Klokincident

Discussies over damsport (in het Nederlands)
hans andriessen

Post by hans andriessen » Tue Nov 09, 2004 00:04

Hanco Elenbaas wrote:
hans andriessen wrote: Sorry, maar ik ga niet 10 bladzijden doorzoeken of misschien nog iemand dat schrijft c.q. heeft gezien. Als jij weet, dat er dergelijke passages zijn, houd ik mij aanbevolen voor de quotes en buig ik deemoedig het hoofd.
Jammer voor je Hans, dat je niet bereid bent te lezen wat anderen hier schrijven. Op de laatste drie pagina's van dit topic had je kunnen vinden wat de verschillen zijn tussen wat Kees en Evert beweerd hebben over wat tijdens hun partij op zaterdagmiddag 30 oktober in Hijken is gebeurd.
Ik vind het niet erg dat je niet leest wat door anderen in deze draad is geschreven, maar ik vind het wel bedenkelijk dat je je desondanks wèl verbeeldt erover te kunnen meebabbelen en -kwekken.
Nou, je begrijpt wel, dat ik na deze zalvende woorden de verleiding niet kon weerstaan om toch even te lezen. Drie pagina's is toch al weer een stuk minder dan alle 10. Tot mijn stomme verbazing tref ik op pagina 8 een stukje aan, dat ik bij eerdere lezing gemist had. Een stukje van jou; sorry. En jammer, want het was best interessant.
Hieronder quote ik een gedeelte:
Jannet schreef dat Evert diverse malen Kees gewaarschuwd had.
Kees ontkende dit gisteren stellig. Ook tegen Tjalling.

Tjalling: "Dus met andere woorden: Evert heeft je niet (geen enkele maal) gewaarschuwd dat de klok niet goed werkte of dat jouw klok doorliep?"
Kees Thijssen: "Nee, Evert heeft alleen maar geprofiteerd ervan. Hij heeft het net als ik gezien, maar niets erover gezegd. Ik heb zelf enkele malen geirriteerd die klok weer moeten indrukken, omdat hij bleef doorlopen. Ik dacht tijdens de partij dat het niet nodig was om die klok te vervangen. Ik dacht dat ik er wel op zou letten, maar juist op de 50e zet was ik alleen speltechnisch bezig, geen controle meer of die klok daadwerkelijk overging."

Ook Kees vond het erg stom van zichzelf dat hij geen andere klok had gevraagd aan de arbiter, toen Evert hier niet voor zorgde.
Dus Evert en Kees verschillen van mening of er met elkaar gesproken is over het functioneren van de klok. Nou, van mij mag je zeggen dat de een liegt, of dat de ander liegt. Dat is in het grote geheel niet van belang.
Belangrijk is, dat Kees wist, dat zijn klok haperde.
Maar het belangrijkste (in de discussie over sportiviteit) is of Evert gezien heeft, dat de klok van Kees na diens 50ste zet doorliep. Evert ontkent dat hij het gezien heeft. Kees heeft hierover geen uitspraak gedaan. Althans, dat heb ik met de beste wil van de wereld niet kunnen vinden.

Hanco Elenbaas

Post by Hanco Elenbaas » Tue Nov 09, 2004 00:33

hans andriessen wrote: Maar het belangrijkste (in de discussie over sportiviteit) is of Evert gezien heeft, dat de klok van Kees na diens 50ste zet doorliep. Evert ontkent dat hij het gezien heeft. Kees heeft hierover geen uitspraak gedaan. Althans, dat heb ik met de beste wil van de wereld niet kunnen vinden.
Als je de draad aandachtig doorneemt vanaf de reactie op pagina 8 van Daniel (Daniël Merkus) op zaterdag 6 november 21:28 uur, dan zul je een redelijk betrouwbare indruk kunnen krijgen over de ongeloofwaardigheid van Evert's uitspraken.
Kees heeft er ook iets over gezegd, maar omdat dat toch niet bewezen kan worden heb ik het hier niet geplaatst.

Ben Anoniem

Post by Ben Anoniem » Tue Nov 09, 2004 00:52

Kees ziet dat Evert ziet dat zijn klok doorloopt, maar ziet zelf niet dat zijn klok doorloopt.
Hoe zou Kees dat formuleren?

