Je weet maar nooit, misschien gaat de arbiter de partijen nog wel 0-0 verklaren, maar ik denk het niet.. Anders was dat al gebeurt.PeterHt wrote:Inderdaad, na de eerste partij nagespeeld te hebben (remise na 35 zetten) zocht ik eerst even de wedstrijdbepalingen op voordat ik de rest naspeelde...Damkoningin wrote:De partij Winkel-Barkel is ook binnen 50 zetten remise geworden.PeterHt wrote:In de wedstrijdbepalingen (op de toernooi-site) lees ik:
'Een partij waarin remise is overeengekomen voor dat wederzijds vijftig zetten zijn gedaan, kan voor beide spelers verloren worden verklaard.'
Bij het naspelen van de (remise)partij De Voogd-Messemaker komt de applet niet verder dan 35 zetten. Is de notatie niet compleet, of heeft de arbiter de keus gemaakt deze partij niet verloren te verklaren voor beide spelers?
Ben benieuwd of de organisatie bij de opening andere regels heeft gemeld; of hebben de deelnemers onderling afgesproken dat ze zich daaraan niet zullen houden
NK2005 (DG Het Noorden 100jaar)
-
- Real name: Irene Stegeman
*Want achter het masker van "toch wel gelukkig" ligt wanhoop en twijfel zo drijvend en nukkig*
~Geen medelijden voor hem die zonder kennis is~
~Geen medelijden voor hem die zonder kennis is~
-
Het lijkt alsof de animaties niet allemaal kloppen. Na de 32e zet (40-35??) in de partij De Voogd-Messemaker worden er zulke vreemde zetten gespeeld dat ik me haast niet voor kan stellen dat het werkelijk zo gegaan is. En Barkel staat in de slotstand na 41... 12-18 gewonnen. Hier is het wel voorstelbaar dat hij iets over het hoofd gezien heeft. Al kan hij na bijvoorbeeld 42.35-30 op liefst twee manieren winnen (20-24! of 9-13!).
42... 12-18 27x18 23x12 34x23 25x34 40x29 19-24! zal ook wel winnen.Wieger Wesselink wrote:.. En Barkel staat in de slotstand na 41... 12-18 gewonnen. Hier is het wel voorstelbaar dat hij iets over het hoofd gezien heeft. Al kan hij na bijvoorbeeld 42.35-30 op liefst twee manieren winnen (20-24! of 9-13!).
Die animaties kloppen inderdaad totaal niet.Wieger Wesselink wrote:Het lijkt alsof de animaties niet allemaal kloppen. Na de 32e zet (40-35??) in de partij De Voogd-Messemaker worden er zulke vreemde zetten gespeeld dat ik me haast niet voor kan stellen dat het werkelijk zo gegaan is. En Barkel staat in de slotstand na 41... 12-18 gewonnen. Hier is het wel voorstelbaar dat hij iets over het hoofd gezien heeft. Al kan hij na bijvoorbeeld 42.35-30 op liefst twee manieren winnen (20-24! of 9-13!).
De uitslagen (1-1, 1-1, 1-1, 1-1, 1-1, 1-1 en 1-1) kloppen wel en liegen er niet om!
Dit nodigt niet uit tot nog een bezoek...
Heaven is no location, but a state of mind
Door verscheidene problemen met de internetaanstluiting is de organisatie niet goed in staat geweest alles snel en zelfs compleet op de site te zetten. Dat heeft menigeen al gemerkt in het naspelen van de talloze partijen. Aan deze technische problemen worden hard gewerkt! Morgenochtend hoopt de organisatie dat alles weer goed gaat lopen en dan zal alles zorgvuldig worden bijgewerkt. De organisatie wenst haar excuses aan te bieden aan de trouwe volgers en belangstellenden van dit NK!
-
Is het misschien mogelijk om naast de animaties ook de notaties van de partijen op de site te zetten?Samsam wrote:Door verscheidene problemen met de internetaanstluiting is de organisatie niet goed in staat geweest alles snel en zelfs compleet op de site te zetten. Dat heeft menigeen al gemerkt in het naspelen van de talloze partijen. Aan deze technische problemen worden hard gewerkt! Morgenochtend hoopt de organisatie dat alles weer goed gaat lopen en dan zal alles zorgvuldig worden bijgewerkt. De organisatie wenst haar excuses aan te bieden aan de trouwe volgers en belangstellenden van dit NK!
