Gebeurt Hiltex-spelers wel vaker. En dan te bedenken dat het brooddammers zijn...Groeneveld wrote:dat slaat volgens mij nergens opCor van Dusseldorp wrote:Dat heb ik ook vernomen.
Aangezien verder alle andere dubbelgangers (Cannes en competitie) wel op tijd terug waren en het schijnt dat het hotel ook op loopafstand van het vliegveld lag kan ik maar 1 conclusie trekken. Hiltex kan niet en competitie en Confederation Cup spelen.
Het lijkt me dan ook passend om de komende drie jaar Hiltex uit te sluiten van deelname aan de Confederation Cup.
kan iedereen gebeuren,
maar als we volgend jaar nou een RDC uit Rijnsburg sturen
[img]images/smilies/icon_lol.gif[/img]
Hiltex met 7 man?
- Hanco Elenbaas
Kees had zich niet verslapen. Hij had al vrijdag besloten en doorgegeven dat hij een week langer in Cannes zou blijven. Hij heeft een leuk nieuw vriendinnetje ontmoet, opnieuw een Russinnetje en in het kader van een succesvolle voorbereiding op het WK leek het Kees een goed idee om met haar een weekje op zijn hotelkamer door te brengen.Kosmos wrote:Ik heb er nog zo met hem op geoefend tijdens onze laatste trainingssessie!Ben Anoniem wrote:Kees had de wekker gezet.
Niet echt mijn vakgebied dat wekkerzetten... [img]images/smilies/icon_sad.gif[/img]
Arme Jean-Marc, Peter en Henk konden alleen nauwelijks een oog dicht doen door de geluiden uit het aangrenzende appartement en daarom zijn ze door de wekker heengeslapen.
Ik denk dat onze sponsor Pieter Hildering zich daar wel mee kan verenigen. Pieter zal de humor inzien van al die hard "Schande!" roepende Hiltex-haters. Kees moet dit jaar wereldkampioen worden en het is daarom belangrijk dat hij zijn hormoonhuishouding weer in volledige harmonie brengt.
Hanco, wordt het niet eens tijd voor een nieuwe versie van Damgeheim Staatsgeheim? (De erotische uitspattingen van een wereldkampioen dammen in wording ofzo)Hanco Elenbaas wrote:Kees had zich niet verslapen. Hij had al vrijdag besloten en doorgegeven dat hij een week langer in Cannes zou blijven. Hij heeft een leuk nieuw vriendinnetje ontmoet, opnieuw een Russinnetje en in het kader van een succesvolle voorbereiding op het WK leek het Kees een goed idee om met haar een weekje op zijn hotelkamer door te brengen.Kosmos wrote:Ik heb er nog zo met hem op geoefend tijdens onze laatste trainingssessie!Ben Anoniem wrote:Kees had de wekker gezet.
Niet echt mijn vakgebied dat wekkerzetten... [img]images/smilies/icon_sad.gif[/img]
Arme Jean-Marc, Peter en Henk konden alleen nauwelijks een oog dicht doen door de geluiden uit het aangrenzende appartement en daarom zijn ze door de wekker heengeslapen.
Ik denk dat onze sponsor Pieter Hildering zich daar wel mee kan verenigen. Pieter zal de humor inzien van al die hard "Schande!" roepende Hiltex-haters. Kees moet dit jaar wereldkampioen worden en het is daarom belangrijk dat hij zijn hormoonhuishouding weer in volledige harmonie brengt.
Je weet net zulke sappige verhalen op te dissen als onze Iser. Mijn vader heeft het boek van Iser ook gelezen. Hij damt zelf helemaal niet, maar heeft destijds gesmuld van Isers (letterlijk) fantastische relaas.
Ik zal Kees aanraden om het boek "De multi-orgastische man" nog weer eens te bestuderen... We moeten tenslotte geen energielekkende Thijssen hebben op het WK! [img]images/smilies/icon_wink.gif[/img]
-
In Cannes heb ik mij erover verbaast, dat kennelijk alleen Hiltex van de Nederlandse clubs de Confederation-cup serieus neemt. Zelf wilde ik ook spelen met mijn team, maar kreeg dat niet voor elkaar. Over pogingen van andere teams weet ik niet, maar feit blijft dat een heel sterk tournooi door verder alle andere Nederlandse clubs is genegeerd. De hele Russische wereldtop was wel aanwezig. Alleen Hiltex heeft zich dus van zijn beste kant laten zien. Hulde!!
Was Hiltex nu met 7 of met 8?
