KRANTENARTIKELEN - 2004

Post Reply
Hanco Elenbaas

Post by Hanco Elenbaas » Tue Nov 30, 2004 10:12

De Gelderlander, 30 november 2004

DES incasseert eerste puntverlies dit seizoen
Door onze sportredactie

EDE - De dammers van DES hebben voor het eerst dit seizoen een punt verloren. Bij Franeker kwam de club uit de landelijke hoofdklasse uit op 10 - 10.

Maar omdat concurrenten DUO uit Doetinchem en DVSB Soest/Baarn op 10-10 bleven steken, bleef de schade beperkt. Met het inhaalduel, komende zaterdag in Westerhaar, voor de boeg hebben de dammers uit Lunteren de toppositie nog in het vizier.

De 10-10 uitslag was een tegenvaller voor DES. Bij de 8-10 stand raakte Daniël Merkus in tijdnood, na bijna zes uur speeltijd, de draad kwijt. Hij gaf tegen Bastiaan Hollander de remise en daarmee de teamwinst uit handen.

De Lunterse ploeg had drie vroege overwinningen op zak. Richard Cousijnsen, Hermen Kroesbergen en Marcel Monteba pakten de volle winst. Daarna ging het mis voor DES, met de 10-10 einduitslag als gevolg.

Image
DES redde het niet zonder kopman Erwin van Hierden

In de eerste klasse deed WSDV de laatste plaats over aan tegenstander Westland 2. De Wageningers wonnen met klein verschil: 11-9. Die winst dankte WSDV aan de partijwinst van Ap van Ingen, Henk Kleinrensink, Arie Janssen van Doorn en Jaap Vink. Van Ingen kwam voor de eerste keer dit seizoen winnend uit de strijd.

In dezelfde klasse is BDV afgezakt naar de voorlaatste plaats. Bij Asten gingen de Bennekommers met 14-6 hard onderuit.

BDV nam via een fraaie overwinning van Jorien Alink nog wel de leiding. Maar in het verdere verloop van de confrontatie kwamen de Bennekommers tekort. Achtereenvolgens verloren Ingrid de Kok, Gerrit Stunnenberg en Hans Robben. Toen liet Coen Bommel een voordelig eindspel glippen. Hij moest genoegen nemen met slechts één punt. Johan de Haas en invaller Frans Lamers verloren vervolgens. Daarmee stond BDV, met nog drie partijen aan de gang, al op een onoverbrugbare 11-3 achterstand. Drie remises verder trok Asten met 14-6 aan het langste eind.

Doordat de concurrentie dit weekeinde punten pakte, moet BDV de komende wedstrijden snel weer eens tot winst komen.

Hanco Elenbaas

Post by Hanco Elenbaas » Tue Nov 30, 2004 10:25

Dagblad De Limburger, 29 november 2004

Dammers Vaste Zet doen goede zaken

door Michel Franssen

Dammen -
Het moet vreemd lopen, wil CEMA/De Vaste Zet nog uit de ereklasse degraderen. Zelfs de grootste pessimist twijfelt niet meer aan klassenbehoud, na de 8-12 winst op Witte van Moort in Westerhaar.

Theo Schippers versloeg Gerlof Kolk, Frank Verdel klopte de Duitse grootmeester Mark Podolski. De andere acht partijen eindigden in remise.

De koploper Meurs Denk en Zet kwam tegen Maas van 't Hoog niet verder dan 10-10, een uitslag die ook de nummers twee Tomahaôk Westland en Van Stigt Thans tegen elkaar op het scorebord brachten. Deze clubs kregen zo gezelschap van De Vaste Zet.

Image
Dieter van Gortel

Voorzitter Dieter van Gortel, die zelf met het tweede team in Tilburg moest spelen, toonde zich uiterst content met de kleine overwinning: ,,Witte van Moort is hartstikke sterk. Twee jaar geleden verloren wij er kansloos van. Vooraf hebben we becijferd, dat we zeven punten nodig hebben om ons te handhaven. We hebben er nu al negen, en er komen nog vijf ronden. Het wordt langzaamaan tijd onze doelen bij te stellen. Als we op 11 december thuis ook van Maas van 't Hoog winnen, spelen we echt verder voor een plek bij de beste vier.''

Zaterdag was een goede dag voor alle landelijk operende Limburgse teams. Ook Raes Damclub Maastricht won in Tilburg voor de eerste klasse C met 9-11 van Angarde Informatica 2. Maastricht handhaafde zich hiermee aan kop met de maximale oogst van twaalf matchpunten.

