Royement

Discussies over damsport (in het Nederlands)
Fred van Amersfoort

Post by Fred van Amersfoort » Sun Nov 09, 2003 12:00

Vraagje wrote:Ik weet het niet maar met name die zin over die postbodes vind ik vrij dubieus...
Een vreemde reaktie waarmee je van alles suggereert en zelf lekker politiek korrekt anoniem op de achtyergrond blijft. Wat is dubieus? Wil je soms iets suggereren waar ik niet eens aan gedacht heb? Ik bedoel slechts te zeggen dat om wat voor reden dan ook er geen brief is. Als ik postbode in Peking zou zijn zou ik ook geen brievenbus kunnen vinden. Het was symbolisch, puddingtarzan.

Marcel Kosters

Post by Marcel Kosters » Sun Nov 09, 2003 13:44

Fred van Amersfoort wrote:Tot op heden heb ik me weten te beperken tot semikomisch humoristisch bedoelde verzetsakties. Dit omdat het mij in alle objectiviteit een biet zal zijn of Apeldoorn verliest, het wordt daar uiteindelijk toch nooit wat. MAAR DAAR GAAT HET NIET OM. En na een korte periode van gebral hier op het forumt legt iedereen zich uiteindelijk toch neer bij het bestuursbesluit. Dit onder het motto helden overleven zelden. Wat betreft die figuur van Goedemoed: als ik nog bestuurder bij Apeldoorn was zette ik hem op de trein terug. Misschien wel het hele duur betaalde tiental. Dit gelul kost gewoon weer een kapitaal en het levert weer niets op....maar DAAR GAAT HET NIET OM. Waar het wel om gaat is dat er zielige figuren zijn die persoonlijke berichtjes aan de openbaarheid schenken. VERKLIKKERS DUS. Ik wil nu wel eens weten WIE WAS HET WEL DAN? Het lijkt me dat de broers Groeneveld volledig onschuldig zijn. Sterker, Jelle is goed bezig al mag hij iets verder gaan dan alleen zijn broer te redden: Kom op Jelle, die wedstrijd moet ook opnieuw gespeeld worden. Schrijf dat eens in enorme letters. Er schijnt al een week lang een brief van de KNDB onderweg te zijn naar Apeldoorn. Welke allochtone blinde verdwaalde postbodes hebben ze in die stad?. Kies dan voor bestellers die de omgeving kennen en wel in staat zijn gewoon een brief aan de secretaris te bezorgen. Of is het KNDB bestuur zo onderling wanhopig dat ER HELEMAAL NIETS GESTUURD is? SIMPELWEG OMDAT ZE KLEM ZITTEN IN HET DOOLHOOF VAN HET EIGEN ONVERMOGEN>
Yo Fred, zelf ben ik natuurlijk ook reuze nieuwsgierig, WIE IS DE MOL?
Maar of het nou echt daar om gaat? Blijkbaar weet
Tjalling het ook niet, óf heeft hij in overleg met het KNDB bestuur besloten
die kennis voor zich te houden. Misschien is er wel helemaal geen mol en
is het gewoon het GDB bestuur zelf dat zijn leden nauwlettend in de gaten
houdt. Maar, big deal. Tjalling zat fout met zijn uitspraak, verklikker zat
fout omdat hij verklikte, besturen zaten fout omdat ze de verkeerde con-
clusies trokken. Gauw vergeten maar allemaal, zodra Tjallings royement
volledig is teruggedraaid. Wellicht komen we er nog eens achter wie de
klikheld is geweest als de KNDB straks een aantal dammers nomi-
neert voor de titel dammer van het jaar. Maar waarom moet die wedstrijd
toch worden overgespeeld? Toevalligerwijs was het deze keer de dambond
die de wedstrijd negatief heeft beïnvloed, maar wat als de sponsor vlak
voor de wedstrijd had gezegd: Jongens, het spijt me, maar dit is de laatste
wedstrijd die ik financier. Ik denk niet dat een dergelijke mededeling zo
vlak voor de wedstrijd een gunstig effect op het gemoed van de (semi)
profspelers had gehad, naast het te laat verschijnen van één van de
teamleden. Overspelen dus maar? Maar je hebt gelijk, het levert natuur-
lijk wel - zoals men in de Amsterdamse 'Mix' pleegt te zeggen - bloed aan
de paal op!

Vraagje

Post by Vraagje » Sun Nov 09, 2003 14:52

Fred van Amersfoort wrote:
Vraagje wrote:Ik weet het niet maar met name die zin over die postbodes vind ik vrij dubieus...
Een vreemde reaktie waarmee je van alles suggereert en zelf lekker politiek korrekt anoniem op de achtyergrond blijft. Wat is dubieus? Wil je soms iets suggereren waar ik niet eens aan gedacht heb? Ik bedoel slechts te zeggen dat om wat voor reden dan ook er geen brief is. Als ik postbode in Peking zou zijn zou ik ook geen brievenbus kunnen vinden. Het was symbolisch, puddingtarzan.
Ik zou als ik jou was oppassen met zulke discriminerende uitspraken.

