Klokincident
-
Natuurlijk is Dollekamp zeer sneaky bezig geweest.
Er valt genoeg te speculeren over zijn overwegingen. Vroeger een 1400 speler, nu met moeite nog 1300, heeft dringend copy nodig voor zijn rubriek, realiseert zich dat hij nooit van zijn leven op klasse van een grootmeester zal kunnen winnen, whatever.
Mijn punt is dat onze nationaal kampioen, een uitstekend dammer die ik hoog heb zitten, zelfs van de grootste rat met het speltechnisch niveau van een Dollekamp moet winnen.
Teletekst pagina 730 en volgende vertelt je weken van te voren waar de wegwerkzaamheden zijn. Dat is vast 15 minuten winst. Iedere teamleider moet die pagina's kunnen vinden.
Hij wist bovendien ook dat zijn klok slecht functioneerde.
Mensen bij Hiltex schijnen te weten hoe "onsportief" Dollekamp is.
Word daar dan van te voren niet over gesproken? Worden al die duizenden euros zomaar uitgekeerd? Het zal dan wel een lullige opmerking zijn, maar ik kan me voorstellen dat Hildering zich heeft teruggetrokken als sponsor.
Hoe dan ook, als ik alles bij elkaar optel concludeer ik dat dit drama voor Hiltex voorkomen had kunnen worden - ongeacht wat voor klootzak die Dollekamp dan ook mag zijn.
Overigens heb ik zelf nooit problemen met Evert gehad, en ik heb eenmaal met hem gespeeld, toen was hij zeer sportief. Kennelijk transformeert hij als de belangen van het Drents tiental op het spel staan.
Zelf zou ik overigens Kees niet eens hebben lastiggevallen en gewoon zijn klok hebben ingedrukt, waarna ik met mijn compensatie een eerlijk verdiend puntje had binnengesleept. (Zo brengt men het in Drente) Wat Evert gedaan heeft zou ik zelf dus nooit doen. Maar als hij met dit soort akties goed kan blijven slapen, moet hij vooral zijn gang gaan.
En Kees en Hiltex zijn volgende keer gewaarschuwd. Hijken gaat er volgend seizoen helemaal af. Tenminste, als het kwartje valt. Probeer eerst de fout bij je zelf te zoeken. Maar als ik dat gejammer van Johan Wiering lees op de webstie van Hiltex, dan heb ik zo mijn twijfels. No hard feelings.
Een direct verhaal als ik het zo teruglees. Dat krijg je met een paar biertjes op. De bar slui hier al om 10 uur, dus de kruissnelheid lag wellicht iets te hoog. Welterusten allen.
Er valt genoeg te speculeren over zijn overwegingen. Vroeger een 1400 speler, nu met moeite nog 1300, heeft dringend copy nodig voor zijn rubriek, realiseert zich dat hij nooit van zijn leven op klasse van een grootmeester zal kunnen winnen, whatever.
Mijn punt is dat onze nationaal kampioen, een uitstekend dammer die ik hoog heb zitten, zelfs van de grootste rat met het speltechnisch niveau van een Dollekamp moet winnen.
Teletekst pagina 730 en volgende vertelt je weken van te voren waar de wegwerkzaamheden zijn. Dat is vast 15 minuten winst. Iedere teamleider moet die pagina's kunnen vinden.
Word daar dan van te voren niet over gesproken? Worden al die duizenden euros zomaar uitgekeerd? Het zal dan wel een lullige opmerking zijn, maar ik kan me voorstellen dat Hildering zich heeft teruggetrokken als sponsor.
Hoe dan ook, als ik alles bij elkaar optel concludeer ik dat dit drama voor Hiltex voorkomen had kunnen worden - ongeacht wat voor klootzak die Dollekamp dan ook mag zijn.
Overigens heb ik zelf nooit problemen met Evert gehad, en ik heb eenmaal met hem gespeeld, toen was hij zeer sportief. Kennelijk transformeert hij als de belangen van het Drents tiental op het spel staan.
Zelf zou ik overigens Kees niet eens hebben lastiggevallen en gewoon zijn klok hebben ingedrukt, waarna ik met mijn compensatie een eerlijk verdiend puntje had binnengesleept. (Zo brengt men het in Drente) Wat Evert gedaan heeft zou ik zelf dus nooit doen. Maar als hij met dit soort akties goed kan blijven slapen, moet hij vooral zijn gang gaan.
En Kees en Hiltex zijn volgende keer gewaarschuwd. Hijken gaat er volgend seizoen helemaal af. Tenminste, als het kwartje valt. Probeer eerst de fout bij je zelf te zoeken. Maar als ik dat gejammer van Johan Wiering lees op de webstie van Hiltex, dan heb ik zo mijn twijfels. No hard feelings.
