Welke forumdeelnemer heeft doorgaans uitstekende teksten?

Discussies over damsport (in het Nederlands)
Cees van der Bunt

Post by Cees van der Bunt » Sat Mar 12, 2005 18:59

In het bedrijfsleven werkt het zo dat iedereen die zich niet wenst te conformeren aan de missie van het bedrijf beter zijn biezen kan pakken. Zeker als enkelen de eenheid in gevaar brengen. Mijn suggestie is dat personen die zich op dit forum kwetsend of negatief uiten ook door de KNDB aangesproken gaan worden en eventueel bij herhaling een schorsing krijgen. Wat vinden jullie van dit plan, welke criteria en wie zouden er wat jullie betreft met terugwerkende kracht aangesproken moeten worden?

Jochem Zweerink

Post by Jochem Zweerink » Sat Mar 12, 2005 19:33

Cees van der Bunt wrote:Mijn suggestie is dat personen die zich op dit forum kwetsend of negatief uiten ook door de KNDB aangesproken gaan worden en eventueel bij herhaling een schorsing krijgen.
Dit Forum is geen KNDB-orgaan, dus dat lijkt mij geen haalbare oplossing. Bovendien zullen er hierdoor alleen nog maar meer anonieme posters komen (zodat zij zich niet hoeven te verantwoorden voor hun Forumberichten). Daar schiet je niets mee op. Ik denk dat het heel moeilijk is om een goede oplossing te vinden.

Ben Anoniem

Post by Ben Anoniem » Sat Mar 12, 2005 19:34

Cees van der Bunt wrote: iedereen die zich niet wenst te conformeren

de missie van het bedrijf

biezen pakken

de eenheid in gevaar

een schorsing krijgen

met terugwerkende kracht
Kletspraat met een fascistoïde ondertoon.

Hanco Elenbaas

Post by Hanco Elenbaas » Sat Mar 12, 2005 20:17

Cees van der Bunt wrote:In het bedrijfsleven werkt het zo dat iedereen die zich niet wenst te conformeren aan de missie van het bedrijf beter zijn biezen kan pakken. Zeker als enkelen de eenheid in gevaar brengen. Mijn suggestie is dat personen die zich op dit forum kwetsend of negatief uiten ook door de KNDB aangesproken gaan worden en eventueel bij herhaling een schorsing krijgen. Wat vinden jullie van dit plan, welke criteria en wie zouden er wat jullie betreft met terugwerkende kracht aangesproken moeten worden?
Wat denk je van een gebouwverbod "Cees"? Een gepaste straf voor eenieder aan wie jij je ergert?
Of denk je aan een strengere straf, bijvoorbeeld een schilderijtje van Henk de Witt aan de muur, voor onbepaalde tijd?

Cees van der Bunt

Post by Cees van der Bunt » Sat Mar 12, 2005 21:21

Het valt me gewoon op dat jullie dammers het eigen nest bevuilen. Verder valt me op dat er nooit iets in de krant staat over dammen behalve dat er tweekampen zijn die remise worden. Dat sprrekt toch niet aan heren zeker niet met al dat geruzie.

Ben Anoniem

Post by Ben Anoniem » Sat Mar 12, 2005 22:21

Tja beste "Cees", die kranten toch hè.
Wat vind jij nou een goede aanpak van de remisemisère?

Henk de Witt

Post by Henk de Witt » Sat Mar 12, 2005 22:35

Cees van der Bunt wrote:Mijn suggestie is dat personen die zich op dit forum kwetsend of negatief uiten ook door de KNDB aangesproken gaan worden en eventueel bij herhaling een schorsing krijgen.
Mee eens. Het vrije woord is een hoog goed en het forum is bij uitstek ook een plek voor felle polemiek. Daarbij mogen van tijd tot tijd best wat scheldwoorden vallen. Het criterium zou mijns inziens moeten zijn dat het dan wel ergens over gaat.
Fora trekken echter ook zieke mensen aan, die schelden om het schelden. Of valse, onzinnige beschuldigingen uiten die niets met dammen van doen hebben. Dit kan natuurlijk niet. Mijns inziens ligt hier een verantwoordelijkheid voor de webmaster. De webmaster zou dergelijke personen na bijvoorbeeld drie waarschuwingen de toegang tot het forum kunnen weigeren.
Dit neemt niet weg dat ik de bonden in het algemeen te lankmoedig vind tegenover mensen die de damsport duidelijk schade berokkenen. Het is meestal een beetje pappen en nat houden. De angst om een beslissing te nemen overheerst. Dit is geen eerbewijs tegenover de vele vrijwilligers die zich dagelijks inzetten voor de damsport en soms ernstige overlast van dergelijke mensen ondervinden.

