Ik denk dat het niet zo is dat mensen die er geen tijd en/of zin in hebben door een kadercursus enthousiast zullen worden. Ik denk ook niet dat dat de bedoeling is.Jan Pieter wrote:Er is ondertussen al heel wat kader getraind. Is er ook iemand die weet hoeveel van die opgeleide mensen vervolgens daadwerkelijk aan de slag zijn gegaan (waarmee ik bedoel dat ze dingen zijn gaan doen die ze zonder training niet hadden gedaan)?
Voor mijzelf geldt dat ik, als ik zin in en tijd voor het leiden van een jeugddamclub had, ik dat ook wel zou doen zonder training. En nu ik die zin en tijd niet heb, zou ook het volgen van een kadercursus daar niets aan veranderen. Wie verlost me van mijn scepsis?
Bij de cursus die ik ga geven, zitten een aantal mensen die de jeugd al les geven (Jan Siegers en Roelinda Lunenborg bij Dedemsvaart, Erik Bakker bij Wapenveld) en niet zonder success (althans, waar het Overijssel betreft). Ik zie de cursus dan ook als een mogelijkheid om tot kennisuitwisseling te komen. Daar heb je natuurlijk niet perse een cursus voor nodig, maar dammers staan toch over het algemeen niet zo open om eens bij een ander in de keuken te kijken.
Ik weet wel dat dat laatste erg generaliserend is, maar ik bedoel er mee aan te geven dat we op deze manier een platform schapen waar dit soort uitwisselingen gewoon veel makkelijker tot stand kan komen.
Zo, en nu ga ik pizza eten........