Oproep grootmeesters tot nieuwe puntentelling
Gaan Frankrijk, Polen, Tsjechië, Slowakije, Estland, Letland, Litouwen,
Wit-Rusland en andere landen ook "Delfts tellen" in hun nationale en internationale competities, zoals Afrika kennelijk gaat doen.
Stel dat de meerderheid van de bij de FMJD aangesloten landen niet voor een wijziging van de puntentelling zou zijn, dan kunnen acht grootmeesters hun wil toch onmogelijk opleggen aan de internationale damwereld?
Wit-Rusland en andere landen ook "Delfts tellen" in hun nationale en internationale competities, zoals Afrika kennelijk gaat doen.
Stel dat de meerderheid van de bij de FMJD aangesloten landen niet voor een wijziging van de puntentelling zou zijn, dan kunnen acht grootmeesters hun wil toch onmogelijk opleggen aan de internationale damwereld?
Exactly! This is absolutely true. (English since other nationalities may be interested)Eric Sanders wrote:Heb je de namen gezien, die onder de brief staan, Dieter? Zowaar niet de minsten. Zo'n Henk de Witt is nog wel te negeren, maar deze jongens zijn dat niet. Als de FMJD doet wat jij voorstelt, dan zou dat een zeer slechte zaak zijn.Dieter wrote:Ik mag vurig hopen dat de FMJD direct en onmiskenbaar duidelijk zal antwoorden op de brief en zal vasthouden aan het huidige internationale spel. De halfslachtige houding van de KNDB heeft al veel te veel schade opgeleverd.
These grandmasters:
- Know more about our game than this whole forum combined
- Play draughts to make a living - not as a passtime on saturday morning
- Fully depend on the well-being of the draughts sport
So:
- Who the F... are Dieter, Lonkluus, Klareveld or any other non-professional to react to this immediately with a negative sentiment??
- Why shouldnt the FMJD listen to the needs and wishes of the best and the brightest in our game?
Come on people. It is really not fair here to start bullshitting about details of the letter or microsoft office it was created with. Neither is it relevant to assume that these grandmasters should have been active on our little forum out here.
Finally: which grandmasters to you want to bring in to annihilate this letter? Wiersma? I doubt it. He goes with the wind. Maybe Sijbrands, yes. But who else has the stature of this group. Lets be realistic. This is damn serious as much as I trust these professionals to strive for the best of the draughts sport.
- Jan Pieter
- Real name: Jan Pieter Drost
Ik word een beetje moe van de hardnekkigheid waarmee bovenstaande onwaarheid herhaald wordt. Geen enkele sport heeft namelijk een dergelijke aanpassing gemaakt. Vele sporten hebben gekampt met een remisesprobleem, maar altijd is de oplossing gezocht in het aanwijzen van een winnaar, door bijv. een verlenging, strafschoppen, een finishfoto, een jury-oordeel of wat dan ook. Niemand zocht de oplossing in het uitsplitsen van remises, en terecht.A.Presman wrote:Bijgesloten brief Many sports have made this kind of adaptation.
-
In English to reach a wider audience [img]images/smilies/icon_wink.gif[/img]Klareveld wrote:Waar heb je het nou toch over?? Wat een gezeur! Wat een scheet in een fles! Welke verwijzing?? Die brief is toch duidelijk. Ik mis helemaal niks; het is geen wetenschappelijke publicatie!Mark Hees wrote:Dat is precies wat ik bedoel. Is het nou arrogantie om die verwijzing er niet bij te zetten? Gewoon vergeten?Casper van der Tak wrote: Dit is specifiek voor hele sterke toernooien, en niet iets dat alleen tot de KNDB beperkt zou zijn, met de bijbehorende vragen over de geldigheid van plaatsingstoernooien. (Er had wel een verwijzing bij gemogen wat mij betreft)
Had I drafted this letter, I would have referred to earlier discussions, pointing out how this proposal differs from the earlier KNDB proposals for the Netherlands Championships. Ignoring these earlier discussions completely will irritate some, and raises opposition against this proposal. It is not an academic nicety that I would refer to it, but mainly a practical matter.
