HF Nk Meisjes Junioren 2005

Discussies over damsport (in het Nederlands)

Wie gaan er door?

Carlijn Aalbers
4
13%
Annemarie Alberts
4
13%
Marjolein Bakker
2
6%
Leonie de Graag
0
No votes
Irene Stegeman
3
10%
Irene Sterrenburg
1
3%
Rosa Brinkman
1
3%
Natashja Hessink
0
No votes
Marcia Hofmans
1
3%
Ingrid de Kok
3
10%
Anne Wil Koopman
2
6%
Rianka Rentmeester
10
32%
Annelieke van Brandenburg
0
No votes
 
Total votes: 31

avril
Posts: 56
Joined: Wed Jan 14, 2004 23:59

Post by avril » Fri Mar 11, 2005 15:31

Paat wrote:
avril wrote:
hans andriessen wrote: Een paar jaar geleden speelden alle junioren direct de finale (3 dagen). Door het toenemend aantal meisjes (in alle categorieën, trouwens) werd een HF noodzakelijk. Het dientengevolge hoge speeltempo is een noodzakelijk kwaad.
In de toekomst zul je m.i. een meerdaagse HF meisjes moeten houden.
Ja, dat weet ik. Maar ik had het ook over de voorrondes (nu HF).
Het is idd beter om langere partijen en dus meerdere dagen te spelen. Maar er is nu al bijna elk weekend iets voor dammen. Er moet wel tijd voor zijn.
Onzin, tijd moet je maken. Je wilt een HF spelen of niet. Als je je plaatst weet je dat je een aantal dagen kwijt bent en dat je ergens anders dus niet kan spelen, jammer dan.....
Wel heeft de KNDB de taak om ver genoeg van tevoren de speeldata en locaties bekend te maken zodat daar rekening mee gehouden kan worden.
Ja, als je je plaatst weet je dat idd. Maar dit ging over de halve finale.
Dat is nu 1 dag. Maar als dat meerdere dagen worden wanneer willen ze dat dan doen?

User avatar
Vengaboy
Posts: 513
Joined: Mon Dec 08, 2003 11:15

Post by Vengaboy » Fri Mar 11, 2005 15:38

avril wrote:
Paat wrote:
avril wrote: Ja, dat weet ik. Maar ik had het ook over de voorrondes (nu HF).
Het is idd beter om langere partijen en dus meerdere dagen te spelen. Maar er is nu al bijna elk weekend iets voor dammen. Er moet wel tijd voor zijn.
Onzin, tijd moet je maken. Je wilt een HF spelen of niet. Als je je plaatst weet je dat je een aantal dagen kwijt bent en dat je ergens anders dus niet kan spelen, jammer dan.....
Wel heeft de KNDB de taak om ver genoeg van tevoren de speeldata en locaties bekend te maken zodat daar rekening mee gehouden kan worden.
Ja, als je je plaatst weet je dat idd. Maar dit ging over de halve finale.
Dat is nu 1 dag. Maar als dat meerdere dagen worden wanneer willen ze dat dan doen?
Wat een rare vraag, a.s. zaterdag bijvoorbeeld? of andere zaterdagen of in de mei vakantie? maakt toch niet uit ?
......door politie en dominee geweerd.....

Paat
Posts: 12
Joined: Mon Dec 22, 2003 11:51
Location: Westerhaar

Post by Paat » Fri Mar 11, 2005 15:38

avril wrote:
Paat wrote:
avril wrote: Ja, dat weet ik. Maar ik had het ook over de voorrondes (nu HF).
Het is idd beter om langere partijen en dus meerdere dagen te spelen. Maar er is nu al bijna elk weekend iets voor dammen. Er moet wel tijd voor zijn.
Onzin, tijd moet je maken. Je wilt een HF spelen of niet. Als je je plaatst weet je dat je een aantal dagen kwijt bent en dat je ergens anders dus niet kan spelen, jammer dan.....
Wel heeft de KNDB de taak om ver genoeg van tevoren de speeldata en locaties bekend te maken zodat daar rekening mee gehouden kan worden.
Ja, als je je plaatst weet je dat idd. Maar dit ging over de halve finale.
Dat is nu 1 dag. Maar als dat meerdere dagen worden wanneer willen ze dat dan doen?
Door ligt dus een taak voor de KNDB. Die kan bij het samenstellen van de kalender toch rekening houden met een meerdaagse HF??
De HF in deze vorm doet denk ik geen recht aan de deelnemende meisjes, dus is een verandering noodzakelijk..
Habemus Paat

