Royement

Discussies over damsport (in het Nederlands)
Bert Zwart

Post by Bert Zwart » Sun Nov 02, 2003 03:46

Heb jij die teksten gekopieerd en opgestuurd Jelle?

Ik vind teksten kopieren uit een chatbox niet kunnen. Je gaat in een kroeg toch ook niet alles tapen?

Tijn
Real name: Martijn van Gortel

Post by Tijn » Sun Nov 02, 2003 04:01

Haha, sommige mensen schijnbaar wel. Waarschijnlijk om te bewijzen dat ze nog recht hebben op een glas bier dat hun immers 1 keer meer aangeboden hebben dan hun maat. [img]images/smilies/icon_twisted.gif[/img]

Hanco Elenbaas

Post by Hanco Elenbaas » Sun Nov 02, 2003 04:06

Volledig ondenkbaar dat Jelle zoiets doet Bert, lees ook zijn reactie van 1:44!

jelle groeneveld

Post by jelle groeneveld » Sun Nov 02, 2003 09:34

Bert,

Afgezien van het feit dat je uit mijn eerdere reactie al het antwoord op je vraag had kunnen afleiden, is in een kwestie als deze primair verantwoordelijk degene die aanvechtbare handelingen (al dan niet in het openbaar) verricht.
Je moet niet gaan wijzen naar hen die "aangifte" hebben gedaan. Dan draaien we de zaken wel helemaal om.
In de discussies op Damweb en FMJD-forum heb ik vaker waarschuwende geluiden "gehoord", die door betrokkene zijn gepasseerd.
Ik sluit niet uit dat ook andere kwesties hebben meegewogen bij het opleggen van deze zeer drastische en voor betrokkene en anderen ingrijpende maatregel.
Verdere escalatie dan hetgeen gisteren in Apeldoorn is gebeurd,
heeft natuurlijk geen enkele zin. Dit dreigt de positie van betrokkene en anderen alleen maar te verslechteren.
Ik hoop dat de toegepaste sanctie na goede afspraken van tijdelijke aard zal kunnen blijken te zijn.

Bert Zwart

Post by Bert Zwart » Sun Nov 02, 2003 10:31

ja dus? ik ben nog niet helemaal wakker.

Gerard de Groot

Post by Gerard de Groot » Sun Nov 02, 2003 10:54

Als het waar is dat Tjalling naar aanleiding van een uitlating in een chat-box geroyeerd is, is dat zeer opmerkelijk. Chat boxen hebben inderdaad iets van een gesprek in een kroeg, vaak onder het genot van alcoholica.

Dat soort gesprekken heb regelmatig, zoals zo velen van ons. Op basis van deze gesprekken zou ik dus een aantal prominente dammers en bestuurders kunnen laten royeren. Het is namelijk ongelooflijk wat sommige bestuurders over elkaar durven beweren.

Over het algemeen neem die berichten voor kennisgeving aan, probeer je ze zo snel mogelijk te vergeten en hou je ze verder voor je. Dat er nu leden geroyeerd worden op basis van borrelpraatjes vind ik ongehoord. Maar nogmaals: als het waar is dat Tjalling naar aanleiding van een uitlating in een chat-box geroyeerd is.

En dan nog even iets anders: Het kopieren van teksten uit chatboxen vind ik misselijkmakend. Bah. Inderdaad volkomen hetzelfde als stiekum tapen/filmen in een kroeg.

Gep Leeflang

Post by Gep Leeflang » Sun Nov 02, 2003 11:15

Is het verstandig geweest dat na dit royement Tjalling heeft besloten toch te gaan spelen en dat DC Apeldoorn Tjalling als speler heeft opgesteld?
Waarom heeft de arbiter, ongetwijfeld op de hoogte van het royement, Tjalling toch laten meespelen?
Wat gebeurt er in de volgende wedstrijd als Tjalling weer achter het bord gaat zitten?
Arbiter is door DCApeldoorn geïnformeerd. De bond had dit niet gedaan.
DCApeldoorn heeft bij de wedstrijdleider geïnformeerd of laten meespelen tot verdere sancties, zoals wedstrijdpunten, zou kunnen leiden. Deze zei dat dit uitgesloten was. NB: de wedstrijdleider, L. Mous, was niet van het royement in kennis gesteld, terwijl hij lid is van het hoofdbestuur dat het royement heeft uitgesproken.

Vraagje

Post by Vraagje » Sun Nov 02, 2003 11:18

Tijn wrote:Wirtov jongen kap daar nu eens mee, of ik sloop alle Kopiëren/Plakken toetsen uit je ***computer!
Ik wordt ten ontrechte beschuldigd door jou dan vraag je erom. Aangezien je jezelf inmiddels hebt gerectificeerd zal ik ons gesprek ook verwijderen, met hierbij wel de samenvatting dat jij dacht dat teksten die TG op VOG heeft gezegd door mij zouden zijn doorgestuurd naar de KNDB, hetgeen niet waar is.

jelle groeneveld

Post by jelle groeneveld » Sun Nov 02, 2003 11:22

Bert,

Goeie morgen! Lees het nog maar eens een keer goed. Dan kom je misschien tot een andere gevolgtrekking.

