barrage HF senioren
- Arjen de Mooij
Of Bennie nou wel of niet die barrage op zondag wilde spelen heeft er natuurlijk niets mee te maken. Het was allemaal van tevoren bekend dat hij dat niet wil en als de wedstrijdleider daar problemen mee had dan had hij dat van tevoren moeten melden. Dat heeft hij niet gedaan en daarmee ligt het probleem bij hem. Hij heeft het probleem veroorzaakt door een fout, en dat is hem vergeven, maar hij lost het ook zelf maar op.
Re: barrage HF senioren
Eigen sores? Ja, je hebt gelijk, ik zal gelijk Daaf Kasse, Johnny de Leeuw, Arjo Kousemaker en alle overigen contacteren en ze vertellen dat ze hun eigen probleem moeten oplossen.Jan Pieter wrote:Laat ze bij PWG lekker hun eigen sores oplossen.
Wie veroorzaakt dit probleem nu eigenlijk?
Een wedstrijdleider persoonlijke wedstrijden die toestaat dat spelers niet op zondag spelen en vervolgens een datum voor de barrages uitkiest die conflicteert met de teamwedstrijden?
Of PWG dat al lang wist op 12 maart te moeten gaan spelen en nu opeens de sterkste speler moet missen?
- Jan Pieter
- Real name: Jan Pieter Drost
Re: barrage HF senioren
'Eigen sores' was een reactie op de stelling dat 10 spelers van ADG maar even hun agenda om moesten gooien. Het is PWG dat een speler heeft die weigert op zondag te dammen en die als gevolg daarvan nu een dubbele afspraak in zijn agenda heeft staan. En dat is in elk geval meer een probleem van PWG dan van ADG.Dominique wrote:Wie veroorzaakt dit probleem nu eigenlijk?
- Jan Pieter
Dat is een puur pragmatische overweging. Als ik daaruit af mag leiden dat je mijn mening deelt dat er niet een principieel recht bestaat op het verplaatsen van wedstrijden, dan schieten we al lekker op. Resteert slechts de vraag of de gevolgen van een ander beleid echt zo groot zullen zijn als jij suggereert. Ik denk het niet.Hanco Elenbaas wrote:Als jouw wil geschiede en Bennie en Niek en Ernst-Jan en Wim en Kleine Trap en al die anderen verplicht worden op zondag te spelen, dan zullen ze stoppen met dammen. En dat wil de KNDB gelukkig niet.
Ten eerste zijn er weinig topdammers onder de niet-zondag-spelers. In de afgelopen halve finales waren het er 3 van de 40 en dat is al meer dan gebruikelijk. Daarbij mag niet uitgesloten worden dat er een zekere aanzuigende werking uitgaat van de bereidheid van de KNDB om wedstrijden op andere dagen vast te stellen. Zie bijvoorbeeld voetballer Bert Konterman, die jarenlang niet op zondag wilde spelen, maar het uiteindelijk toch maar deed, simpelweg omdat de KNVB aan gereformeerde voetballers nu eenmaal niet de mogelijkheid biedt om wedstrijden naar de vrijdagavond te verschuiven.
Opvallend is ook dat voetbal bijna nergens zo populair is als juist in de gereformeerde vissersdorpen. Dat het hoogste niveau op zondag wordt gespeeld, lijkt niemand te deren en is in elk geval geen reden om de voetbalschoenen aan de wilgen te hangen. Tenslotte is het zo dat de KNDB enkele jaren geleden al besloten heeft uitsluitend spelers af te vaardigen naar internationale toernooien als die de bereidheid hebben om in alle ronden, inclusief de zondagse wedstrijden, uit te komen. Bij mijn weten heeft dat niet geleid tot ledenverlies.
-
Het ging dit jaar om vier spelers: Erwin, Bennie, Niek en Wim. Vorig jaar zat Wim Kalis er ook nog bij. Verder zijn er nog aardig wat spelers die zeker halve finale niveau hebben, maar niet meedoen zoals vd Weteringh.Jan Pieter wrote:Dat is een puur pragmatische overweging. Als ik daaruit af mag leiden dat je mijn mening deelt dat er niet een principieel recht bestaat op het verplaatsen van wedstrijden, dan schieten we al lekker op. Resteert slechts de vraag of de gevolgen van een ander beleid echt zo groot zullen zijn als jij suggereert. Ik denk het niet.Hanco Elenbaas wrote:Als jouw wil geschiede en Bennie en Niek en Ernst-Jan en Wim en Kleine Trap en al die anderen verplicht worden op zondag te spelen, dan zullen ze stoppen met dammen. En dat wil de KNDB gelukkig niet.