Mark Hees

Post by Mark Hees » Tue Nov 30, 2004 10:53

Hanco Elenbaas wrote:
De derde 11-9 nederlaag was een hard gelag voor DamRa. ‘We staan nu op de achtste plaats’, weet teamleider Ab Steenbergen. ‘Bij winst in die wedstrijden waren we nu koploper geweest.’

De snelle achterstand stelde de Raalter ploeg voor problemen in Lelystad. De tegentreffer van Gerrit Visscher gaf hoop, maar de inbreng van de kopstukken was een lelijke tegenvaller.

‘Ik stond zelf een gezonde schijf voor’, erkende Steenbergen. ‘Na een verrassende tegenactie moest ik toch in remise berusten.’ Ook Wim Terlouw (gemiste winst) en Johan Bulstra kregen geen loon naar werken.
Over een eenzijdig verhaal gesproken. De winst van Gerrit Visscher kwam alleen omdat Kenneth Hilaire in een zetje tuinde met een schijf meer. Visscher stond volkomen verloren. Het hoort er allemaal bij. De overwinning voor Lelystad was eigenlijk geen moment echt in gevaar.

Hanco Elenbaas

Post by Hanco Elenbaas » Tue Nov 30, 2004 11:33

De Twentsche Courant Tubantia, 29 november 2004

Roer moet om bij DEZ

Witte van Moort/Denk en Zet verloor zaterdag van Geleen: 8-12. De ploeg uit Westerhaar kwam niet verder dan acht remises en twee nederlagen.

Door de nederlaag komt de ploeg angstig dicht in de buurt van de degradatiezone. Teamleider Hoopman: ‘Er moet nu dan ook echt wat gebeuren. We hebben een jonge onervaren ploeg. Daarom is het misschien verstandig wat routine in te passen. We hebben nog spelers als Salomé en Vermin achter de hand.’

Hanco Elenbaas

Post by Hanco Elenbaas » Wed Dec 01, 2004 11:35

De Telegraaf, 1 december 2004

Image

Barrage brengt beslissing

Van onze dammedewerker

IZJEVSK, woensdag
Het wereldkampioenschap dammen tussen titelhouder Alexander Georgiev (29) en Alexei Tsjizjov (40) wordt beslist met partijen in een hoog tempo. Dit is de uitkomst van vijftien partijen volgens het traditionele speeltempo, waarvan de vijftiende partij in remise eindigde.
De tweekamp eindigde in een gelijkspel nadat Georgiev de vijfde partij had gewonnen en Tsjizjov de twaalfde partij in zijn voordeel besliste. Eerst worden nu acht partijen met een rapid- speeltempo (per persoon twintig minuten en tien seconden per zet) gehouden. De nieuwe wereldkampioen moet nog minimaal twee partijen winnen.

Is de match na deze sessie nog niet beslist, dan volgen wedstrijden met een beperking in speeltijd tot de winnaar bekend is. Georgiev en Tsjizjov staan beiden bekend om hun snelle rekenkracht en het is vrijwel onmogelijk in te schatten wie de beste kansen heeft.
Insiders in de damwereld betreuren evenwel dat een beslissing op het hoogste niveau op dergelijke wijze tot stand moet komen.

Hanco Elenbaas

Post by Hanco Elenbaas » Wed Dec 01, 2004 13:24

De Stentor, 30 november 2004

Damteam kansloos tegen Roden
van onze medewerker

30 NOVEMBER 2004 - KAMPEN - Roden had net als SSS nog maar een paar puntjes verzameld in de landelijke tweede klasse van de damcompetitie. SSS dacht kans te hebben om wat aan het saldo te doen, maar kwam van een koude kermis thuis.

In de Reijersdam werd met 5-15 verloren, waardoor na zeven uur dammen het puntentotaal van SSS schamel bleef. Alleen Willem Visscher zag kans de volle buit uit een duel te pakken. De overige drie Kamper puntjes kwamen tot stand via remises van Jan van Olst, Wim Dekker en Arie Heikoop. Opmerkelijk was de partij die Johan Wezenberg tentoonspreidde. Terwijl de andere spelers al lang waren uitgespeeld bleef Wezenberg zoeken naar tegenzetten tegen de Drentenaar. Anderhalf uur later offerde de Rodenaar een schijf en pakte de dam van Wezenberg die opgaf. Beiden hadden niet gezien dat de gast zelf had moeten slaan, waardoor er remise uit de partij was gerold.

