Royement

Discussies over damsport (in het Nederlands)
Hanco Elenbaas

Post by Hanco Elenbaas » Mon Nov 03, 2003 18:04

nadinevantiel wrote:
Hanco Elenbaas wrote:
nadinevantiel wrote:Uiteraard is Tjalling niet de Vermoorde Onschuld. Hij geeft op dit forum ook toe dat hij een fout heeft gemaakt. Dus dat is helder.

Rijmer zegt het is wel Tjalling vs....., Tjalling vs......etc. maar dat had naar mijn idee net zo goed iemand anders kunnen zijn. Als je je best doet kan je op het net wel meer dammers vinden de grof zijn over anderen (in mijn ogen kan je ook heel grof zijn zonder krachtermen te gebruiken)

Ik heb het idee dat een klein clubje mensen in de damwereld zich hier erg aan stoort en nu Tjalling als pispaal genomen hebben. In plaats van dat zij Tjalling hierop hebben aangesproken, zijn ze direct naar het KNDB bestuur gestapt en zijn ze gaan zoeken naar "slechte" uitlatingen van hem op het net. Waarom hebben ze zo'n forum gewoon niet meer bezocht?

Ik sluit me aan bij een aantal van de vorige sprekers: dammers/mensen die zich storen aan het gedrag van andere dammers/mensen dienen dit gedrag of te respecteren of ze dienen de ander hier op nette wijze op aan te spreken. Er dient in ieder geval een serieuze poging gewaagd te worden er met elkaar uit te komen.
Tjalling heeft niet zo lang geleden ook iemand ten onrechte van plagiaat beschuldigd. Toen Jelle Groeneveld hem hierop attent maakte en bewijs leverde van Tjallings ongelijk weigerde Tjalling dit recht te zetten.
Voor straf krijgt Jelle vannacht ervan langs en wordt de Axioma Orap Openaffaire nog eens in een verkrachte versie met de haren erbij gesleept, omdat Jelle de broer is van Jan. (Terwijl Jelle zijn best gedaan heeft Jan op andere gedachten te brengen!)
Voor een koppige Fries is de combinatie Prozac/Cannabis/Alcohol niet altijd even gelukkig.
Tjalling moet eens wat minder rancuneus worden, een stuk vergevingsgezinder. En ook zou hij er goed aan doen mensen als Henk Stoop of Erik van de Weerdhof eens persoonlijk op te zoeken in plaats van steeds steun te zoeken bij anderen in zijn vete op afstand met deze personen.
Die hele hetze tegen EvdW, waarin Tjalling zijn troepen verzamelde om met zijn allen EvdW te attaqueren, was verre van stijlvol, beschamend en ook blamerend voor allen die de zielige EvdW zijn welverdiende kopje koffie misgunden!
Kortom, net als wij allen heeft Tjalling nog vele fouten bij zichzelf te corrigeren. Het vervelende van Tjalling is echter dat Prozac, Cannabis en Alcohol het zelfkritiserend vermogen uitschakelen, waardoor Tjalling gemakshalve zijn kritische gifpijlen liever op andersdenkenden richt.
Dat zijn heel wat insinuaties Hanco. In mijn ogen ken je Tjalling vrij slecht. Ik weet dat Tjalling vaak met scherpe tong optreedt, maar dat hij zijn zelfkritiserend vermogen is kwijtgeraakt vind ik nogal overtrokken. Ook kan ik legio voorbeelden noemen van de vergevingsgezindheid van Tjalling, maar daar zal ik je nu niet mee vermoeien. Ik laat het verder aan Tjalling zelf over om te reageren als hij dat de moeite waard vindt.

Dan nog iets, je zegt dat Tjalling troepen heeft verzameld om van de Weerdhof aan te vallen. Dat vind ook raar, iedereen is toch verantwoordelijk voor zijn eigen daden?
Met jouw woorden
"Ik sluit me aan bij een aantal van de vorige sprekers: dammers/mensen die zich storen aan het gedrag van andere dammers/mensen dienen dit gedrag of te respecteren of ze dienen de ander hier op nette wijze op aan te spreken. Er dient in ieder geval een serieuze poging gewaagd te worden er met elkaar uit te komen."
ben ik het volledig eens.
Maar ik wil er graag aan toevoegen dat iemand die zich in woord en geschrift jarenlang agressief over een ander uitlaat, tevens de moed moet hebben dit allemaal recht in het gezicht van die persoon uit te spreken.
Op die manier komt er vaak sneller dan voor mogelijk gehouden een einde aan het zogenaamde conflict.
Dat Tjalling en Henk jarenlang een vete met elkaar cultiveren lijkt me energieverlies. Liever zie ik ze samen aan een jeugddamproject werken. Ik denk dat ze elkaar goed zouden kunnen aanvullen, in het belang van het Dammen, de grote liefde van beiden.
Daarom zou het goed zijn Ebbo's idee om een Ombudsman aan te stellen nu zo snel mogelijk uit te voeren.
De damwereld wordt al tientallen jaren geteisterd door talloze onnodige vetes.
Alle energie die verloren gaat door deze pesterijtjes kan veel beter worden besteed.
Last edited by Hanco Elenbaas on Mon Nov 03, 2003 18:07, edited 1 time in total.

