Dat vind ik nergens op slaan. Zo lang je je speler nog hebt moet je hem in kunnen zetten. Vorig jaar kwam ADG naar 's-Gravenpolder. Toen was al bekend dat Sijbrands naar Heijmans zou gaan. Maar hij deed toch ook gewoon nog mee om zijn team te helpen. Elk jaar is dat zo met de degraderende teams. Ze doen wel mee in de barragewedstrijden maar daarna zijn ze naar een ander team. Maar wat is er dan de 19e maart? Kan PWG dán niet gewoon tegen ADG spelen? Zo'n probleem is dat toch niet?Maartuhhh wrote: Zou wel zwak zijn van PWG om niet te spelen. Als PWG geen sterke 11de man heeft, hebben ze zoiezo niks te zoeken een klasse hoger! En tja PWG zit volgend seizoen toch altijd met het probleem dat Bennie niet kan??? Of gaat hij niet meer voor een ander team spelen? Misschien een goede test voor PWG waar ze staan zonder Bennie...
barrage HF senioren
Re: barrage HF senioren
-
19 maart is NST, opnieuw een KNDB-activiteit, waar Bennie opnieuw wordt verwacht. Zie hier ook de volle damkalender Vengaboy, zoveel dagen blijven er niet over als spelers niet op zondag spelen vanwege religieuze overtuigingen.Ajax-fan wrote:Dat vind ik nergens op slaan. Zo lang je je speler nog hebt moet je hem in kunnen zetten. Vorig jaar kwam ADG naar 's-Gravenpolder. Toen was al bekend dat Sijbrands naar Heijmans zou gaan. Maar hij deed toch ook gewoon nog mee om zijn team te helpen. Elk jaar is dat zo met de degraderende teams. Ze doen wel mee in de barragewedstrijden maar daarna zijn ze naar een ander team. Maar wat is er dan de 19e maart? Kan PWG dán niet gewoon tegen ADG spelen? Zo'n probleem is dat toch niet?Maartuhhh wrote: Zou wel zwak zijn van PWG om niet te spelen. Als PWG geen sterke 11de man heeft, hebben ze zoiezo niks te zoeken een klasse hoger! En tja PWG zit volgend seizoen toch altijd met het probleem dat Bennie niet kan??? Of gaat hij niet meer voor een ander team spelen? Misschien een goede test voor PWG waar ze staan zonder Bennie...
- Jan Pieter
- Real name: Jan Pieter Drost
Ik weet niet of ADG op 19 maart kan spelen. 't Zou me niet verbazen als enkele spelers dan andere dingen gepland hebben, de speeldata zijn immers al tijden bekend. Maar zelfs als ze kunnen, waarom zouden ze? Alleen omdat PWG een speler heeft die niet op zondag wil dammen? Laat ze bij PWG lekker hun eigen sores oplossen.Ajax-fan wrote:Maar wat is er dan de 19e maart? Kan PWG dán niet gewoon tegen ADG spelen? Zo'n probleem is dat toch niet?
Ik vind het juist heel erg professioneel dat de KNDB mensen die om geloofsopvattingen niet op zondag spelen respecteert.
En ik heb respect voor mensen zoals Bennie, die vanuit hun geloof niet op zondag spelen.
Zondag is een rustdag. Een dag die helemaal aan God geven moet worden. Die kan niemand je afpakken.
En ik heb respect voor mensen zoals Bennie, die vanuit hun geloof niet op zondag spelen.
Zondag is een rustdag. Een dag die helemaal aan God geven moet worden. Die kan niemand je afpakken.
She says raise from the fire for eternal life
- Hanco Elenbaas
Bij ADG heeft jarenlang Wim van der Kooij gespeeld, dus ik verwacht niet dat men bij ADG er een net zo bekrompen visie als jij op na zal houden wat betreft de wens van een enkeling om op zondag rust te houden.Jan Pieter wrote:Ik weet niet of ADG op 19 maart kan spelen. 't Zou me niet verbazen als enkele spelers dan andere dingen gepland hebben, de speeldata zijn immers al tijden bekend. Maar zelfs als ze kunnen, waarom zouden ze? Alleen omdat PWG een speler heeft die niet op zondag wil dammen? Laat ze bij PWG lekker hun eigen sores oplossen.Ajax-fan wrote:Maar wat is er dan de 19e maart? Kan PWG dán niet gewoon tegen ADG spelen? Zo'n probleem is dat toch niet?
