Kosmos wrote:henk stoop wrote:Gezien het feit dat dreigt dat mijn naam hier toch door het slijk gehaald wordt toch nog een reactie.
Dat ik Goedemoed gechanteerd zou hebben, is volstrekte onzin. De tuchtcommissie stelt vast dat ik wel anderen onder druk heb gezet, en dat heb ik ook nooit ontkend. Dat is in alle openheid gedaan en met redenen omkleed. Culemborg wordt vaak genoemd als een voorbeeld van een goed jeugdbeleid. Dat jeugdbeleid is gebaseerd op enkele duidelijke uitgangspunten. Als anderen zich met het jeugdbeleid van Culemborg gaan bemoeien, zonder zich te willen houden aan die uitgangspunten dan kom ik terecht in actie. Dat Goedemoed mij een chanteur noemt vindt de tuchtcommissie dan ook geen passend taalgebruik.
Dat ik, of iemand anders, een leugenaar zou zijn komt in de gehele uitspraak van de tuchtcommissie niet aan de orde. Ik zou ook niet weten waarom. Dat ik volgens de tuchtcommissie een leugenaar zou zijn, dat is pas een leugen.
Henk Stoop
Uit de uitspraak van de tuchtcommissie:
Een citaat uit een brief van de familie Derkx: (eerste geval van op ongepaste wijze zware druk uitoefenen, wat volgens mij mening gelijk staat aan chantage:
"(...) Stoop reageerde zeer boos. Boudewijn moest Goedemoed laten vallen (...) Als hij dat niet zou doen, dan zou Stoop niet meer als Boudewijns jeugdleider willn optreden. Boudewijn vond het heel erg. Hij was zeer tevreden over de trainingen van Goedemoed. Ook wij als ouders hebben Goedemoed als een zeer betrokken trainer ervaren (...)"
"Toen de zaak na anderhalve maand nog muurvast zat, heeft Goedemoed - omdat hij niet wilde dat Boudewijn de dupe zpu worden van het confict - een opening geboden: Hij was bereid zich eind 2002 terug te trekken. In 2003 kreeg Boudewijn een nieuwe trainer. "
De tuchtcommissie noemt alle drie gevallen waarin Stoop mensen (Derkx, mij, koot en Krajenbrink) zwaar onder druk heeft gezet 'ongepast' (niet waar dus wat Stoop zegt!). Dus niet druk, maar zware druk die ongepast is. Ik noem dat chantage. Wat is daar mis mee. Ik wordt aangeklaagd terwijl mij onrecht is aangedaan, Stoop evenwel blijft ongestraft!
Stoop blijkt een slecht verliezer.
Stoop beweerde in de aanklacht dat "zeker niet Goedmoed, maar hijzelf een compromis had voorgesteld.
Hiermee is aangetoond dat dit een leuegn is. De aanklacht bevatte nog diverse andere leugens die ik kan aantonen.
Maar het is me nu te laat om alles over te typen. Eerst moest ik twee uur lang de tientallen mailtjes met steunbetuigingen beantwoorden met een woord van dank.
Ik wil ex-voorzitter Anton Schotanus, redacteur van het Damspel Bob Nuijs en Frank teer met name bedanken voor hun hartverwarmende steunbetuigingen en ongebreidelde kritiek op de handelswijze van de KNDB.
De KNDB heeft de uitspraak van de tuchtcommissie niet openbaar gemaakt, i.t.t. de uitspraak over het royement. Er wordt met 2 maten gemeten.
Vandaag kreeg ik van alle kanten steunbetuigingen en tekenen van afschuw, verbijstering en walging te horen over de handelswijze van de GDB en de KNDB. Veel mesnen schamen zich nu lid te zijn van deze ondemocratisch opererende bond. Samen met Gerard de Groot stel ik graag een plan op om het bestuur naar huis te sturen.
Morgen meer. Het is laat.
Ik dank allen die mij steun betuigen.
Ik heb Leen de Rooij gemailld, ik zal de mail later hier publiceren.
Voor de duidelijkheid de verklikker van mijn ruzie met Erik van de Weerdhof is naar de KNDB gestuurd door Jan Groenveld, de broer van jelle, die de sponsor van het toernooi in Den Haag een brief schreef over in zijn ogen onheise behandeling van hem door de organisatie van het toernooi van Den Haag. Ik had Jelle hierover bekritiseerd op Damweb en klaarblijkelijk vinden beide Groenevelds dergelijke acties normaal, terwijl het volgens mij moreel verwerpelijk is. Klikken is onfatsoenlijk heb ik geleerd. Jan had bij mij moeten klagen en niet bij de KNDB.
Jelle had geen gesprek moeten weigeren om een oplossing te vinden voor de problemen in Den Haag en niet moeten klikken bij de sponsor, dat is m.i. namelijk erg destructief.
Het KNDB-bestuur zal voor de rechter afgaan als een gieter, dat staat voor mij als een paal boven water.
Overigens is de verklikte mail op Dammers allang gerectificeerd. De vergelijking van Jan Groeneveld met een nsb-er is namelijk gewoon verkeerd. Maar een verklikker is Jan wel.
De opmerking van een anonieme poster dat de KNDB zich zou vereenzelvigen met mijn opvattingen als ze mij niet zouden royeren is bizar! Ik spreek helemaal niet namens de KNDB op de MSN-chatbox! En ook in het Damspel verkondig ik geen KNDBstandpunten, hoe komt iemand bij dergelijke onzin?