Welke forumdeelnemer heeft doorgaans uitstekende teksten?
-
Nee Ben ik verwijs hier naar mijn kollega waarmee ik in onze pauzes veelvuldig een potje dam. Hij is lid van Utrecht en praat altijd vol passie over dammen en bijzondere mensen. En ik herinner me natuurlijk Jannes waar altijd wel iets mis ging. Met kunstenaars bedoel ik Snijbrands die nog nooit gewerkt schijnt te hebben maar als volwassen vent potjes speelt met een blinddoek.
-
Zeg Cees je mag best met de volwassen mensen meepraten hier maar je reutelt wel allerlei storende onzin. En je bent nog schijnheilig ook want je weet me net even iets te veel zo nu en dan. De enige die denkt dat jij hier zinnige dingen zegt is Guido B. Maar die snapt er zelf niks van dus dat is niet zo gek. En wie is dan die zogenaamde dammende kollega van je?
-
Beste Cees van der Bunt, ik vind jouw quote
“Ik hoopte op een leuke sportieve discussie met argumenten maar stuit hier slechts op felle reacties en onfrisse aantijgingen.�
nogal in tegenspraak met
“Verder valt me op dat er nooit iets in de krant staat over dammen behalve dat er tweekampen zijn die remise worden. Dat spreekt toch niet aan heren zeker niet met al dat geruzie.�
maar vooral met
“Ik stop er mee en vrees dat u dammers slechts bestaat uit een groepje wereldvreemde wiskundige autisten, werklozen, kunstenaars en ander werkschuw volk.�
en als klap op de vuurpijl
“Met kunstenaars bedoel ik Snijbrands die nog nooit gewerkt schijnt te hebben maar als volwassen vent potjes speelt met een blinddoek.�
Het kan heel goed zijn dat je bent wie je (zegt dat je) bent, maar je hebt ongetwijfeld zelf wel gemerkt dat er inmiddels een aantal forumdeelnemers is dat oprecht twijfelt aan jouw identiteit en goede bedoelingen.
“Ik hoopte op een leuke sportieve discussie met argumenten maar stuit hier slechts op felle reacties en onfrisse aantijgingen.�
nogal in tegenspraak met
“Verder valt me op dat er nooit iets in de krant staat over dammen behalve dat er tweekampen zijn die remise worden. Dat spreekt toch niet aan heren zeker niet met al dat geruzie.�
maar vooral met
“Ik stop er mee en vrees dat u dammers slechts bestaat uit een groepje wereldvreemde wiskundige autisten, werklozen, kunstenaars en ander werkschuw volk.�
en als klap op de vuurpijl
“Met kunstenaars bedoel ik Snijbrands die nog nooit gewerkt schijnt te hebben maar als volwassen vent potjes speelt met een blinddoek.�
Het kan heel goed zijn dat je bent wie je (zegt dat je) bent, maar je hebt ongetwijfeld zelf wel gemerkt dat er inmiddels een aantal forumdeelnemers is dat oprecht twijfelt aan jouw identiteit en goede bedoelingen.
-
Geachte heer Van der Bunt.Cees van der Bunt wrote:Ik hoopte op een leuke sportieve discussie met argumenten maar stuit hier slechts op felle reacties en onfrisse aantijgingen. Waar slaat dit op Ben Anoniem, heb jij ooit een zinnig woord gesproken hier?En Steenslag, je trekt het in het belachelijke, jammer. De hele manier van discussieren hier is vreemd. Ik stop er mee en vrees dat u dammers slechts bestaat uit een groepje wereldvreemde wiskundige autisten,werklozen,kunstenaars en ander werkschuw volk.
Vroeg of laat begint iedereen op dit forum te schelden. U vestigt een snelheidsrecord.
En wat zijn "wereldvreemde wiskundige autisten"? Verklaar u s.v.p. nader.
-
Hij bedoelt vast econometristen Bert [img]images/smilies/icon_wink.gif[/img]Bert Zwart wrote:Geachte heer Van der Bunt.Cees van der Bunt wrote:Ik hoopte op een leuke sportieve discussie met argumenten maar stuit hier slechts op felle reacties en onfrisse aantijgingen. Waar slaat dit op Ben Anoniem, heb jij ooit een zinnig woord gesproken hier?En Steenslag, je trekt het in het belachelijke, jammer. De hele manier van discussieren hier is vreemd. Ik stop er mee en vrees dat u dammers slechts bestaat uit een groepje wereldvreemde wiskundige autisten,werklozen,kunstenaars en ander werkschuw volk.
