Klokincident

Discussies over damsport (in het Nederlands)
Post Reply
Dominique

Post by Dominique » Wed Nov 03, 2004 13:48

Hanco Elenbaas wrote:
Vertel jij eens een mooi genuanceerd verhaal bij deze foto Dominique.
Neem mijn oom. Afkomstig uit Marokko, islamiet, al twintig jaar wonend en werkend in Nederland. Aimabel en toch islamiet.
Ja, dat kan ook nog, maar jij omschrijft de islamieten als achterlijke geitenneukers, waarmee je 99 % van de islamieten ernstig tekort doet. Er is ook een verschil tussen extreem-links of -rechts en gewoon links of rechts, gek dat dat wel herkend wordt.
Je moet eens een beetje om je heen kijken op Marokkaanse fora; vrijwel iedereen daar had een grondige hekel aan Van Gogh en zijn geschop tegen de islam, maar vrijwel iedereen keurt de moord op Van Gogh ook af.

Even weer terug naar het dammen; waarom had ik ongelijk toen ik zei dat profdammer Kees zijn kloknederlaag ook op eigen conto kan schrijven?

Arjen de Mooij

Post by Arjen de Mooij » Wed Nov 03, 2004 14:16

Ja, maar deze persoon was een moslim, en alleen moslims doen dit soort dingen. Fatsoenlijke blanke knullen doen dat soort dingen niet. Nou ja, die ene dan, maar dat was een boomknuffelaar! [img]images/smilies/icon_wink.gif[/img]

Hanco Elenbaas

Post by Hanco Elenbaas » Wed Nov 03, 2004 14:21

Dominique wrote:
Hanco Elenbaas wrote:
Neem mijn oom. Afkomstig uit Marokko, islamiet, al twintig jaar wonend en werkend in Nederland. Aimabel en toch islamiet.
Ja, dat kan ook nog, maar jij omschrijft de islamieten als achterlijke geitenneukers, waarmee je 99 % van de islamieten ernstig tekort doet. Er is ook een verschil tussen extreem-links of -rechts en gewoon links of rechts, gek dat dat wel herkend wordt.
Je moet eens een beetje om je heen kijken op Marokkaanse fora; vrijwel iedereen daar had een grondige hekel aan Van Gogh en zijn geschop tegen de islam, maar vrijwel iedereen keurt de moord op Van Gogh ook af.

Even weer terug naar het dammen; waarom had ik ongelijk toen ik zei dat profdammer Kees zijn kloknederlaag ook op eigen conto kan schrijven?
Marokkaanse meisjes zijn vaak erg lief en aantrekkelijk, zeker als ze bereid zijn hun mooie haar te laten zien en als ze zich niet meer bezighouden met de (in mijn ogen) verderfelijke Islam.

Op Evert's gedrag is heel veel aan te merken. Wieger en Casper hebben er al voldoende over geschreven.
Je hebt wel gelijk dat Kees zelf ook schuld heeft. Volgens ervaren NK-gangers bij Hiltex had Kees kunnen weten dat Evert bereid is ten koste van alles aan zijn puntjes te komen. Ik wist dat ook niet, hoor de laatste dagen voor het eerst allerlei onsmakelijke verhalen. Had ik niet van Evert verwacht, na al het goede wat ik van hem heb gezien en gehoord rond Slawa's bezoekjes aan Nederland.
Ook Evert blijkt in de categorie Jan Wouters te moeten worden ingedeeld. Beminnelijk in de omgang, een monster achter het bord. Professioneel noemt Vraagje dat.....
Kees heeft de kat op het spek gebonden, zeggen ze hier nu.

Kees is een heel eerlijke en integere jongeman, maar hij is ook tamelijk onnozel. Kees is iemand die gelooft in het goede in de mens en dat zelf ook uitdraagt. Voor Kees is deze confrontatie met het kwaad waarschijnlijk leerzaam om tot het duidelijke inzicht te komen dat niet iedereen het even nauw neemt met zoiets als sportiviteit. Beter nu dan volgend jaar oktober op het WK!

mikkeltje

Post by mikkeltje » Wed Nov 03, 2004 14:23

Hanco Elenbaas wrote:
Dominique wrote:
Hanco Elenbaas wrote: Ik ben het niet met jullie eens jongens. Ik kom er later op terug. Eerst even verwerken wat vandaag met Theo van Gogh is gebeurd.
De Islam is een achterlijk geloof blijkt maar weer eens ten overvloede.
Arme geitenneukers die de nepgod Allah aanbidden, terwijl die door het Vaticaan bedachte Allah van eenzelfde orde van grootte is als Sinterklaas en de Kerstman. Stel je voor dat je jaar-in-jaar-uit zes keer per dag in je moskee tot Sinterklaas gaat bidden, omdat hij je anders meeneemt in de zak naar Spanje. Wat zul je van jezelf vinden in het hiernamaals, als je erachter komt hoe ze je hebben besodemieterd?
Wanneer worden die islamieten eindelijk wakker??
Goed dat je de nuance zoekt, Hanco.
Kunnen dit soort foto's en discussies ergens anders gevoerd worden? Mensen verwachten hier informatie over dammen te vinden. Het is al erg genoeg dat het is gebeurd en de Telegraaf deze foto heeft geplaatst. Wat haal je eruit? Pure sensatiezucht en respectloos voor de man!

