NK2005 (DG Het Noorden 100jaar)

Discussies over damsport (in het Nederlands)
Hanco Elenbaas

Post by Hanco Elenbaas » Sat Apr 16, 2005 18:42

Vraagje wrote: Ik ben geen tegenstander van de driepuntenregel. Ik vind het leuker om met drie punten voor een overwinning te spelen dan met twee. Theoretisch ben ik voor de tweepuntenregel, op grond van het argument dat als een overwinning geen drie punten waard is bij Zwitsers, er ies fout moet zijn aan die telling. (Copyright Wieger Wesselink / Eric Sanders).

Ik voel me ook niet aangesproken ik speel zoals ik de beste score denk te kunnen realiseren, dat is mijn keuze en daar heeft niemand iets mee te maken. Datzelfde geldt ook voor NK-finalisten. Ze zijn bezig met een NK. Laat ze dan alsjeblieft spelen zoals zij de beste score denken te kunnen realiseren.
In de onderste alinea heb je gelijk, maar ik vermoed dat de driepuntenregel de instelling van de meeste spelers toch ten gunste zal bijstellen. Zie NK 2003 in Amsterdam met in de hoofdrollen Gérard Jansen en Jeroen van den Akker.
Het beoordelen van de driepuntenregel afhankelijk maken van hoe het functioneert binnen het Zwitsers lijkt me discutabel. Gerard de Groot heeft in Hoofdlijn ooit aangetoond dat Zwitsers en driepunten niet samen gaan, maar het gaat te ver om met die conclusie de driepunten meteen maar te begraven. Het Zwitsers wordt immers alleen maar gebruikt in de minder belangrijke recreatietoernooien.

Voorpost

Post by Voorpost » Sat Apr 16, 2005 19:05

Vraagje wrote:
Ben Anoniem wrote:Hoi, ik heet Barkel en ik drink bier.
Ik speel 30 zetten in een kwartier
en loop dan in een drie om vier.
Kosmos wrote:Hoi ik ben Bert Bervoets, een dikke lul
Ik kraam uit de groostte flauwekul
Verder ben ik een enorme nul

Marino Barkel is een sympathiek en goudeerlijk mens.
ktarinus wrote:
Ben Anoniem wrote:Hoi, ik heet Barkel en ik drink bier.
Ik speel 30 zetten in een kwartier
en loop dan in een drie om vier.
Eigenlijk zijn mensen als jij wel heel zielig?
In de avond zit je in de spiegel naar je verlepte gezicht te kijken en vraagt je af waar de tijd gebleven is..
Dan besluit je dat het tijd is om weer eens lekker anoniem te kankeren op een damforum.
Wie zullen we vandaag eens nemen om mij toch nog enig plezier te verschaffen.
Och kijk dat stuk tuig heeft geen tijd gebruikt laat ik deze jongen eens kleineren..
Ik zal je zeggen ouwe vlerk ik heb 10000 maal liever een sympathiek en goed mens als Barkel dan zon ouwe impotente zak die zijn laatste dagen uitzit met het beledigen en afzeiken van mensen.

Toch heeft Ben Anoniem wel gelijk, het is natuurlijk van de zotte is dat iemand op een nk een kwartier nadenkt over 30 zetten en dan door zo'n zetje verliest.
Het gaat er niet om of hij gelijk heeft of niet. Het feit dat hij alles en iedereen loopt af te zeiken en dat nog anoniem ook is heel kwalijk! Daarom ben ik het van harte eens met ktarinus. Heb totaal geen respect voor die kerel!

Kosmos
Real name: Tj. Goedemoed

Post by Kosmos » Sat Apr 16, 2005 19:25

Voorpost wrote:Het gaat er niet om of hij gelijk heeft of niet. Het feit dat hij alles en iedereen loopt af te zeiken en dat nog anoniem ook is heel kwalijk! Daarom ben ik het van harte eens met ktarinus. Heb totaal geen respect voor die kerel!
Image

Juist, Bennie, spreek je maar uit.
Weg met die Ben Anoniem.
Kunnen we hem niet collectief op ignore zetten en hem negeren. De man is zo negatief, heeft ons NIKS te bieden.
Heaven is no location, but a state of mind

ktarinus

Nerdhofje toch..