Tijn
Real name: Martijn van Gortel

Post by Tijn » Sun Nov 02, 2003 11:49

Vraagje wrote:
Tijn wrote:Wirtov jongen kap daar nu eens mee, of ik sloop alle Kopiëren/Plakken toetsen uit je ***computer!
Ik wordt ten ontrechte beschuldigd door jou dan vraag je erom. Aangezien je jezelf inmiddels hebt gerectificeerd zal ik ons gesprek ook verwijderen, met hierbij wel de samenvatting dat jij dacht dat teksten die TG op VOG heeft gezegd door mij zouden zijn doorgestuurd naar de KNDB, hetgeen niet waar is.
Sjonge, leer eens L-E-Z-E-N! Ik verdacht jouw er helemaal niet van dat je dat deed, ik vertelde alleen wat ik via mensen gehoord heb!

Gep Leeflang

Post by Gep Leeflang » Sun Nov 02, 2003 11:53

De KNDB heeft in de uitslagen DC Apeldoorn - Maas van t Hoog 7-13 staan. Op het wedstrijdformulier staat 8-12. Goedemoed speelde remise tegen Mol.

reiger56

Post by reiger56 » Sun Nov 02, 2003 12:07

Hanco Elenbaas wrote:Als het waar is dat Tjalling geroyeerd is als lid, dan vraag ik me af of degenen die hiervoor verantwoordelijk zijn nog wel het lidmaatschap van de KNDB verdienen.
Royeren kan voor zover ik weet alleen door de Tuchtcommissie, dus is het de hoogste tijd dat we ons vertrouwen in dit troosteloze clubje opzeggen.
Trouwens, kan een bond zonder notarieel goedgekeurde statuten wel leden royeren??
Heel dapper van DC Apeldoorn om Tjalling gewoon op te stellen.
Kan een bond zonder notarieel goedgekeurde statuten wel wedstrijden organiseren waar jij aan mee doet, en waaom ben jij nog lid van deze door jou gehate bond? [img]images/smilies/icon_biggrin.gif[/img]
Trouwens, als de reden voor royement van TJ zijn dat hij zich ongepast heeft uitgelaten over iemand dan hadden ze jouw persoontje en EvdW al maanden geleden moeten royeren. [img]images/smilies/icon_wink.gif[/img]
Mischien is het beter als de discussies meer gericht zijn op opbouwende onderwerpen en hoe alles beter kan

Vraagje

Post by Vraagje » Sun Nov 02, 2003 12:22

Tijn wrote:
Vraagje wrote:
Sjonge, leer eens L-E-Z-E-N! Ik verdacht jouw er helemaal niet van dat je dat deed, ik vertelde alleen wat ik via mensen gehoord heb!

Je gaf in je bericht aan dat ik de zielige klikspaan zou zijn waar Bert het over had. Dat beschouw ik als een beschuldiging. Je hebt op het forum niet aangegeven waarop jouw vermoeden ten onrechte was gebaseerd, je zei simpelweg het is zo. En als ik dan een chat plaats waaruit wel blijkt hoe je aan dat vermoeden komt wordt mijnheer nog beledigd ook.

Vraagje

Post by Vraagje » Sun Nov 02, 2003 12:37

reiger56 wrote:
Hanco Elenbaas wrote:Als het waar is dat Tjalling geroyeerd is als lid, dan vraag ik me af of degenen die hiervoor verantwoordelijk zijn nog wel het lidmaatschap van de KNDB verdienen.
Royeren kan voor zover ik weet alleen door de Tuchtcommissie, dus is het de hoogste tijd dat we ons vertrouwen in dit troosteloze clubje opzeggen.
Trouwens, kan een bond zonder notarieel goedgekeurde statuten wel leden royeren??
Heel dapper van DC Apeldoorn om Tjalling gewoon op te stellen.
Kan een bond zonder notarieel goedgekeurde statuten wel wedstrijden organiseren waar jij aan mee doet, en waaom ben jij nog lid van deze door jou gehate bond? [img]images/smilies/icon_biggrin.gif[/img]
Trouwens, als de reden voor royement van TJ zijn dat hij zich ongepast heeft uitgelaten over iemand dan hadden ze jouw persoontje en EvdW al maanden geleden moeten royeren. [img]images/smilies/icon_wink.gif[/img]
Mischien is het beter als de discussies meer gericht zijn op opbouwende onderwerpen en hoe alles beter kan
Prima, vertel mij maar op grond van welke opmerkingen ik geschorst zou moeten worden.

Andre de Koning

royement Cosmos

Post by Andre de Koning » Sun Nov 02, 2003 12:55

de hele gang van zaken rond het royement van Goedemoed bevreemdt mij ten zeerste.
Ik kreeg vrijdag een brief van de GDB en de KNDB, dat Goedemoed met onmiddellijke ingang geroyeerd zou zijn.
Tevens werd er een mailtje meegestuurd, dat er kennelijk op moest duiden, dat dat de reden was, waarom het royement was uitgesproken.
In het betreffende mailtje van Goedemoed stond echter geen enkele onwaarheid, alleen wat typ en taalfouten.
Hoogstwaarschijnlijk doorgestuurd door iemand, wiens ouders de landdagen, die Anton Mussert in Lunteren hield, bezochten en nog steeds van hetzelfde sop is overgoten.

Post Reply