Hanco Elenbaas

Post by Hanco Elenbaas » Wed Dec 01, 2004 13:30

De Stentor, 30 november 2004

Damtoernooi voor scholieren
van een onzer verslaggevers

30 NOVEMBER 2004 - STEENWIJK - Basisscholieren uit Steenwijk en omgeving strijden zaterdag 15 januari tijdens het schooldamtoernooi om het damkampioenschap van Steenwijk.

Het toernooi, dat voor de zesde keer plaatsheeft, wordt georganiseerd door Damclub Steenwijk ’36. Plaats van handeling is gebouw De Schutse aan de Onnastraat. Het toernooi begint om 9.45 uur en duurt tot 15.00 uur.

Scholen kunnen leerlingen uit de groepen 5, 6, 7 en 8 opgeven voor het toernooi. De inschrijfformulieren worden begin december bij de scholen opgehaald. De aanmeldingstermijn sluit vrijdag 17 december.

Hanco Elenbaas

Post by Hanco Elenbaas » Wed Dec 01, 2004 13:32

Provinciale Zeeuwse Courant, 30 november 2004

Jos de Wild mist winst in damstrijd

ZIERIKZEE - In de onderlinge competitie van damclub Zierikzee moest regerend kampioen Jos de Wild op de jongste clubavond met remise genoegen nemen tegen Henk Koese. Verder kwam Cor Boot tot hetzelfde resultaat tegen Jan Flikweert.

De Wild kwam tegen Koese gaandeweg de partij gemakkelijker te staan in het centrum en dat maakte dat hij met schijfwinst het eindspel inging. Mede door de spanning van de tijdnood miste De Wild de sterkste voortzetting, zodat Koese tot zijn opluchting alsnog remise wist te forceren.

Cor Boot dwong Jan Flikweert in de loop van het middenspel naar de flanken en bracht diverse dreigingen in het spel. Omdat Flikweert een doorbraakcombinatie niet op tijd opmerkte, kwam hij een schijf achter. Boot moest die echter gelijk weer prijsgeven. Toch ging Boot met voordeel het eindspel in, maar met nog een luttel aantal seconden voor nog enkele zetten moest hij toch in remise berusten.

Hanco Elenbaas

Post by Hanco Elenbaas » Thu Dec 02, 2004 12:38

Twentsche Courant Tubantia, 30 november 2004

De pijn van dammer Johan Krajenbrink

ENSCHEDE - Hij wil liever niet meer aan de partij denken, maar de zetten en beslissingen komen steeds terug. Dammer Johan Krajenbrink verloor afgelopen zaterdag zijn eerste partij sinds vijf jaar.

De eerste nederlaag in jaren doet hem vreselijk veel pijn. Johan Krajenbrink verloor zaterdag van Auke Scholma, kopman van Culemborg. ‘Pijn klinkt wat dramatisch, maar het is echt zo. Bah’, zegt de dammer paar dagen later. Hij is professioneel dammer en speelt competitie voor Maas van ’t Hoog/Twente’s Eerste. Krajenbrink is kopman, samen met Alexander Schwarzman. ‘Ik ben er niet graag eerlijk over, maar ik ben weggespeeld. Auke heeft gewonnen op techniek, tactiek, slimheid en tijdsverdeling. Ik was veel te traag. Ik vind het beroerd, vooral voor het team. Ik heb het gevoel dat ik ze in de steek heb gelaten. Ik schaam me ook, ik ben toch kopman, ze verwachten iets van me.’ Scholma wilde de wedstrijd na afloop met hem analyseren, maar Krajenbrink bedankte. ‘Ik ken Auke al heel lang. Ik zei tegen hem: Sorry Auk, ik wil het niet, ik ben een erg slecht verliezer. Het was misschien wat kinderachtig van me.’ Hij heeft er nog een paar dagen voor nodig om zijn zetten en beslissingen uit de bewuste partij te laten vervagen. ‘De nederlaag heeft me wat onzeker gemaakt. Maar het kan ook een stimulans zijn: dit wil ik niet nog een keer!’

Hanco Elenbaas

Post by Hanco Elenbaas » Thu Dec 02, 2004 12:55

Provinciale Zeeuwse Courant, 2 december 2004

Jonge dammer uit Aagtekerke slaat zijn vleugels uit
Nieuw avontuur Bennie Provoost
door Koen de Vries

AAGTEKERKE - Wie Bennie Provoost nog aan het werk wil zien als dammer van PWG/ ’s-Gravenpolder moet haast maken. De getalenteerde speler uit Aagtekerke (19) vertrekt aan het eind van het seizoen naar Meurs/Denk en Zet. Met pijn in het hart: „Ik heb veel aan ’s-Gravenpolder te danken, maar als ik me verder wil ontwikkelen, moet ik hogerop.“.

