Dat stresskip bij Olga valt best wel mee hoor, In zoutelande schrok ze opeens zelf van de riante positie logisch dat dan stress mee gaat spelen. In de partijen is Olga zoals je kunt verwachten van dammers uit de Minsk school zeer cool (van buiten dan).Hanco Elenbaas wrote:Ja, ik zou mijn geld ook op Tamara zetten, maar voor het dammen in Nederland is een overwinning van Olga toch plezieriger.Casper van der Tak wrote:Is Olga een stresskip? Dat wist ik niet. Maar gezien de manier waarop ze geveegd werd denk ik dat ze voor haar gemoedsrust er goed aan doet een paar solide herstelremises te spelen. En mijn geld zou ik op Tamara zetten.
Over Olga Stresskip kun je lezen vanaf http://fmjd.org/bb/viewtopic.php?t=228& ... &start=210 en vervolg, wat er zoal gebeurde toen ze wereldkampioene dreigde te worden in Zoutelande in december vorig jaar.
Tamara heeft natuurlijk een groot voordeel dat ze thuis speelt, of beter Olga heeft daarmee een groot nadeel. Technisch denk ik dat Olga de beste kansen heeft en ik denk dat de kansen daarom minimaal 50/50 zijn. Olga moet alleen haar spelstijl trouw blijven, agressief spelen en dat ook uitstralen dan gaat ze winnen op klasse.