Podolski...WK-deelnemer, maar niet als het aan Fokkink ligt!
- Eric Sanders
-
Hé! Ik kan me niet herinneren dat er ooit een Mongoliër te laat is gekomen voor een damtoernooi!
Voor de rest moet je sponsorplaatsen loskoppelen van wat aan een land toebedeeld is, en ben ik het met Wieger eens dat het er niet zo heel veel toe doet wat de regels zijn (voor het sterkst mogelijke WK valt wat te zeggen, maar ook voor een WK met veel deelnemende landen zijn goede argumenten), maar is het belangrijk dat die regels a) lang van te voren bekend zijn en b) nageleefd worden.
Voor de rest moet je sponsorplaatsen loskoppelen van wat aan een land toebedeeld is, en ben ik het met Wieger eens dat het er niet zo heel veel toe doet wat de regels zijn (voor het sterkst mogelijke WK valt wat te zeggen, maar ook voor een WK met veel deelnemende landen zijn goede argumenten), maar is het belangrijk dat die regels a) lang van te voren bekend zijn en b) nageleefd worden.
-
Wat ik mij afvroeg was of Georgiev als wereldkampioen zijnde misschien niet meegeteld werd, zodat ook de nummer 7 gebruik kon maken van deze regeling. Dit stond niet in het reglement, maar het was de enige verklaring die ik kon verzinnen voor de selectie van Clerc en Thijssen. Ik ben het verder met Hanco eens dat men inmiddels veel te laat is om nog een bovengrens aan het aantal Nederlanders te stellen. Dat had men zich eerder moeten realiseren, door bijvoorbeeld een maximum te stellen aan het aantal landgenoten dat zich volgens bovenstaande manier rechtstreeks kon plaatsen.Hanco Elenbaas wrote: Artikel 10 van de wedstrijdvoorwaarden van het WK 2003 in Zwartewaterland luidde:
De spelers die eindigen op de 2de t/m de 6de plaats verwerven het recht om deel te nemen aan de Challenge of het eerstvolgende titeltoernooi dat in 2005 zal worden gehouden.
Een eventuele barrage voor de 2de t/m 6de plaats moet onmiddellijk na afloop van het toernooi worden gehouden.