Een direct verhaal als ik het zo teruglees. Dat krijg je met een paar biertjes op. De bar slui hier al om 10 uur, dus de kruissnelheid lag wellicht iets te hoog. Welterusten allen.
-
Kijk eens aan, Bert Zwart heeft wel eens tegen die Dollekamp gespeeld en maakte de inschatting dat de sportiviteit van die man best meevalt. Maar Zwartje, sportiviteit heb jij de ballen verstand van toch? Ik herinner me immers een situatie Nijmegen waar ik nog net de flarden van een gesprek tussen jou en Viskamp opving. Daar kraakte jij acher de rug van een kollegadammer iemand heel onfris af weet je nog? Iets in de zin van: Goh Voskamp, tegen een dergelijke kruk geef je toch niet zo snel remise? Sindsdien denk ik bij de naam Zwart: achterbaks ventje, moet hier zeker niet over sportiviteit reppen.
- Hanco Elenbaas
Ik ben blij dat ik jou voor het eerst in deze draad een woordje van kritiek zie schrijven over Evert. Al dat gelul over Hiltex en Kees waar je je tot dusver toe beperkte leidde alleen maar af van waar het hier volgens mij vooral om gaat: de onsportieve handeling van Evert Dollekamp, die jij vóór bovenstaande post maar bleef verdedigen.Bert Zwart wrote:Natuurlijk is Dollekamp zeer sneaky bezig geweest.
Word daar dan van te voren niet over gesproken? Worden al die duizenden euros zomaar uitgekeerd? Het zal dan wel een lullige opmerking zijn, maar ik kan me voorstellen dat Hildering zich heeft teruggetrokken.
Zelf zou ik overigens Kees niet eens hebben lastiggevallen en gewoon zijn klok hebben ingedrukt, waarna ik met mijn compensatie een eerlijk verdiend puntje had binnengesleept. Wat Evert gedaan heeft zou ik zelf dus nooit doen. Maar als hij met dit soort akties goed kan blijven slapen, moet hij vooral zijn gang gaan.
Ik ben blij nu wel een woord van kritiek te horen. Met dank aan Douwe en Tsjommer voor hun eye-openers.
Pieter Hildering is overigens nog steeds sponsor en ik heb niet begrepen dat hij van plan is daar binnenkort verandering in aan te brengen.
De voorbereiding op de wedstrijd met Hijken was amateuristisch en Kees is ook boos op zichzelf, zoals in deze draad al tien keer is gezegd, maar daar ging het niet om. Het gaat om sportiviteit en daarom ben ik blij dat jij eindelijk laat horen dat je nooit zou doen wat Dollekamp heeft gedaan.
Last edited by Hanco Elenbaas on Tue Nov 09, 2004 23:06, edited 1 time in total.
-
Vermoedelijk plaagde ik Mike alleen maar een beetje (dat is pas smerig hoor ik je denken, wel, er is een verschil tussen plagen en pesten fredje). Maar misschien ben ik inderdaad achterbaks. toch denk ik dat ik, in tegenstelling to jou, nog best te redden ben. FDus als je mijn geheugen even verder opfrist dan heb ik wellicht genoeg imput om mijjn leven te beteren.Fred van Amersfoort wrote:Kijk eens aan, Bert Zwart heeft wel eens tegen die Dollekamp gespeeld en maakte de inschatting dat de sportiviteit van die man best meevalt. Maar Zwartje, sportiviteit heb jij de ballen verstand van toch? Ik herinner me immers een situatie Nijmegen waar ik nog net de flarden van een gesprek tussen jou en Viskamp opving. Daar kraakte jij acher de rug van een kollegadammer iemand heel onfris af weet je nog? Iets in de zin van: Goh Voskamp, tegen een dergelijke kruk geef je toch niet zo snel remise? Sindsdien denk ik bij de naam Zwart: achterbaks ventje, moet hier zeker niet over sportiviteit reppen.
Last edited by Bert Zwart on Tue Nov 09, 2004 23:23, edited 1 time in total.
-
Dat Evert onsportief is geweest was voor mij te triviaal om woorden aan vuil te maken Hanco. Ik zal het de volgende keer wat eerder noemen.Hanco Elenbaas wrote:[
Ik ben blij dat ik jou voor het eerst in deze draad een woordje van kritiek zie schrijven over Evert. Al dat gelul over Hiltex en Kees waar je je tot dusver toe beperkte leidde alleen maar af van waar het hier volgens mij vooral om gaat: de onsportieve handeling van Evert Dollekamp, die jij vóór bovenstaande post maar bleef verdedigen.