Post by ktarinus » Sat Apr 16, 2005 19:39

Ten 1e Nerdhof is dat Marino zijn eigen keus.
Ten 2e heeft deze jongen vakantie en het kost em al genoeg tijd dus gun hem wat rust.
Ten 3e zullen mensen als jij en Ben Anonien bepaalde dingen in het leven nooit begrijpen.
Ten 4e ben ik het met Bennie en mezelf eens dat het anoniem afzeiken van mensen totaal geen respekt verdient.
Ten 5e doe ik mee aan het ignore iniatief. [img]images/smilies/icon_wink.gif[/img]
Ten 6e Ach waarom verspil ik mn tijd aan een stel imbecielen...
Wie geen hersens heeft om te denken, werke!

Jacques PERMAL

Post by Jacques PERMAL » Sat Apr 16, 2005 19:45

Congratulations to KEES THIJSSEN !!

Two titles in a row !!

Who is qualified automatically for WC 2005 ?

Information : my first priority !!

L'info en première ligne !!

ZevenInEenKlap

Re: Nerdhofje toch..

Post by ZevenInEenKlap » Sat Apr 16, 2005 19:48

ktarinus wrote:Ten 1e Nerdhof is dat Marino zijn eigen keus.
Ten 2e heeft deze jongen vakantie en het kost em al genoeg tijd dus gun hem wat rust.
Ten 3e zullen mensen als jij en Ben Anonien bepaalde dingen in het leven nooit begrijpen.
Ten 4e ben ik het met Bennie en mezelf eens dat het anoniem afzeiken van mensen totaal geen respekt verdient.
Ten 5e doe ik mee aan het ignore iniatief. [img]images/smilies/icon_wink.gif[/img]
Ten 7e Sinds wanneer leef jij weer?
"The flowers that bloom in the warmth of the sun are there to be loved by everyone"
==> Aphex Twin - Come to Daddy

Hanco Elenbaas

Post by Hanco Elenbaas » Sat Apr 16, 2005 19:54

Kosmos wrote:
Voorpost wrote:Het gaat er niet om of hij gelijk heeft of niet. Het feit dat hij alles en iedereen loopt af te zeiken en dat nog anoniem ook is heel kwalijk! Daarom ben ik het van harte eens met ktarinus. Heb totaal geen respect voor die kerel!
Image

Juist, Bennie, spreek je maar uit.
Weg met die Ben Anoniem.
Kunnen we hem niet collectief op ignore zetten en hem negeren. De man is zo negatief, heeft ons NIKS te bieden.
Respect hoef je niet te hebben voor Ben Anoniem. Doorgaans zeurt ie maar wat, liefst over Sijbrands. Ben Anoniem is onze eigen forumzuurpruim, die heel af en toe ook iets zinnigs zegt, zo nu en dan de mensen zelfs aan het lachen kan brengen. Ben Anoniem is gespitst op overdoses ijdelheid in personen en daarom waardevol als kritische noot.
Denken jullie nou echt dat Marino het erg zal vinden wat zo'n Ben Anoniem over hem schrijft? Marino zal erom moeten lachen.
Hoe meer aandacht je Ben Anoniem geeft als hij weer eens negatief bezig is, hoe meer Ben zal zwelgen in al die belangstelling, dus een anti-Ben Anoniem-campagne werkt juist averechts.

Kosmos
Real name: Tj. Goedemoed

Post by Kosmos » Sat Apr 16, 2005 19:57

ZevenInEenKlap wrote:
Ten 5e doe ik mee aan het ignore iniatief. Image
The return of the Cat. Image
Herrezen als een feniks uit de as.
Heaven is no location, but a state of mind

Hanco Elenbaas

Post by Hanco Elenbaas » Sat Apr 16, 2005 20:00

Jacques PERMAL wrote:Congratulations to KEES THIJSSEN !!