Klareveld, who the F**K is Klareveld. Try to read better. You look like Pietje Puk, he also cannot read. The intent of the letter is to widespread the DT. The letter makes it look like the DT has widespread support in the Netherlands. IT DOES NOT. It has widespread support in West Holland. A tiny part of the Dutch draughts world. In comparison to the total number of draughts player who will be confronted in the end with DT, it is a neglibile (=verwaarloosbaar) minority.Klareveld wrote:- Who the F... are Dieter, Lonkluus, Klareveld or any other non-professional to react to this immediately with a negative sentiment??Eric Sanders wrote:Heb je de namen gezien, die onder de brief staan, Dieter? Zowaar niet de minsten. Zo'n Henk de Witt is nog wel te negeren, maar deze jongens zijn dat niet. Als de FMJD doet wat jij voorstelt, dan zou dat een zeer slechte zaak zijn.Dieter wrote:Ik mag vurig hopen dat de FMJD direct en onmiskenbaar duidelijk zal antwoorden op de brief en zal vasthouden aan het huidige internationale spel. De halfslachtige houding van de KNDB heeft al veel te veel schade opgeleverd.
- Why shouldnt the FMJD listen to the needs and wishes of the best and the brightest in our game?
Come on people. It is really not fair here to start bullshitting about details of the letter or microsoft office it was created with. Neither is it relevant to assume that these grandmasters should have been active on our little forum out here.
-
Klareveld is onze forumbewaker. Hij heeft de verantwoordelijke taak op zich genomen om de waardevolle en zinloze bijdragen van elkaar te scheiden [img]images/smilies/icon_biggrin.gif[/img]Mark Hees wrote:Klareveld, who the F**K is Klareveld.
- Eric Sanders
(In het Nederlands, want dit is de afdeling Nederlands.)Mark Hees wrote:The intent of the letter is to widespread the DT. The letter makes it look like the DT has widespread support in the Netherlands. IT DOES NOT. It has widespread support in West Holland. A tiny part of the Dutch draughts world. In comparison to the total number of draughts player who will be confronted in the end with DT, it is a neglibile (=verwaarloosbaar) minority.
De brief is bedoeld om het standpunt van de wereldtoppers duidelijk te maken. Wat zij vinden dat er moet gebeuren. Ik neem aan dat zij vermoeden dat de FMJD niet zo achterlijk is dat zij niet op de hoogte is van voor- en nadelen van DT en de discussie in Nederland.
Als het FMJD bestuur haar taak serieus neemt gaat ze nu hard aan de slag om de mogelijkheid en wenselijkheid, om de voordeelremise in te voeren, te onderzoeken.
Why does it happen? Because it happens. - Neil Peart
Ik verwacht inderdaad ook van de FMJD dat zij haar taak serieus neemt en voldoende kennis heeft van de DT discussie van de afgelopen periode.Eric Sanders wrote:(In het Nederlands, want dit is de afdeling Nederlands.)Mark Hees wrote:The intent of the letter is to widespread the DT. The letter makes it look like the DT has widespread support in the Netherlands. IT DOES NOT. It has widespread support in West Holland. A tiny part of the Dutch draughts world. In comparison to the total number of draughts player who will be confronted in the end with DT, it is a neglibile (=verwaarloosbaar) minority.
De brief is bedoeld om het standpunt van de wereldtoppers duidelijk te maken. Wat zij vinden dat er moet gebeuren. Ik neem aan dat zij vermoeden dat de FMJD niet zo achterlijk is dat zij niet op de hoogte is van voor- en nadelen van DT en de discussie in Nederland.
Als het FMJD bestuur haar taak serieus neemt gaat ze nu hard aan de slag om de mogelijkheid en wenselijkheid, om de voordeelremise in te voeren, te onderzoeken.
Natuurlijk moet een idee aangedragen door topspelers ondezocht worden.
Of de draagkracht binnen de FMJD anders is dan bij de KNDB zal zeker onderzocht worden en ik ben eigenlijk best wel blij met de supersnelle support van Wouter van Beek. Dat deze man zo maar even meent namens dat continent te mogen spreken op dezelfde dag dat de brief naar de FMJD gaat maakt toch al wel het nodige duidelijk lijkt mij.
Dat de DT lobby nu ook gaat zorgen voor twee kampen binnen de FMJD waar toch al genoeg verdeeldheid heerst is in elk geval al het eerste negatieve resultaat.
