Nou, je begrijpt wel, dat ik na deze zalvende woorden de verleiding niet kon weerstaan om toch even te lezen. Drie pagina's is toch al weer een stuk minder dan alle 10. Tot mijn stomme verbazing tref ik op pagina 8 een stukje aan, dat ik bij eerdere lezing gemist had. Een stukje van jou; sorry. En jammer, want het was best interessant.Hanco Elenbaas wrote:Jammer voor je Hans, dat je niet bereid bent te lezen wat anderen hier schrijven. Op de laatste drie pagina's van dit topic had je kunnen vinden wat de verschillen zijn tussen wat Kees en Evert beweerd hebben over wat tijdens hun partij op zaterdagmiddag 30 oktober in Hijken is gebeurd.hans andriessen wrote: Sorry, maar ik ga niet 10 bladzijden doorzoeken of misschien nog iemand dat schrijft c.q. heeft gezien. Als jij weet, dat er dergelijke passages zijn, houd ik mij aanbevolen voor de quotes en buig ik deemoedig het hoofd.
Ik vind het niet erg dat je niet leest wat door anderen in deze draad is geschreven, maar ik vind het wel bedenkelijk dat je je desondanks wèl verbeeldt erover te kunnen meebabbelen en -kwekken.
Hieronder quote ik een gedeelte:
Dus Evert en Kees verschillen van mening of er met elkaar gesproken is over het functioneren van de klok. Nou, van mij mag je zeggen dat de een liegt, of dat de ander liegt. Dat is in het grote geheel niet van belang.Jannet schreef dat Evert diverse malen Kees gewaarschuwd had.
Kees ontkende dit gisteren stellig. Ook tegen Tjalling.
Tjalling: "Dus met andere woorden: Evert heeft je niet (geen enkele maal) gewaarschuwd dat de klok niet goed werkte of dat jouw klok doorliep?"
Kees Thijssen: "Nee, Evert heeft alleen maar geprofiteerd ervan. Hij heeft het net als ik gezien, maar niets erover gezegd. Ik heb zelf enkele malen geirriteerd die klok weer moeten indrukken, omdat hij bleef doorlopen. Ik dacht tijdens de partij dat het niet nodig was om die klok te vervangen. Ik dacht dat ik er wel op zou letten, maar juist op de 50e zet was ik alleen speltechnisch bezig, geen controle meer of die klok daadwerkelijk overging."
Ook Kees vond het erg stom van zichzelf dat hij geen andere klok had gevraagd aan de arbiter, toen Evert hier niet voor zorgde.
Belangrijk is, dat Kees wist, dat zijn klok haperde.
Maar het belangrijkste (in de discussie over sportiviteit) is of Evert gezien heeft, dat de klok van Kees na diens 50ste zet doorliep. Evert ontkent dat hij het gezien heeft. Kees heeft hierover geen uitspraak gedaan. Althans, dat heb ik met de beste wil van de wereld niet kunnen vinden.