KRANTENARTIKELEN - 2005

Post Reply
Insomnia
Posts: 147
Joined: Mon Sep 29, 2003 20:45

Post by Insomnia » Sun Apr 03, 2005 23:15

Hanco Elenbaas wrote:
Insomnia wrote:
Ik stoor me er niet echt aan, vind het wel grappig. Maar ik denk als je dingen zegt als "Balkenende is een flapdrol" en meer van dat soort slappe gelul maakt het het dammen niet populairder.
Iedereen mag het zijne denken van Balkenende. Kees vindt 'm een flapdrol, dat zullen sommigen niet leuk vinden, maar het is wel wat Kees vindt.

Het leuke van dat interview is dat eindelijk een topdammer eens niet zo kleurloos overkomt, omdat hij eerlijk zegt wat hij werkelijk vindt. En ook dan is het weer niet goed volgens sommigen...
Natuurlyk is het een flapdrol
Maar ik geloof niet dat dat interview van kees komt.
Ja je hebt gelijk vind ik de doorsnee dammer is behoorlijk kleurloos, net zoals baba beschrijft in zn vorige post, right in the middle of the point, baby!

@ Vraagje: ik heb er later alleen bijgezet: "@Bigbrother etc..."
ik bedoelde jou Erik, maar jij hebt humor en dat heeft Mark blijkbaar niet... vind je zelf niet dat je soms spastisch reaguurt dan? ook al zijn de aanvallen op jou soms nog zo erg......

Gezellig
Posts: 526
Joined: Thu Oct 02, 2003 21:26

Post by Gezellig » Sun Apr 03, 2005 23:23

Drs Koeperman is een vlaflip.

Vraagje
Posts: 858
Joined: Sat Oct 18, 2003 11:45

Post by Vraagje » Sun Apr 03, 2005 23:26

Insomnia wrote:
Hanco Elenbaas wrote:
Insomnia wrote:
Ik stoor me er niet echt aan, vind het wel grappig. Maar ik denk als je dingen zegt als "Balkenende is een flapdrol" en meer van dat soort slappe gelul maakt het het dammen niet populairder.
Iedereen mag het zijne denken van Balkenende. Kees vindt 'm een flapdrol, dat zullen sommigen niet leuk vinden, maar het is wel wat Kees vindt.

Het leuke van dat interview is dat eindelijk een topdammer eens niet zo kleurloos overkomt, omdat hij eerlijk zegt wat hij werkelijk vindt. En ook dan is het weer niet goed volgens sommigen...
Natuurlyk is het een flapdrol
Maar ik geloof niet dat dat interview van kees komt.
Ja je hebt gelijk vind ik de doorsnee dammer is behoorlijk kleurloos, net zoals baba beschrijft in zn vorige post, right in the middle of the point, baby!

@ Vraagje: ik heb er later alleen bijgezet: "@Bigbrother etc..."
ik bedoelde jou Erik, maar jij hebt humor en dat heeft Mark blijkbaar niet... vind je zelf niet dat je soms spastisch reaguurt dan? ook al zijn de aanvallen op jou soms nog zo erg......
Ik heb in elk geval te weinig humor om hierom te kunnen lachen. Volgens mij zijn er naar aanleiding van dat gedonder vorige week duidelijke afspraken gemaakt.
Last edited by Vraagje on Sun Apr 03, 2005 23:55, edited 1 time in total.
De meest gehate dammer allertijden.

Damsaurus
Posts: 127
Joined: Tue Nov 04, 2003 17:19

Post by Damsaurus » Sun Apr 03, 2005 23:26

Gezellig wrote:Drs Koeperman is een vlaflip.
Nee, idd dit is een serieuze bijdrage aan dit onderwerp....man zout toch op

User avatar
Hanco Elenbaas
Posts: 18872
Joined: Tue Apr 22, 2003 14:49

Post by Hanco Elenbaas » Sun Apr 03, 2005 23:34

Insomnia wrote:
Maar ik geloof niet dat dat interview van kees komt.
Ja je hebt gelijk vind ik de doorsnee dammer is behoorlijk kleurloos, net zoals baba beschrijft in zn vorige post, right in the middle of the point, baby!
Geloof me nou maar, Kees heeft dat interview gelezen en hij was er tevreden over.
De meeste topdammers zijn helemaal niet kleurloos, maar ze komen kleurloos over in de krant, omdat ze berekenend zijn, niet zeggen wat ze ècht vinden, misschien omdat ze media training hebben gehad.

