn werk. Hij heeft in ieder geval niet geniepig gedaan. Of mis ik iets?

En tot slot: goed te horen dat Ebbo bescheiden is. Echter, in dit soort situaties wil ik krachtig leiderschap, geen bescheiden voorzichtige omtrekkende bewegingen. Daar heeft hij helemaal geen tijd voor. Ebbo moet namelijk ook leden gaan werven, het spel gaan verkopen aan jong en oud, rijk en arm, sponsor en niet-sponsor, meisjes en jongetjes etc.

Verdomme.

Naar buiten met al die bestuurders en top/profdammers: op straten, markten, feesten en partijtjes enz. Verkopen verkopen verkopen. Met charisme, passie en vuur.

Anders leeft er spoedig geen enkele dammer nog lang en gelukkig, Bonja! Dan zijn ze allemaal zo dood als een pier.

Hanco Elenbaas

Post by Hanco Elenbaas » Tue Nov 11, 2003 23:54

Guest wrote: Toch nog een vraagje voor Hanco: Waarom moet specifiek Leen het bij jou dusdanig ontgelden dat je hem over een kam scheert met de geniepige Jozef? Leen is geen bestuurlijke krachtpatser maar dat hoeft ook niet. Zolang hij nijverig opschrijft wat andere mensen (Ebbo) zeggen doet hij zijn werk. Hij heeft in ieder geval niet geniepig gedaan. Of mis ik iets?
Leen heeft al eerder -tevergeefs toen- geprobeerd de KNDB maatregelen tegen Tjalling te laten treffen.
Leen is degeen die, samen met Jozef, Ebbo op het dwaalspoor van mijn tuchtzaak heeft gezet. Zoiets meen ik ook bij Nadine van Tiel te hebben gelezen.
Ebbo is erg lang weggeweest uit de damwereld en Leen heeft Ebbo volgens mijn informatie wijsgemaakt dat royementen van provinciale dambonden altijd worden overgenomen door de KNDB, daarbij de gehele waarheid, royeren alleen bij financiële nalatigheid, vermoedelijk bewust niet uitsprekend uit vreugde dat eindelijk wèl zou kunnen lukken wat Leen al jaren zonder succes had geprobeerd: Tjalling berispen.
Wat die Jozef ondertussen al die jaren in de tuchtcommissie heeft opgestoken van het Tuchtreglement blijft voor mij een grote vraag. Eerlijk gezegd lijkt de man me te onbenullig voor enige vorm van kwaadaardigheid.
Dat stukje van Leen over pesterig geschrijf op het Internet in het laatste nummer van Het Damspel ging volgens mij ook vooral over Tjalling.
En natuurlijk ook over de irritatie van Leen dat hij wekenlang voor joker was gezet -ook door mij- vanwege zijn ijdele geschrijf op de website van het WK Zwartsluis.
In één opzicht ben ik het met Leen eens: als je iets schrijft over iemand, moet je de confrontatie beslist niet uit de weg gaan als je deze persoon ontmoet...
Wat dat aangaat heeft Leen van mij nog een fikse preek tegoed.

Guest

Post by Guest » Wed Nov 12, 2003 00:31

Hanco Elenbaas wrote: Wat dat aangaat heeft Leen van mij nog een fikse preek tegoed.
Zonde van je energie, Hanco. Gebruik die voor iets anders. Mijn vorige bericht bevat alternatieven die nuttiger zijn.

Je verhaal over Leen verklaart je opstelling maar bevat voor mij nog een te hoog gehalte interpretatie van jouw kant. Maar goed. Ik ga me niet voor de pennelikker van de KNDB in de bres gooien. En bovendien waren zijn WK stukjes inderdaad soms wat hinderlijk.

Voor mij draait het om Tjalling (namens Tjalling) en Ebbo (namens de KNDB). Ebbo moet zetten; vlaggetje op vallen.

Tot slot dit: ik bewonder Tjalling's redelijk afwachtende houding op dit forum. Ik moedig hem aan dit te blijven doen en zich niet met mij, Hanco of anderen te laten vervoeren tot gesprek/discussie over dit onderwerp. Zijn afwezigheid maakt zijn gelijk nog veel pijnlijker duidelijk.

Als anderen je verdediging voeren, geniet dan in stilte...

... maar Tjalling heeft dat uitstekend in de gaten. Zoals het een strateeg betaamt. Bravo!

Post Reply