Royement

Discussies over damsport (in het Nederlands)
Pipo

Henk Stoop

Post by Pipo » Thu Nov 06, 2003 18:47

<<verwijderd door moderator>>

Hanco Elenbaas

Post by Hanco Elenbaas » Thu Nov 06, 2003 19:25

Ik kreeg een heel andere, veel positievere indruk over Henk Stoop toen ik hem gedurende een minuut of 15 sprak na de slotceremonie van het 7de Internationaal Bijlmertoernooi.
Ook wat Henk betreft zijn er veel misverstanden en kletsverhalen in omloop, naast misschien minder voorbeeldige lotgevallen.
Ook voor wat zich voorgevallen heeft tussen Henk en Tjalling geldt: 'Wie zonder zonden is werpe de eerste steen!'
Waar blijft de Ombudsman van Ebbo??
Niks voor Peter Frans Koops?

Arjen de Mooij

Post by Arjen de Mooij » Thu Nov 06, 2003 19:38

Damkoningin wrote:Nejj. Bert gaat winne en word 3e [img]images/smilies/icon_lol.gif[/img] [img]images/smilies/icon_razz.gif[/img]
Enne... waarom gaan we ineens over tot een dom iets , wat alleen tussen jullie 2 is en de rest niet echt hoeft te weten.. wat er voor afgebeurt dan. [img]images/smilies/icon_confused.gif[/img]
Jawel mensen, we hebben er weer een nieuw werkwoord bij: afgebeuren!

Jan Pieter
Real name: Jan Pieter Drost

Re: waarschwingen?

Post by Jan Pieter » Thu Nov 06, 2003 20:05

Hanco Elenbaas wrote:Nog 500 dagen tijd voor Ebbo?
Dat vind ik nogal veel. Zullen we eens beginnen met 5 dagen om de kwestie Goedemoed naar behoren af te handelen?

Hanco Elenbaas

Re: waarschwingen?

Post by Hanco Elenbaas » Thu Nov 06, 2003 23:17

Jan Pieter wrote:
Hanco Elenbaas wrote:Nog 500 dagen tijd voor Ebbo?
Dat vind ik nogal veel. Zullen we eens beginnen met 5 dagen om de kwestie Goedemoed naar behoren af te handelen?
Misschien draaien we het eens om en geven we jou 5 dagen om Ebbo er 500 te geven?
Het 'royement' van Tjalling hoort overigens inderdaad per 30 of 31 oktober te worden herzien, en niet pas per 4 november.

nadinevantiel

Post by nadinevantiel » Thu Nov 06, 2003 23:49

Net een telefoongesprek gevoerd met Ebbo. Ik wilde aangeven dat ik de hele gang van zaken rondom het royement van Tjalling betreur en dat ik vind dat de KNDB een kans heeft gemist op het op gepaste wijze op te lossen.

Een vraag van mij was waarom het royement niet helemaal is teruggedraaid, maar er voor gekozen is om Tjalling voor 6 dagen te royeren. Daar was niet zonder reden voor gekozen volgens Ebbo. Wat die reden precies was heeft Ebbo niet concreet verteld, maar wat ik uit het gesprek opmaakte, is dat de KNDB het gedrag van Tjalling ten zeerste afkeurt en dat op de een of andere manier nog wilde bestraffen.

Ik gaf aan dat je iemand niet voor 6 dagen royeert, je royeert iemand of niet. In eerste instantie was Ebbo dit niet met mij eens, maar aan het eind van het gesprek gaf hij aan dat het KNDB bestuur zich hier misschien alsnog over moet beraden.

Verder heb ik aangegeven dat het KNDB bestuur fouten heeft gemaakt en deze niet goed gecorrigeerd heeft en hier eigenlijk aan voorbij gaat (ook geen excuses e.d.). Ebbo deed dit in mijn ogen af door aan te geven dat iedereen zich nu richt op de fouten van de KNDB, maar dat dit alles veroorzaakt is door Tjalling. Wel gaf hij aan dat het KNDB bestuur zijn verantwoordelijkheid zal dragen als het bestuur bijvoorbeeld door de bondsraad op het matje geroepen wordt voor deze kwestie.

Ebbo vertelde verder dat hij als KNDB bestuur helemaal niet met dit soort zaken bezig wil zijn. Dat lijkt mij een goede instelling. Ik vraag me dan alleen af waarom het KNDB bestuur er nu dan toch voor kiest om deze zaak wel zelf af te handelen. Een argument om dit te doen was, dat er nu ook leden hun lidmaatschap schijnen op te zeggen omdat er mensen "met modder gooien".