Ten eerste zijn er weinig topdammers onder de niet-zondag-spelers. In de afgelopen halve finales waren het er 3 van de 40 en dat is al meer dan gebruikelijk. Daarbij mag niet uitgesloten worden dat er een zekere aanzuigende werking uitgaat van de bereidheid van de KNDB om wedstrijden op andere dagen vast te stellen. Zie bijvoorbeeld voetballer Bert Konterman, die jarenlang niet op zondag wilde spelen, maar het uiteindelijk toch maar deed, simpelweg omdat de KNVB aan gereformeerde voetballers nu eenmaal niet de mogelijkheid biedt om wedstrijden naar de vrijdagavond te verschuiven.
Opvallend is ook dat voetbal bijna nergens zo populair is als juist in de gereformeerde vissersdorpen. Dat het hoogste niveau op zondag wordt gespeeld, lijkt niemand te deren en is in elk geval geen reden om de voetbalschoenen aan de wilgen te hangen. Tenslotte is het zo dat de KNDB enkele jaren geleden al besloten heeft uitsluitend spelers af te vaardigen naar internationale toernooien als die de bereidheid hebben om in alle ronden, inclusief de zondagse wedstrijden, uit te komen. Bij mijn weten heeft dat niet geleid tot ledenverlies.
Het gaat dan toch om zo'n 20%. Als je zo'n sterk mogelijk veld wilt kun je er beter rekening meehouden, het hoeft niet, maar het lijkt me wijs. Net als Heracles vroeger zijn thuis wedstrijden op zaterdag speelde en veel schaatsmarathons op zaterdag worden gehouden.
Verder scheelt het ook bij sommige sponsors. Ik denk dat het WK echt niet in Zwartsluis gehouden had kunnen worden als er op zondag was gespeeld.
Ik respecteer een ieders geloof, maar ik vind het waanzinnig dat de KNDB rekening moet houden met deze mensen. Iemand die niet op zondag wil spelen (=volledig eigen keus), werpt zichzelf een blokkade op en moet de gevolgen maar accepteren. Niet meedoen of aanpassen en op zondag spelen. We leven in 2005 mensen.
Gegroet,
Damsaurus
Gegroet,
Damsaurus
- Jan Pieter
Die 20% (onder topspelers) is rijkelijk overdreven. Als jij niet-zondag-dammers mee gaat tellen die niet meedoen aan de halve finales, dan kan ik natuurlijk heel wat wel-zondag-spelers mee gaan tellen. Dat schiet niet op. Als ik kijk naar de top-100 van de KNDB-ratinglijst, dan zie ik drie niet-zondag-dammers (nou vooruit, 4; ik tel Niek, op plaats 101, ook mee). Ik kan er een paar missen, maar veel meer zullen het niet zijn.kleine trap wrote:Verder zijn er nog aardig wat spelers die zeker halve finale niveau hebben, maar niet meedoen zoals vd Weteringh.
Het gaat dan toch om zo'n 20%.
Het sponsor-argument staat volkomen los van deze discussie over het verplaatsen van individuele wedstrijden. Natuurlijk probeert de organisatie van een toernooi de sponsor te behagen. Heb je een orthodox-joodse geldschieter, dan speel je niet op zaterdag, dat spreekt voor zich.Verder scheelt het ook bij sommige sponsors. Ik denk dat het WK echt niet in Zwartsluis gehouden had kunnen worden als er op zondag was gespeeld.
Last edited by Jan Pieter on Wed Mar 09, 2005 12:15, edited 1 time in total.
De KNDB moet dat niet, maar doet dat.Damsaurus wrote:Ik respecteer een ieders geloof, maar ik vind het waanzinnig dat de KNDB rekening moet houden met deze mensen. Iemand die niet op zondag wil spelen (=volledig eigen keus), werpt zichzelf een blokkade op en moet de gevolgen maar accepteren. Niet meedoen of aanpassen en op zondag spelen. We leven in 2005 mensen.