Uit het krantenartikel blijkt dat Hans Jansen wel degelijk een tegenstander had ook al kon die niet echt dammen misschien, maar als daar iemand gespeeld heeft dan is het niet correct om maar te zeggen dat het bord leeg was. Of is het zo dat Hiltex eigenlijk ook nog twee punten in mindering moet krijgen vanwege het opstellen van een niet gerechtigde speler?
Uit het krantenartikel blijkt dat Hans Jansen wel degelijk een tegenstander had ook al kon die niet echt dammen misschien, maar als daar iemand gespeeld heeft dan is het niet correct om maar te zeggen dat het bord leeg was. Of is het zo dat Hiltex eigenlijk ook nog twee punten in mindering moet krijgen vanwege het opstellen van een niet gerechtigde speler?
- Hanco Elenbaas
Tegen Hans Jansen heeft -voor spek en bonen- een zwerver meegedaan die door die jongens van Hiltex 1 ergens op een busstation in de buurt van De Lier is opgepikt. De zwerver beweerde dat hij een uitstekend dammer was en Hans Jansen moet opgetogen zijn geweest over de originele opening die op het bord kwam.Dieter wrote:Was Hiltex nu met 7 of met 8?
Mocht je geïnteresseerd zijn: in de Panorama van deze week schijnt een artikel over deze zwerver te staan.
Dus het was toch een wedstrijd met maar 7 bezette borden, en Hans is alleen geannimeerd met een zwarver, hadden er niet ook nog twee huisvrouwen met boodschappen tas en al gevonden kunnen worden voor de andere twee singels in de zaal. [img]images/smilies/icon_smile.gif[/img]Hanco Elenbaas wrote:Tegen Hans Jansen heeft -voor spek en bonen- een zwerver meegedaan die door die jongens van Hiltex 1 ergens op een busstation in de buurt van De Lier is opgepikt. De zwerver beweerde dat hij een uitstekend dammer was en Hans Jansen moet opgetogen zijn geweest over de originele opening die op het bord kwam.Dieter wrote:Was Hiltex nu met 7 of met 8?
Mocht je geïnteresseerd zijn: in de Panorama van deze week schijnt een artikel over deze zwerver te staan.
-
Ik geloof dat het tijd is om ook iets over afgelopen zaterdag te zeggen. Uiteraard heeft dit voorval mijn weekend grondig verpest. Het idee dat
ik als laatste middels de KNDB website mij op de hoogte heb kunnen stellen van hetgeen gebeurd is is voor mij moeilijk te accepteren. Zo ook
de manier waarop in de ronde ervoor Meurs bestreden is. Hier heb ik voor de wedstrijd duidelijk gemaakt dat ik het er niet mee eens kon zijn met de gekozen invallers. Het past mij ook niet om in een of andere vorm
de competitie negatief te beinvloeden. Omgekeerd wil ik dat ook niet.
In het verleden hebben wij bij Hiltex ook ervaren hoe het is om plotseling
geconfronteerd te worden met twee spelers welke tijden een WK wel even tijd hadden om een team te versterken. Dat heeft ons ook in dat jaar de titel gekost. Dus ervaren hebben wij het zelf ook. Vanaf dat moment heb
ik altijd theo in de gaten gehouden en een paar jaar later voorkomen dat
hij met remise weg zou komen nadat zijn vlag was gevallen op de 49 ste
zet. Ik heb van Marle het kwalijk genomen in die wedstrijd dat ik hem zelf
moest vertellen dat hij moest ingrijpen. Zo zie je maar uiteindelijk komt alles weer bij elkaar. Ik wens het bestuur van Hiltex veel wijsheid in de manier waarop zij dit aan mij wensen te verklaren.
ik als laatste middels de KNDB website mij op de hoogte heb kunnen stellen van hetgeen gebeurd is is voor mij moeilijk te accepteren. Zo ook
de manier waarop in de ronde ervoor Meurs bestreden is. Hier heb ik voor de wedstrijd duidelijk gemaakt dat ik het er niet mee eens kon zijn met de gekozen invallers. Het past mij ook niet om in een of andere vorm
de competitie negatief te beinvloeden. Omgekeerd wil ik dat ook niet.
geconfronteerd te worden met twee spelers welke tijden een WK wel even tijd hadden om een team te versterken. Dat heeft ons ook in dat jaar de titel gekost. Dus ervaren hebben wij het zelf ook. Vanaf dat moment heb
moest vertellen dat hij moest ingrijpen. Zo zie je maar uiteindelijk komt alles weer bij elkaar. Ik wens het bestuur van Hiltex veel wijsheid in de manier waarop zij dit aan mij wensen te verklaren.