Je kunt nog jarenlang als een kleuter tegen de zondagsrust aantrappen Jan Pieter, maar je zult merken dat het weinig zal helpen.
- Jan Pieter
- Real name: Jan Pieter Drost
Hanco Elenbaas wrote:Je kunt nog jarenlang als een kleuter tegen de zondagsrust aantrappen Jan Pieter, maar je zult merken dat het weinig zal helpen.
Kunnen jullie het niet begrijpen of willen jullie het niet begrijpen? Het gaat er niet om dat ik Bennie zijn geloof niet gun. Wat mij betreft gaat hij elke zondag vijf keer naar de kerk. Ik zal hem echt niet tegenhouden.Marjola wrote:Zondag is een rustdag. Een dag die helemaal aan God geven moet worden. Die kan niemand je afpakken.
Hij moet alleen niet verwachten dat iedereen zich maar bij zijn overtuiging aanpast, dat is het punt.
Helemaal objectief ben je ( Marjola) ook niet, geloof ik, gezien de volgende tekst die je in de jeugddraad Damstelletjes plaatste.
Marjola wrote:Ben-nie [img]images/smilies/icon_wink.gif[/img] en ik zijn 3 maart een halfjaar een stel! (half damstel) . . .
Is dat geen reden voor een feestje? [img]images/smilies/icon_razz.gif[/img]
Last edited by Jan Pieter on Tue Mar 08, 2005 17:51, edited 2 times in total.
-
- Hanco Elenbaas
Sla Het Damspel vanaf de jaren vijftig er eens op na en zie hoe vaak er al nodeloos tegen de zondagsrust is aangetrapt. Elke keer kost het weer een aantal leden. De KNDB heeft traditioneel veel leden van gereformeerde huize en andere religieuze groeperingen, die de zondagsrust respecteren.Jan Pieter wrote: Kunnen jullie het niet begrijpen of willen jullie het niet begrijpen? Het gaat er niet om dat ik Bennie zijn geloof niet gun. Wat mij betreft gaat hij elke zondag vijf keer naar de kerk. Ik zal hem echt niet tegenhouden.
Hij moet alleen niet verwachten dat iedereen zich maar bij zijn overtuiging aanpast, dat is het punt.
Als jouw wil geschiede en Bennie en Niek en Ernst-Jan en Wim en Kleine Trap en al die anderen verplicht worden op zondag te spelen, dan zullen ze stoppen met dammen. En dat wil de KNDB gelukkig niet. Zij kunnen dus verwachten dat de KNDB zich aanpast aan hun geloofsovertuiging, zoals gebruikelijk.
-
Ik voel me zeer vereerd dat ik in dit rijtje wordt genoemd, maar ik heb niet het idee dat ik op het niveau kan gaan spelen waar Bennie, Niek en Ernst-Jan spelen. Ook zal ik niet stoppen met dammen omdat ik aan een toernooi niet mee kan doen. Dammen blijft een leuk spel, het is alleen niet zo belangrijk dat het kan gaan concureren met Hem die echt belangrijk is in het leven.Hanco Elenbaas wrote:Sla Het Damspel vanaf de jaren vijftig er eens op na en zie hoe vaak er al nodeloos tegen de zondagsrust is aangetrapt. Elke keer kost het weer een aantal leden. De KNDB heeft traditioneel veel leden van gereformeerde huize en andere religieuze groeperingen, die de zondagsrust respecteren.Jan Pieter wrote: Kunnen jullie het niet begrijpen of willen jullie het niet begrijpen? Het gaat er niet om dat ik Bennie zijn geloof niet gun. Wat mij betreft gaat hij elke zondag vijf keer naar de kerk. Ik zal hem echt niet tegenhouden.
Als jouw wil geschiede en Bennie en Niek en Ernst-Jan en Wim en Kleine Trap en al die anderen verplicht worden op zondag te spelen, dan zullen ze stoppen met dammen. En dat wil de KNDB gelukkig niet. Zij kunnen dus verwachten dat de KNDB zich aanpast aan hun geloofsovertuiging, zoals gebruikelijk.
