Wereldkampioenschap 1972
-
De match Koeperman-Deslauriers bevatte in ieder geval aardig wat psychologische oorlogvoering. Koeperman had van zijn secondanten geen toestemming om tijdens de partijen te roken, te eten of welke andere vormen van afleiding dan ook omdat zijn concentratie daarmee verstoord kon raken. Deslauriers nam het er tijdens de partijen goed van en bestelde kroketten en rookte enkele feestelijke sigaren. In en andere situatie werd er een foto gemaakt van Deslauriers waarin hij als voorschot op een eventuele titel omhuld was door een overwinningskrans. Secondant Kaplan was not-amused. Als gastheer overhandigden de Apeldoornse damverenigingen een souvenir aan beide spelers dat door Deslauriers hartelijk in ontvangst werd genomen. Het souvenir voor Koeperman werd eerst uitvoerig door zijn zijn staf gekontroleerd. De stemming in Apeldoorn was destijds in ieder geval erg anti-Koeperman en erg anti-communistisch.
17 ronden van 8 partijen is wel vreemd. bij 8 partijen per ronde zijn er dus 16 spelers en dus maar 15 ronden nodig voor een rond toernooi. dus 15 x 8 of 17 x 9 lijkt me zo.PeterHt wrote:In TurboDambase staan 136 partijen van het WK 1972.Groeneveld wrote:Ik heb inmiddels bij L`Esprit het
programmaboekje aangeschaft
Had ik (weer) een vraagje
zijn er partijen van dit WK in TurboDambase
te vinden,en zo ja,hoeveel zijn dat er ongeveer
of zijn alle partijen daarin te vinden
F Groeneveld
(en dat lijkt mij alles, na 17 ronden van 8 partijen)
Het lijkt er dus op dat ook Turbo iets gemist heeft, of maak ik nu een denkfout?
-
er waren echter 17 deelnemers,aan dat toernooiDieter wrote:17 ronden van 8 partijen is wel vreemd. bij 8 partijen per ronde zijn er dus 16 spelers en dus maar 15 ronden nodig voor een rond toernooi. dus 15 x 8 of 17 x 9 lijkt me zo.PeterHt wrote:In TurboDambase staan 136 partijen van het WK 1972.Groeneveld wrote:Ik heb inmiddels bij L`Esprit het
programmaboekje aangeschaft
Had ik (weer) een vraagje
zijn er partijen van dit WK in TurboDambase
te vinden,en zo ja,hoeveel zijn dat er ongeveer
of zijn alle partijen daarin te vinden
F Groeneveld
Het lijkt er dus op dat ook Turbo iets gemist heeft, of maak ik nu een denkfout?
steeds had er 1 persoon vrij ...
dus dan staat alles erin
[img]images/smilies/icon_wink.gif[/img]
Gelukkig heb je je eigen denkfout binnen 5 minuten opgelost [img]images/smilies/icon_wink.gif[/img] Op de eerste pagina van deze thread stond immers al de eindstand met een lijst van 17 namen.Groeneveld wrote:er waren echter 17 deelnemers,aan dat toernooiDieter wrote:17 ronden van 8 partijen is wel vreemd. bij 8 partijen per ronde zijn er dus 16 spelers en dus maar 15 ronden nodig voor een rond toernooi. dus 15 x 8 of 17 x 9 lijkt me zo.PeterHt wrote: In TurboDambase staan 136 partijen van het WK 1972.
steeds had er 1 persoon vrij ...
dus dan staat alles erin
[img]images/smilies/icon_wink.gif[/img]
-
Excuus, een leesfout van mij...Bert Zwart wrote:het was een denkfout van dieter, niet van groeneveld.
Maar in ieder geval kan Groeneveld nu met alle partijen aan de slag [img]images/smilies/icon_wink.gif[/img]
Leesfout, denkfout, alles is weer opgelost en Turbo is dus zoals eigenlijk ook wel verwacht gewoon compleet, prachtig toch.PeterHt wrote:Excuus, een leesfout van mij...Bert Zwart wrote:het was een denkfout van dieter, niet van groeneveld.
Maar in ieder geval kan Groeneveld nu met alle partijen aan de slag [img]images/smilies/icon_wink.gif[/img]
-
Het mooie van turbo is dat de uitslag 1.5 - 0.5 nooit ingevoerd zal kunnen worden. De maker is mordicus tegen dit soort strapatsen.Dieter wrote:Leesfout, denkfout, alles is weer opgelost en Turbo is dus zoals eigenlijk ook wel verwacht gewoon compleet, prachtig toch.PeterHt wrote:Excuus, een leesfout van mij...Bert Zwart wrote:het was een denkfout van dieter, niet van groeneveld.
Ik kan mezelf alleen maar herhalen, "prachtig toch"Bert Zwart wrote:Het mooie van turbo is dat de uitslag 1.5 - 0.5 nooit ingevoerd zal kunnen worden. De maker is mordicus tegen dit soort strapatsen.Dieter wrote:Leesfout, denkfout, alles is weer opgelost en Turbo is dus zoals eigenlijk ook wel verwacht gewoon compleet, prachtig toch.PeterHt wrote: Excuus, een leesfout van mij...