De Boeler

Re: Is daar niets tegen te doen?

Post by De Boeler » Mon Nov 03, 2003 18:04

ktarinus wrote:Ik kijk even richting de webmaster en vraag mij af of dit mag?
Is hier niks tegen te doen anoniem posten op een forum?
Nee Ktarinus, dat is al eerder aan de orde geweest. Ik heet gewoon meneer De Boeler. Jij kent mij misschien niet. Ik jou wel! [img]images/smilies/icon_lol.gif[/img]

Arjen de Mooij

Post by Arjen de Mooij » Mon Nov 03, 2003 18:05

Ik wil je ook wel onpersoonlijk beledigen.

A.Presman
Real name: Alexander Presman

Re: Is daar niets tegen te doen?

Post by A.Presman » Mon Nov 03, 2003 18:09

ktarinus wrote:Ik kijk even richting de webmaster en vraag mij af of dit mag?
Is hier niks tegen te doen anoniem posten op een forum?
Zie: http://www.fmjd.org/bb/viewtopic.php?t= ... sc&start=0

Podgorny

Omrop Fryslan

Post by Podgorny » Mon Nov 03, 2003 18:12

Het verhaal over en van Tjalling is te horen via deze link: http://www.omropfryslan.nl/audio/1705.ram vanaf minuut 8:54.

reiger56

Post by reiger56 » Mon Nov 03, 2003 18:14

kneeltje wrote: Dezelfde Gerard Rijgersberg die met zijn portefeuille heeft gezwaaid toen Hans Andriessen werd geroyeerd als lid van DOS? Is royeren een hobby van je?
Beste Kneel, sorry dat ik wat laat reageer maar ik moet helaas werken overdag. Ik weet niet wie je bent maar ik ga er even van uit dat je lid bent van RDC Allereerst wil ik je verzoeken mijn quote iets beter te lezen. Ik zeg niet dat ik voor royement van TG ben. Ik zeg dat als zoiets voor de KNDB een reden voor royement is, dat er dan meer kandidaten zijn. Soortgelijke opmerkingen zijn er door anderen ook gemaakt. Voor alle duidelijkheid nogmaals - Ik ben tegen royement van TG. Dan kom jij met allerlei conclusies die je heb getrokken a.d.h.v. de leugenachtige versie die je van Hans A. hoorde. Als je de ware versie wil horen moet je op woensdagavond maar eens bij DOS langskomen. Dat allerlei andere lieden n.a.v. jouw beweringen nog meer onjuiste conclusies trekken is jammer. De halve waarheden van Hans A zijn erger dan hele leugens. Misschien is dit een grap van je en moet ik niet zo serieus reageren maar no hard feelings.

nadinevantiel

Post by nadinevantiel » Mon Nov 03, 2003 18:20

De damwereld wordt al tientallen jaren geteisterd door talloze onnodige vetes.
Alle energie die verloren gaat door deze pesterijtjes kan veel beter worden besteed.
Hier ben ik het volledig mee eens Hanco.

Insomnia

nadine ?

Post by Insomnia » Mon Nov 03, 2003 18:23

Nadine, hoe bedoel je energie beter voor andere dingen ?