Image
Bennie Provoost, winnaar van het jubileumtoernooi
van de Friese Dambond, krijgt zijn prijs van Jan Bosselaar,
de Zeeuwse voorzitter van de Friese Dambond.

Dat Provoost bij het Culemborgse Denk en Zet die kans krijgt, is wel duidelijk. Hoewel hij pas volgend jaar voor het eerst achter de borden van de koploper van de eredivisie aanschuift, tracteert de club hem nu al op het grootste damavontuur uit zijn leven. Dankzij een financiële bijdrage kan Bennie Provoost van 16 tot en met 23 december in het Poolse Minsk Mazowiecki meedoen aan het WK dammen voor junioren.

Dankzij Denk en Zet stapt de Aagtekerkenaar op 15 december voor het eerst van zijn leven in een vliegtuig en voordien krijgt hij samen met een aantal aspirant clubgenoten training van tweevoudig Nederlands kampioen Kees Thijssen, als voorbereiding op het WK. Zo krijgt hij komend weekeinde onderricht van Thijssen tijdens een trainingskamp in Beusichem. Zijn partij voor het Zeeuws kampioenschap heeft hij daarom vooruitgespeeld. Als bevestiging van zijn stijgende niveau: Provoost versloeg zijn teamgenoot en grote rivaal Arjo Kousemaker met overmacht.

Al lange tijd worden de talenten van de speler van ’s-Gravenpolder erkend. Drie jaar geleden stond de eerste eredivisieclub bij hem op de stoep. Bij Angarde Informatica uit Tilburg kon hij toen al op het hoogste niveau van Nederland spelen. Provoost: „Ik speelde net een jaar bij ’s-Gravenpolder. Voor mij was het seizoen teleurstellend verlopen. Ik vond dat ik daarom op zijn minst nog een jaar moest blijven.“

Ook daarna was er belangstelling. Niet alleen Angarde Informatica, de club van Tholenaar Toby Hage, toonde interesse ook Witte van Moort uit Westerhaar en Meurs/Denk en Zet informeerden naar de diensten van Provoost. „Ik wilde eerst proberen om met ’s-Gravenpolder de eredivisie te bereiken. We hadden een reële kans. Daarom ben ik gebleven.“

’s-Gravenpolder klopte twee keer nadrukkelijk op de deur van de eredivisie, maar miste evenzoveel keer op miraculeuze wijze promotie naar het hoogste niveau van Nederland. Dit jaar doet de club een nieuwe poging, maar heeft inmiddels al vijf verliespunten geïncasseerd.

Toen Denk en Zet enkele weken geleden opnieuw belde, was de keuze van Provoost niet moeilijk meer. „Dat het nu niet goed gaat met mijn team, heeft er weinig mee te maken. Ik kan gewoon niet langer wachten om weg te gaan.“

Bij de club uit Culemborg - met sterke spelers als Auke Scholma, Jeroen van den Akker en Evgueni Vatoetin, hoopt Provoost te kunnen schaven aan zijn zwakke punten. Vooral het eindspel is hem nog niet op het lijf geschreven. „Vooral met het eindspel met dammen (Provoost bedoelt met twee schijven op elkaar) heb ik moeite. Ik ben bijvoorbeeld slecht in een situatie waarin de tegenstander vier dammen heeft en ik maar twee. In theorie moet ik dan remise kunnen maken, maar vaak verlies ik. Daar moet ik aan schaven. Bij Denk en Zet krijg ik training van mensen die daar veel verstand van hebben.“

In de fout

Het liefst krijgt Provoost echter op kortere termijn onderricht op dit onderdeel. Daarom heeft hij Kees Thijssen een aantal partijen gemaild waarin hij in het eindspel de fout inging. „Ik heb hem gevraagd ernaar te kijken. Op het WK kan ik me dit soort fouten niet veroorloven. Het kan het verschil betekenen tussen succes en een plaats in de middenmoot. In het verleden is het te vaak gebeurd dat tegenstanders dankzij mijn fouten een toernooi wonnen.“

Hoewel de concurrentie groot is, acht de Zeeuwse dammer zich niet geheel kansloos voor een plaats op het hoogste treetje in Minsk Mazowiecki. „Nederland is een goed damland“, weet Provoost. „Dus je hoort bij de betere spelers. Je hebt alleen een beetje geluk nodig.“

Computer

Hij doelt op het Zwitsers systeem waarmee om te titel gestreden wordt. De naar schatting dertig deelnemers spelen negen ronden, waarbij de computer steeds aan de hand van de stand op de ranglijst bepaalt wie je tegenstander is.