Gegroet,
Damsaurus
En doet dat vervolgens inconsequent.
Wel toegeven aan het feit dat iemand niet op zondag speelt, en vervolgens een belachelijke alternatieve datum kiezen.
Gevolg van dit zwalkende beleid is dat een team, dat hier verder niets mee te maken zou moeten hebben, de dupe is.
Wat mij betreft kunnen we het geheel schriftelijk afdoen met een mooie 20-0 overwinning voor ADG, de lol in het geheel is me al meer dan vergaan, maar ik heb begrepen dat we toch gaan spelen.
-
Oke 20% is overdreven. Ik tel trouwens meer spelers in de nieuwste top 100 (waar ook wat niet-Nederlanders in staan)Jan Pieter wrote:Die 20% (onder topspelers) is rijkelijk overdreven. Als jij niet-zondag-dammers mee gaat tellen die niet meedoen aan de halve finales, dan kan ik natuurlijk heel wat wel-zondag-spelers mee gaan tellen. Dat schiet niet op. Als ik kijk naar de top-100 van de KNDB-ratinglijst, dan zie ik drie niet-zondag-dammers (nou vooruit, 4; ik tel Niek, op plaats 101, ook mee). Ik kan er een paar missen, maar veel meer zullen het niet zijn.kleine trap wrote:Verder zijn er nog aardig wat spelers die zeker halve finale niveau hebben, maar niet meedoen zoals vd Weteringh.
Het gaat dan toch om zo'n 20%.
vd Kooij, Kalis, Provoost, vd Weteringh, Kuijvenhoven, EJ de Bruijn (uit Hanco's post begreep ik dat die er ook bij hoort) Verder staan spelers als Koetsier er heel dicht bij, en ken ik te weinig toppers om te weten of ze al dan niet op zondag spelen.
Al met al toch een minderheid waar je rekening mee kunt houden, wat de KNDB ook doet, en zoals al door Dominique is aangegeven, ze doen dit niet op een erg slimme manier.
Het maakt het mij verder weinig uit natuurlijk. Het lijkt me alleen ook leuk voor de KNDB als er zo'n sterk mogelijk NK komt.
-
Veel succes Dominique! Ik geef jullie ook zonder Bennie goede kansen tegen ADG, mits jullie je tijdig herpakken. Dan kunnen jullie twee weken later aantonen dat ik ongelijk had [img]images/smilies/icon_wink.gif[/img]Dominique wrote:De KNDB moet dat niet, maar doet dat.Damsaurus wrote:Ik respecteer een ieders geloof, maar ik vind het waanzinnig dat de KNDB rekening moet houden met deze mensen. Iemand die niet op zondag wil spelen (=volledig eigen keus), werpt zichzelf een blokkade op en moet de gevolgen maar accepteren. Niet meedoen of aanpassen en op zondag spelen. We leven in 2005 mensen.
Gegroet,
Damsaurus
Wel toegeven aan het feit dat iemand niet op zondag speelt, en vervolgens een belachelijke alternatieve datum kiezen.
Gevolg van dit zwalkende beleid is dat een team, dat hier verder niets mee te maken zou moeten hebben, de dupe is.
Wat mij betreft kunnen we het geheel schriftelijk afdoen met een mooie 20-0 overwinning voor ADG, de lol in het geheel is me al meer dan vergaan, maar ik heb begrepen dat we toch gaan spelen.
-
Het ratingverschil tussen 's-Gravenpolder (zonder Bennie) en ADG is klein. Feit is wel dat dit voor 's-Gravenpolder negatieve verschil met het meedoen van Bennie omgezet zou worden in een postitief verschil (Bennie 1352 ipv vd Weteringh 1142 geeft een gemiddelde van 21 punten hoger; 1233,6 + 21 = 1254,6. 1254,6 > 1252,4)Bert Zwart wrote:Veel succes Dominique! Ik geef jullie ook zonder Bennie goede kansen tegen ADG, mits jullie je tijdig herpakken. Dan kunnen jullie twee weken later aantonen dat ik ongelijk hadDominique wrote:De KNDB moet dat niet, maar doet dat.Damsaurus wrote:Ik respecteer een ieders geloof, maar ik vind het waanzinnig dat de KNDB rekening moet houden met deze mensen. Iemand die niet op zondag wil spelen (=volledig eigen keus), werpt zichzelf een blokkade op en moet de gevolgen maar accepteren. Niet meedoen of aanpassen en op zondag spelen. We leven in 2005 mensen.
