Sneuvelt Meurs zaterdag tegen Hiltex?
Wij hadden belangrijkere zaken aan ons hoofd; Henk is al sinds zijn jeugdjaren lid van DES Lunteren, en ik ben er de laatste tien jaar actief geweest.A.Presman wrote:Peter,
je en Henk speelden niet.
Waarom?
www.damweb.nl wrote: Meurs Denk en Zet uit Culemborg is er voor de tweede maal in geslaagd het landskampioenschap te behalen. Zelf won het topteam met 11-9 van Hiltex. Achtervolgers Tomahaôk/Westland en Van Stigt Thans gingen beide ten onder waardoor de achterstand onoverbrugbaar werd en daarmee het kampioenschap voortijdig beslist.
Hiltex verscheen met twee invallers in Culemborg, omdat twee basisspelers afwezig waren in verband met de uitvaart van DES Lunteren oprichter Jan Crum. Dit bleek een te grote aderlating voor de hoofdstedelijke formatie.
www.kndb.nl wrote: DES-voorzitter Jan Crum overleden
Tijdens zijn geliefde damspel is vorige week dinsdagavond Jan Crum onwel geworden en helaas op maandagavond op 71-jarige leeftijd overleden. De heer Crum was op 8 september 1959 de oprichter van de damclub Door Eendracht Sterk.
De damclub speelde de eerste veertien jaren in verschillende lokaties; De Gereformeerde Kerk, De Schietvereniging, De Pelikaan, Sportpark De Wormshoef, De Bethelkerk en weer De Wormshoef. In 1971 werd er door leden een plan gesmeed om een grote verloting op poten te zetten. Dit zou de club veel geld opleveren voor de relesatie van een eigen clubhuis. In 1973 werd er door de leden van damclub DES Lunteren een eigen clubhuis gebouwd. Dit clubhuis aan de Bisschopweg heet De Schuifeldam. Damclub DES Lunteren was de eerste damclub met eigen clubgebouw zei Jan vol trots.
Voorts kende DES Lunteren vele successen tijdens het voorzitterschap van Jan Crum. De hoogtepunten waren de twee kampioenschappen van het eerste tiental in 1999 en 2001 in de landelijke eerste klasse. Hierdoor promoveerde DES naar de landelijke hoofdklasse.
Ook was Jan als jeugdleider actief in periode 59-79 en hebben veel kinderen de eerste beginselen van het damspel van hem geleerd. Dit jaar gaf hij nog les op de Beatrixschool.
Voor de damclub zal het verlies van deze markante damliefhebber nog lang na dreunen.
Bestuur en leden van damclub DES Lunteren
-
PeterHt wrote:Wij hadden belangrijkere zaken aan ons hoofd; Henk is al sinds zijn jeugdjaren lid van DES Lunteren, en ik ben er de laatste tien jaar actief geweest.A.Presman wrote:Peter,
je en Henk speelden niet.
Waarom?www.damweb.nl wrote: Meurs Denk en Zet uit Culemborg is er voor de tweede maal in geslaagd het landskampioenschap te behalen. Zelf won het topteam met 11-9 van Hiltex. Achtervolgers Tomahaôk/Westland en Van Stigt Thans gingen beide ten onder waardoor de achterstand onoverbrugbaar werd en daarmee het kampioenschap voortijdig beslist.
Hiltex verscheen met twee invallers in Culemborg, omdat twee basisspelers afwezig waren in verband met de uitvaart van DES Lunteren oprichter Jan Crum. Dit bleek een te grote aderlating voor de hoofdstedelijke formatie.
Bij deze gecondoleerd,
lijkt me wel gepast
- Hanco Elenbaas
Meurs, van harte gefeliciteerd met het tweede landskampioenschap!
Veel sterkte voor nabestaanden en vrienden van dhr. Crum.
De KNDB wou geen uitstel verlenen aan Hiltex terwijl twee spelers terecht de laatste eer wilden bewijzen aan hun jeugdtrainer. Reglementair begrijpelijk van de KNDB.
Hltex 2 moest nog spelen om handhaving tegen het -inderdaad- zwakke VAD, reden waarom Hiltex 1 tegen Meurs met twee invallers aantrad uit het derde team, die beiden verloren. Mede daarom verloor Hiltex met 11 - 9.
