Met jouw woordennadinevantiel wrote:Dat zijn heel wat insinuaties Hanco. In mijn ogen ken je Tjalling vrij slecht. Ik weet dat Tjalling vaak met scherpe tong optreedt, maar dat hij zijn zelfkritiserend vermogen is kwijtgeraakt vind ik nogal overtrokken. Ook kan ik legio voorbeelden noemen van de vergevingsgezindheid van Tjalling, maar daar zal ik je nu niet mee vermoeien. Ik laat het verder aan Tjalling zelf over om te reageren als hij dat de moeite waard vindt.Hanco Elenbaas wrote:Tjalling heeft niet zo lang geleden ook iemand ten onrechte van plagiaat beschuldigd. Toen Jelle Groeneveld hem hierop attent maakte en bewijs leverde van Tjallings ongelijk weigerde Tjalling dit recht te zetten.nadinevantiel wrote:Uiteraard is Tjalling niet de Vermoorde Onschuld. Hij geeft op dit forum ook toe dat hij een fout heeft gemaakt. Dus dat is helder.
Rijmer zegt het is wel Tjalling vs....., Tjalling vs......etc. maar dat had naar mijn idee net zo goed iemand anders kunnen zijn. Als je je best doet kan je op het net wel meer dammers vinden de grof zijn over anderen (in mijn ogen kan je ook heel grof zijn zonder krachtermen te gebruiken)
Ik heb het idee dat een klein clubje mensen in de damwereld zich hier erg aan stoort en nu Tjalling als pispaal genomen hebben. In plaats van dat zij Tjalling hierop hebben aangesproken, zijn ze direct naar het KNDB bestuur gestapt en zijn ze gaan zoeken naar "slechte" uitlatingen van hem op het net. Waarom hebben ze zo'n forum gewoon niet meer bezocht?
Ik sluit me aan bij een aantal van de vorige sprekers: dammers/mensen die zich storen aan het gedrag van andere dammers/mensen dienen dit gedrag of te respecteren of ze dienen de ander hier op nette wijze op aan te spreken. Er dient in ieder geval een serieuze poging gewaagd te worden er met elkaar uit te komen.
Voor straf krijgt Jelle vannacht ervan langs en wordt de Axioma Orap Openaffaire nog eens in een verkrachte versie met de haren erbij gesleept, omdat Jelle de broer is van Jan. (Terwijl Jelle zijn best gedaan heeft Jan op andere gedachten te brengen!)
Voor een koppige Fries is de combinatie Prozac/Cannabis/Alcohol niet altijd even gelukkig.
Tjalling moet eens wat minder rancuneus worden, een stuk vergevingsgezinder. En ook zou hij er goed aan doen mensen als Henk Stoop of Erik van de Weerdhof eens persoonlijk op te zoeken in plaats van steeds steun te zoeken bij anderen in zijn vete op afstand met deze personen.
Die hele hetze tegen EvdW, waarin Tjalling zijn troepen verzamelde om met zijn allen EvdW te attaqueren, was verre van stijlvol, beschamend en ook blamerend voor allen die de zielige EvdW zijn welverdiende kopje koffie misgunden!
Kortom, net als wij allen heeft Tjalling nog vele fouten bij zichzelf te corrigeren. Het vervelende van Tjalling is echter dat Prozac, Cannabis en Alcohol het zelfkritiserend vermogen uitschakelen, waardoor Tjalling gemakshalve zijn kritische gifpijlen liever op andersdenkenden richt.
Dan nog iets, je zegt dat Tjalling troepen heeft verzameld om van de Weerdhof aan te vallen. Dat vind ook raar, iedereen is toch verantwoordelijk voor zijn eigen daden?
"Ik sluit me aan bij een aantal van de vorige sprekers: dammers/mensen die zich storen aan het gedrag van andere dammers/mensen dienen dit gedrag of te respecteren of ze dienen de ander hier op nette wijze op aan te spreken. Er dient in ieder geval een serieuze poging gewaagd te worden er met elkaar uit te komen."
ben ik het volledig eens.
Maar ik wil er graag aan toevoegen dat iemand die zich in woord en geschrift jarenlang agressief over een ander uitlaat, tevens de moed moet hebben dit allemaal recht in het gezicht van die persoon uit te spreken.
Op die manier komt er vaak sneller dan voor mogelijk gehouden een einde aan het zogenaamde conflict.
Dat Tjalling en Henk jarenlang een vete met elkaar cultiveren lijkt me energieverlies. Liever zie ik ze samen aan een jeugddamproject werken. Ik denk dat ze elkaar goed zouden kunnen aanvullen, in het belang van het Dammen, de grote liefde van beiden.
Daarom zou het goed zijn Ebbo's idee om een Ombudsman aan te stellen nu zo snel mogelijk uit te voeren.
De damwereld wordt al tientallen jaren geteisterd door talloze onnodige vetes.
Alle energie die verloren gaat door deze pesterijtjes kan veel beter worden besteed.