Dat je jezelf constant herhaalt weten we wel, Dieter.Dieter wrote:Ik kan mezelf alleen maar herhalen [img]images/smilies/icon_lol.gif[/img] [img]images/smilies/icon_lol.gif[/img] [img]images/smilies/icon_lol.gif[/img]Bert Zwart wrote:Het mooie van turbo is dat de uitslag 1.5 - 0.5 nooit ingevoerd zal kunnen worden. De maker is mordicus tegen dit soort strapatsen.Dieter wrote: Leesfout, denkfout, alles is weer opgelost en Turbo is dus zoals eigenlijk ook wel verwacht gewoon compleet, prachtig toch.
"prachtig toch"
Maar alweer een denkfout.
De Klant is toch Koning, niet de Maker?
De stemming was tijdens de match behoorlijk pro-Deslauriers in heel Nederland . Wie de verslagen naleest (in bijvoorbeeld het Damspel), komt vrij snel tot de consusie dat veel commentatoren de 'natuurspeler' Deslauriers prefereerden boven de 'machine' Koeperman.Fred van Amersfoort wrote:De match Koeperman-Deslauriers bevatte in ieder geval aardig wat psychologische oorlogvoering. Koeperman had van zijn secondanten geen toestemming om tijdens de partijen te roken, te eten of welke andere vormen van afleiding dan ook omdat zijn concentratie daarmee verstoord kon raken. Deslauriers nam het er tijdens de partijen goed van en bestelde kroketten en rookte enkele feestelijke sigaren. In en andere situatie werd er een foto gemaakt van Deslauriers waarin hij als voorschot op een eventuele titel omhuld was door een overwinningskrans. Secondant Kaplan was not-amused. Als gastheer overhandigden de Apeldoornse damverenigingen een souvenir aan beide spelers dat door Deslauriers hartelijk in ontvangst werd genomen. Het souvenir voor Koeperman werd eerst uitvoerig door zijn zijn staf gekontroleerd. De stemming in Apeldoorn was destijds in ieder geval erg anti-Koeperman en erg anti-communistisch.
In het damspel staat overigens weinig van de door Van Amersfoort aangehaalde anecdote en vergelijkbare verhalen. Daarom ook hier de vraag: heb je een geschreven bron waar ik dit verhaal terug kan vinden Fred?
- Hanco Elenbaas
Later heeft Iser Koeperman nadrukkelijk afstand genomen van de strenge voorschriften die hem waren opgelegd tijdens de match tegen Deslauriers.Fred van Amersfoort wrote:De match Koeperman-Deslauriers bevatte in ieder geval aardig wat psychologische oorlogvoering. Koeperman had van zijn secondanten geen toestemming om tijdens de partijen te roken, te eten of welke andere vormen van afleiding dan ook omdat zijn concentratie daarmee verstoord kon raken. Deslauriers nam het er tijdens de partijen goed van en bestelde kroketten en rookte enkele feestelijke sigaren.
Onderstaande foto geeft een helder beeld van hoe het publiek Iser te zien kreeg tijdens het Suikertoernooi in 1970, hier tegen Frank Drost. Na zijn eigen eten verorberde Koeperman ook nog de restjes van Andreiko.
“The modern banking system manufactures money out of nothing... If you want to be slaves of the bankers, and pay the costs of your own slavery, then let the banks create money.”
- Lord Josiah Stamp, former Director of the Bank of England
- Lord Josiah Stamp, former Director of the Bank of England
Het was leuk, en toen kwam Tjalling....Kosmos wrote:Dat je jezelf constant herhaalt weten we wel, Dieter.Dieter wrote:Ik kan mezelf alleen maar herhalen [img]images/smilies/icon_lol.gif[/img] [img]images/smilies/icon_lol.gif[/img] [img]images/smilies/icon_lol.gif[/img]Bert Zwart wrote: Het mooie van turbo is dat de uitslag 1.5 - 0.5 nooit ingevoerd zal kunnen worden. De maker is mordicus tegen dit soort strapatsen.
"prachtig toch"
Maar alweer een denkfout.
De Klant is toch Koning, niet de Maker?
Die denkfout komt voor je eigen rekening, de klant wil geen 1,5 - 0,5 weet je nog? dus inderdaad heeft de maker de klant tot koning verheven.
- Jan Pieter
- Real name: Jan Pieter Drost
30 jan: Kosmos wrote:Een week na het halve finale weekend staan de partijen nog steeds niet op de kndb-site. ... Ik wil niet negatief doen, maar deze inertie is toch wel erg teleurstellend.
15 feb: Kosmos wrote:Ik kon mijn damrubriek niet eens actueel houden!
Noodgedwongen moest ik over ronde 3 en 4 schrijven!
Er is heus wel iemand die de partijen in wil kloppen.
Maar kennelijk wordt niemand ingehuurd.
Zwak beleid, hoor.
27 feb: Kosmos wrote:Goh, waar zal ik mijn damrubriek deze week eens over schrijven?
Over de HF NK weinig actueels te melden dankzij de geweldige service van de KNDB...
2 mrt: Kosmos wrote:Zozo, er wordt maar hard gewerkt doort de KNDB.
De zevende ronde van de HF NK staat er al op! geweldig!
Over een week of twee zal ronde 8 ook verschijnen.
Was er niet iets met een pot en een ketel?3 mrt: Kosmos wrote:Dat je jezelf constant herhaalt weten we wel, Dieter.