avril
Posts: 56
Joined: Wed Jan 14, 2004 23:59

Post by avril » Fri Mar 11, 2005 15:53

Paat wrote: Door ligt dus een taak voor de KNDB. Die kan bij het samenstellen van de kalender toch rekening houden met een meerdaagse HF??
De HF in deze vorm doet denk ik geen recht aan de deelnemende meisjes, dus is een verandering noodzakelijk..
Ja daar heb je gelijk in. Ik vind ook dat het moet veranderen.
Dat bedoelde ik ook niet.

Henk Stroetinga
Posts: 172
Joined: Fri Jul 16, 2004 18:38
Location: Groningen

Halve finale Junioren

Post by Henk Stroetinga » Fri Mar 11, 2005 18:13

Dit jaar zijn er in plaats van de wedstrijden in de vier klassieke rayons (ze waren zeer verschillend in grootte) voor het eerst landelijke halve finales.
Heel mooi is het dat de groepsgrootte in iedere afzonderlijke leeftijdsklasse zo ongeveer hetzelfde is, zie hiervoor op Damz de indeling van de halve finales. Het is een opzet die m.i beter past bij deze relatief kleine groep dammers. Het enige nadeel is misschien dat de grotere reisafstand voor de welpengroep drempelverhogend is.

Ik denk dat we rustig verder moeten bouwen aan de meisjeswedstrijden.
Het loont de moeite om eens te kijken of bijvoorbeeld de halve finale junioren meiden niet gelijktijdig met de halve finale pupillen algemeen op 14 en 15 april 2006 kan worden gespeeld?
Een mooie opzet vind ik dan: groepen van zes (twee of drie groepen) en aangemelde junioren aanvullen met de sterkste aspiranten tot een veelvoud van zes.

Het moet dan mogelijk zijn om over twee dagen vijf ronden met partijen van een uur en dertig minuten per persoon te spelen. Je hebt dan wel een overnachting nodig! Je krijgt dan een prachtig toernooi voor alle junioren meiden en een goede extra leersituatie voor de sterkste aspiranten.
Voor de top (in leeftijd) van het meisjesdammen heb je dan een mooi kwalificatietoernooi voorafgaand aan de latere finale. Er zit natuurlijk wel een kostenplaatje aan.

hans andriessen
Posts: 782
Joined: Tue Nov 04, 2003 02:59
Location: Delft

Re: Halve finale Junioren

Post by hans andriessen » Fri Mar 11, 2005 18:42

Henk Stroetinga wrote: Ik denk dat we rustig verder moeten bouwen aan de meisjeswedstrijden.
Het loont de moeite om eens te kijken of bijvoorbeeld de halve finale junioren meiden niet gelijktijdig met de halve finale pupillen algemeen op 14 en 15 april 2006 kan worden gespeeld?
Een mooie opzet vind ik dan: groepen van zes (twee of drie groepen) en aangemelde junioren aanvullen met de sterkste aspiranten tot een veelvoud van zes.
De junioren meisjes tegelijk met de HF pupillen (algemeen) is een goed idee.
Maar ik zou zeggen, dat de meisjes aspiranten dan tegelijkertijd hun HF kunnen spelen: 2 dagen, meer speeltijd.