Verder sluit ik me aan bij Marjola.
Volgens mij is respect iets anders dan altijd aan iemands wensen toegeven... Jan Pieter heeft het al juist geformuleerd in een eerdere post. Iemand die gelooft moet daar zelf de consequenties van dragen. Als iemand uit geloofsovertuiging niet op zondag boodschappen doet gaat Marjola dan ook gratis voedsel langsbrengen? En als moslimfundamentalisten uit hun geloofsbeleving vliegtuigen in gebouwen jagen moet je daar dan ook respect voor opbrengen? Immers, het is hun geloofsovertuiging dat dat goed is en dat moet je respecteren.Marjola wrote:Ik vind het juist heel erg professioneel dat de KNDB mensen die om geloofsopvattingen niet op zondag spelen respecteert.
In deze discussie sta ik volledig achter Jan Pieter. En, Hanco, ik ben geen kleuter die overal tegenaan trapt. Ik ben een volwassene die beseft dat als je het ene wil(zondagsrust) het andere(HF) soms gewoon niet kan, helaas! Leer ermee leven dat je soms gewoon niet alles kunt krijgen wat je kinderhartje begeert en ga geen andere mensen met die problemen opzadelen...
- Hanco Elenbaas
Net wat ik zeg, zadel anderen niet met jouw problemen op.m wrote:
Volgens mij is respect iets anders dan altijd aan iemands wensen toegeven... Jan Pieter heeft het al juist geformuleerd in een eerdere post. Iemand die gelooft moet daar zelf de consequenties van dragen. Als iemand uit geloofsovertuiging niet op zondag boodschappen doet gaat Marjola dan ook gratis voedsel langsbrengen? En als moslimfundamentalisten uit hun geloofsbeleving vliegtuigen in gebouwen jagen moet je daar dan ook respect voor opbrengen? Immers, het is hun geloofsovertuiging dat dat goed is en dat moet je respecteren.
In deze discussie sta ik volledig achter Jan Pieter. En, Hanco, ik ben geen kleuter die overal tegenaan trapt. Ik ben een volwassene die beseft dat als je het ene wil(zondagsrust) het andere(HF) soms gewoon niet kan, helaas! Leer ermee leven dat je soms gewoon niet alles kunt krijgen wat je kinderhartje begeert en ga geen andere mensen met die problemen opzadelen...
Het rekening houden met de zondagsrust is traditie bij de KNDB, onder andere omdat de gereformeerden nu eenmaal vanaf de oprichting van de dambond daarin een belangrijke rol hebben gespeeld.
Redenerend vanuit jouw filosofie kun je ook zeggen dat als iemand er problemen mee heeft dat er rekening wordt gehouden met de zondagsrust van de gereformeerden, dat hij dan niet moet gaan dammen.
Maar de draad 'Geloven dammers in God?' heeft al laten zien hoe weinig zinvol dit soort discussies zijn. Als jij wil dat de zondagsrust van de gereformeerden niet meer gerespecteerd wordt, ga je gang, maar probeer rekening te houden met allerlei consequenties.
Zelf zou ik nooit gereformeerd willen zijn, maar voor de meesten in deze samenleving lijkt het me een goede zaak als ze verplicht enkele jaren zouden moeten doorbrengen in een streng gereformeerd milieu.
-
Barrage halve finale NK
Wat ik tot dusver vanuit de discussie niet begriijp:
Was het niet mogelijk om de barrage op vrijdagavond te spelen?
(bijv. 11 maart of uiterlijk 18 maart).
Als een gewone partij op vrijdagavond gespeeld kan worden, moet dat met een barrage toch ook kunnen?
Was het niet mogelijk om de barrage op vrijdagavond te spelen?
(bijv. 11 maart of uiterlijk 18 maart).
Als een gewone partij op vrijdagavond gespeeld kan worden, moet dat met een barrage toch ook kunnen?
Die barrage kon niet doorgaan omdat één van de spelers daar niet mee akoord ging.Podgorny wrote:Die barrage had anders op zaterdagavond moeten worden gespeeld...
Voorpost wrote:Omdat Sven Winkel en Auke Scholma eerst een barrage om de tweede plaats moesten spelen had het toch al lastig geworden om zondag te spelen.