Wie moet de nieuwe voorzitter worden van de KNDB

Discussies over damsport (in het Nederlands)

Wie moet de nieuwe voorzitter worden van de KNDB

Johan Huls
11
12%
Henk Stoop
8
9%
Wouter van Beek
1
1%
Dieter van Gortel
6
7%
Tjalling Goedemoed
20
22%
Marcel Kosters
3
3%
Fred van Amersfoort
11
12%
Harm Wiersma
10
11%
Iemand anders, graag namen
11
12%
Aart Walraven
6
7%
Haitze Meurs
4
4%

Total votes: 91

Piet Bouma

Post by Piet Bouma » Fri Jul 09, 2004 20:56

anton schotanus wrote:Jeugdclub

Wat een verschrikkelijk boeiende discussie over het al of niet runnen van een jeugdclub.
Mijn ervaring is dat een jeugdclub jarenlang een bloeiend bestaan kan leiden en dan toch plotseling ter ziele kan gaan, als de grote leider stopt en er geen opvolgers zijn.
De bekende voorbeelden in Friesland zijn: Oranjewoud (Wisman), Warga (Koopman), Bergum (Van der Let), Nagele (Koene) en ongetwijfeld zijn er nog veel meer.
Damtrainers krijgen tegenwoordig vaak een vergoeding. Misschien zouden jeugdleiders ook betaald moeten worden. Grote clubs met een eigen clublokaal kunnen dat gemakkelijk opbrengen. Ik hoop dat deze discussie nog een tijdje wordt voortgezet.
Goh, Anton,

Na dit bericht is de discussie vrijwel doodgebloed. Is het omdat je geen stelling nam (voor of tegen?). Kom op laat ook eens het achterste van je tong zien! Je geeft wel aan dat met alleen maar enthousiasme van een persoon de boel weer vaak ter ziele gaat, omdat er geen opvolgers zijn en geen goede structuur.
En dat wil ik eigenlijk met de licentie/verplichting bereiken. In ieder geval bij de topdamclubs een verenigingsstructuur afdwingen, waarbij optimale mogelijkheid tot jeugdaanwas geschapen wordt.
Het idee van betaalde jeugdleiders spreekt me aan. Sluit ook aan bij het betoog van Gerard de Groot. Damclub Huizum heeft als kosten van de jeugdclub ongeveer zo'n 300 Euro. De jeugdleider wordt daarbij niet betaald. Dat is zo'n 7% van de totale (amateur)exploitatie van Huizum.
Als damclubs, die geen jeugdafdeling zelf willen runnen, dit percentage aan de KNDB zouden afdragen, dan kan regionaal m.i. een reizend jeugdleiderscircus verzorgd worden. Tjalling Goedemoed, die bij de damclubs Bolsward, Woudsend en Bakhuizen de jeugd leidt en onderricht, tja, dan zouden die clubs de toekomst ook weer wat zonniger in kunnen zien!

Fred van Amersfoort

Post by Fred van Amersfoort » Thu Aug 12, 2004 10:42

Als architekt van de ontmantelingsprocedure DT reken ik natuurlijk wel op meer stemmen dan nu het geval is.

Kosmos
Real name: Tj. Goedemoed

Post by Kosmos » Fri Aug 13, 2004 01:49

Fred van Amersfoort wrote:Als architekt van de ontmantelingsprocedure DT reken ik natuurlijk wel op meer stemmen dan nu het geval is.
Smeek je om sabotage-stemmen, Fred?
Heaven is no location, but a state of mind

VibeMan

Post by VibeMan » Mon Sep 13, 2004 12:29

Senior for President!

Hanco Elenbaas

Post by Hanco Elenbaas » Tue Sep 21, 2004 19:42

De commissie Davelaar-De Mik heeft 3 kandidaten geselecteerd voor het voorzitterschap.
Binnen een maand hoopt men bekend te kunnen maken wie de (on)gelukkige is.

Hanco Elenbaas

Post by Hanco Elenbaas » Fri Nov 12, 2004 22:28

Hanco Elenbaas wrote:De commissie Davelaar-De Mik heeft 3 kandidaten geselecteerd voor het voorzitterschap.
Voor de volledigheid: de twee andere kandidaten naast Haitze Meurs waren Bennie Smeenk (Constant/Charlois Rotterdam) en Joop Smit (Van Stigt Thans Schiedam), beiden voorstander van de Delftse Telling...
Last edited by Hanco Elenbaas on Fri Nov 12, 2004 22:32, edited 1 time in total.