hans andriessen

Post by hans andriessen » Tue Nov 09, 2004 00:55

Hanco Elenbaas wrote:
hans andriessen wrote: Maar het belangrijkste (in de discussie over sportiviteit) is of Evert gezien heeft, dat de klok van Kees na diens 50ste zet doorliep. Evert ontkent dat hij het gezien heeft. Kees heeft hierover geen uitspraak gedaan. Althans, dat heb ik met de beste wil van de wereld niet kunnen vinden.
Als je de draad aandachtig doorneemt vanaf de reactie op pagina 8 van Daniel (Daniël Merkus) op zaterdag 6 november 21:28 uur, dan zul je een redelijk betrouwbare indruk kunnen krijgen over de ongeloofwaardigheid van Evert's uitspraken.
Kees heeft er ook uitspraken over gedaan, maar omdat die toch niet bewezen kunnen worden heb ik ze hier niet geplaatst.
Ik heb vanaf daar nog eens doorgelezen.
Men geeft meningen en oordelen over de geloofwaardigheid van mijn weergave van Everts verhaal.
Ik zit daar niet mee. Iedereen mag geloven wat hij wil.
Ik heb geen nieuwe feiten ontdekt. Maar nu zeg jij, dat Kees er wel uitspraken over heeft gedaan. Omdat die niet bewezen kunnen worden, heb je ze niet geplaatst. Dat is netjes. Maar zolang ik niet weet wat Kees heeft gezegd, zie ik geen tweespalt Evert-Kees.

Je mag mij de uitspraken van Kees wel toesturen. Ik sta er voor open.

Hanco Elenbaas

Post by Hanco Elenbaas » Tue Nov 09, 2004 01:16

hans andriessen wrote: Ik heb vanaf daar nog eens doorgelezen.
Men geeft meningen en oordelen over de geloofwaardigheid van mijn weergave van Everts verhaal.
Ik heb geen nieuwe feiten ontdekt. Maar nu zeg jij, dat Kees er wel uitspraken over heeft gedaan. Omdat die niet bewezen kunnen worden, heb je ze niet geplaatst. Dat is netjes. Maar zolang ik niet weet wat Kees heeft gezegd, zie ik geen tweespalt Evert-Kees.

Hans je bent kinderoppas, geen dammer. Dat geeft niet, maar wordt soms wel een beetje dommig, leeghoofdig, "Ben Anoniem"- of "Gezellig"-achtig, als je je gaat inbeelden te weten wat in een dammer omgaat met betrekking tot het naar de klok kijken in de tijdnoodfase.

Als jij schrijft:
hans andriessen wrote:Als je in tijdnoodfase tussentijds naar de klok kijkt, kijk je (heel kort) alleen naar je eigen klok. Pas als het minnetje bij je tegenstanders klok erbij staat, trekt die klok je aandacht.

dan is het voornaamste wat in me opkomt: "Hans, Hans, voordat je jezelf belachelijk maakt, kun je toch ook aan je kinderen vragen hoe dat nu werkelijk zit?"
Laat je informeren door Laura of Frerik over wat Daniël schrijft en weet ook dat Jan Pieter (oud-clubgenoot van Evert) niet zomaar te overtuigen is van Evert's ongeloofwaardigheid.
Nadat dat tot je is doorgedrongen zal het moeilijker worden jou wat op de mouw te spelden en kun je de draad met frisse blik opnieuw lezen vanaf de post van Daniël op pagina 8.

Verder dien je te weten dat Kees zo eerlijk is als goud en speelt het wel degelijk een rol dat er in Hijken al behoorlijk wat is afgelogen over deze affaire.

Tjalling schrijft nog iets belangrijks: "Alleen al dat Evert zogenaamd niet doorheeft dat Kees' klok loopt maakt hem verdacht. Je hoeft als je het niet door hebt helemaal niet de winst te claimen. Integendeel: Evert weet zeker dat Kees de 50 zetten binnen de beschikbare hoeveelheid bedenktijd (2 uur) heeft gedaan! Dat weet Evert 100% zeker en dat is de ESSENTIE!"

hans andriessen

Post by hans andriessen » Tue Nov 09, 2004 01:58

Hanco Elenbaas wrote:
hans andriessen wrote: Ik heb vanaf daar nog eens doorgelezen.

Hans je bent kinderoppas, geen dammer. Dat geeft niet, maar wordt soms wel een beetje dommig, leeghoofdig, "Ben Anoniem"- of "Gezellig"-achtig, als je je gaat inbeelden te weten wat in een dammer omgaat met betrekking tot het naar de klok kijken in de tijdnoodfase.
Kom, Hanco, moet het zo persoonlijk? Ik zal nooit beweren, dat ik een Dammer (met hoofdletter) ben, maar ik dam wel een potje mee. Verder vervul ik nog wel wat meer rollen op damgebied.
Gelieve mij niet met anderen te vergelijken. Gun mij mijn eigen domheid. Mijn stelregel is, dat iemand pas schuldig is als dat bewezen is (of als hij bekend heeft).
De uitspraken van Kees kunnen het (ook voor mij) wel aannemelijk maken, maar je hebt ze nog niet toegestuurd. Dus ik kan ze niet op hun merites beoordelen.