ZevenInEenKlap

Post by ZevenInEenKlap » Fri Nov 07, 2003 02:06

Damkoningin wrote:Nejj. Bert gaat winne en word 3e [img]images/smilies/icon_lol.gif[/img] [img]images/smilies/icon_razz.gif[/img]
Enne... waarom gaan we ineens over tot een dom iets , wat alleen tussen jullie 2 is en de rest niet echt hoeft te weten.. wat er voor afgebeurt dan. [img]images/smilies/icon_confused.gif[/img]
Je hebt er dus klaarblijkelijk geen verstand van.
Het is een (bloedeloze) remise geworden.
1-1
Bart 3e dus.
"The flowers that bloom in the warmth of the sun are there to be loved by everyone"
==> Aphex Twin - Come to Daddy

Kosmos
Real name: Tj. Goedemoed

Post by Kosmos » Fri Nov 07, 2003 02:53

nadinevantiel wrote:Net een telefoongesprek gevoerd met Ebbo. Ik wilde aangeven dat ik de hele gang van zaken rondom het royement van Tjalling betreur en dat ik vind dat de KNDB een kans heeft gemist op het op gepaste wijze op te lossen.

Een vraag van mij was waarom het royement niet helemaal is teruggedraaid, maar er voor gekozen is om Tjalling voor 6 dagen te royeren. Daar was niet zonder reden voor gekozen volgens Ebbo. Wat die reden precies was heeft Ebbo niet concreet verteld, maar wat ik uit het gesprek opmaakte, is dat de KNDB het gedrag van Tjalling ten zeerste afkeurt en dat op de een of andere manier nog wilde bestraffen.

Ik gaf aan dat je iemand niet voor 6 dagen royeert, je royeert iemand of niet. In eerste instantie was Ebbo dit niet met mij eens, maar aan het eind van het gesprek gaf hij aan dat het KNDB bestuur zich hier misschien alsnog over moet beraden.

Verder heb ik aangegeven dat het KNDB bestuur fouten heeft gemaakt en deze niet goed gecorrigeerd heeft en hier eigenlijk aan voorbij gaat (ook geen excuses e.d.). Ebbo deed dit in mijn ogen af door aan te geven dat iedereen zich nu richt op de fouten van de KNDB, maar dat dit alles veroorzaakt is door Tjalling. Wel gaf hij aan dat het KNDB bestuur zijn verantwoordelijkheid zal dragen als het bestuur bijvoorbeeld door de bondsraad op het matje geroepen wordt voor deze kwestie.

Ebbo vertelde verder dat hij als KNDB bestuur helemaal niet met dit soort zaken bezig wil zijn. Dat lijkt mij een goede instelling. Ik vraag me dan alleen af waarom het KNDB bestuur er nu dan toch voor kiest om deze zaak wel zelf af te handelen. Een argument om dit te doen was, dat er nu ook leden hun lidmaatschap schijnen op te zeggen omdat er mensen "met modder gooien".
Dankzij de KNDB is de zaak geescaleerd en is de hele damwereld in woede ontstoken vanwege de onzorgvuldigheid van het bestuur.
In plaats van ons de kans te geven dit onderling te schikken gaan de anooniem verklikte uitspraken gedaan op een besloten MSNgroep (op het moemnt dat de uitspraak allang is gerectificeerd NB!) de hele wereld over.
Als Ebbo denkt mij te moeten straffen dan is het dus nu geheel duidelijk wat mijn positie in deze is.
Echter, ik wacht nog even (niet zo lang meer) af of de KNDB tot inkeer komt en er voor het eerst enige zelfkritiek doorbreekt.

Alle rechten die ik heb binnen een democratie zijn geschonden! Het KNDB-bestuur geeft met dit 4daagse royement aan:
- Dat zij de eigen statuten niet respecteren
- Dat zij dubbel willen straffen (Tichtzaak + autoritair opgelegde straf waar dus veel commotie om was)
- De leden van de KNDB niet respecteren (Massale protesten genegeerd)
- Dat zij hun fouten niet willen toegeven
- Dat zij actieve leden niet waarderen
- DAT ZIJ HUN EIGEN MENING ALS WET HANTEREN

Werkelijk er zijn velen die de gehanteerde betiteling niet zo schokkend vinden. Anton Schotanus zei zelfs dat ik dat best mag zeggen. Kijk, hier hebben we dan ook te maken met een rationeel, nobel mens, die niet van onrecht houdt. Schotanus was ook helemaal niet boos om de opmerking van Hanco dat ie in een bejaardentehuis thuishoort, hij haalt gewoon zijn schouders op! Sterker nog, hij zei dat hanco best goed schreef! Kijk, dat is een vent!
Maar de mening van het bestuur (ook Haijtink meende zich te moeten mengen in het beleid) is niet meer dan een mening en als dit bestuur denkt dat deze mening de norm is dan leven wij niet in een democratie binnen de KNDB.

