beledigingen

Discussies over damsport (in het Nederlands)
Post Reply
Cees van der Bunt

beledigingen

Post by Cees van der Bunt » Mon Mar 14, 2005 18:32

Het valt me op dat dit forum volg kwetsende uitspraken staat over religie, ras of uiterlijke kenmerken zoals een handicap. Meest walgelijk in mijn top 10 staat Elenbaas.

Bert Zwart

Post by Bert Zwart » Mon Mar 14, 2005 18:42

Cees van der Bunt wrote:Ik stop er mee en vrees dat u dammers slechts bestaat uit een groepje wereldvreemde wiskundige autisten,werklozen,kunstenaars en ander werkschuw volk.

Hanco Elenbaas

Re: beledigingen

Post by Hanco Elenbaas » Mon Mar 14, 2005 18:44

Cees van der Bunt wrote:Het valt me op dat dit forum volg kwetsende uitspraken staat over religie, ras of uiterlijke kenmerken zoals een handicap. Meest walgelijk in mijn top 10 staat Elenbaas.
Dat kan ook haast niet anders, hoewel er nog feller tegenstanders zijn van de Delftse telling en Henk de Witt.

Cees van der Bunt

Post by Cees van der Bunt » Mon Mar 14, 2005 18:47

Uw uitspraak over polio is evident onsmakelijk

Bert Zwart

Post by Bert Zwart » Mon Mar 14, 2005 18:56

[img]http://fmjd.org/dias/save/11108227482.png[/img]

Speciaal voor Cees een opgave. Wit speelt en wint. Als je deze opgave op eigen kracht kunt oplossen is het te laat: dan heeft het damspel je in haar macht en heet ik je welkom. Als je de opgave niet kunt oplossen, kun je beter weggaan.

Bert Zwart

Post by Bert Zwart » Mon Mar 14, 2005 19:04

In ingewijde kringen is het al lange tijd bekend dat De Eagles verwoede dammers waren.
Dit omdat ons spel zo mooi is. Ook in de jaren 60 en 70 waren er al diverse randverschijnselen die het spelletje soms minder leuk maakten. Tot overmaat van ramp volgde een levenslange schorsing doordat ze een inhaalwedstrijd tegen een principiele niet-op-zondag-speler niet wilden spelen, omdat dat niet uitkwam met hun toernee.

De Eagles wisten echter niet af te kicken en raakten in een depressie. Hun psychiater, ene Hank the Blanc, raadde hen aan een en ander van hen af te schrijven. Ziehier het resultaat:

On a dark desert highway
Cool wind in my hair
Warm smell of colitas
Rising up through the air
Up ahead in the distance
I saw a shimmering light
My head grew heavy, and my sight grew dim
I had to stop for the night
There she stood in the doorway
I heard the mission bell
And I was thinking to myself
This could be Heaven or this could be Hell
Then she lit up a candle
And she showed me the way
There were voices down the corridor
I thought I heard them say

Welcome to the Hotel California
Such a lovely place
Such a lovely place (background)
Such a lovely face
Plenty of room at the Hotel California
Any time of year
Any time of year (background)
You can find it here
You can find it here

Her mind is Tiffany twisted
She's got the Mercedes bends
She's got a lot of pretty, pretty boys
That she calls friends
How they dance in the courtyard
Sweet summer sweat
Some dance to remember
Some dance to forget
So I called up the Captain
Please bring me my wine
He said
We haven't had that spirit here since 1969
And still those voices are calling from far away
Wake you up in the middle of the night
Just to hear them say

Welcome to the Hotel California
Such a lovely Place
Such a lovely Place (background)
Such a lovely face
They're livin' it up at the Hotel California
What a nice surprise
What a nice surprise (background)
Bring your alibies

Mirrors on the ceiling
Pink champagne on ice
And she said
We are all just prisoners here
Of our own device
And in the master's chambers
They gathered for the feast
They stab it with their steely knives
But they just can't kill the beast
Last thing I remember
I was running for the door
I had to find the passage back to the place I was before
Relax said the nightman
We are programed to recieve
You can check out any time you like
But you can never leave

Hanco Elenbaas

Post by Hanco Elenbaas » Mon Mar 14, 2005 19:05

Cees van der Bunt wrote:Uw uitspraak over polio is evident onsmakelijk
Je bedoelt mijn opmerking over Christian? Christian is spastisch, gelukkig heeft hij geen polio en ik weet bijna zeker dat hij het truttige gezanik over hoe erg die opmerking wel niet was vervelender zal vinden dan wat ik erover zei.
Als je een beetje meer zou weten over wat Christian en ik in de loop der jaren met elkaar hebben meegemaakt, zou je misschien niet proberen die uitlating te misbruiken voor je campagne ten faveure van De Witt en zijn telling.
De Witt is een misselijk mannetje dat ik zal blijven bestrijden. Hoe meer het ettertje zijn vazallen en schuilnamen achter me aan stuurt, hoe meer dat me zal blijven motiveren.

Damsaurus

Re: beledigingen

Post by Damsaurus » Mon Mar 14, 2005 19:11

Cees van der Bunt wrote:Het valt me op dat dit forum volg kwetsende uitspraken staat over religie, ras of uiterlijke kenmerken zoals een handicap. Meest walgelijk in mijn top 10 staat Elenbaas.
Beantwoord bij het redetwisten, uw tegenstanders ernst met scherts en zijn scherts met ernst.

(Gorgias)

Cees van der Bunt

Post by Cees van der Bunt » Mon Mar 14, 2005 19:11

Ik ken die hele meneeer De Witt niet en weet niets van puntentelling en dat interesseert me ook niets dus u zit helemaal fout. Uw manier van schrijven is ronduit onbeschoft en u laat geen middel onbenut om mensen hier te kwetsen. U bent niet de enige overigens want als ik Kosmos lees ga ik eveneens over mijn nek.

Hanco Elenbaas

Post by Hanco Elenbaas » Mon Mar 14, 2005 19:32

Cees van der Bunt wrote: Ik ken die hele meneeer De Witt niet en weet niets van puntentelling en dat interesseert me ook niets dus u zit helemaal fout.
Je hebt al eerder gelogen, net als je favoriete forumschrijver De Witt.
In ieder geval ben je de eerste gereformeerde, die ik het woord gadver zag gebruiken.
Cees van der Bunt wrote: U bent niet de enige overigens want als ik Kosmos lees ga ik eveneens over mijn nek.
Maar dat moet vooral veroorzaakt zijn doordat Tjalling en Kees in Killer Draughts het dammen van de toekomst zien en niet meer in het spelletje dat Henkie heeft bedacht.
“The modern banking system manufactures money out of nothing... If you want to be slaves of the bankers, and pay the costs of your own slavery, then let the banks create money.”
- Lord Josiah Stamp, former Director of the Bank of England

Post Reply