Gegroet,
Damsaurus
PWG 's-Gravenpolder 1233,6
Johnny de Leeuw 1313
Arjo Kousemaker 1303
Jan van de Weteringh 1142
Andres van den Berge 1227
Erwin Hamers 1212
Henk Gunter 1204
Daaf Kasse 1309
Cees Rijk 1250
Aart Walraven 1185
Dominique de Rooij 1191
Wolter&Dros/ADG 1252,4
Bassirou Ba 1454
Ernst-Jan de Bruijn 1333
Arne van Mourik 1265
Ton Bollebakker 1275
Cees Strooper 1264
Gerrit de Bruijn 1244
Mark Klein Kranenbarg 1070
Leo Rosendaal 1197
Harry de Waard 1226
Lykle Thijssen 1196
Last edited by Jochem Zweerink on Wed Mar 09, 2005 16:13, edited 2 times in total.
Jan doet altijd mee maar Dominique juist niet. Dus zou het gemiddelde iets lager liggen want die 1191 van Dominique wordt dan 1142 en daalt het gemiddelde weer iets.Jochem Zweerink wrote:Het ratingverschil tussen 's-Gravenpolder (zonder Bennie) en ADG is klein. Feit is wel dat dit voor 's-Gravenpolder negatieve verschil met het meedoen van Bennie omgezet zou worden in een postitief verschil (Bennie 1352 ipv vd Weteringh 1142 geeft een gemiddelde van 20,1 punt hoger; 1233,6 + 20,1 = 1253,7. 1253,7 > 1252,4)Bert Zwart wrote:Veel succes Dominique! Ik geef jullie ook zonder Bennie goede kansen tegen ADG, mits jullie je tijdig herpakken. Dan kunnen jullie twee weken later aantonen dat ik ongelijk hadDominique wrote: De KNDB moet dat niet, maar doet dat.
PWG 's-Gravenpolder 1233,6
Johnny de Leeuw 1313
Arjo Kousemaker 1303
Jan van de Weteringh 1142
Andres van den Berge 1227
Erwin Hamers 1212
Henk Gunter 1204
Daaf Kasse 1309
Cees Rijk 1250
Aart Walraven 1185
Dominique de Rooij 1191
Wolter&Dros/ADG 1252,4
Bassirou Ba 1454
Ernst-Jan de Bruijn 1333
Arne van Mourik 1265
Ton Bollebakker 1275
Cees Strooper 1264
Gerrit de Bruijn 1244
Mark Klein Kranenbarg 1070
Leo Rosendaal 1197
Harry de Waard 1226
Lykle Thijssen 1196
Wat is dit Dominique? Laat zien aan de KNDB dat PWG wel in de ereklasse hoort ondanks dat ze het elk jaar weer moeilijker maken en dat ze niet voor niets al voor de 3e keer aan de nacompetitie meedoen. Attack!!!! [img]images/smilies/icon_twisted.gif[/img] [img]images/smilies/icon_twisted.gif[/img] [img]images/smilies/icon_twisted.gif[/img]Dominique wrote:De KNDB moet dat niet, maar doet dat.Damsaurus wrote:Ik respecteer een ieders geloof, maar ik vind het waanzinnig dat de KNDB rekening moet houden met deze mensen. Iemand die niet op zondag wil spelen (=volledig eigen keus), werpt zichzelf een blokkade op en moet de gevolgen maar accepteren. Niet meedoen of aanpassen en op zondag spelen. We leven in 2005 mensen.
Gegroet,
Damsaurus
-
Volgens mij zijn er bij ADG een aantal mensen die graag willen degraderen, en het liefste niet in een wedstrijd tegen DVSB (de lokale pers maakt zich al op voor een machtsovername in de regio). In dat opzicht zal s'Gravenpolder zaterdag meewerken aan euthanasie (i.e. een pijnloze en snelle dood in plaats van een langzame en met 40 procent kans pijnlijke dood). Bennie zou daarom juist blij moeten zijn dat hij niet meespeelt.