Hanco Elenbaas

Post by Hanco Elenbaas » Wed Nov 03, 2004 14:34

mikkeltje wrote: Kunnen dit soort foto's en discussies ergens anders gevoerd worden? Mensen verwachten hier informatie over dammen te vinden. Het is al erg genoeg dat het is gebeurd en de Telegraaf deze foto heeft geplaatst. Wat haal je eruit? Pure sensatiezucht en respectloos voor de man!
Uit respect voor mijn stadgenoot Theo hier nogmaals de foto die laat zien hoe deze rebel zijn laatste ogenblikken op planeet Aarde moest doorbrengen dankzij een volgeling van een krankzinnige religie.
Struisvogels die de foto niet willen zien moeten hun kop maar in het zand blijven houden. (In '40-'45 zaten ze in Amsterdam 'met gepast stilzwijgen' gezellig te dammen terwijl de joodse mededammers werden afgevoerd.)

Image

Een volk dat voor tirannen zwicht,
Zal meer dan lijf en goed verliezen,
dan dooft het licht.

Image
Four more Wars!!!!

Vraagje

Post by Vraagje » Wed Nov 03, 2004 18:35

Casper van der Tak wrote:
Vraagje wrote: Toen ik smerig spel kocht wenste Kraijenbrink me iets toe in de trant van ''veel succes met voor je zelf uitmaken met wat wel en niet kan," alleen dan iets fraaier geformuleerd, de exacte formulering kan ik me zo gauw niet meer voor de geest halen. Jammer dat sommige mensen niet voor deze discussie openstaan, en mensen met een andere mening op dit vlak direct veroordelen.
Niet zo gek dat die andere mensen dat doen - je hebt het bijvoorbeeld over arbiters die je een kunstje zouden flikken als ze gewoon in overeenstemming met het wedstrijdreglement handelen...

Als iemand je overspeelt, de 50e zet doet, de klok indrukt maar gezien een materiaaldefect niet goed genoeg, en dan wegloopt, dan waarschuw je hem. Dat lijkt me zo klaar als een klont. Ik zie niet in wat voor plezier je uit een klokoverwinning (in deze vorm) kan halen - eentje die enkel tot stand komt door efect materiaal.

Neem maar een voorbeeld aan Bronstring: 1. 32-28 18-23 2. 37-32?? 12-18! omdat hij niet door onoplettendheid van zijn tegenstander in de opening aan de punten wilde komen.
Alinea 1: Indien je dat bedoelt, heb je vermoedelijk een verkeerd citaat gepost en/of onvoldoende argumentatie gegeven. Je zegt nu dat je (mede) op mijn opmerking over arbitraal ingrijpen reageert, terwijl je mijn instemming met Evert Dollekamp citeert en het daar uitsluitend over had. Ik lees ook wel dat een arbiter die taak heeft, maar er is er niet één die dat doet. Dan is het toch logisch dat ik me bestolen voel als een arbiter het opeens bij hoge uitzondering wel zou doen en ik daar de dupe van zou worden.

Alinea 2: nou dan verschillen we hierover van mening, ik zou het zelf doen en zal niemand veroordelen die het ook niet doet.

Alinea 3: getuigt van wel erg weinig respect voor je tegenstander, ik herinner me nog de woorden van Cor van Dusseldorp op het damwebforum, iets als: 'ik heb weleens in een provinciale bekerwedstrijd een combinatie na een zet of 12 bewust niet genomen, van de reactie van mijn tegenstander heb ik veel geleerd.' Opletten lijkt me een vrij essentieel onderdeel van het spel.
De meest gehate dammer allertijden.

mikkeltje

Post by mikkeltje » Wed Nov 03, 2004 18:47

Hanco Elenbaas wrote:
mikkeltje wrote: Kunnen dit soort foto's en discussies ergens anders gevoerd worden? Mensen verwachten hier informatie over dammen te vinden. Het is al erg genoeg dat het is gebeurd en de Telegraaf deze foto heeft geplaatst. Wat haal je eruit? Pure sensatiezucht en respectloos voor de man!
Uit respect voor mijn stadgenoot Theo hier nogmaals de foto die laat zien hoe deze rebel zijn laatste ogenblikken op planeet Aarde moest doorbrengen dankzij een volgeling van een krankzinnige religie.
Struisvogels die de foto niet willen zien moeten hun kop maar in het zand blijven houden. (In '40-'45 zaten ze in Amsterdam 'met gepast stilzwijgen' gezellig te dammen terwijl de joodse mededammers werden afgevoerd.)

