![](https://damforum.nl/bb3/images/ua.png)
NK2005 (DG Het Noorden 100jaar)
-
-
Ik heb de partij gezien. Tot aan 22-28 vind ik dat Barkel een prima positie heeft. Het feit dat 22-28 helemaal uit is vind ik bovendien toch wel verrassend. Maar waarschijnlijk doorgrond ik de stand maar matig.Ben Anoniem wrote: Het was een feitelijk betoog, mijn waarde.
Heb je de partij wel gezien?
-
Ouwe impotente$@#@#
Eigenlijk zijn mensen als jij wel heel zielig?Ben Anoniem wrote:Hoi, ik heet Barkel en ik drink bier.
Ik speel 30 zetten in een kwartier
en loop dan in een drie om vier.
In de avond zit je in de spiegel naar je verlepte gezicht te kijken en vraagt je af waar de tijd gebleven is..
Dan besluit je dat het tijd is om weer eens lekker anoniem te kankeren op een damforum.
Wie zullen we vandaag eens nemen om mij toch nog enig plezier te verschaffen.
Och kijk dat stuk tuig heeft geen tijd gebruikt laat ik deze jongen eens kleineren.. [img]images/smilies/icon_twisted.gif[/img] [img]images/smilies/icon_twisted.gif[/img]
Ik zal je zeggen ouwe vlerk ik heb 10000 maal liever een sympathiek en goed mens als Barkel dan zon ouwe impotente zak die zijn laatste dagen uitzit met het beledigen en afzeiken van mensen. [img]images/smilies/icon_rolleyes.gif[/img]
Wie geen hersens heeft om te denken, werke!
Re: Ouwe impotente$@#@#
Keurig gesproken Ktarinus!ktarinus wrote:Eigenlijk zijn mensen als jij wel heel zielig?Ben Anoniem wrote:Hoi, ik heet Barkel en ik drink bier.
In de avond zit je in de spiegel naar je verlepte gezicht te kijken en vraagt je af waar de tijd gebleven is..
Dan besluit je dat het tijd is om weer eens lekker anoniem te kankeren op een damforum.
Och kijk dat stuk tuig heeft geen tijd gebruikt laat ik deze jongen eens kleineren.. [img]images/smilies/icon_twisted.gif[/img] [img]images/smilies/icon_twisted.gif[/img]
Ik zal je zeggen ouwe vlerk ik heb 10000 maal liever een sympathiek en goed mens als Barkel dan zon ouwe impotente zak die zijn laatste dagen uitzit met het beledigen en afzeiken van mensen. [img]images/smilies/icon_rolleyes.gif[/img]
-
Clap Clap Clap Clap Clap Clap Clap Clap Clap Clap Clap Clap Clap Clap Clap Clap Clap Clap Clap Clap Clap Clap Clap Clap Clap Clap Clap Clap Clap ClapPeterHt wrote:Kees Kampioen!
Congratulations Kees Thijssen, champion of Holland 2003/04/05 !!
p.s.
Who will partecipate to WC 2005? (Thijssen, G.Jansen, Clerc, Sijbrands - ?)
And who will partecipate to the Europa's Challenge ? (Heusdens and-...? )
-
Indeed, Kees wins and Draughts loses.Hanco Elenbaas wrote: Barkel gaat donderdagavond de stad in. Zuipt daar tot een uurtje of vijf, zes. Komt terug bij het hotel. Bonst op de ramen. Maakt Baljakin wakker. Volgende dag twaalf uur. Nog helemaal dronken. Gebruikt 16 minuten om van Thijssen te verliezen. Thijssen kampioen. Baljakin geen kampioen.
- Hanco Elenbaas
Dat schreef ik niet maar Michiel Kroesbergen.Ben Anoniem wrote:Indeed, Kees wins and Draughts loses.Hanco Elenbaas wrote: Barkel gaat donderdagavond de stad in. Zuipt daar tot een uurtje of vijf, zes. Komt terug bij het hotel. Bonst op de ramen. Maakt Baljakin wakker. Volgende dag twaalf uur. Nog helemaal dronken. Gebruikt 16 minuten om van Thijssen te verliezen. Thijssen kampioen. Baljakin geen kampioen.