Tjalling schrijft nog iets belangrijks: "Alleen al dat Evert zogenaamd niet doorheeft dat Kees' klok loopt maakt hem verdacht. Je hoeft als je het niet door hebt helemaal niet de winst te claimen. Integendeel: Evert weet zeker dat Kees de 50 zetten binnen de beschikbare hoeveelheid bedenktijd (2 uur) heeft gedaan! Dat weet Evert 100% zeker en dat is de ESSENTIE!"
Waar heeft Tjalling dit geschreven? Staat daar nog meer over de kwestie? Ik mag aannemen, dat de eerste zin een mening is, geen feit?
Tjalling vergist zich op een punt: Kees heeft zijn 50ste zet niet voltooid.

Hanco Elenbaas

Post by Hanco Elenbaas » Tue Nov 09, 2004 03:34

Hans, nog steeds heb ik de indruk dat je in het geheel niet begrijpt waar Daniël Merkus, Jan Pieter Drost en ik het over hadden vanaf pagina 8, en dat je evenmin je best doet het te begrijpen.
Nogmaals, het FMJD Forum is niet de Babbelbox, hoewel je dat soms wel zou denken als je de posts van Klareveld, Ben Anoniem, Geitenneuker en Gezellig af en toe niet overslaat. Zodra ik het idee krijg dat je begrepen hebt wat ik gisteren en vandaag in deze draad tegen je heb gezegd, wordt het voor mij weer waardevol dit gesprek met jou voort te zetten.
Als je dat niet wilt begrijpen, is van gedachten wisselen met jou voor mij slechts energieverlies.

Iedereen die niet begrijpt dat Evert Dollekamp een potje aan het liegen is tegen jou, begrijpt niets van dammen.
Iedereen die niet zeker weet dat Kees Thijssen nooit liegt, kent Kees Thijssen niet.
Iedereen die niet twijfelt aan het woord van Evert Dollekamp, en dus wel aan dat van Kees, is voor mij niet de moeite waard om mee om te gaan.

Sorry Hans, soms moet dit soort gesprekken persoonlijk worden, opdat beter doordringt wat wordt gezegd.
Als allen zich zouden beperken tot oppervlakkig kwekken en babbelen, dan zou niet goed overkomen dat er zo nu en dan iets wordt gezegd.

Ben Anoniem

Post by Ben Anoniem » Tue Nov 09, 2004 08:36

Als Kees nooit liegt, betekent dat dan ook dat hij alles begrijpt?
Als Hanco wel eens liegt, zou dat dan ook nu het geval kunnen zijn?

Dominique

Post by Dominique » Tue Nov 09, 2004 09:02

We moeten toch wel in een heel welvarend stukje van de wereld wonen als we ons al elf pagina's lang druk maken over een haperende klok bij een spelletje steentjes schuiven.

Vengaboy

Post by Vengaboy » Tue Nov 09, 2004 09:19

Dominique wrote:We moeten toch wel in een heel welvarend stukje van de wereld wonen als we ons al elf pagina's lang druk maken over een haperende klok bij een spelletje steentjes schuiven.
......door politie en dominee geweerd.....

Vengaboy

Watjes

Post by Vengaboy » Tue Nov 09, 2004 09:30

Ik moet wel zeggen dat wij dammers wel een beetje watjes zijn, met dat sportieve gedoe.
Kom op zeg, we willen toch graag een uitstraling van een professionele sport.
Heb je ooit een voetballer naar de scheids zien lopen na ene overtreding van de tegenstander. " scheids geef hem maar geen kaart want het was een schwalbe van mij" Tuurlijk niet , het is topsport alles is geoorloofd (binnen de regels, en anders wordt je wel gestraft) Doorgaan in een 3 om 1, iemand door de klok jagen in een verloren stand, Het is allemaal onsportief.
BULLSHIT. ga na de tijd maar aardig doen tegen elkaar. Pilsje drbij klaar. Maar niet onder de partij. Kom op, wees eens fanatiek. Koste wat het kost winnen. Dat zou de damsport een beetje meer flair geven.
......door politie en dominee geweerd.....

Damkoningin
Real name: Irene Stegeman

Re: Watjes

Post by Damkoningin » Tue Nov 09, 2004 09:35

Vengaboy wrote:Ik moet wel zeggen dat wij dammers wel een beetje watjes zijn, met dat sportieve gedoe.
Heb je ooit een voetballer naar de scheids zien lopen na ene overtreding van de tegenstander. " scheids geef hem maar geen kaart want het was een schwalbe van mij" Tuurlijk niet , het is topsport alles is geoorloofd (binnen de regels, en anders wordt je wel gestraft) Doorgaan in een 3 om 1, iemand door de klok jagen in een verloren stand, Het is allemaal onsportief.
BULLSHIT. ga na de tijd maar aardig doen tegen elkaar. Pilsje drbij klaar. Maar niet onder de partij. Kom op, wees eens fanatiek. Koste wat het kost winnen. Dat zou de damsport een beetje meer flair geven.