-
www.kndb.nlEric van Dusseldorp wrote:Is het misschien mogelijk om naast de animaties ook de notaties van de partijen op de site te zetten?Samsam wrote:Door verscheidene problemen met de internetaanstluiting is de organisatie niet goed in staat geweest alles snel en zelfs compleet op de site te zetten. Dat heeft menigeen al gemerkt in het naspelen van de talloze partijen. Aan deze technische problemen worden hard gewerkt! Morgenochtend hoopt de organisatie dat alles weer goed gaat lopen en dan zal alles zorgvuldig worden bijgewerkt. De organisatie wenst haar excuses aan te bieden aan de trouwe volgers en belangstellenden van dit NK!
[img]images/smilies/icon_razz.gif[/img]
-
Bedankt voor jullie inspanningen!Samsam wrote:Door verscheidene problemen met de internetaanstluiting is de organisatie niet goed in staat geweest alles snel en zelfs compleet op de site te zetten. Dat heeft menigeen al gemerkt in het naspelen van de talloze partijen. Aan deze technische problemen worden hard gewerkt! Morgenochtend hoopt de organisatie dat alles weer goed gaat lopen en dan zal alles zorgvuldig worden bijgewerkt. De organisatie wenst haar excuses aan te bieden aan de trouwe volgers en belangstellenden van dit NK!
-
Nee, ik vond het niet zo'n bijzondere partij. Het viel mij juist een beetje tegen dat Martin weer teruggreep naar zijn oude spelletje. Ik verwacht dat hij dit toernooi wel mooiere dingen zal laten zien.Damsaurus wrote:Is het iemand trouwens opgevallen dat Martin weer een sterke partij heeft gespeeld. Jasper kwam, na knap verdedigingswerk (alle lof hoor), onder de druk uit. Maar Martin blijft me verbazen!
Martin leek in het middenspel behoorlijk tegen Jasper's tijd te spelen, en speelde op belangrijke momenten vaak (te) snel.Wieger Wesselink wrote:Nee, ik vond het niet zo'n bijzondere partij. Het viel mij juist een beetje tegen dat Martin weer teruggreep naar zijn oude spelletje. Ik verwacht dat hij dit toernooi wel mooiere dingen zal laten zien.Damsaurus wrote:Is het iemand trouwens opgevallen dat Martin weer een sterke partij heeft gespeeld. Jasper kwam, na knap verdedigingswerk (alle lof hoor), onder de druk uit. Maar Martin blijft me verbazen!
Johan Krajenbrink gaf later aan dat wit in plaats van het snel gespeelde 36. 34-30 misschien beter 34-29 had kunnen doen, met na 3-9 sterk 45-40 en zwart moet een moeilijke zet spelen, omdat 9-14 slecht is vanwege 39-34. Het idee achter 34-29 is het verdrijven van zwart van veld 24, iets wat in de praktijk na 34-30 niet lukte.
Een mooie mogelijkheid die zich in de demonstratieruimte voordeed:
Dolfing - Lemmen
Na 41. ...12-17(!)
Johan Krajenbrink vroeg zich af of Dolfing niet beter 42. 36-31 had kunnen doen. Daarop zou kunnen volgen:
42. ...8-12 43. 31-27 13-19(!) 44. 34-29 25-30!! 45. 29x20 15x24 en wit heeft een groot probleem, omdat 39-34 niet kan vanwege 19-23!
Dolfing - Lemmen
Na 41. ...12-17(!)
Johan Krajenbrink vroeg zich af of Dolfing niet beter 42. 36-31 had kunnen doen. Daarop zou kunnen volgen:
42. ...8-12 43. 31-27 13-19(!) 44. 34-29 25-30!! 45. 29x20 15x24 en wit heeft een groot probleem, omdat 39-34 niet kan vanwege 19-23!
-
sorry maar ik vind het NK dammen 2005
tot dusver
een GROTE FLOP...
weinig sensatie,GEEN livepartijen,verkeerde of onvolledige notatie´s
nee,dan was 2003 stukken beter
een cijfer 2003:8
2005 een magere 5,neigt naar de 4+
[img]images/smilies/icon_mad.gif[/img]
tot dusver
een GROTE FLOP...
weinig sensatie,GEEN livepartijen,verkeerde of onvolledige notatie´s