Damkoningin
Posts: 1273
Joined: Fri Oct 24, 2003 22:40
Real name: Irene Stegeman
Location: Westerhaar

Post by Damkoningin » Sat Mar 12, 2005 14:19

avril wrote:
hans andriessen wrote:
Paat wrote:Annemarie Alberts gaat voor een verrassing zorgen!! [img]images/smilies/icon_razz.gif[/img]
Nou, leuk. Nou zijn ze allemaal favoriet. [img]images/smilies/icon_eek.gif[/img]

Welke invloed zal het speeltempo hebben? Er is maar 25 minuten pspp [img]images/smilies/icon_cry.gif[/img]
Dat is zeker de zwaarste groep.
Het is elk jaar toch 25 minuten bij de voorrondes? (iig wel de keren dat ik meedeed)
Dus de kansen zijn hetzelfde. [img]images/smilies/icon_smile.gif[/img]
Wij hadden vorig jaar met de HF 40 min. per speler per partij. Ik denk dat het ligt aan het aantal meiden dat meedoet.
*Want achter het masker van "toch wel gelukkig" ligt wanhoop en twijfel zo drijvend en nukkig*

~Geen medelijden voor hem die zonder kennis is~

Damkoningin
Posts: 1273
Joined: Fri Oct 24, 2003 22:40
Real name: Irene Stegeman
Location: Westerhaar

Re: Halve finale Junioren

Post by Damkoningin » Sat Mar 12, 2005 14:21

hans andriessen wrote:
Henk Stroetinga wrote: Ik denk dat we rustig verder moeten bouwen aan de meisjeswedstrijden.
Het loont de moeite om eens te kijken of bijvoorbeeld de halve finale junioren meiden niet gelijktijdig met de halve finale pupillen algemeen op 14 en 15 april 2006 kan worden gespeeld?
Een mooie opzet vind ik dan: groepen van zes (twee of drie groepen) en aangemelde junioren aanvullen met de sterkste aspiranten tot een veelvoud van zes.
De junioren meisjes tegelijk met de HF pupillen (algemeen) is een goed idee.
!!!
Last edited by Damkoningin on Sun Mar 13, 2005 20:05, edited 1 time in total.
*Want achter het masker van "toch wel gelukkig" ligt wanhoop en twijfel zo drijvend en nukkig*

~Geen medelijden voor hem die zonder kennis is~

Damkoningin
Posts: 1273
Joined: Fri Oct 24, 2003 22:40
Real name: Irene Stegeman
Location: Westerhaar

Post by Damkoningin » Sat Mar 12, 2005 14:27

Vengaboy wrote:Waarop is de indeling gebaseerd?
Dat wil ik ook wel graag weten want de groep waar ik in zit is duidelijk veel sterker dan die andere groep.
Ik had beter gevonden dat allebei de groepen even sterk zouden zijn .
*Want achter het masker van "toch wel gelukkig" ligt wanhoop en twijfel zo drijvend en nukkig*

~Geen medelijden voor hem die zonder kennis is~

User avatar
mikkeltje
Posts: 391
Joined: Tue Oct 19, 2004 21:53
Location: Diemen
Contact:

Re: HF Nk Meisjes Junioren 2005

Post by mikkeltje » Sat Mar 12, 2005 17:02

Damkoningin wrote:Op 19 maart 2005 worden de halve finales gespeeld.
Welke 4 junioren gaan er door naar de finale op 14, 15 en 16 juli in Rijnsburg?

Er worden in 2 groepen gespeeld en in elke groep gaan er twee door.

Groep 1:
Carlijn Aalbers, Nijmegen
Annemarie Alberts, Westerhaar
Marjolein Bakker, Heerhugowaard
Leonie de Graag, Goes
Irene Stegeman, Westerhaar
Irene Sterrenburg, Aagtekerke


Groep 2:
Rosa Brinkman, Heerhugowaard
Nastasja Hessink, Westerhaar
Marcia Hofmans, Heerhugowaard
Ingrid de Kok, Bennekom
Anne Wil Koopman, Hijken
Rianka Rentmeester, ’s Gravenpolder
Annelieke van Brandenburg, Heteren
Carlijn Aalbers, Irene Stegeman, Ingrid Kok en Anne Wil Koopman.