Ik ben blij nu wel een woord van kritiek te horen.
Pieter Hildering is overigens nog steeds sponsor en ik heb niet begrepen dat hij van plan is daar binnenkort verandering in aan te brengen.
De voorbereiding op de wedstrijd met Hijken was amateuristisch en Kees is ook boos op zichzelf, zoals in deze draad al tien keer is gezegd, maar daar ging het niet om. Het gaat om sportiviteit en daarom ben ik blij dat jij eindelijk laat horen dat je nooit zou doen wat Dollekamp heeft gedaan.
En mijn info over het (wellicht gedeeltelijk) terugtrekken van Hildering als sponsor van Hiltex en de sponsoring van Hans, die komt allemaal van jou. Maar goed, het fijne weet ik daar niet van. Punt is natuurlijk, en dat weet jij ook, dat Pieter zich ergertde aan het gebrek aan professionaliteit van dammers.
Ik ben ook blij dat jij eindelijk noemt dat Hiltex amateurisch was en dat Kees kwaad was op zichzelf. Jammer dat ik niet in amsterdam ben, dan hadden we samen dartpijjltjes op Evert kunnen gooien.
- Hanco Elenbaas
Dat Pieter zich (gedeeltelijk) als sponsor teruggetrok speelde al anderhalf jaar geleden, Bert, vóór het seizoen 2003-2004. Dit seizoen is hij weer helemaal terug als sponsor. Dat Kees zichzelf de nodige verwijten maakte over wat hem in Hijken overkwam heb ik in het begin van het topic al gezegd en ik vond het niet nodig dit elke post opnieuw te herhalen, omdat het voor zich spreekt.Bert Zwart wrote:
En mijn info over het (wellicht gedeeltelijk) terugtrekken van Hildering als sponsor van Hiltex en de sponsoring van Hans, die komt allemaal van jou. Maar goed, het fijne weet ik daar niet van. Punt is natuurlijk, en dat weet jij ook, dat Pieter zich ergertde aan het gebrek aan professionaliteit van dammers.
Ik ben ook blij dat jij eindelijk noemt dat Hiltex amateurisch was en dat Kees kwaad was op zichzelf. Jammer dat ik niet in amsterdam ben, dan hadden we samen dartpijjltjes op Evert kunnen gooien.
We drinken binnenkort een biertje op Douwe en Tsjommer en Henk de Witt en Gerard Rijgersberg en Tjalling en Wieger en Casper en op hun definitie van sportiviteit, in de hoop dat de nog onwetenden in damland er iets van opgestoken hebben!
-
-
Het zou best wel eens Nimegen 2003 geweest kunnen zijn.Fred van Amersfoort wrote:Kijk eens aan, Bert Zwart heeft wel eens tegen die Dollekamp gespeeld en maakte de inschatting dat de sportiviteit van die man best meevalt. Maar Zwartje, sportiviteit heb jij de ballen verstand van toch? Ik herinner me immers een situatie Nijmegen waar ik nog net de flarden van een gesprek tussen jou en Viskamp opving. Daar kraakte jij acher de rug van een kollegadammer iemand heel onfris af weet je nog? Iets in de zin van: Goh Voskamp, tegen een dergelijke kruk geef je toch niet zo snel remise? Sindsdien denk ik bij de naam Zwart: achterbaks ventje, moet hier zeker niet over sportiviteit reppen.
In dat geval heeft Fred gewoon een zieke verdorven geest en was mijn scheldpartij, die ik nu verwijderd heb (zal wel achterbaks zijn maar ik vond het misplaatst, mijn excuus), volkomen terecht. Een flard van een gesprek die volledig uit de context is gehaald.
En sinds wanneer is iemand een kruk noemen onfris afkraken?
Jij bent een van de grootste krukken die ik ken. Zelfs wanneer je drie schijven voor staat ben je in staat om te verliezen. Kortom, als ik een late middenspelstand van jou bekijk, dan heb ik altijd het gevoel aanweizg te zijn bij een schooldamtoernooi.
Is dit afkraken? Lijkt me niet, toch? Of neem je jezelf zo serieus?
Last edited by Bert Zwart on Tue Nov 09, 2004 23:35, edited 1 time in total.
-
Fred is op zijn pik getrapt...Fred van Amersfoort wrote:Hallo Zwart, hier ben ik weer hoor. Je gedraagt je wederom als een denigrerende zak stront. Dat arrogante, minachtende wat jij uitstraalt werkt zeer demotiverend voor de gewone liefhebber. Je bent natuurlijk een aardige subtopper maar als mens ben je mislukt
Wie kaatst moet de bal verwachten Fredje. Ik voelde mij ook nogal op mijn pik getrapt, al wist ik niet zeker of je aan het dollen was. Nu heb ik die zekerheid wel.