Onze excuses aan de concurrentie, maar we hopen dat er begrip is voor deze bijzondere situatie.
De KNDB wou geen uitstel verlenen aan Hiltex terwijl twee spelers terecht de laatste eer wilden bewijzen aan hun jeugdtrainer. Reglementair begrijpelijk van de KNDB.
Hltex 2 moest nog spelen om handhaving tegen het -inderdaad- zwakke VAD, reden waarom Hiltex 1 tegen Meurs met twee invallers aantrad uit het derde team, die beiden verloren. Mede daarom verloor Hiltex met 11 - 9.
Onze excuses aan de concurrentie, maar we hopen dat er begrip is voor deze bijzondere situatie.
-
Hanco Elenbaas wrote:Meurs, van harte gefeliciteerd met het tweede landskampioenschap!
Niet of wel reageren op dit hypocriete geleuter?
Het zwakke VAD werd zodanig serieus genomen, dat Hiltex 2 wel 7 man had opgesteld, die zomaar in het eerste hadden kunnen optreden.
Zo werd de competitie in de ereklasse verprutst, en heeft het tweede team gelukkig nog steeds grotere problemen dan het zwakke VAD.
- Hanco Elenbaas
Stimulerend voor Hiltex 2 was een opmerking in Hoofdlijn.Christian van der Schaaf wrote:Hanco Elenbaas wrote: Hltex 2 moest nog spelen om handhaving tegen het -inderdaad- zwakke VAD...
Niet of wel reageren op dit hypocriete geleuter?
Het zwakke VAD werd zodanig serieus genomen, dat Hiltex 2 wel 7 man had opgesteld, die zomaar in het eerste hadden kunnen optreden.
Zo werd de competitie in de ereklasse verprutst, en heeft het tweede team gelukkig nog steeds grotere problemen dan het zwakke VAD.
Het -inderdaad- zeer zwakke VAD kneep de handen dicht dat de schade beperkt bleef tot 5-15. Ons streven was 3-17 of 2-18 om VAD te passeren. Dat is jammerlijk mislukt.
- Jan Pieter
- Real name: Jan Pieter Drost
Op de website van Hiltex zien we dat de 'mislukking' zelfs nog groter had kunnen zijn wanneer Dirk van der Waal in onderstaande stand niet had opgegeven tegen Peter van Heun (of was het de klok?) maar het remise-zetje had genomen middels 22-28, 21-27, 14-20 12-17, 26x39.Hanco Elenbaas wrote:Het -inderdaad- zeer zwakke VAD kneep de handen dicht dat de schade beperkt bleef tot 5-15. Ons streven was 3-17 of 2-18 om VAD te passeren. Dat is jammerlijk mislukt.
Ik zie dat Herman van Westerloo in Hoofdlijn nr. 100 over 'het zwakke Hiltex (2)' spreekt, en dat plaatst jouw opmerkingen over 'het zwakke VAD' inderdaad wel in een ander daglicht.Stimulerend voor Hiltex 2 was een opmerking in Hoofdlijn.
- Hanco Elenbaas
- Jan Pieter
- Real name: Jan Pieter Drost
Je kunt het Hiltex niet verwijten dat ze zich zaterdag richtten op handhaving van het tweede team. Sportieve plicht is leuk, maar dat hoeft niet ten koste te gaan van je eigen belangen. In de Champions League zie je zelfs dat clubs met een compleet B-team verschijnen wanneer er voor henzelf niets meer op het spel staat.Christian van der Schaaf wrote:Zo werd de competitie in de ereklasse verprutst
Verder neem ik aan dat de spelers van Schiedam, na hun 13-7 nederlaag in Drente, de schuld voor deze vroegtijdige ontknoping ook niet bij Hiltex zullen leggen.