Kees is natuurlijk verdiend kampioen geworden, maar het klasseverschil zou duidelijker tot uiting zijn gekomen als hij zich gedisciplineerder had gedragen. Nu verprutste hij vele gewonnen standen.
Baljakin verdiende het kampioenschap helemaal niet. Goed dat Marino hem vrijdagochtend voor de zekerheid nog even wakker heeft gemaakt.
Hans Jansen had van mij kampioen mogen worden.
- Hanco Elenbaas
Ben Anoniem wrote:Hoi, ik heet Barkel en ik drink bier.
Kosmos wrote:Hoi ik ben Bert Bervoets, een dikke lul
Ik kraam uit de groostte flauwekul
Verder ben ik een enorme nul
Marino Barkel is een sympathiek en goudeerlijk mens.
ktarinus wrote:Eigenlijk zijn mensen als jij wel heel zielig?Ben Anoniem wrote:Hoi, ik heet Barkel en ik drink bier.
Och kijk dat stuk tuig heeft geen tijd gebruikt laat ik deze jongen eens kleineren..
Ik zal je zeggen ouwe vlerk ik heb 10000 maal liever een sympathiek en goed mens als Barkel dan zon ouwe impotente zak die zijn laatste dagen uitzit met het beledigen en afzeiken van mensen.
Toch heeft Ben Anoniem wel gelijk, het is natuurlijk van de zotte is dat iemand op een nk een kwartier nadenkt over 30 zetten en dan door zo'n zetje verliest.
De meest gehate dammer allertijden.
Hanco Elenbaas wrote:Wat maakt dat nou uit Erik? Daar gaat het niet om en ook is niet belangrijk dat jij je aangesproken voelt omdat je eveneens regelmatig iets niet durft op het dambord.Vraagje wrote:Ben benieuwd wat de betreffende toeschouwer in zo'n situatie zelf zou doen.Hanco Elenbaas wrote: Het winstpercentage is na de 12de ronde gestegen naar 27,38%.
Morgen nog vijf overwinningen er overheen en we zitten weer boven de 30%.
Aardige kans dat de driepuntenregel voor een winstpercentage van 40% zou hebben gezorgd. En met de driepuntenregel zou Hans Jansen kampioen zijn geworden, als hij morgen -volgens verwachting- ook Dik de Voogd verslaat.
Vorige week zaterdag stond ik met Kees Thijssen sr. bij de analyse van de partij tussen Kees jr. en Gérard Jansen. In die partij was na een schijnbaar spannende opening een grote afwikkeling gevolgd waardoor het in no time remise werd. Bij de analyse van Gérard en Kees vlogen het "dit durfde ik niet aan" en "die zet leek me te riskant" over en weer. Toen uit het publiek klonk "stelletje lafaards!" konden de twee koplopers weinig anders dan schaapachtig naar elkaar lachen.
Zit je nog in de bondsraad Jaap? Geef ons zo snel mogelijk de driepuntenregeling terug, dan kunnen de andere spelers een voorbeeld nemen aan een Hans Jansen. Of Gérard Jansen in het NK 2003.
Wat de driepuntenregel beoogt is gedurfder, aanvallender spel te stimuleren, door overwinningen extra te belonen.
Drie punten voor een overwinning is in 1995 in de voetbalwereld ingevoerd door de FIFA en bleek daar een onomstreden succes. In het dammen is het na een jaartje afgeschaft omdat het de invoering van het Delfts in de weg stond.
Ik ben geen tegenstander van de driepuntenregel. Ik vind het leuker om met drie punten voor een overwinning te spelen dan met twee. Theoretisch ben ik voor de tweepuntenregel, op grond van het argument dat als een overwinning geen drie punten waard is bij Zwitsers, er ies fout moet zijn aan die telling. (Copyright Wieger Wesselink / Eric Sanders).
Ik voel me ook niet aangesproken ik speel zoals ik de beste score denk te kunnen realiseren, dat is mijn keuze en daar heeft niemand iets mee te maken. Datzelfde geldt ook voor NK-finalisten. Ze zijn bezig met een NK. Laat ze dan alsjeblieft spelen zoals zij de beste score denken te kunnen realiseren.
De meest gehate dammer allertijden.