Hanco Elenbaas

Post by Hanco Elenbaas » Sat Mar 12, 2005 22:57

Henk de Witt wrote:
Mee eens. Het vrije woord is een hoog goed en het forum is bij uitstek ook een plek voor felle polemiek. Daarbij mogen van tijd tot tijd best wat scheldwoorden vallen. Het criterium zou mijns inziens moeten zijn dat het dan wel ergens over gaat.
Fora trekken echter ook zieke mensen aan, die schelden om het schelden. Of valse, onzinnige beschuldigingen uiten die niets met dammen van doen hebben. Dit kan natuurlijk niet. Mijns inziens ligt hier een verantwoordelijkheid voor de webmaster. De webmaster zou dergelijke personen na bijvoorbeeld drie waarschuwingen de toegang tot het forum kunnen weigeren.
Dit neemt niet weg dat ik de bonden in het algemeen te lankmoedig vind tegenover mensen die de damsport duidelijk schade berokkenen. Het is meestal een beetje pappen en nat houden. De angst om een beslissing te nemen overheerst. Dit is geen eerbewijs tegenover de vele vrijwilligers die zich dagelijks inzetten voor de damsport en soms ernstige overlast van dergelijke mensen ondervinden.
Tsja Henk, dat jij een aanhanger van censuur en straf bent, heeft het zieke gebouwverbod van Hans Andriessen wel uitgewezen, waarover je je tot mijn spijt angstvallig in stilzwijgen hult op dit forum.
Onze webmaster Alexander heeft in zijn jonge jaren al genoeg met apparatjiks van jouw soort te maken gehad om zich al te veel aan te trekken van jouw smeekbedes om straf en verwijdering van andersdenkenden, die jou en je narcistische waanideeën niet zo waardevol achten als jijzelf.
Wat anders, wanneer daag je me nou eens uit voor een partij in het èchte dammen van de toekomst, Killer Draughts, http://www.mindsports.net/Arena/Broker/Register.html , desnoods onder een schuilnaam als "Cees BVD"??

Kosmos
Real name: Tj. Goedemoed

Post by Kosmos » Sat Mar 12, 2005 23:08

Cees van der Bunt wrote:Het valt me gewoon op dat jullie dammers het eigen nest bevuilen. Verder valt me op dat er nooit iets in de krant staat over dammen behalve dat er tweekampen zijn die remise worden. Dat sprrekt toch niet aan heren zeker niet met al dat geruzie.
In de rubriek krantenartikelen kun je zien dat de krant voldoende aandacht besteedt aan damevenementen.

Cees van der Bunt

Post by Cees van der Bunt » Sun Mar 13, 2005 01:03

De attitude Ben Anoniem stimuleert me niet erg om te antwoorden. Voor mij als recreant speelt de remisere niet. Mijn visie is breedtesport, zorg voor kwantiteit, voor passie en sociaal kontakt boven kompetitie. Ik zie liever tien recreatieve spelers op de vereniging dan 1 topspeler.

Ben Anoniem

Post by Ben Anoniem » Sun Mar 13, 2005 01:23

Now you're talking!
Wat is er mooier dan na een zware dag, waarin je eerst nauwgezet de missie van je bedrijf hebt beleden, en daarna de dagelijkse krant met remisetweekamp-misère hebt doorgeworsteld, uiteindelijk tot ontplooiing te komen op de Club voor Recreatiedammers.

steenslag

Post by steenslag » Sun Mar 13, 2005 01:33

Henk de Witt wrote:
Henk de Witt's postje zou voor mij veel begrijpelijker zijn als het woordje 'Niet" ervoor stond.

steenslag

Post by steenslag » Sun Mar 13, 2005 01:37

Ben Anoniem wrote:Now you're talking!
Wat is er mooier dan na een zware dag, waarin je eerst nauwgezet de missie van je bedrijf hebt beleden, en daarna de dagelijkse krant met remisetweekamp-misère hebt doorgeworsteld, uiteindelijk tot ontplooiing te komen op de Club voor Recreatiedammers.
Waar nooit een onvertogen woord valt, want dat zou de eenheid in gevaar brengen (en je wordt onmiddellijk geschorst. Of met terugwerkende kracht aangesproken, wat ook een zware dobber is voor de doorsnee recreant.).

Cees van der Bunt

Post by Cees van der Bunt » Sun Mar 13, 2005 10:32

Ik hoopte op een leuke sportieve discussie met argumenten maar stuit hier slechts op felle reacties en onfrisse aantijgingen. Waar slaat dit op Ben Anoniem, heb jij ooit een zinnig woord gesproken hier?En Steenslag, je trekt het in het belachelijke, jammer. De hele manier van discussieren hier is vreemd. Ik stop er mee en vrees dat u dammers slechts bestaat uit een groepje wereldvreemde wiskundige autisten,werklozen,kunstenaars en ander werkschuw volk.

Ben Anoniem

Post by Ben Anoniem » Sun Mar 13, 2005 11:19

Cees van der Bunt wrote:kunstenaars en ander werkschuw volk.
Je verwijst hier naar Henk de Witt?

Post Reply