User avatar
Kosmos
Posts: 7564
Joined: Mon Sep 29, 2003 15:21
Real name: Tj. Goedemoed
Location: Ktar
Contact:

Post by Kosmos » Sun Apr 03, 2005 23:39

Hanco Elenbaas wrote:
Insomnia wrote:
Maar ik geloof niet dat dat interview van kees komt.
Ja je hebt gelijk vind ik de doorsnee dammer is behoorlijk kleurloos, net zoals baba beschrijft in zn vorige post, right in the middle of the point, baby!
Geloof me nou maar, Kees heeft dat interview gelezen en hij was er tevreden over.
De meeste topdammers zijn helemaal niet kleurloos, maar ze komen kleurloos over in de krant, omdat ze berekenend zijn, niet zeggen wat ze ècht vinden, misschien omdat ze media training hebben gehad.
Mediatraining van MK vermoed ik.
En het ledental maar omlaag rollen....
Heaven is no location, but a state of mind

User avatar
Hanco Elenbaas
Posts: 18872
Joined: Tue Apr 22, 2003 14:49

Post by Hanco Elenbaas » Sun Apr 03, 2005 23:47

Kosmos wrote:
Mediatraining van MK vermoed ik.
En het ledental maar omlaag rollen....
Dat interview met Kees staat al drie dagen op de site van het AD, zo blij zijn ze er mee.
"Wij zeggen waar het op staat!" is hun slogan.

joost
Posts: 60
Joined: Wed Jun 16, 2004 08:58

Post by joost » Mon Apr 04, 2005 00:32

Insomnia wrote:
MarkKemperman wrote:
Tjalling,

Ik accepteer geen persoonlijke aantijgingen. Zie je tekst "Als je de lichaamstaal van Kees vergelijkt met die van Mark Kemperman, dan zie ik bij Kees gedrevenheid en vechtlust en bij Mark Kemperman ongeintereseerdheid en saaiheid". Ik geef je nu kans om oprecht je excuses aan te bieden op dit forum, anders geef ik aan de KNDB jouw uitspraken door met de nodige consequenties voor jou.

Mark Kemperman
gedraag je niet zo als een dammer! je lijkt nu wel erg veel op een niet nader genoemd iemand die ook zo spastisch reageert op dit forum.

@ Bigbrother: idd het maakt het dammen nog meer tot schande, ook al is het op 1 april.
Joost gaat met Joost in duscussie. De zoveelste keer dat de adder zich uitgeeft voor een ander.

User avatar
Hanco Elenbaas
Posts: 18872
Joined: Tue Apr 22, 2003 14:49

Post by Hanco Elenbaas » Mon Apr 04, 2005 03:15

Haagsche Courant, 2 april 2005

Dammers RDG/DIO winnen beker in 2000

door Peter van de Stadt

Een opmerkelijk kampioenschap, een sensationele overstap van een speler of een ander markant moment. De sportredactie van de Haagsche Courant belicht wekelijks een opvallende gebeurtenis uit het roemrijke verleden van de Haagse sportgeschiedenis. Deze week de opmerkelijke bekerwinst van de Haagse damclub RDG/DIO in 2000.