De voorzitter spreekt!!!!
*Want achter het masker van "toch wel gelukkig" ligt wanhoop en twijfel zo drijvend en nukkig*

~Geen medelijden voor hem die zonder kennis is~

hans andriessen

Post by hans andriessen » Tue Nov 09, 2004 10:09

Hanco Elenbaas wrote:Hans, nog steeds heb ik de indruk dat je in het geheel niet begrijpt waar Daniël Merkus, Jan Pieter Drost en ik het over hadden vanaf pagina 8, en dat je evenmin je best doet het te begrijpen.
Nogmaals, het FMJD Forum is niet de Babbelbox, hoewel je dat soms wel zou denken als je de posts van Klareveld, Ben Anoniem, Geitenneuker en Gezellig af en toe niet overslaat. Zodra ik het idee krijg dat je begrepen hebt wat ik gisteren en vandaag in deze draad tegen je heb gezegd, wordt het voor mij weer waardevol dit gesprek met jou voort te zetten.
Als je dat niet wilt begrijpen, is van gedachten wisselen met jou voor mij slechts energieverlies.

Iedereen die niet begrijpt dat Evert Dollekamp een potje aan het liegen is tegen jou, begrijpt niets van dammen.
Iedereen die niet zeker weet dat Kees Thijssen nooit liegt, kent Kees Thijssen niet.
Iedereen die niet twijfelt aan het woord van Evert Dollekamp, en dus wel aan dat van Kees, is voor mij niet de moeite waard om mee om te gaan.

Sorry Hans, soms moet dit soort gesprekken persoonlijk worden, opdat beter doordringt wat wordt gezegd.
Als allen zich zouden beperken tot oppervlakkig kwekken en babbelen, dan zou niet goed overkomen dat er zo nu en dan iets wordt gezegd.
Je benadert wel vaker mensen op dit forum persoonlijk. Ik heb niet de indruk, dat jullie dat nader tot elkaar bracht. Ook in ons geval werkt die methode niet. Toevallig kan ik heel wat van je hebben, anders was ik al lang gestopt. Ik zou ook persoonlijk kunnen worden, maar ik blijf liever zakelijk.

Daarom: welke uitspraken heeft Kees gedaan? Een antwoord brengt ons wellicht verder.
De posts op pagina 8 ev. (Daniel, etc) begrijp ik uitstekend. De schrijvers geloven Evert niet. Goed, maar dat is geen bewijs.
Of ik zelf twijfel aan het woord van Evert?
Ook ik kan mij niet goed voorstellen, dat je in de laatste 4 minuten de stand van de klok niet eens goed bekeken hebt. Ongelovelijk!
Maar om dan direct Evert niet te geloven? [img]images/smilies/shrug.gif[/img]
Nogmaals: het wachten is op de openbaringen van Kees.

Klaas van der Laan
Real name: Klaas van der Laan

Post by Klaas van der Laan » Tue Nov 09, 2004 11:37

hans andriessen wrote:
Hanco Elenbaas wrote:Hans, nog steeds heb ik de indruk dat je in het geheel niet begrijpt waar Daniël Merkus, Jan Pieter Drost en ik het over hadden vanaf pagina 8, en dat je evenmin je best doet het te begrijpen.

Je benadert wel vaker mensen op dit forum persoonlijk. Ik heb niet de indruk, dat jullie dat nader tot elkaar bracht. Ook in ons geval werkt die methode niet. Toevallig kan ik heel wat van je hebben, anders was ik al lang gestopt. Ik zou ook persoonlijk kunnen worden, maar ik blijf liever zakelijk.
Ieder die niet tot het uitverkoren Kristallijnen/Indigo superras behoort is nu eenmaal een geitenneuker o.i.d. Hans hou er een beetje rekening mee dat hun IQ omgekeerd evenredig is met het EQ.
Flow with the Go

HarrieNak

Re: Watjes

Post by HarrieNak » Tue Nov 09, 2004 12:51

Damkoningin wrote:
Vengaboy wrote:Ik moet wel zeggen dat wij dammers wel een beetje watjes zijn, met dat sportieve gedoe.

De voorzitter spreekt!!!!
Hehe gelukkig. Er zijn ook nog een paar normale mensen op dit forum!

Post Reply