Een volk dat voor tirannen zwicht,
Zal meer dan lijf en goed verliezen,
dan dooft het licht.

Four more Wars!!!!

Hanco, zal ik je ook een foto laten zien van mijn overleden opa? (Die overigens Jood was en in de WO II in het verzet zat). Ik vind je smakeloos en je reactie beneden peil.

Ik heb veel respect voor je waardevolle bijdragen aan dit forum, maar hier verlies je toch veel; iemand met een mes in zijn borst weergeven! Misschien kun je nog een close-up maken van zijn doorgesneden keel?
Pure sensatiezucht.

Jij bent vast zo'n mannetje die bij de aankondiging van een onthoofding in Irak direct het internet afstruint op zoek naar de beelden.

Ik ben ook Amsterdammer en groot aanhanger van Van Gogh. Misschien moet je ergens anders op het forum iets over Theo beginnen; hier gaat het over dammen.

Hanco Elenbaas

Post by Hanco Elenbaas » Wed Nov 03, 2004 19:09

mikkeltje wrote: Hanco, zal ik je ook een foto laten zien van mijn overleden opa? (Die overigens Jood was en in de WO II in het verzet zat). Ik vind je smakeloos en je reactie beneden peil.

Ik heb veel respect voor je waardevolle bijdragen aan dit forum, maar hier verlies je toch veel; iemand met een mes in zijn borst weergeven! Misschien kun je nog een close-up maken van zijn doorgesneden keel?
Pure sensatiezucht.

Jij bent vast zo'n mannetje die bij de aankondiging van een onthoofding in Irak direct het internet afstruint op zoek naar de beelden.

Ik ben ook Amsterdammer en groot aanhanger van Van Gogh. Misschien moet je ergens anders op het forum iets over Theo beginnen; hier gaat het over dammen.
Je vat het niet en dat verbaast me ook niet van iemand die zijn mening slechts anoniem durft te geven. Die beelden over onthoofding in Irak hoef ik niet te zien. Hoe de door mij zeer gerespecteerde Theo van Gogh om het leven is gebracht wil ik tot in de details weten. Of zijn keel is doorgesneden is overigens nog niet zeker, omdat er verschillende verhalen in omloop zijn.
Jij bent een mannetje dat het slechts over dammen wil hebben. Open dus een andere draad op dit forum, als je niet datgene wilt zien waarvan ik vind dat iedereen het onder ogen moet krijgen.

Damsaurus

Post by Damsaurus » Wed Nov 03, 2004 19:12

Hou toch op met dat slappe gelul, mikkeltje.

Het wordt tijd dat er paal en perk wordt gesteld aan die intolerantie en verharding van de samenleving. De foto toont de WAARHEID van vandaag en als je die niet wil zien, dan is dat jammer voor jou. Nederland moet de ogen openen en hier echt wat aan gaan doen (veel minder toleren en veel zwaarder straffen) voordat het nog verder escaleert. De tijd van goedpraterij, relativering en "ontoerekeningsvatbaar" is wat mij betreft voltooid verleden tijd. Dit mag niet geaccepteerd worden.
Wanneer wordt Nederland wakker.

Gegroet,
Damsaurus.

Hanco Elenbaas

Post by Hanco Elenbaas » Wed Nov 03, 2004 19:38

Vraagje wrote:
Als iemand je overspeelt, de 50e zet doet, de klok indrukt maar gezien een materiaaldefect niet goed genoeg, en dan wegloopt, dan waarschuw je hem. Dat lijkt me zo klaar als een klont. Ik zie niet in wat voor plezier je uit een klokoverwinning (in deze vorm) kan halen - eentje die enkel tot stand komt door defect materiaal.
nou dan verschillen we hierover van mening, ik zou het zelf doen en zal niemand veroordelen die het ook niet doet.
Erik, hoe zou onze broeder Jezus volgens jou handelen als Hij in de situatie van Evert zou terechtkomen? Zou Hij het aanpakken als jij en Evert of zou Hij doen als Casper?