Image
Fred Ivens maakte zes landstitels met RDG/DIO mee.
De bekerwinst in 2000 was een ander hoogtepunt.
(foto Harry Verkuylen)


RDG/DIO-dammer Fred Ivens (61) is bijna 25 jaar aanvoerder geweest van het Haagse damteam. Ivens maakte in 1961 als 17-jarige zijn debuut voor de Haagse damclub en pakte er direct de landstitel mee. Hij maakte in totaal zes landskampioenschappen mee, waarvan in de jaren zeventig vijf met damlegende Ton Sijbrands. Niet voor niets werd RDG/DIO met Ivens en Sijbrands in de jaren zeventig het Ajax van de damsport genoemd.

Ivens heeft dus vele hoogtepunten met het eerste team van de Haagse damclub meegemaakt. En het winnen van de nationale beker in het jaar 2000 behoort daar zeker toe. In Huissen kwam RDG/DIO tegenover Source+ uit Nieuwegein te zitten.
In de halve finales versloeg RDG/DIO het viertal van Houdt Stand uit Beilen. Source+ won van Damlust uit Gouda. Fred Ivens over die halve finale: "Houdt Stand speelde lager dan wij. Maar ze hadden wel Sven Winkel, de Nederlandse jeugdkampioen en Bjørn Winkel in de gelederen. Ons team bestond uit Leo Roosendaal, Pertap Malahé, Mark Hoogakker en ik. Malahé begon uitstekend, want hij won van Sven Winkel. Hij bleek de enige die van hem wist te winnen, want de andere drie, onder wie ik dus, speelden remise tegen hem.We wonnen uiteindelijk met 5-3."

Finale

Dan de finale, eind juni 2000. Westlander Ivens wordt weer enthousiast als hij daar aan terugdenkt. RDG/DIO won met 6-2. Anders dan de uitslag doet vermoeden, waren de Nieuwegeinse dammers zeer dicht bij bekerwinst. Het pakte echter anders uit dan werd verwacht. Op bord vier nam won Fred Ivens van Lex den Doop. In een stelling waarbij Ivens naar achter werd gedrongen, zocht Den Doop zijn kansen in een aanval op een zogenoemde kerkhofschijf. Een positionele blunder kostte hem echter via een finesse de partij. Zetverwisseling bleek achteraf goed voor remise geweest te zijn.

Ivens: "Het was een fantastisch wedstrijd. Ons team bestond uit Krijn Toet, Mark Hoogakker, Pertap Malahé en ik. Uit tactisch oogpunt zat ik achter bord vier en Malahé achter bord één. Malahé kan heel goed counteren en afstoppen. Hij is echter minder goed in het van meet af aan op winst spelen."

"Ja, ik herinner mij nog heel goed mijn partij tegen Lex den Doop. Een legende. Hij is nu 87 jaar en speelt nog steeds. We wisten dat hij tegen iedereen remise kon spelen. Ik had het erg moeilijk tegen hem. Gelukkig liep hij in een geraffineerde slagzet", lacht Ivens.

Zijn teamgenoot Pertap Malahé had het moeilijk tegen Laurens Fijn van Draat. Hij had aanzienlijk temponadeel. Via diverse lepe zetdreigingen kon de residentiedammer lang het hoofd bieden, maar verloor hij langzaam maar zeker meer terrein. Fijn van Draat wilde echter te vroeg de winst forceren en overzag daarbij een grote wederzijdse doorbraak over het hoofd. Met een schijf meer was de stelling in het eindspel niet meer te winnen.

Krijn Toet speelde een klassieke partij tegen Eric van Dusseldorp, die in remise eindigde. Mark Hoogakker vocht op die mooie dag voor het Haagse dammen een fraai positioneel uit met Aaldert Gooijer. De RDG'er nam risico's en leek in een nadelige stelling te belanden. Dat viel mee. De Hagenaar nam in het middenspel zelfs het initiatief. Hij bereikte een voordelig, maar nog lang niet gewonnen eindspel. Na ruim zes uur spelen was Gooijer kennelijk zo moe dat hij op zijn laatste zet het (verdiende) gelijkspel vergooide en alsnog verloor. Door een 6-2 overwinning nam RDG/DIO de nationale beker mee naar Den Haag.
Fred Ivens: "Ik was trots, heel trots, vooral omdat we een aansprekend resultaat hadden neergezet. Je zou het kunnen vergelijken met ADO Den Haag, toen in de eerste divisie, die de KNVB-beker wint. Het was echt een fantastische prestatie. Zo'n landelijk aansprekend resultaat heeft RDG/DIO daarna niet meer gehaald."