Vroeg of laat begint iedereen op dit forum te schelden. U vestigt een snelheidsrecord.
-
Op die laatste vraag wil ik ook wel een antwoord hebben.Bert Zwart wrote:Geachte heer Van der Bunt.Cees van der Bunt wrote:Ik hoopte op een leuke sportieve discussie met argumenten maar stuit hier slechts op felle reacties en onfrisse aantijgingen. Waar slaat dit op Ben Anoniem, heb jij ooit een zinnig woord gesproken hier?En Steenslag, je trekt het in het belachelijke, jammer. De hele manier van discussieren hier is vreemd. Ik stop er mee en vrees dat u dammers slechts bestaat uit een groepje wereldvreemde wiskundige autisten,werklozen,kunstenaars en ander werkschuw volk.
-
Ja, ik vraag me ook al af, wat dat wiskundige er tussen doet.kleine trap wrote:Op die laatste vraag wil ik ook wel een antwoord hebben.Bert Zwart wrote:Geachte heer Van der Bunt.Cees van der Bunt wrote:Ik hoopte op een leuke sportieve discussie met argumenten maar stuit hier slechts op felle reacties en onfrisse aantijgingen. Waar slaat dit op Ben Anoniem, heb jij ooit een zinnig woord gesproken hier?En Steenslag, je trekt het in het belachelijke, jammer. De hele manier van discussieren hier is vreemd. Ik stop er mee en vrees dat u dammers slechts bestaat uit een groepje wereldvreemde wiskundige autisten,werklozen,kunstenaars en ander werkschuw volk.
-
Welkom Cees. Je bent onbedoeld terechtgekomen in de diepste krochten van de onderwereld van het dammen. Ik kan je maar een advies geven: vlucht, voor het te laat is [img]images/smilies/icon_twisted.gif[/img] !Cees van der Bunt wrote:Ik hoopte op een leuke sportieve discussie met argumenten maar stuit hier slechts op felle reacties en onfrisse aantijgingen. Waar slaat dit op Ben Anoniem, heb jij ooit een zinnig woord gesproken hier?En Steenslag, je trekt het in het belachelijke, jammer. De hele manier van discussieren hier is vreemd. Ik stop er mee en vrees dat u dammers slechts bestaat uit een groepje wereldvreemde wiskundige autisten,werklozen,kunstenaars en ander werkschuw volk.
-
aldus de reactie van een werkschuwe informaticus. [img]images/smilies/icon_wink.gif[/img]Wieger Wesselink wrote:Welkom Cees. Je bent onbedoeld terechtgekomen in de diepste krochten van de onderwereld van het dammen. Ik kan je maar een advies geven: vlucht, voor het te laat is [img]images/smilies/icon_twisted.gif[/img] !Cees van der Bunt wrote:Ik hoopte op een leuke sportieve discussie met argumenten maar stuit hier slechts op felle reacties en onfrisse aantijgingen. Waar slaat dit op Ben Anoniem, heb jij ooit een zinnig woord gesproken hier?En Steenslag, je trekt het in het belachelijke, jammer. De hele manier van discussieren hier is vreemd. Ik stop er mee en vrees dat u dammers slechts bestaat uit een groepje wereldvreemde wiskundige autisten,werklozen,kunstenaars en ander werkschuw volk.
- Henk de Witt
Mijn reactie hierop begon met 'Mee eens'.Cees van der Bunt wrote:Mijn suggestie is dat personen die zich op dit forum kwetsend of negatief uiten ook door de KNDB aangesproken gaan worden en eventueel bij herhaling een schorsing krijgen.
Ik begon met 'Mee eens' om mijn positie duidelijk te maken. Het stuk van Cees van der Bunt was uitgebreider. Zijn vergelijking met het bedrijfsleven deel ik bijvoorbeeld niet, een dambond zit wezenlijk anders in elkaar dan een bedrijf. Ook heb ik de verantwoordelijkheid van de KNDB genuanceerd. De eerste verantwoordelijkheid ligt mijns inziens bij de webmaster.steenslag wrote:Henk de Witt's postje zou voor mij veel begrijpelijker zijn als het woordje 'Niet" ervoor (voor 'Mee eens', hdw)stond.