Maar dat er geen sprake is van democratie in de damwereld dat weet dankzij GDB en KNDBbestuur nu niet alleen de gehele damwereld maar ook niet-dammers zijn inmiddels vol afschuw tot die ontdekking gekomen.

Wat mij betreft zijn de gevolgen van deze opeenstapeling van wandaden duidelijk.
Heaven is no location, but a state of mind

Hanco Elenbaas

Post by Hanco Elenbaas » Fri Nov 07, 2003 23:06

Kosmos wrote: Dankzij de KNDB is de zaak geescaleerd en is de hele damwereld in woede ontstoken vanwege de onzorgvuldigheid van het bestuur.
In plaats van ons de kans te geven dit onderling te schikken gaan de anooniem verklikte uitspraken gedaan op een besloten MSNgroep (op het moemnt dat de uitspraak allang is gerectificeerd NB!) de hele wereld over.
Als Ebbo denkt mij te moeten straffen dan is het dus nu geheel duidelijk wat mijn positie in deze is.
Echter, ik wacht nog even (niet zo lang meer) af of de KNDB tot inkeer komt en er voor het eerst enige zelfkritiek doorbreekt.

Alle rechten die ik heb binnen een democratie zijn geschonden! Het KNDB-bestuur geeft met dit 4daagse royement aan:
- Dat zij de eigen statuten niet respecteren
- Dat zij dubbel willen straffen (Tichtzaak + autoritair opgelegde straf waar dus veel commotie om was)
- De leden van de KNDB niet respecteren (Massale protesten genegeerd)
- Dat zij hun fouten niet willen toegeven
- Dat zij actieve leden niet waarderen
- DAT ZIJ HUN EIGEN MENING ALS WET HANTEREN

Werkelijk er zijn velen die de gehanteerde betiteling niet zo schokkend vinden. Anton Schotanus zei zelfs dat ik dat best mag zeggen. Kijk, hier hebben we dan ook te maken met een rationeel, nobel mens, die niet van onrecht houdt. Schotanus was ook helemaal niet boos om de opmerking van Hanco dat ie in een bejaardentehuis thuishoort, hij haalt gewoon zijn schouders op! Sterker nog, hij zei dat hanco best goed schreef! Kijk, dat is een vent!
Maar de mening van het bestuur (ook Haijtink meende zich te moeten mengen in het beleid) is niet meer dan een mening en als dit bestuur denkt dat deze mening de norm is dan leven wij niet in een democratie binnen de KNDB.

Maar dat er geen sprake is van democratie in de damwereld dat weet dankzij GDB en KNDBbestuur nu niet alleen de gehele damwereld maar ook niet-dammers zijn inmiddels vol afschuw tot die ontdekking gekomen.

Wat mij betreft zijn de gevolgen van deze opeenstapeling van wandaden duidelijk.
Ik zei niet dat Schotanus in het bejaardentehuis hoort.
Ik zei dat Schotanus wat mij betreft in het (zijn) bejaardenhuis kan blijven.
Hopelijk kan Schotanus nog lang zelfstandig blijven wonen!
Je schouders ophalen kan een verstandige houding zijn. Dat Schotanus wèl een vent is, weet ik ook. In plaats van Andrew Tjon A Ong in de 7de ronde van het Bijlmertoernooi 2001 zou Anton Schotanus beslist gespeeld hebben en niet met een ratingboek en een spel- en wedstrijdreglement in de handen de overwinning hebben opgeëist.
Als Peter Frans Koops niet wil, misschien kan Anton Schotanus dan de nieuwe KNDB-Ombudsman worden?

Wat Johan Haijtink betreft, in welk opzicht bemoeide hij zich met deze affaire?
In mijn tuchtgeval was hij slechts degene die in opdracht van het bestuur en de tuchtcommissie de post verzond en ontving.
Nooit heeft Johan Haijtink enig onvertogen woord laten vallen in mijn richting en nooit was hij op enige andere wijze niet-objectief.
Het verbaast me dan ook dat Johan op jou wel zo is overgekomen. Weet je wel zeker dat Johan meer deed dan alleen zijn (uitvoerende) taak?

jelle groeneveld

Post by jelle groeneveld » Sat Nov 08, 2003 23:02

Namens mijn broer deel ik mede dat hij aan de KNDB een dringend verzoek zal doen om geen tuchtzaak bij de Tuchtcommissie van de Koninklijke Nederlandse dambond aanhangig te maken i.v.m. de tegen hem gedane aantijging door een bondslid.
In een schrijven aan de Tuchtcommissie zal hij pleiten voor niet-ontvankelijkheid van de KNDB in deze kwestie, o.a. omdat hij geen klacht over deze aantijging heeft ingediend.
De KNDB, het betrokken bondslid (via zijn raadsvrouwe) alsmede de damvereniging Apeldoorn, zijn heden hierover mondeling ingelicht.
Dit weekend of begin volgende week worden de brieven verzonden.
Verdere mededelingen worden op dit Forum niet gedaan.
Last edited by jelle groeneveld on Sat Nov 08, 2003 23:38, edited 1 time in total.