kleine trap
Posts: 169
Joined: Mon Feb 23, 2004 10:35

Post by kleine trap » Mon Apr 04, 2005 08:04

Hanco Elenbaas wrote: Je hebt enkele dingen niet zo goed begrepen Mark.
Kees zegt niet dat hij liever dronken wordt dan dat hij nuchter blijft. De journalist vraagt wat Kees liever wil, Bob zijn of dronken worden en tussen die twee kiest Kees uit dronken worden.
Kees is trouwens nooit dronken, zelfs niet aangeschoten. Jarenlang heeft hij geen druppel alcohol genomen, maar sinds ongeveer een jaar drinkt hij af en toe enkele biertjes mee, om zich te ontspannen.
Nooit is overdreven. Ik heb wel eens een punt gehaald op het nk junioren ... [img]images/smilies/icon_smile.gif[/img] Kees werd toen trouwens wel kampioen. Ook toen hij en Marino behoorlijk doordronken voor de laatste ronde. (Volgens mij waren Mark Hoogakker en ik de enigen die echt geen alcohol dronken).

User avatar
mikkeltje
Posts: 391
Joined: Tue Oct 19, 2004 21:53
Location: Diemen
Contact:

Post by mikkeltje » Mon Apr 04, 2005 08:14

MarkKemperman wrote:
Kosmos wrote:
MarkKemperman wrote:--------------------------------------------------------------------------------

Algemeen Dagblad, 1 april 2005

De 25 dilemma's van dammer Kees Thijssen

'Van seks ga je toch zweten'
Door Joris Peters

Mijn conclusie is dat sommige topdammers media training nodig hebben. Met dergelijke interviews komt het dammen als amateuristische sport over en dat willen wij dammers toch absoluut niet!

drs. M.O. Kemperman
Huissen
Een paar opmerkingen:

1) Ik ben blij dat Kees onomwonden en eerlijk zijn mening geeft en niet antwoordt volgens berekeningen. Daarvoor is Kees ook te oprecht. Kees is opgegroeid met vrijheid van meningsuiting. Hij is nu te oud om zich nog naadloos in te laten passen in de nieuwe werelorde , waarin eerlijkheid wordt overschaduwd door berekening.

2) There is no such thing as bad publicity!

3) Ik vind persoonlijk Kees een aansprekende persoonlijkheid. Als je de lichaamstaal van Kees vergelijkt met die van Mark Kemperman, dan zie ik bij Kees gedrevenheid en vechtlust en bij Mark Kemperman ongeintereseerdheid en saaiheid. Dat is althans mijn indruk.

4) Wil je soms beweren dat dammen GEEN amateuristische sport is en dat je ooit een profsport kunt maken van een sport waarin meer remises vallen dan winstpartijen?
Tjalling,

Ik accepteer geen persoonlijke aantijgingen. Zie je tekst "Als je de lichaamstaal van Kees vergelijkt met die van Mark Kemperman, dan zie ik bij Kees gedrevenheid en vechtlust en bij Mark Kemperman ongeintereseerdheid en saaiheid". Ik geef je nu kans om oprecht je excuses aan te bieden op dit forum, anders geef ik aan de KNDB jouw uitspraken door met de nodige consequenties voor jou.

Mark Kemperman
M.i. een erg onnodige en paranoide reactie. Het stuk betreft dillema's Mark; er is eigenlijk geen goed antwoord, maar moet ik toch kiezen dan... Niemand heeft zitten wachten op een jouw analyse van het krantenartikel; spijkers op laagwater zoeken. Elk woord wordt gewogen en o wee als het niet het goed is.