Niettemin vind ik het probleem dat Van der Bunt aansnijdt van wezenlijk belang. Misschien kan een discussie op gang komen wanneer Steenslag zijn eigen positie verduidelijkt. Als metafoor voor het forum wordt wel het cafe gebruikt. Zelf vind ik dit een goede metafoor. De kroeg fungeert onder anderen als vrijplaats en uitlaatklep. Iedereen weet dat extreme uitingen in een kroeg met een korreltje zout moeten worden genomen. Toch zijn er ook in de kroeg grenzen. Net als op het forum wordt een kroegbaas van tijd tot tijd geconfronteerd met extreme figuren. Ik heb twee types genoemd, de vandaal en de gek.
Stel de heer Steenslag begint een cafe en hij krijgt met de vandaal en de gek te maken. De vandaal heeft er plezier in om glazen bier in het gezicht van andere bezoekers te gooien. Ook vindt hij het lollig om af en toe een barkruk omver te trappen.
De gek lijdt aan waanvoorstellingen. Van tijd tot tijd staat hij schreeuwend voor een van de andere cafebezoekers. Die zou volgens hem een groot gevaar belichamen. De ene keer een gevaarlijk ruimtewezen in mensengedaante. De andere keer een giftig beest. Omstanders proberen de gek te kalmeren met sussende woorden en rustgevende pilletjes, maar daar is hij niet van gediend. Hij begint steeds juist steeds harder te schreeuwen, met steeds meer schuim om de mond. Voor hem zijn de waanvoorstellingen namelijk realiteit.
Wat doet cafebaas Steenslag met de vandaal en de gek?
- Eric Sanders
-
Om dit soort dingen kan ik wel lachen. Ben scoort hier een punt!Ben Anoniem wrote:Kletspraat met een fascistoïde ondertoon.Cees van der Bunt wrote: iedereen die zich niet wenst te conformeren
de missie van het bedrijf
biezen pakken
de eenheid in gevaar
een schorsing krijgen
met terugwerkende kracht
- Teun van de Krol
Eric Sanders wrote:Je vergelijking gaat niet op in die zin dat fysiek geweld veel gevaarlijker is dan verbaal geweld. Op dit forum wordt geen fysiek geweld gebruikt.
Ik vind verbaal geweld wel gevaarlijk! Het wordt zwaar onderschat, door mensen, wat dat teweeg kan brengen. Niks scherper dan de tong. Ik heb meer spijt over dingen die gezegd heb dan om de tik die ik weleens heb uitgedeeld.
Door verbaal geweld kunnen geen doden of gewonden vallen (het kan wel fysiek geweld uitlokken, maar dan is het nog steeds het fysiek geweld zelf dat de schade aanricht). Ik ben wel met je eens dat het niet helemaal ongevaarlijk is, je kunt mensen kwetsen of hun gedrag negatief veranderen.Teun van de Krol wrote:Eric Sanders wrote:Je vergelijking gaat niet op in die zin dat fysiek geweld veel gevaarlijker is dan verbaal geweld. Op dit forum wordt geen fysiek geweld gebruikt.
Ik vind verbaal geweld wel gevaarlijk! Het wordt zwaar onderschat, door mensen, wat dat teweeg kan brengen. Niks scherper dan de tong. Ik heb meer spijt over dingen die gezegd heb dan om de tik die ik weleens heb uitgedeeld.
Toch vind ik in het voorbeeld van Henk de vergelijking niet opgaan, wat niet wegneemt dat ik niet elke bijdrage van een zelfde fatsoenlijkheidsgehalte vind. Maar censureren, laat staan royeren is wat mij betreft niet aan de orde.
Why does it happen? Because it happens. - Neil Peart
- Hanco Elenbaas
Neenee, Vluchten kan niet meer!Wieger Wesselink wrote:Welkom Cees. Je bent onbedoeld terechtgekomen in de diepste krochten van de onderwereld van het dammen. Ik kan je maar een advies geven: vlucht, voor het te laat is [img]images/smilies/icon_twisted.gif[/img] !Cees van der Bunt wrote:Ik hoopte op een leuke sportieve discussie met argumenten maar stuit hier slechts op felle reacties en onfrisse aantijgingen. Waar slaat dit op Ben Anoniem, heb jij ooit een zinnig woord gesproken hier?En Steenslag, je trekt het in het belachelijke, jammer. De hele manier van discussieren hier is vreemd. Ik stop er mee en vrees dat u dammers slechts bestaat uit een groepje wereldvreemde wiskundige autisten,werklozen,kunstenaars en ander werkschuw volk.