Ter verduidelijking: in de voorbereiding van Troesoe op DUO ongeveer anderhalve week stond onder meer het volgende over Voskamp:
´Ik vind dat hij vaak erg vlot remise overeenkomt, zelfs weleens met een schijf voor zonder dat de compensatie erg groot lijkt te zijn, maar ook vaak al vrij vlot tegen spelers als bijv. Wim Koopman en Fred van Amersfoort, terwijl je hem toch wel een klasse beter mag inschatten.´
´Ik vind dat hij vaak erg vlot remise overeenkomt, zelfs weleens met een schijf voor zonder dat de compensatie erg groot lijkt te zijn, maar ook vaak al vrij vlot tegen spelers als bijv. Wim Koopman en Fred van Amersfoort, terwijl je hem toch wel een klasse beter mag inschatten.´
De meest gehate dammer allertijden.
Jij formuleert het in elk geval beknopter dan ik in de post die ik reeds verwidjerd heb [img]images/smilies/icon_exclaim.gif[/img]Ben Anoniem wrote:Kees ziet dat Evert ziet dat zijn klok doorloopt, maar ziet zelf niet dat zijn klok doorloopt.
Hoe zou Kees dat formuleren?
De meest gehate dammer allertijden.
- Hanco Elenbaas
Re: Klokincident
In welk jaar speelde dat Douwe? Ik ben het vergeten, als ik het al ooit geweten heb. Speelde Evert tegen Andries?Douwe Edelenbos wrote:Ik heb niet alle 12 blz. gespeld, dus kan het zijn dat ik het gemist heb, maar .......... al jaren geleden heeft Dollekamp bewezen over een misselijkmakend persoonlijkheid te beschikken.
De jongere oudere kan zich vast nog het protest van De Oldehove herinneren in een kwestie tussen Drents X-tal en De Oldehove. Overigens ook hier de einduitslag 9-11 tgv Drents X-tal. Met de beruchte Mouwzet verscheen er een stand op het bord die niet KON worden gereconstrueerd. Althans niet zonder malversaties. Beide spelers hadden een dam op het bord. Dit gaf Dollekamp de mogelijkheid om na een half uur proberen de stand op het bord te toveren met ....... toch 50 zetten. Gevolg: De Oldehove degradeerde. Andries Bakker is inmiddels gestopt met dammen.
Dollekamp kan dus een notoire valsspeler worden genoemd. Deze man moet in de toekomst door een ieder met de nek worden aangekeken en genegeerd. Dit soort 'sporters' hoort gewoonweg niet in de dammerij thuis.
Evert Dollekamp
...notoire valsspeler?...
-
Er zijn mensen die snel van begrip zijn en er zijn mensen die zich graag terugtrekken om de zaken te overdenken, ieder naar zijn eigen aard. Als men hier grondig over nadenkt, als men niet aan zichzelf denkt en zich houdt aan de vier geloften van de Nabeshima samoerai, zal men een ongelooflijke wijsheid ontdekken, of men nu van nature over goede of minder goede eigenschappen beschikt.Dominique wrote:We moeten toch wel in een heel welvarend stukje van de wereld wonen als we ons al elf pagina's lang druk maken over een haperende klok bij een spelletje steentjes schuiven.
Een van de spreuken aan de muur van Heer Naoshige luidde als volgt: "Zaken van groot gewicht moeten luchtig worden behandeld."
Meester Ittei gaf het volgende commentaar: "Zaken van gering gewicht moeten zwaarwichtig worden behandeld."
"HAGAKURE, Het boek van de samoerai" door Yamamoto Tsunetomo (1659-1719).
pffff 13 pagina's aan dit besteed... Tis al laat, net leuk me verjaardag gevierd.. Ik heb af en toe dit is doorgekeken, maar sjonge jonge wat een gezeur!! Ik ben niet een regulier forum bezoeker, maar hier wordt over onsportieviteit en valsspelen gepraat, 13 pagina's lang, en het stoop incident maar 7 pagina's.... kan wel een kromme conclusie zijn, maar een zet terug zetten lijkt mij VEEEEEEEEL meer in de buurt komen van valsspelen.. of niet dan??
Is het niet tijd om deze topic te sluiten? of willen jullie hier nog lekker loos met z'n allen op doorgaan?
Is het niet tijd om deze topic te sluiten? of willen jullie hier nog lekker loos met z'n allen op doorgaan?