Maar goed dat is het recht om je mening te geven, net zoals Kosmos dat mag. Om dan direct dreigingen te uiten, vind ik zo erg kinderachtig. Misschien moet je eens op een training conflicthantering? Dan kom je te weten dat dit soort overtrokken reacties niets goed doen. (overigens betwijfel ik ten zeerste of dit echt door Mark Kemperman geschreven is; het kinderlijke druipt er vanaf)

toppertje
Posts: 32
Joined: Fri Apr 09, 2004 15:54

Post by toppertje » Mon Apr 04, 2005 13:17

Gelukkig mag iedereen zijn mening geven. Ook Kees en dat over Balkenende was nog maar zacht uitgedrukt.

Goed zo Kees en ga zo door!!!!! Ik neem direkt een abonnement op het AD.
Prachtig artikel en je ziet direkt dat je in ieder geval geen saaie dammer bent en gelukkig met een eigen mening.

Insomnia
Posts: 147
Joined: Mon Sep 29, 2003 20:45

Post by Insomnia » Mon Apr 04, 2005 13:40

joost wrote:Joost gaat met Joost in duscussie. De zoveelste keer dat de adder zich uitgeeft voor een ander.
Ik heb geen idee wie jij bent, maar zoiets zou ik niet doen. Ik denk dat het Mark echt is, iemand zou het moeten vragen.

Bert Zwart
Posts: 2199
Joined: Tue Sep 30, 2003 01:52

Post by Bert Zwart » Mon Apr 04, 2005 13:46

Insomnia wrote:
joost wrote:Joost gaat met Joost in duscussie. De zoveelste keer dat de adder zich uitgeeft voor een ander.
Ik heb geen idee wie jij bent, maar zoiets zou ik niet doen. Ik denk dat het Mark echt is, iemand zou het moeten vragen.
Ik denk ook niet dat Joost het is. Die haalt normaal veel betere grappen uit!
Mark is vermoedelijk hardcore CDA-stemmer en daardoor ietwat gepikeerd.

hoogachtend

dr. A.P. Zwart
Huizen

User avatar
Hanco Elenbaas
Posts: 18872
Joined: Tue Apr 22, 2003 14:49

Post by Hanco Elenbaas » Mon Apr 04, 2005 14:08

De Telegraaf, 4 april 2005

Barkel laat winst lopen

Van onze dammedewerker


GRONINGEN, maandag
Outsider Marino Barkel, die vorig jaar het titeltoernooi bijna won, heeft in de eerste ronde van het nationaal damkampioenschap door zijn hoge speltempo de winst gemist. In de veronderstelling met een schijf voorsprong zijn opponent Sven Winkel door de klok te jagen, liet de Overijsselse topspeler een gemakkelijke zege lopen. Op de 48e zet speelde hij 6-11 in plaats van het winnende 7-11, waarna Winkel met nog tien seconden op de klok een redding kon forceren.
De partij had een merkwaardig verloop, want op de 23e zet bracht Winkel zich onnodig in de problemen door een zwakke Molimard-uitval, die zijn positie in een ruïne veranderde. Barkel forceerde daarna in het latere middenspel schijfwinst, maar faalde in de afwerking. De tweede speler die opmerkelijke kansen in de eerste speelhelft liet liggen was Martin Dolfing. Op de 28e en op de 36e zet had hij een meer agressieve speelstijl moeten tonen. Nu kwam Jasper Lemmen met de schrik vrij.

De wedstrijd tussen Rob Clerc en Ron Heusdens zag er aanvankelijk ook spannend uit, maar rond de 35e zet ging na een ruilmanoeuvre de muziek uit de stelling. Tenslotte werd bij het duel tussen Gerard Jansen en Alexander Baljakin het evenwicht toch nauwelijks verbroken.

Uitslagen eerste ronde: De Voogd - Messemaker 1-1, Scholma - H. Jansen 1-1, Thijssen - Stokkel 1-1, G.Jansen - Baljakin 1-1, Winkel - Barkel 1-1, Dolfing - Lemmen 1-1, Clerc - Heusdens 1-1.

Post Reply