Andre de Koning

Post by Andre de Koning » Sat Nov 08, 2003 23:22

jelle groeneveld wrote:Namens mijn broer deel ik mede dat hij aan de KNDB een dringend verzoek zal doen om geen tuchtzaak bij de Tuchtcommissie van de Koninklijke Nederlandse dambond aanhangig te maken i.v.m. de tegen hem gedane aantijging door een bondslid.
In een schrijven aan de Tuchtcommissie zal hij pleiten voor niet-ontvankelijkheid van de KNDB in deze kwestie, o.a. omdat hij geen klacht over deze aantijging heeft ingediend.
De KNDB, Tjalling Goedemoed (via zijn raadsvrouwe) alsmede de damvereniging Apeldoorn, zijn heden hierover mondeling ingelicht.
Dit weekend of begin volgende week worden de brieven verzonden.
Verdere mededelingen worden op dit Forum niet gedaan.
Bedankt voor deze aktie, Jelle en Jan.
Ik vind wel, dat het bestuur van de NDB nu onderhand met de naam moet komen van de verklikker, want ten onrechte werd vaak met het vingertje gewezen naar Jan, niet in de laatste plaats veroorzaakt door het wat schimmige optreden van dit bestuur.

Fred van Amersfoort

Post by Fred van Amersfoort » Sun Nov 09, 2003 00:16

Is er al een nieuwe datum voor de westrijd Apeldoorn-Maas van het Hoog of wordt de komende ronde van 15 november simpelweg niet meer gespeeld wegens gebrek aan belangstelling?

jelle groeneveld

Post by jelle groeneveld » Sun Nov 09, 2003 09:59

In aanvulling op mijn eerdere mededeling binnen deze topic bericht ik namens mijn broer dat ook aan de KNDB en aan de GDB zal worden verzocht om het besluit tot royement van het betrokken bondslid geheel te vernietigen en dus niet voor een deel te handhaven, omdat door mijn broer geen klacht wegens de gewraakte aantijging bij de KNDB en GDB is ingediend. Een geldige grondslag voor oplegging en partiële handhaving van de maatregel lijkt daarmee te ontbreken.

Fred van Amersfoort

Post by Fred van Amersfoort » Sun Nov 09, 2003 11:33

Tot op heden heb ik me weten te beperken tot semikomisch humoristisch bedoelde verzetsakties. Dit omdat het mij in alle objectiviteit een biet zal zijn of Apeldoorn verliest, het wordt daar uiteindelijk toch nooit wat. MAAR DAAR GAAT HET NIET OM. En na een korte periode van gebral hier op het forumt legt iedereen zich uiteindelijk toch neer bij het bestuursbesluit. Dit onder het motto helden overleven zelden. Wat betreft die figuur van Goedemoed: als ik nog bestuurder bij Apeldoorn was zette ik hem op de trein terug. Misschien wel het hele duur betaalde tiental. Dit gelul kost gewoon weer een kapitaal en het levert weer niets op....maar DAAR GAAT HET NIET OM. Waar het wel om gaat is dat er zielige figuren zijn die persoonlijke berichtjes aan de openbaarheid schenken. VERKLIKKERS DUS. Ik wil nu wel eens weten WIE WAS HET WEL DAN? Het lijkt me dat de broers Groeneveld volledig onschuldig zijn. Sterker, Jelle is goed bezig al mag hij iets verder gaan dan alleen zijn broer te redden: Kom op Jelle, die wedstrijd moet ook opnieuw gespeeld worden. Schrijf dat eens in enorme letters. Er schijnt al een week lang een brief van de KNDB onderweg te zijn naar Apeldoorn. Welke allochtone blinde verdwaalde postbodes hebben ze in die stad?. Kies dan voor bestellers die de omgeving kennen en wel in staat zijn gewoon een brief aan de secretaris te bezorgen. Of is het KNDB bestuur zo onderling wanhopig dat ER HELEMAAL NIETS GESTUURD is? SIMPELWEG OMDAT ZE KLEM ZITTEN IN HET DOOLHOOF VAN HET EIGEN ONVERMOGEN>

Vraagje

Post by Vraagje » Sun Nov 09, 2003 11:42

Ik weet het niet maar met name die zin over die postbodes vind ik vrij dubieus...

Post Reply