Verder ben ik niet anoniem aangezien bijna iedereen wel weet wie ik ben en dit is volgens mij voor het eerst dat mijn bijdragen politiek correct noemt.

Eric van Dusseldorp

Post by Eric van Dusseldorp » Sun Nov 09, 2003 15:02

Fred van Amersfoort wrote: ... Waar het wel om gaat is dat er zielige figuren zijn die persoonlijke berichtjes aan de openbaarheid schenken. VERKLIKKERS DUS. Ik wil nu wel eens weten WIE WAS HET WEL DAN? >
Vermoedelijk is er geen andere mol dan de namen die al genoemd zijn.
Volgens mij (als buitenstaander) is het ongeveer als volgt gegaan.
Tjalling had 'iets' geschreven op zijn forum. Nou ja 'iets', hij doet dat permanent. Jan Groeneveld las dat, copy-paste het stukje en verzond het naar deze of gene in de trant van 'moet je eens zien wat er allemaal op MSN geschreven wordt', dus niet met de bedoeling om iemand te doen schorsen of royeren. Verklikken? Ik vind dat wel meevallen. Er wordt wel meer gecopy-pasted.
Vervolgens is 'deze of gene' (Dat zou Jozef Linssen kunnen zijn, maar dat weet ik niet zeker) zelf gaan kijken op MSN en kwam een nieuwe aantijging tegen: het zinnetje met NSB. Het is dus als het ware een tweetrapsraket geweest. Daarna ging het in een stroomversnelling met royeren - royement overnemen etc.
De missing link in mijn verhaal is echter: hoe komt het dat TG wist dat JG de copy-paster was? Want toen JL (of wie dan ook) ging kijken op MSN had TG de praktijken van JG al vergeleken met die van de NSB. Er is 'ertussen' dus ook nog iets gebeurd, maar wat?

Fred van Amersfoort

Post by Fred van Amersfoort » Sun Nov 09, 2003 15:08

Goed, vraagje, ik maak er een autochtone hoogblonde blauwogige postbode van. Of een zwangere bejaarde huisvrouw met een rollator. Of een paashaas met een vraagteken op zijn hoofd. Zie je er dan nog steeds iets discriminerends in?

Andre de Koning

Post by Andre de Koning » Sun Nov 09, 2003 15:47

Wat is er dubieus aan die zin?
Postbodes behoren blond te zijn, blauwe ogen te hebben en lactose-tolerant te zijn, oh ja en bloedgroep O-positief. Nou goed?
Wat een gezeur over een postbode.

Andre de Koning

Post by Andre de Koning » Sun Nov 09, 2003 15:59

Vraagje wrote:
Fred van Amersfoort wrote:

Verder ben ik niet anoniem aangezien bijna iedereen wel weet wie ik ben en dit is volgens mij voor het eerst dat mijn bijdragen politiek correct noemt.
Waar moet Fred voor oppassen?
Hij kan toch gewoon zeggen, wat ie ergens van vindt of moeten er zonodig direkt bedreigingen geuit worden, als iemand iets zegt, wat je niet bevalt?

Vraagje

Post by Vraagje » Sun Nov 09, 2003 16:41

Andre de Koning wrote:
Vraagje wrote:
Fred van Amersfoort wrote: Een vreemde reaktie waarmee je van alles suggereert en zelf lekker politiek korrekt anoniem op de achtyergrond blijft. Wat is dubieus? Wil je soms iets suggereren waar ik niet eens aan gedacht heb? Ik bedoel slechts te zeggen dat om wat voor reden dan ook er geen brief is. Als ik postbode in Peking zou zijn zou ik ook geen brievenbus kunnen vinden. Het was symbolisch, puddingtarzan.

Waar moet Fred voor oppassen?
Hij kan toch gewoon zeggen, wat ie ergens van vindt of moeten er zonodig direkt bedreigingen geuit worden, als iemand iets zegt, wat je niet bevalt?
Ik bedreig niemand ik zeg slechts dat hij moet oppassen met zulke uitspraken.

blondegod

Post by blondegod » Sun Nov 09, 2003 23:07

zeg vraagje: KAN JE JE BEK NIET NS HOUWE??!!

dat gelul over de postbode! wat boeit dat nou man! is puur humoristisch bedoeld! en nou we het toch over die &^^@#@^% postbode's hebben, waarom is mijn post altijd zo laat???