Wat een onzin trouwens 25 minuten pspp.

User avatar
Marjola
Posts: 74
Joined: Wed Jan 14, 2004 19:33
Location: Westerhaar

Post by Marjola » Tue Mar 15, 2005 20:45

[img]images/smilies/icon_biggrin.gif[/img] Als Annemarie Alberts eens echt ging dammen kwam ze een heel eind! Ik heb dus ook op haar gestemd.

Ik popel en heb trek . . . [img]images/smilies/icon_wink.gif[/img]
She says raise from the fire for eternal life

Damkoningin
Posts: 1273
Joined: Fri Oct 24, 2003 22:40
Real name: Irene Stegeman
Location: Westerhaar

Post by Damkoningin » Sun Mar 20, 2005 11:22

Uitslagen zijn bekend
De groepen zijn wel veranderd:

Groep 1:
Carlijn Aalbers
Annemarie Alberts
Leonie de Graag
Marjolein Bakker
Annelieke van Brandenburg
Irene Sterrenburg

Uit die groep zijn Carlijn Aalbers en Irene Sterrenburg door

Groep 2:
Marcia Hofmans
Rosa Brinkman
Rianka Rentmeester
Anne Wil Koopman
Ingrid de Kok
Irene Stegeman

In deze groep zijn Rianka Rentmeester en Irene Stegeman door
*Want achter het masker van "toch wel gelukkig" ligt wanhoop en twijfel zo drijvend en nukkig*

~Geen medelijden voor hem die zonder kennis is~

User avatar
Ajax-fan
Posts: 421
Joined: Thu Jan 22, 2004 09:27

Post by Ajax-fan » Sun Mar 20, 2005 15:05

Ajax-fan wrote:Maar in groep 1 wordt t spannend tussen Carlijn, Marjolein en Irene (stegeman) maar ipv voor Leonie moet je eerder juist voor Irene Sterrenburg oppassen.
Damkoningin wrote:Uit die groep zijn Carlijn Aalbers en Irene Sterrenburg door
Ik had ze nog gewaarschuwd voor Irene maar niet luisteren he [img]images/smilies/icon_rolleyes.gif[/img] .

Damkoningin
Posts: 1273
Joined: Fri Oct 24, 2003 22:40
Real name: Irene Stegeman
Location: Westerhaar

Post by Damkoningin » Sun Mar 20, 2005 21:36

Ajax-fan wrote:
Ajax-fan wrote:Maar in groep 1 wordt t spannend tussen Carlijn, Marjolein en Irene (stegeman) maar ipv voor Leonie moet je eerder juist voor Irene Sterrenburg oppassen.
Damkoningin wrote:Uit die groep zijn Carlijn Aalbers en Irene Sterrenburg door
Ik had ze nog gewaarschuwd voor Irene maar niet luisteren he [img]images/smilies/icon_rolleyes.gif[/img] .
De groepen zijn verandert he?!?!,, daar ligt het ook aan.
*Want achter het masker van "toch wel gelukkig" ligt wanhoop en twijfel zo drijvend en nukkig*

~Geen medelijden voor hem die zonder kennis is~

avril
Posts: 56
Joined: Wed Jan 14, 2004 23:59

Post by avril » Mon Mar 21, 2005 10:05

Damkoningin wrote:Uitslagen zijn bekend
De groepen zijn wel veranderd:

Groep 1:
Carlijn Aalbers
Annemarie Alberts
Leonie de Graag
Marjolein Bakker
Annelieke van Brandenburg
Irene Sterrenburg

Uit die groep zijn Carlijn Aalbers en Irene Sterrenburg door

Groep 2:
Marcia Hofmans
Rosa Brinkman
Rianka Rentmeester
Anne Wil Koopman
Ingrid de Kok
Irene Stegeman

In deze groep zijn Rianka Rentmeester en Irene Stegeman door
Gefeliciteerd Irene en succes op het NK (en de rest natuurlijk ook).

Post Reply