- Hanco Elenbaas
Het zal niet iedereen duidelijk zijn wat je hier schrijft.pieter hildering wrote:
moest vertellen dat hij moest ingrijpen. Zo zie je maar uiteindelijk komt alles weer bij elkaar.
Waarschijnlijk verwijs je naar de eindstand van het seizoen 1994-1995:
1. Priva de Lier 11 - 20 (133)
2. Hiltex 11 - 18 (140)
Bij Priva De Lier - Hiltex (11 - 9) op 29 oktober 1994, in de vierde ronde, speelden opeens bij Priva op de borden 8 en 9 de Senegalese grootmeesters Macodou N'Diaye en Bassirou Bâ mee. Macodou won van Kees Thijssen en Bassirou Bâ wist Rob Geurtsen op remise te houden. De overwinning van Macodou op Kees was de enige beslissing in die wedstrijd.
De wedstrijd tegen Hiltex was de enige partij die Bâ en N'Diaye dat jaar speelden voor De Lier.
De secretaris van Priva De Lier in die tijd was Theo Dijkstra, die in oktober/november 1994 organisator van het WK in Den Haag was.
Hoe dat zit met Pieter die Theo in de gaten houdt en ervoor zorgt dat hij niet ontkomt met een kloknederlaag, weet ik niet.
“The modern banking system manufactures money out of nothing... If you want to be slaves of the bankers, and pay the costs of your own slavery, then let the banks create money.”
- Lord Josiah Stamp, former Director of the Bank of England
- Hanco Elenbaas
Paul vertelde dat Hiltex 1 balend met 6 ½ man op weg ging naar de wedstrijd in De Lier. Een lichtpuntje voor enkelen was de ontmoeting met de zwerver die door de Panorama tot 'Held van de Maand' was uitgeroepen. Hij had een dikke portemonnaie gevonden met duizenden euro's erin en talloze bankpasjes en creditcards. Die had hij keurig naar het politiebureau gebracht, terwijl hijzelf aan de methadon was. Deze zwerver heeft de jongens van Hiltex 1 gesmeekt mee te mogen doen in de damwedstrijd tegen De Lier. Alleen Cock van Leeuwen en Johan Wiering vonden dit geen goed idee, dus met meerderheid van stemmen heeft de eerlijke zwerver mee mogen spelen in Hiltex 1.Dieter wrote:Dus het was toch een wedstrijd met maar 7 bezette borden, en Hans is alleen geannimeerd met een zwarver, hadden er niet ook nog twee huisvrouwen met boodschappen tas en al gevonden kunnen worden voor de andere twee singels in de zaal.Hanco Elenbaas wrote:Tegen Hans Jansen heeft -voor spek en bonen- een zwerver meegedaan die door die jongens van Hiltex 1 ergens op een busstation in de buurt van De Lier is opgepikt. De zwerver beweerde dat hij een uitstekend dammer was en Hans Jansen moet opgetogen zijn geweest over de originele opening die op het bord kwam.Dieter wrote:Was Hiltex nu met 7 of met 8?
De immer respectvolle Hans Jansen vond het een grote eer om tegen 'De Held van de Maand' te mogen spelen.
Misschien besteedt de Panorama binnenkort een paar pagina's aan dit nieuwe avontuur van deze held.
“The modern banking system manufactures money out of nothing... If you want to be slaves of the bankers, and pay the costs of your own slavery, then let the banks create money.”
Geweldig verhaal! Heel goed van Paul Oudshoorn om die zwerver mee te laten doen.Hanco Elenbaas wrote:Paul vertelde dat Hiltex 1 balend met 6 ½ man op weg ging naar de wedstrijd in De Lier. Een lichtpuntje voor enkelen was de ontmoeting met de zwerver die door de Panorama tot 'Held van de Maand' was uitgeroepen. Hij had een dikke portemonnaie gevonden met duizenden euro's erin en talloze bankpasjes en creditcards. Die had hij keurig naar het politiebureau gebracht, terwijl hijzelf aan de methadon was. Deze zwerver heeft de jongens van Hiltex 1 gesmeekt mee te mogen doen in de damwedstrijd tegen De Lier. Alleen Cock van Leeuwen en Johan Wiering vonden dit geen goed idee, dus met meerderheid van stemmen heeft de eerlijke zwerver mee mogen spelen in Hiltex 1.Dieter wrote:Dus het was toch een wedstrijd met maar 7 bezette borden, en Hans is alleen geannimeerd met een zwarver, hadden er niet ook nog twee huisvrouwen met boodschappen tas en al gevonden kunnen worden voor de andere twee singels in de zaal.Hanco Elenbaas wrote: Tegen Hans Jansen heeft -voor spek en bonen- een zwerver meegedaan die door die jongens van Hiltex 1 ergens op een busstation in de buurt van De Lier is opgepikt. De zwerver beweerde dat hij een uitstekend dammer was en Hans Jansen moet opgetogen zijn geweest over de originele opening die op het bord kwam.