- Henk de Witt
Kleine correctie Alexander. Met die boosheid viel het wel mee. Ik vond de discussie over woordvoerderschap een beetje onzin.A.Presman wrote:Iedereen heeft het recht om zijn ideeen proberen door te zetten.Gerard de Groot wrote: Ik zal dit keer niet verder gaan dan te onthullen dat de auteur zijn MS Office geregistreerd heeft bij Microsoft onder code 67CC00EA-0A29-11D9-B732-00A0B01E13B1.
Zeker als hij in bezit is van keurig geregistreerde Microsoft Office. [img]images/smilies/icon_smile.gif[/img]
Toch was Henk nog een tijdje geleden hier erg bos over het gebruik van woord "Woordvoerder".
In het nederlands, graag. Ik praat al te veel engels de laatste tijd. Niet om te miere(n)neuken, maar het gaat om 10 wereldtoppers. Weliswaar niet de minsten, maar het gaat niet om DE wereldtoppers. Verder ben ik het met Dieter eens, inzoverre dat ik er ook van uitga dat de FMJD op de hoogte is van de mening van de tegenstanders van DT.Eric Sanders wrote:
(In het Nederlands, want dit is de afdeling Nederlands.)
De brief is bedoeld om het standpunt van DE wereldtoppers duidelijk te maken.
Overigens, bij het nalezen, kan het ook zijn dat je misschien DIE wereldtoppers bedoelde. In dat geval wil ik echt niet miere(n)neuken. [img]images/smilies/icon_smile.gif[/img]
Last edited by Mark Hees on Fri Oct 22, 2004 12:37, edited 1 time in total.
phew, gelukkig dat er iemand is die deze bijzonder belangrijke taak op zich genomen heb. En zo lekker objectief.... [img]images/smilies/icon_smile.gif[/img]Wieger Wesselink wrote:Klareveld is onze forumbewaker. Hij heeft de verantwoordelijke taak op zich genomen om de waardevolle en zinloze bijdragen van elkaar te scheiden [img]images/smilies/icon_biggrin.gif[/img]Mark Hees wrote:Klareveld, who the F**K is Klareveld.
Wereldkampioenen van de afgelopen twintig jaar:
Georgiev
Tzizjow
Schwarzman
Valneris
Dybman
Gantwarg
Ondertekenaars van de brief:
Georgiev
Tzijzjow
Schwarzman
Valneris
Gantwarg
Zijn wereldkampioenen deskundig?
Hoe belangrijk zijn wereldkampioenen?
Welke wereldkampioenen zijn belangrijk?
Tijd voor extern advies.
Georgiev
Tzizjow
Schwarzman
Valneris
Dybman
Gantwarg
Georgiev
Tzijzjow
Schwarzman
Valneris
Gantwarg
Tijd voor extern advies.
Ik zie niet in waarom een wereldkampioen deskundiger over wel of niet DT kan praten dan een prutsertje als ik. Belangrijk? Niet belangrijker dan alle andere dammers. Want die krijgen er vroeg of laat mee te maken als het op topniveau ingevoerd wordt: Top-down.Dammertje wrote:Wereldkampioenen van de afgelopen twintig jaar:
Georgiev
Tzizjow
Schwarzman
Valneris
Dybman
Gantwarg
Georgiev
Tzijzjow
Schwarzman
Valneris
Gantwarg
Tijd voor extern advies.
- Eric Sanders
Redenen waarom de mening van een wereldkampioen (vele malen) belangrijker is dan de mening van Mark Hees en Eric Sanders (zoals Klareveld hierboven ook al aangaf):Mark Hees wrote:Ik zie niet in waarom een wereldkampioen deskundiger over wel of niet DT kan praten dan een prutsertje als ik. Belangrijk? Niet belangrijker dan alle andere dammers. Want die krijgen er vroeg of laat mee te maken als het op topniveau ingevoerd wordt: Top-down.
- een wereldkampioen moet zijn brood verdienen met dammen, wij niet.
- een wereldkampioen heeft echt verstand van dammen, wij niet.
- een wereldkampioen heeft een remiseprobleem waar hij iets aan wil doen, wij niet.
Why does it happen? Because it happens. - Neil Peart