Ik proef lichte irritaties bij Hanco.Hanco Elenbaas wrote:Het vervelende is Eric, dat jij en je geestverwanten 'serieus genomen worden' verwart met 'je zin krijgen', 'gelijk krijgen'.Eric Sanders wrote:
De briefschrijvers Georgiev, Tsjizjov, Valneris en Schwarzman zijn vele malen vaker op de laatste WK's te zien dan de niet briefschrijvers en hebben daarom minstens evenveel, maar misschien wel meer recht, om serieus genomen te worden.
Van de top 21 zijn 7 grootmeesters voor Delfts. De andere 14 zijn er niet voor en van die 14 zijn de meesten tegen Delfts.
De technische commissie van de FMJD en de bij de FMJD aangesloten nationale bonden zijn in meerderheid tegen het Delfts, net als de meeste grootmeesters in de top-21 en 80% van de top-200 in Nederland.
In een democratie is het niet gebruikelijk dat een partij die aan alle kanten de verkiezingen steeds weer verliest, na dergelijke nederlagen steeds maar de boel blijft saboteren door te roepen dat ze 'niet serieus wordt genomen'. Als je de aanhangers van het Delfts wel 'serieus' neemt, dan neem je de tegenstanders weer niet 'serieus'.
Een geste naar de voorstanders van het Delfts is het plusje dat wordt ingevoerd op het WK 2005. Daar zullen jullie het (voorlopig?) mee moeten doen. Kees Thijssen was blij met het plusje. Johan Bastiaannet niet.
Even een group hug! Eric is de kwaadste niet.
ok...
Als we nummer 8 van de wereld en A-topsporter Ron Heusdens, die door een dramatische zomer uit de top 20 is gekieperd (in een andere thread beweert Eric dat de rating niet exact de speelsterkte van iemand weergeeft!) niet meerekenen, dan zien we dat van de nederlandse E-toppers (E voor Eric) de helft voor is (Clerc, Thijssen) en de helft tegen
(Sijbrands, Jansen).
Natuurlijk is de mening van de nrs 1 t/m 3 van het laatste WK belangrijk, maar Eric, je moet toch met me eens zijn dat de controverse groot is.
Naar mijn mening Te Groot om zo'n (in de geest van Guest incrementele maatregel door te voeren.
Dan maar epsilon kwadraat in plaats van epsilon: Plusjes.
De plusjes zullen een conservatieve schatting geven van de invloed van een puntenoverwinning. Conservatief, omdat de plusjes niet zo zwaar meetellen. Zo kunnen de voorstanders van DT een prestatiegarantie krijgen voor de puntenoverwinning. Belangrijk voor mij is dat dit plaatsvind in een toernooi waar "het er echt om gaat".
De uitkomst van de hoeveelheid plusjes vind ik minimaal net zo interessant als de voorlopige resultaten in de Duwo toernooien. Daar wordt weliswaar met een echte puntenoverwinning gespeeld, maar staat toch te weinig op het spel.