-
Om met woorden van de Nederlands kampioen te spreken: "dammen is remise, het gaat om het creëren en nemen van kansen".Jan Pieter wrote:Op de website van Hiltex zien we dat de 'mislukking' zelfs nog groter had kunnen zijn wanneer Dirk van der Waal in onderstaande stand niet had opgegeven tegen Peter van Heun (of was het de klok?) maar het remise-zetje had genomen middels 22-28, 21-27, 14-20 12-17, 26x39.Hanco Elenbaas wrote:Het -inderdaad- zeer zwakke VAD kneep de handen dicht dat de schade beperkt bleef tot 5-15. Ons streven was 3-17 of 2-18 om VAD te passeren. Dat is jammerlijk mislukt.
Ik zie dat Herman van Westerloo in Hoofdlijn nr. 100 over 'het zwakke Hiltex (2)' spreekt, en dat plaatst jouw opmerkingen over 'het zwakke VAD' inderdaad wel in een ander daglicht.Stimulerend voor Hiltex 2 was een opmerking in Hoofdlijn.
-
Mee eens, maar dat maakt de excuses van Hanco dan ook hypocriet.Jan Pieter wrote:Je kunt het Hiltex niet verwijten dat ze zich zaterdag richtten op handhaving van het tweede team. Sportieve plicht is leuk, maar dat hoeft niet ten koste te gaan van je eigen belangen. In de Champions League zie je zelfs dat clubs met een compleet B-team verschijnen wanneer er voor henzelf niets meer op het spel staat.Christian van der Schaaf wrote:Zo werd de competitie in de ereklasse verprutst
Verder neem ik aan dat de spelers van Schiedam, na hun 13-7 nederlaag in Drente, de schuld voor deze vroegtijdige ontknoping ook niet bij Hiltex zullen leggen.
- Hanco Elenbaas
Kijk Christian, ik heb je zaterdag al geprobeerd uit te leggen waarom ik het helemaal eens ben met het idee van de CDA-minister Donner om niet meer toe te staan dat kinderen worden mishandeld. Dat jij daar in de Twee Klaveren luidkeels stond rond te lallen dat kinderen wel mogen worden geslagen, ondanks dat je zelf in je jonge jaren zo geslagen bent dat je nauwelijks meer kunt lopen, is tot daar aan toe.Christian van der Schaaf wrote:Mee eens, maar dat maakt de excuses van Hanco dan ook hypocriet.Jan Pieter wrote:Je kunt het Hiltex niet verwijten dat ze zich zaterdag richtten op handhaving van het tweede team. Sportieve plicht is leuk, maar dat hoeft niet ten koste te gaan van je eigen belangen. In de Champions League zie je zelfs dat clubs met een compleet B-team verschijnen wanneer er voor henzelf niets meer op het spel staat.Christian van der Schaaf wrote:Zo werd de competitie in de ereklasse verprutst
Maar als je nu blijft doorleuteren over hypocrisie, zal ik er bij Donner op aandringen dat hij het wèl mogelijk moet houden spastische kinderen klappen te geven, ook als ze de 40 al zijn gepasseerd. [img]images/smilies/icon_cool.gif[/img]
Hanco gaat te ver!Hanco Elenbaas wrote:Kijk Christian, ik heb je zaterdag al geprobeerd uit te leggen waarom ik het helemaal eens ben met het idee van de CDA-minister Donner om niet meer toe te staan dat kinderen worden mishandeld. Dat jij daar in de Twee Klaveren luidkeels stond rond te lallen dat kinderen wel mogen worden geslagen, ondanks dat je zelf in je jonge jaren zo geslagen bent dat je nauwelijks meer kunt lopen, is tot daar aan toe.Christian van der Schaaf wrote:Mee eens, maar dat maakt de excuses van Hanco dan ook hypocriet.Jan Pieter wrote: Je kunt het Hiltex niet verwijten dat ze zich zaterdag richtten op handhaving van het tweede team. Sportieve plicht is leuk, maar dat hoeft niet ten koste te gaan van je eigen belangen. In de Champions League zie je zelfs dat clubs met een compleet B-team verschijnen wanneer er voor henzelf niets meer op het spel staat.
Maar als je nu blijft doorleuteren over hypocrisie, zal ik er bij Donner op aandringen dat hij het wèl mogelijk moet houden spastische kinderen klappen te geven, ook als ze de 40 al zijn gepasseerd. [img]images/smilies/icon_cool.gif[/img]