ZevenInEenKlap

Post by ZevenInEenKlap » Mon Nov 03, 2003 18:35

Orwell net gelezen voor je certificaat engels voor de moedermavo?
Bijna, Orwell voor afsluitend examen van universitaire studie.
Geeft niet, vergissen is menselijk.
"The flowers that bloom in the warmth of the sun are there to be loved by everyone"
==> Aphex Twin - Come to Daddy

ZevenInEenKlap

Post by ZevenInEenKlap » Mon Nov 03, 2003 18:37

Eric Sanders wrote:
ZevenInEenKlap wrote:"Wat kan er nou fout gaan in deze vorm van maatschappij?"
Allen:"LEVE HET COMMUNISME!"
Kun je uitleggen waarom allen "communisme" roepen, waar ze anarchisme bedoelen? Misschien dat ik het grote plaatje dan ook beter snap.
Iemand heeft weer eens niet goed gelezen...
zucht...
Anarchisme is de staat waar ze zich nu in bevinden, anti-regering enzo.
Ze willen echter, wat ik toch duidelijk zeg dat iedereen gelijk wordt. En als vervolg daarop zeg ik> "Wat kan er nou fout gaan in deze vorm van maatschappij?"
Iedereen gelijk is communisme.
Beter lezen dus!
"The flowers that bloom in the warmth of the sun are there to be loved by everyone"

Bert Zwart

Post by Bert Zwart » Mon Nov 03, 2003 18:41

ZevenInEenKlap wrote:Bijna, Orwell voor afsluitend examen van universitaire studie.

Vergissen? hahahahahahaha

Je hebt er helemaal niks van begrepen man. Het ging je toch om de humor? Sarcasme? Big picture weet je nog wel? Een kwestie van je vijfstappenplan doorwerken, koekenbakker!

Maar goed, Orwell voor een universitaire studie? Interessant. Leest men dit soort trivia dan niet meer in de brugklas? Wat voor universiteit is dit? Wageningen ofzo?

Bert Zwart

Post by Bert Zwart » Mon Nov 03, 2003 18:44

Off topic deze ongein? Neen, want met Wageningen -> J. Linssen is de kosmische cirkel rond!

Hanco Elenbaas

Post by Hanco Elenbaas » Mon Nov 03, 2003 18:58

nadinevantiel wrote:De damwereld wordt al tientallen jaren geteisterd door talloze onnodige vetes.
Hier ben ik het volledig mee eens Hanco.
De enige juiste straf die Ebbo's Ombudsman voor Tjalling, Henk, Leen, Jozef en Jan kan bedenken lijkt me dan ook dat ze met zijn allen een Jeugdtoernooi moeten organiseren. Ik wil daarbij wel arbiter spelen.

Gep Leeflang

krant over royement

Post by Gep Leeflang » Mon Nov 03, 2003 19:37

Hieronder artikelen uit De Stentor/Apeldoornse Courant van vandaag:

Royement Goedemoed verbijstert DCA

van een onzer verslaggevers
apeldoorn - Het royement van een van zijn dammers heeft zaterdag bestuur en spelers van damclub Apeldoorn (DCA) verbijsterd. Een dag voor de ereklassewedstrijd tegen Maas van ’t Hoog gooide de KNDB Tjalling Goedemoed uit de dambond. De bond nam daarmee een beslissing van de Gelderse Dambond over. DCA stelde Goedemoed toch op maar verloor met 8-12. De uitslagendienst van de bond corrigeerde de uitslag tot 7-13, waarmee Goedemoeds remise kennelijk niet werd beloond met een punt.

Profdammer Goedemoed speelt sinds dit seizoen voor DCA. De Fries verdient de kost met onder meer het trainen van jeugd. Tot in de nachtelijke uren toe houdt hij zich met dammen bezig. Zo ‘chat’ hij op internet over zijn sport en discussieert hij op internetforums over dammen. Uitlatingen tijdens zo’n sessie op de digitale snelweg, volgens Goedemoed vergelijkbaar met ‘slap ouwehoeren’ in de kroeg, leidden tot zijn royement. ‘Op een website die ik nota bene zelf beheer. Voor de dambond telt vrijheid van meningsuiting kennelijk niet.’
Een motivatie van het royement zegt Goedemoed niet te hebben ontvangen. Ook is hij niet gehoord. Hij vermoedt dat een wraakactie van Henk Stoop hem heeft getroffen. Stoop is jeugdbestuurder van de Gelderse Dambond en bestuurlijke actief bij Meurs/Denk En Zet uit Culemborg, dat net als DCA in de ereklasse speelt. Goedemoed beschuldigde Stoop al eens van smaad, Stoop ondernam volgens Goedemoed vergeefs pogingen om te voorkomen dat hij de Nederlandse aspiranten zou begeleiden op het wereldkampioenschap. ‘Deze man zit mij structureel dwars’, zegt hij. ‘Ik heb het KNDB-bestuur ingelicht dat hij opnieuw pogingen onderneemt mij te dwarsbomen en dat men niet moet zwichten voor zijn chantage. Hij klaagde mij vervolgens aan bij de tuchtcommissie. Ik won die zaak met glans, maar op internet mag je vervolgens kennelijk niet uitspreken dat de man een chanteur is.’
Goedemoed veronderstelt dat Stoop de kwade genius is achter zijn royement. Zelf bestrijdt Stoop dat. Volgens Stoop hoorde hij vrijdagavond voor het eerst van de sanctie. Hij zegt er niet op de hoogte te zijn geweest dat de Gelderse Dambond een royement voorbereidde.
Goedemoed laat het er niet bij zitten. Hij heeft dertig dagen om in beroep te gaan. Tijdens die periode is hij geschorst. Goedemoed overweegt naar de burgerrechter te stappen. ‘De dambond heeft mij namelijk als een stuk papier verfrommeld en weggegooid. Men pleegt zonder mij te horen broodroof.’