Sta je hoog, dan tref je een tegenstander die ook hoog geklasseerd is. Ben je minder op dreef, dan speel je tegen een minder sterke tegenstander.

Provoost: „Het betekent dat je na een nederlaag nog niet kansloos bent. Je kunt jezelf tijdens het toernooi weer omhoog werken. Je moet wel hopen dat je tegenstanders treft die je liggen, en dat je niet te veel sterkste spelers treft.“

Zeker is dat Provoost in Polen niet op zichzelf is aangewezen. Zijn nieuwe club Meurs stuurt twee begeleiders mee en ook de dambond vaardigt iemand af. Dat is Toby Hage, die Provoost al jaren ondersteunt bij trainingen. De vorm is in elk geval goed. In de zes competitiewedstrijden heeft Provoost inmiddels drie keer gewonnen. En bij het Zeeuws kampioenschap heeft hij vier van de zes tegenstanders verslagen.

Elk jaar wordt hij een stukje beter, maar Provoost is desondanks nog ver verwijderd van zijn ideaal: profdammer worden. „Het liefst zou ik een baan voor twee dagen hebben en drie dagen dammen. Maar dat is voor maar een paar mensen weggelegd.“

Een plaats op het podium in Polen zou Provoost een zetje in de goede richting kunnen geven.

Hanco Elenbaas

Post by Hanco Elenbaas » Thu Dec 02, 2004 13:00

De Gelderlander, 2 december 2004

Sporters Lent kunnen naar nieuwe plek aan Vossenpels
Door onze verslaggever

LENT - Eindelijk is de kogel door de kerk in Lent. Als het even meezit met de weersomstandigheden de komende maanden, dan kan al in augustus 2005 voor het eerst gevoetbald, getennist en gedamd worden op het nieuwe sportpark Vossenpels.

Gisteren kwam een einde aan een al jaren durende periode van onduidelijkheid en onzekerheid. Al sinds 1996 is bekend dat het merendeel van sportend Lent zal moeten verhuizen vanaf de huidige accommodatie op het Visveld. Op die locatie staat de bouw van honderden woningen gepland. Jarenlang werd gesteggeld over de plaats van een nieuw sportpark en toen die eenmaal gevonden was (Vossenpels, op een kilometer ten noord-oosten van het Visveld) kon er nog niets worden ondernomen. In 2002 werden enkele bezwaarschriften ingediend tegen de nieuwe bestemming voor Vossenpels, onder andere door de vereniging Gewestelijke Land- en Tuinbouworganisatie, de GLTO. Gisteren volgde eindelijk de definitieve uitspraak van de Raad van State in die procedure. Alle klachten werden ongegrond verklaard, de gemeente Nijmegen kan beginnen met de aanleg van het nieuwe sportpark.

Als het aan de gemeente ligt wordt nog deze maand de aanbesteding in gang gezet, waarbij het uitgangspunt nadrukkelijk is dat de oplevering uiterlijk op 15 augustus aanstaande plaatsvindt. De circa 350 voetballers van DVOL kunnen dan in het nieuwe seizoen op hun nieuwe sportpark terecht. DVOL krijgt een hypermoderne accommodatie. De club heeft straks de beschikking over twee kunstgrasvelden (met verlichting), een hoofdveld met echt gras en een ruim clubgebouw met kantine en kleedkamers.

Voor de voetbalclub, de tennisvereniging en de dammers geldt in principe dat de hele verhuizing hen geen cent kost en al hun voorzieningen kant en klaar worden opgeleverd. Dat kan gezien worden als een goedmakertje voor een periode van onzekerheid. Eef Knipping van DVOL: "Al jaren weten we dat we wegmoeten van het Visveld. Met die wetenschap ga je niet meer beginnen aan groot onderhoud en nieuwbouw. Maar je kunt ook niet jarenlang ongestraft niets doen. Dat leidt tot verval. De afgelopen zomer hebben we toch een paar zaken moeten aanpakken."