Two titles in a row !!

Correction:
Three titles in a row!!! Amsterdam 2003, Huissen 2004, Groningen 2005.

Hanco Elenbaas

Post by Hanco Elenbaas » Sat Apr 16, 2005 20:10

Jacques PERMAL wrote: Who is qualified automatically for WC 2005 ?
Hans Jansen in this championship qualified for the WC 2005.
Alexandre Baliakine qualified in the Dutch championship 2004.
Already qualified were Ton Sijbrands, Gérard Jansen and Kees Thijssen.
Rob Clerc will probably get a sponsorplace.
Ron Heusdens is going to Poland to play this qualificationtournament from April 20th. It's not sure who will get the other place from The Netherlands. Possibly Bas Messemaker or Martin Dolfing.
Last edited by Hanco Elenbaas on Sat Apr 16, 2005 20:25, edited 1 time in total.

ktarinus

Post by ktarinus » Sat Apr 16, 2005 20:15

ZevenInEenKlap wrote:
Sinds ik het drukke uitgaansleven 1 avondje laat voor wat het is en mijn nieuwe internetverbinding uittest. [img]images/smilies/icon_exclaim.gif[/img]
Wie geen hersens heeft om te denken, werke!

Jacques PERMAL

Post by Jacques PERMAL » Sat Apr 16, 2005 20:16

You are right Hanco !! KEES THIJSSEN won the title ahead of GERARD JANSEN in 2003.

Hanco Elenbaas

Post by Hanco Elenbaas » Sat Apr 16, 2005 20:22

Jacques PERMAL wrote:You are right Hanco !! KEES THIJSSEN won the title ahead of GERARD JANSEN in 2003.
Hi Jacques,
Final result Dutch championship 2003:

1. Kees Thijssen 23
2. Ron Heusdens 21
3. Gérard Jansen 20

Jacques PERMAL

Post by Jacques PERMAL » Sat Apr 16, 2005 20:26

Thanks HANCO !! I was wrong again !!
[img]images/smilies/icon_razz.gif[/img]

Jaap van Galen

Post by Jaap van Galen » Sat Apr 16, 2005 20:43

Hanco Elenbaas wrote: Zit je nog in de bondsraad Jaap? Geef ons zo snel mogelijk de driepuntenregeling terug, dan kunnen de andere spelers een voorbeeld nemen aan een Hans Jansen. Of Gérard Jansen in het NK 2003.
Ja Hanco, ik zit nog steeds in de bondsraad.
Helaas of gelukkig, het is maar hoe je het bekijkt, heb ik met vijf kinderen gelukkig ook andere andere dingen aan mijn hoofd. Het vreemde van tijd steken is mijn oprechte bezorgdheid over de toekomst van ook mijn "spelletje" is dat het lijkt alsof de enige die serieus worden genomen blijkbaar diegenen zijn die in het bestuur zitten, en diegenen die alles lekker willen laten hoe het nu is. Voorbeeld is mijn inspanningen voor de indeling van de competitie. Dagen in gestoken, gaat wellicht bijna nergens over, maar zelfs het naar mijn gevoel netjes vooraf proberen te communiceren met het bestuur wordt slechts, en dan niet eens rechtstreeks, afgemaakt met een triomfantelijk klinkend "hebben jullie al gezien dat de A12 een scheidslijn is". Sorry maar daar wil ik dan ook niet eens meer op reageren.
Wat betreft de driepunten, want dat is jouw vraag, zelf ben ik daar geen voorstander van, zoals ik in het verleden meerdere malen heb beargumenteerd. Maar het is in elk geval beter dan niets doen. Bij de keus tussen niets doen en driepunten zal ik voorstemmen.

Post Reply