DCA stelt geroyeerde speler toch op
van een onzer verslaggevers
apeldoorn - Damclub Apeldoorn heeft zaterdag bewust de geroyeerde Tjalling Goedemoed opgesteld. Na overleg met de arbiter en competitieleider Leo Mous besloot DCA-captain André de Koning hiertoe.
De Koning calculeerde daarmee het risico in dat Goedemoeds partij achteraf verloren kan worden verklaard. ‘Los van de vraag of het uitgesproken royement wel redelijk is, treft de bond hiermee niet alleen hem, maar ook ons. Als club staan wij hier echter buiten’, aldus De Koning.
De Koning plaatste ernstige bedenkingen bij de motieven van betrokken bestuurders. Henk Stoop, volgens Goedemoed de kwade genius, is de stuwende kracht achter Meurs/Denk En Zet. Dat is in de ereklasse een concurrent van DCA. ‘Het komt hem niet slecht uit als wij het zonder Goedemoed moeten doen.’ Voorzitter Jozef Linssen van de Gelderse Dambond speelt voor WSDV (Wageningen), tegenstander van DCA 2. ‘Als uit ons eerste iemand wegvalt schuift uit het tweede iemand door en daar heeft hij belang bij.’
Of Goedemoeds remise wel of niet wordt toegekend maakt voor de uitslag van zaterdag weinig uit. DCA verloor met 8-12. Mocht Goedemoeds partij veloren worden verklaard wordt het 7-13. Bijkomend probleem voor DCA was dat Toby Hage van Baarle Nassau de weg naar de speelzaal (Don Bosco) niet op tijd kon vinden. Zijn invaller Cees Groen was kansloos tegen grootmeester Jos Stokkel.

ZevenInEenKlap

Post by ZevenInEenKlap » Mon Nov 03, 2003 19:48

Bert Zwart wrote:
ZevenInEenKlap wrote:Bijna, Orwell voor afsluitend examen van universitaire studie.

Vergissen? hahahahahahaha

Je hebt er helemaal niks van begrepen man. Het ging je toch om de humor? Sarcasme? Big picture weet je nog wel? Een kwestie van je vijfstappenplan doorwerken, koekenbakker!

Maar goed, Orwell voor een universitaire studie? Interessant. Leest men dit soort trivia dan niet meer in de brugklas? Wat voor universiteit is dit? Wageningen ofzo?
Wederom (het wordt vermoeiend ja) een geval van té snel oordelen.
Hoor je mij ergens zeggen dat ik dit verhaal uit Orwell heb??? Zoja, wijs me dat maar eens aan. Dat heb ik niet. Dat jij dat met jouw vraag insinueert is jouw probleem, ik geef puur antwoord op jouw vraag of ik Orwell (en daarmee bedoel ik 1984) heb gelezen en dat heb ik toevallig ja. Al jouw gevolgtrekkingen daarop, dat ik er niks van gesnapt heb enzo, slaan hierdoor dus ook nergens op.
Universitaire studie Algemene Letteren aan de Universiteit van Utrecht (hoog aangeschreven in ons kikkerlandje hoor).
Orwell is inderdaad op de middelbare scholen graag gelezen kost. Het is echter een feit dat 1984 wordt gezien als één van de beste boeken uit de 20e eeuw. Is het dan niet erg logisch dat we zo'n boek behandelen op een literaire studie?? Of kraam ik nu onzin uit.
Literair... boeken... mmm, nu ben ik het kwijt hoor.

Post Reply