Fred van Amersfoort

Post by Fred van Amersfoort » Sun Nov 09, 2003 23:23

blondegod wrote:zeg vraagje: KAN JE JE BEK NIET NS HOUWE??!! [img]images/smilies/icon_mad.gif[/img]

waarom is mijn post altijd zo laat??? [img]images/smilies/icon_confused.gif[/img]

Jij mag blijven blonde god

Eric van Dusseldorp

Post by Eric van Dusseldorp » Mon Nov 10, 2003 00:46

[img]images/smilies/icon_wink.gif[/img]
Fred van Amersfoort wrote:Goed, vraagje, ik maak er een autochtone hoogblonde blauwogige postbode van. ?
Dan ben je een seksist.
Fred van Amersfoort wrote: Of een zwangere bejaarde huisvrouw met een rollator.
Dan ben je een gerontosadist.
Fred van Amersfoort wrote: Of een paashaas met een vraagteken op zijn hoofd.
Dan ben je gek.

Arjen de Mooij

Post by Arjen de Mooij » Mon Nov 10, 2003 12:28

Eric van Dusseldorp wrote:
Fred van Amersfoort wrote: ... Waar het wel om gaat is dat er zielige figuren zijn die persoonlijke berichtjes aan de openbaarheid schenken. VERKLIKKERS DUS. Ik wil nu wel eens weten WIE WAS HET WEL DAN? >
Tjalling had 'iets' geschreven op zijn forum. Nou ja 'iets', hij doet dat permanent. Jan Groeneveld las dat, copy-paste het stukje en verzond het naar deze of gene in de trant van 'moet je eens zien wat er allemaal op MSN geschreven wordt', dus niet met de bedoeling om iemand te doen schorsen of royeren. Verklikken? Ik vind dat wel meevallen. Er wordt wel meer gecopy-pasted.
Vervolgens is 'deze of gene' (Dat zou Jozef Linssen kunnen zijn, maar dat weet ik niet zeker) zelf gaan kijken op MSN en kwam een nieuwe aantijging tegen: het zinnetje met NSB. Het is dus als het ware een tweetrapsraket geweest. Daarna ging het in een stroomversnelling met royeren - royement overnemen etc.
De missing link in mijn verhaal is echter: hoe komt het dat TG wist dat JG de copy-paster was? Want toen JL (of wie dan ook) ging kijken op MSN had TG de praktijken van JG al vergeleken met die van de NSB. Er is 'ertussen' dus ook nog iets gebeurd, maar wat?
Onmogelijk, ik kan me niet voorstellen dan Insomnia (JOOST) Jozef Linssen heeft toegelaten op het forum.

Eric van Dusseldorp

Post by Eric van Dusseldorp » Mon Nov 10, 2003 12:38

Arjen de Mooij wrote:
Onmogelijk, ik kan me niet voorstellen dan Insomnia (JOOST) Jozef Linssen heeft toegelaten op het forum.
Waarom weet je dat zo zeker?

JL kan zich met een andere naam aangemeld hebben.
Of JL had zich allang aangemeld, en had bij het aanmelden nog niet de reputatie die hij nu heeft.

Mark Hees

Post by Mark Hees » Mon Nov 10, 2003 15:56

En waar haal je overigens iets vandaan dat insomnia er iets mee te maken zou hebben? Of lees ik niet goed?

Kosmos
Real name: Tj. Goedemoed

Post by Kosmos » Mon Nov 10, 2003 17:01

Arjen de Mooij wrote:
Eric van Dusseldorp wrote: Vermoedelijk is er geen andere mol dan de namen die al genoemd zijn.
Waarom weet je dat zo zeker?

JL kan zich met een andere naam aangemeld hebben.
Of JL had zich allang aangemeld, en had bij het aanmelden nog niet de reputatie die hij nu heeft.
Ik wacht op het antwoord van de KNDB op de brief die Bob Nuijs en Apeldoorn gestuurd hebben, voordat ik weet: hoe verder?
Duidelijk is dat Jozef Linssen de aangever is van de kopie van het MSN-mailtje. Hij wil geen namen noemen, dus is hij als voorzitter van de GDB verantwoordelijk. De persoon die het mailtje kopieerde is natuurlijk anoniem onder de MSN-groepsleden geinfiltreerd.
Eerder trok dezelfde Jozef Linssen zich boos terug uit de TC omdat zijn collega-tichtcommissieleden mij vrijspraken.
JL vond dat ik wel een straf verdiend had en de KNDB vindt, zocht en vond de stok om de hond te slaan, en de KNDb volgde het royement vol begeestering.
Inmiddels zijn er verzoenende woorden gesproken tussen mij en de gebroeders Groeneveld, die zich constrcutief en moedig opstellen.
Heaven is no location, but a state of mind

Post Reply