De immer respectvolle Hans Jansen vond het een grote eer om tegen 'De Held van de Maand' te mogen spelen.
Misschien besteedt de Panorama binnenkort een paar pagina's aan dit nieuwe avontuur van deze held.
Vergeet het niet op te nemen in je aanstaande schurkenroman, Hanco, en kleed het in met sappige details. (Ook de nurkse baalkoppen van Johan en Cock horen erbij).
Zelf zou ik zeker voor het meespelen van de zwerver gekozen hebben.
Zwervers zijn heel nuttige mensen vind ik. Zo zag ik in Leeuwarden eens een zwerver die een elektronisch hobbelpaard streng toesprak: "Koest!"
Mijn dag was alweer goed, wat zeg ik? Mijn hele week hoefde ik alleen maar aan dit tafereel te denken om een lach op mijn lippen te krijgen.
- Hanco Elenbaas
De werkelijkheid is soms zo mooi Tjalling dat mensen gaan twijfelen aan het waarheidsgehalte van die werkelijkheid.
Je moet toch wel heel kleingeestig zijn om in de krant te gaan schrijven dat het een genante vertoning was om deze eerlijke zwerver met vijf schijven achter te zien spelen tegen Hans Jansen...
Ondertussen is Kees weer terug uit Cannes.
Je moet toch wel heel kleingeestig zijn om in de krant te gaan schrijven dat het een genante vertoning was om deze eerlijke zwerver met vijf schijven achter te zien spelen tegen Hans Jansen...
Is de partijnotatie bekend?Hanco Elenbaas wrote:De werkelijkheid is soms zo mooi Tjalling dat mensen gaan twijfelen aan het waarheidsgehalte van die werkelijkheid.
Waarschijnlijk heeft Hans Jansen zich goed vermaakt.
Het gebrek aan humor van sommige lieden is inderdaad stuitend.
-
Oke, de man had dan wel bankpasjes, maarre.... waar was de spelerspas dan?... staat daar geen boete op? (misschien dat de zwerver dat bedrag nog wel even kon pinnen of zo [img]images/smilies/icon_smile.gif[/img] [img]images/smilies/icon_smile.gif[/img] )Hanco Elenbaas wrote:
Alleen Cock van Leeuwen en Johan Wiering vonden dit geen goed idee, dus met meerderheid van stemmen heeft de eerlijke zwerver mee mogen spelen in Hiltex 1.
- Hanco Elenbaas
Kosmos wrote:Is de partijnotatie bekend?
Waarschijnlijk heeft Hans Jansen zich goed vermaakt.
Het gebrek aan humor van sommige lieden is inderdaad stuitend.
In het officiële KNDB-bulletin staat dat op bord 4 van Tomahaôk - Hiltex speelden J.H. Jansen en R. Loen. Dus op een of andere manier heeft de arbiter W.W.C.M. Eijgenraam de "achtste man" van Hiltex als een officiële speler van Hiltex 1 gezien. [img]images/smilies/icon_biggrin.gif[/img] De balorigheid van het Hiltex-team is te begrijpen, hopelijk ook door de KNDB. Ik zal Hans nog wel eens vragen naar die notatie.Edwin Twiest wrote: Oke, de man had dan wel bankpasjes, maarre.... waar was de spelerspas dan?... staat daar geen boete op?
Ik hoorde ook nog dat Peter Hoogteijling, Henk Klarenbeek en Jean-Marc Ndjofang in de nacht van vrijdag op zaterdag te maken kregen met twee kapotte hotelwekkers.
Uiteindelijk misten ze het vliegtuig op een haar, omdat op het vliegveld in Nice de bus op weg naar het vliegtuig niet bereid was te stoppen terwijl het drietal er hard gillend achteraan rende.
Het zal wel een fikse boete worden, want Peter had de lidmaatschapskaarten meegekregen van Kees. Volgens het blauwe boekje 10 euro boete per kaart. Daarnaast 20 euro boete per niet opgekomen speler.
Kees vertelde nog dat Pieter Hildering arbiter Henk van Marle erop attent maakte dat de vlag van Theo Dijkstra op de 49ste zet gevallen was in een partij tussen Kees en Theo in een Hiltex - De Lier van een paar jaar na de 11-9 door Macodou en Bassirou Bâ.