Hanco Elenbaas

Post by Hanco Elenbaas » Fri Nov 12, 2004 22:35

Image

Ben Anoniem

Post by Ben Anoniem » Fri Nov 12, 2004 23:50

Let op die zwerver, die gaat er met het servies vandoor.

blondegod

Post by blondegod » Sat Nov 13, 2004 02:33

Shit, ik moest er zelfs even om lachen [img]images/smilies/icon_redface.gif[/img]

(Haitze, veel succes!! [img]images/smilies/icon_smile.gif[/img] )

Gerard de Groot

Post by Gerard de Groot » Sat Nov 13, 2004 20:11

Hanco Elenbaas wrote:
Hanco Elenbaas wrote:De commissie Davelaar-De Mik heeft 3 kandidaten geselecteerd voor het voorzitterschap.
Voor de volledigheid: de twee andere kandidaten naast Haitze Meurs waren Bennie Smeenk (Constant/Charlois Rotterdam) en Joop Smit (Van Stigt Thans Schiedam), beiden voorstander van de Delftse Telling...
Dit waren dus niet de twee andere kandidaten naast Meurs.

hans andriessen

Post by hans andriessen » Sat Nov 13, 2004 23:23

Gerard de Groot wrote:
Hanco Elenbaas wrote:
Ben Smeenk vertelde mij vanmiddag de reden van zijn terugtrekking.
Dat betekent toch dat hij kandidaat was (geweest), of begrijp ik dat verkeerd?
Heeft hij (en Joop?) zich dan in een eerder stadium teruggetrokken, zodat er toch sprake was van 3 (andere) kandidaten?

Hanco Elenbaas

Post by Hanco Elenbaas » Mon Nov 15, 2004 06:39

Gerard de Groot wrote:
Hanco Elenbaas wrote:
De mensen die me dit verteld hebben zijn nog (veel) beter geïnformeerd dan jij Gerard, dus ik ben wel een beetje benieuwd wat jou is wijs gemaakt.
hans andriessen wrote:Heeft hij (en Joop?) zich dan in een eerder stadium teruggetrokken, zodat er toch sprake was van 3 (andere) kandidaten?
Inderdaad Hans,
Ben en Joop hadden zich al begin oktober teruggetrokken.

Gerard de Groot

Post by Gerard de Groot » Mon Nov 15, 2004 19:51

Hanco Elenbaas wrote:
Gerard de Groot wrote:
Hanco Elenbaas wrote: Voor de volledigheid: de twee andere kandidaten naast Haitze Meurs waren Bennie Smeenk (Constant/Charlois Rotterdam) en Joop Smit (Van Stigt Thans Schiedam), beiden voorstander van de Delftse Telling...
De mensen die me dit verteld hebben zijn nog (veel) beter geïnformeerd dan jij Gerard, dus ik ben wel een beetje benieuwd wat jou is wijs gemaakt.
hans andriessen wrote:Heeft hij (en Joop?) zich dan in een eerder stadium teruggetrokken, zodat er toch sprake was van 3 (andere) kandidaten?
Inderdaad Hans,
Ben en Joop hadden zich al begin oktober teruggetrokken.
Het klopt toch echt niet Hanco. Ik ga ook niet onthullen wie de echte drie kandidaten waren. Als ze dat willen moeten ze dat zelf maar doen, daar ligt de zaak te gevoelig voor.

En mijn info: ik beschik over een brief van een kandidaat, gericht aan de KNDB, gedateerd op 18 oktober, waarin hij zijn kandidatuur intrekt. Daarnaast heb ik van gedachten gewisseld met Evert Davelaar, van de commissie die de kandidaten naar voren heeft geschoven en met ze heeft gesproken. Dat lijkt me wel voldoende.

Hanco Elenbaas

Post by Hanco Elenbaas » Mon Nov 15, 2004 21:49

Gerard de Groot wrote:
Het klopt toch echt niet Hanco. Ik ga ook niet onthullen wie de echte drie kandidaten waren. Als ze dat willen moeten ze dat zelf maar doen, daar ligt de zaak te gevoelig voor.

En mijn info: ik beschik over een brief van een kandidaat, gericht aan de KNDB, gedateerd op 18 oktober, waarin hij zijn kandidatuur intrekt. Daarnaast heb ik van gedachten gewisseld met Evert Davelaar, van de commissie die de kandidaten naar voren heeft geschoven en met ze heeft gesproken. Dat lijkt me wel voldoende.
OK, dank je Gerard, dat is inderdaad wel voldoende, die namen zijn niet nodig.

Jan Pieter
Real name: Jan Pieter Drost

Post by Jan Pieter » Thu Dec 02, 2004 14:52

Op de website van de KNDB staan de notulen van de bondsraadvergadering van 6 november. Daaruit blijkt dat Haitze nog niet eens officieel gekozen is, omdat het quorum tijdens die vergadering niet aanwezig was. Je begint je toch af te vragen waarom de zittende bondsraadleden zichzelf ooit verkiesbaar hebben gesteld, als ze zoveel moeite hebben om naar een vergadering te komen.

Uit de rondvraag: Verhoef merkt op dat er niet te veel publiciteit moet worden gegeven aan de slechte opkomst van deze vergadering.
Verhoef kan tevreden zijn. Het heeft een maand geduurd voor het nieuws tot de buitenwereld doordringt.

Post Reply