Vraagje

Post by Vraagje » Wed Nov 03, 2004 21:01

Hanco Elenbaas wrote:
Vraagje wrote:
Als iemand je overspeelt, de 50e zet doet, de klok indrukt maar gezien een materiaaldefect niet goed genoeg, en dan wegloopt, dan waarschuw je hem. Dat lijkt me zo klaar als een klont. Ik zie niet in wat voor plezier je uit een klokoverwinning (in deze vorm) kan halen - eentje die enkel tot stand komt door defect materiaal.
nou dan verschillen we hierover van mening, ik zou het zelf doen en zal niemand veroordelen die het ook niet doet.
Erik, hoe zou onze broeder Jezus volgens jou handelen als Hij in de situatie van Evert zou terechtkomen? Zou Hij het aanpakken als jij en Evert of zou Hij doen als Casper?
Een wat merkwaardige vergelijking, die m.i. enigszins neigt naar ijdel gebruik van Zijn naam. Bovendien een situatie, die maar moeilijk voor te stellen is. Ik denk echter niet dat Hij zo zou handelen als Evert en ik. Voor Evert kan ik verder niet spreken, maar ik denk niet dat Jezus mij veroordelen (in de betekenis van het woord zoals in mijn eerdere posts in dit topic) veroordelen zal op grond van het feit dat ik anders zou handelen. ''Met de maat waarmede gij meet zult gij gemeten worden.'' Als ik het dus niet onsportief vindt om niets te zeggen, ook niet wanneer mijn tegenstander zo van mij zou winnen, zal Hij er ook geen problemen mee hebben als ik zo win.
De meest gehate dammer allertijden.

Hanco Elenbaas

Post by Hanco Elenbaas » Wed Nov 03, 2004 22:10

Vraagje wrote: Een wat merkwaardige vergelijking, die m.i. enigszins neigt naar ijdel gebruik van Zijn naam. Bovendien een situatie, die maar moeilijk voor te stellen is. Ik denk echter niet dat Hij zo zou handelen als Evert en ik. Voor Evert kan ik verder niet spreken, maar ik denk niet dat Jezus mij veroordelen (in de betekenis van het woord zoals in mijn eerdere posts in dit topic) veroordelen zal op grond van het feit dat ik anders zou handelen. ''Met de maat waarmede gij meet zult gij gemeten worden.'' Als ik het dus niet onsportief vindt om niets te zeggen, ook niet wanneer mijn tegenstander zo van mij zou winnen, zal Hij er ook geen problemen mee hebben als ik zo win.
Jezus zou handelen als Wieger en Casper, dat weet jij ook wel Erik. De vergelijking is niet ijdel. Of misschien wel een beetje, omdat Jezus niet zo makkelijk door Kees zal zijn op te rollen als Evert.
En omdat Jezus zo zou handelen als Casper en Wieger, zal Hij het vanzelfsprekend ook meer waarderen als Broeder Erik niet iets doet wat minderwaardig is.

Lucas 11:23
"Wie niet vóór Mij is, is tegen Mij. Wie niet met Mij meewerkt om de mensen bijeen te brengen in mijn koninkrijk, jaagt ze uiteen."

of, als vertaald in jouw bijbel:

"Wie met Mij niet is, die is tegen Mij en wie met Mij niet bijeenbrengt, die verstrooit."

jannet

Post by jannet » Wed Nov 03, 2004 22:34

Help!
Waar ben ik beland? Voor het eerst na jaren weer eens gekeken hoe het gaat in de damwereld. Als dit een voorbeeld moet zijn ter promotie van de damsport........
Waar gaat het over? Kan iemand mij nou eens duidelijk maken hoe ik al deze onzin kan filteren, en dan objectieve info overhoud??
Feiten:
Er is een dampartij gespeeld (namen en rugnummers doen hierbij niet terzake!)
Tijdens de partij wordt een gebrek aan de damklok geconstateerd door beide spelers. Meerdere keren attendeert speler A de andere speler (B) op het defect van de klok van speler (B).(deze info is een feit, maar heb ik nog nergens gelezen van de vele aanwezigen op dit forum.... Hoe kan dit? ) Verdere actie ontbreekt.
50e zet, speler B heeft de zetten gehaald en loopt weg bij het dambord.
Toch valt zijn vlag, door (alweer) niet goed indrukken van de klok. Speler A heeft dus gewonnen, het betreft een reglementaire nederlaag!!!!
PUNT, UIT.
Lijkt mij dat als er een onderwerp wordt aangeboden op dit forum (speler A wordt niet gehoord; speler B wordt via Elenbaas en Goedemoed gequoot), eerst de feiten gepresenteerd moeten worden, en niet zo Zielig doen!

Hanco Elenbaas

Post by Hanco Elenbaas » Wed Nov 03, 2004 22:45

Waarom heeft speler A niet meteen even een wèl goed werkende klok gepakt, Andries??????

jannet

Post by jannet » Wed Nov 03, 2004 22:49

mankeert het speler B aan de (lange) benen?
Waarom blijf je nou toch steeds op speler A afgeven, en geef je eens toe dat je niet objectief bent? Ik zie namelijk geen nieuwe argumenten of feiten.

Post Reply