Hanco Elenbaas

Post by Hanco Elenbaas » Fri Dec 03, 2004 01:37

de Volkskrant, 2 december 2004

Dammen: Georgiev opnieuw wereldkampioen

IZJEVSK (ANP) - De Russische dammer Aleksander Georgiev is wereldkampioen gebleven. Hij bedwong zijn landgenoot Alexej Tsjizjov donderdag tijdens de beslissende (sudden death) reeks ultra-rapid partijen. Het was zijn derde titel. Tsjizjov was negen keer wereldkampioen.

De tweekamp, in Oefa en Izjevsk, ging over vijftien reguliere partijen. Beide grootmeesters wonnen er één: 15-15. Woensdag werden acht games met beperkte bedenktijd afgewerkt. In de zesde en zevende blitz-partij was Georgiev wel dichtbij winst, maar miste hij ergens de juiste voortzetting. Donderdag, bij het echte vluggeren, boog de uitdager wel.

Hanco Elenbaas

Post by Hanco Elenbaas » Fri Dec 03, 2004 12:59

De Telegraaf, 3 december 2004

Image

Wereldtitel Georgiev

Van onze dammedewerker

IZJEVSK, vrijdag
De 29-jarige Rus Alexander Georgiev uit St. Petersburg heeft zijn wereldtitel geprolongeerd. Hij won binnen negen versnelde partijen twee keer en dit speelde zich af in bijna drieënhalf uur zuivere speeltijd. Georgiev won bij de micromatches eerst de 5e partij en in de tweede sessie de 4e partij.
Volgens het wedstrijdreglement was de eerste speler die drie keer won de nieuwe wereldkampioen. In totaal speelden Georgiev en Tsjizjov 32 partijen tegen elkaar.

Image

Klaas van der Laan
Real name: Klaas van der Laan

Post by Klaas van der Laan » Fri Dec 03, 2004 20:54

Image

De jongste leden van de damclub in Warffum spelen hun partijen buiten. Het toekomstig personeel van het café zorgt voor de inwendige mens.

Damclub zonder onderkomen damt op straat

Café 't Hof van Warffum probeert een vergunning te krijgen van de gemeente. Die is daar niet happig op. De uitbaters vinden dat vervelend, evenals de damclub uit Warffum. Die heeft geen onderkomen meer .

Door Marijke Brouwer
WARFFUM . Muts op, Winter jassen aan, sjaal om en dammen maarl De jongste leden van de damclub in Warffum lieten het zich geen twee keer zeggen. Gisteravond zaten ze op straat hun denksport te beoefenen. Uit protest, omdat het café waar ze normaal gesproken dammen, al een paar weken dicht is.
De kinderen krijgen warme chocolademelk en broodjes met warme worst. Het is eigenlijk wel feestelijk, eens een keer buiten dammen. Al snel dringt de kou door. Francie Kuiper (10) maakt haar partij tegen Veikko Scheper
(11) af en dan willen ze wel naar binnen. Daar staat tenminste een kachel.
De afgelopen weken zat de damclub ook gewoon in het café, maar officieel mocht het niet. De gemeente Eemsmond heeft horecaondernemer Mark Schneider nog geen vergunning verleend. Dat verbaast hem zeer, evenals het de uitbaters doet. Zij bedachten een actie, om de gemeente te laten zien dat het café van belang is voor het dorp. Vandaar dat zowel de jeugd als de volwassenen van de damclub buiten zitten.
Een vrachtwagencombinatie van Olm-brouwerij houdt de dammers uit de wind.
Jeugdleider René Wijpkema vindt het best vervelend dat het café dicht is. Dammen in een ander zaaltje in het dorp is bijna niet mogelijk. "Dat sluit om elf uur, maar een goeie dampartij kan zomaar tot half een 's nachts doorgaan." De damclub is nog maar kort terug op de thuisbasis, na een aantal jaren Baflo." De kinderen kun je niet naar Baflo sturen". zegt voorzitter Eddy Groenhagen.

BERKENBOSCH
Directeur Mark Schneider van Olm-brouwerij uit Winschoten die het café huurt en de inventaris heeft gekocht hoopt dat 't Hof van Warffum komend weekend open kan. Hij benadrukt dat horecaondernemer Jan Berkenbosch uit Winschoten niets te maken heeft met Olm-brouwerij, Diens zoon participeert er wel in.

(uit Dagblad van het Noorden, 30 november 2004)

Hanco Elenbaas

Post by Hanco Elenbaas » Sat Dec 04, 2004 11:47

De Telegraaf, 4 december 2004

Image

Post Reply