De jongste speler in de Nationale Competitie
-
- Hanco Elenbaas
Re: De jongste speler in de Nationale Competitie
SSS - Het Noorden 2 6 - 14Henk Stroetinga wrote:De 11 jarige Roel Boomstra (foto onder) versloeg, namens Het Noorden 2, Wim Dekker, 1151, van SSS Kampen.GuidoB wrote:Afgelopen zaterdag maakte Michiel Torn zijn debuut voor Van Stigt Thans 3. Hij was op dat moment 10 jaar en 353 dagen oud. Michiel verloor van de sterke Henk Beliën, maar de punten komen vast later wel.
Vragen:
- Is Michiel de jongste speler in de Nationale Competitie 2004/2005?
- Wie was de jongste speler ooit in de Nationale Competitie?
- Wie was de jongste speler die ooit een punt haalde in de Nationale Competitie?
bord 4: W. Dekker - R.P. Boomstra 0 - 2 (9)
De Stentor van 5 oktober 2004:
Damselectie SSS stelt teleur tegen Groningers
van een onzer verslaggevers
5 OKTOBER 2004 - KAMPEN - Het eerste damteam van SSS heeft in eigen huis een gevoelige 6 - 12 nederlaag geleden tegen damclub Het Noorden.
De teleurstelling over het resultaat was groot. Het Kamper en Groninger team deden, gezien de rating, weinig voor elkaar onder. De hoop op een positief resultaat was dan ook groot bij de Kampenaren. Voorzitter Piet Dijkstra gaf al vroeg het verkeerde voorbeeld door in een eenvoudige combinatie van zijn opponent te trappen. Arie Heikoop stelde orde op zaken door winst met een ghestemdoorstoot. Dorus Kuipers verloor, maar toen Jan van Olst aan het eerste bord zegevierde leek er nog geen vuiltje aan de lucht.
SSS kwam via Harm Kuipers opnieuw op achterstand. Na de remise van Teun van Gelder en het verlies van Harm Landman pakten de donkere wolken zich weer samen. Harwin Reuvekamp ging vervolgens door de vlag waarna Wim Dekker met de schrik vrij kwam tegen de dertienjarige Roel Boomstra. Tegen deze geduchte tegenstander wist Dekker in de tijdnoodfase nog een puntje te pakken.
-
SSS-Het Noorden 2
Het krantenverslag klopt inderdaad niet helemaal.......
Wel heeft Dekker volgens Roel... opgegeven in een remisestand.
Wel heeft Dekker volgens Roel... opgegeven in een remisestand.
Last edited by Henk Stroetinga on Tue Oct 05, 2004 23:02, edited 1 time in total.
-
Re: De jongste speler in de Nationale Competitie
De Stentor van 5 oktober 2004:
Damselectie SSS stelt teleur tegen Groningers
van een onzer verslaggevers
5 OKTOBER 2004 - KAMPEN - Het eerste damteam van SSS heeft in eigen huis een gevoelige 6 - 14 nederlaag geleden tegen het tweede team van Damgenootschap Het Noorden.
De teleurstelling over het resultaat was groot. Het Kamper en Groninger team deden, gezien de rating, weinig voor elkaar onder. De hoop op een positief resultaat was dan ook groot bij de Kampenaren. Voorzitter Piet Dijkstra gaf al vroeg het verkeerde voorbeeld door in een eenvoudige combinatie van zijn opponent te trappen. Arie Heikoop stelde orde op zaken door winst met een ghestemdoorstoot. Dorus Kuipers verloor, maar toen Jan van Olst aan het eerste bord zegevierde leek er nog geen vuiltje aan de lucht.
SSS kwam na een nederlaag van Harm Kist opnieuw op achterstand. Na de remise van Teun van Gelder tegen de dertienjarige Mei Jhi Wu en het verlies van Harm Landman pakten de donkere wolken zich weer samen. Harwin Reuvekamp ging vervolgens in een verloren positie door de vlag en hij bezegelde hiermee het lot van zijn team. Wim Dekker gaf even later op in een schijnbaar verloren positie tegen de elfjarige Roel Boomstra. Johan Wezenberg miste nog een opgelegde kans op twee punten, maar offerde zijn tweede dam op de verkeerde plaats.
Mei Jhi Wu versus Teun van Gelder (foto)
Zo ongeveer. Dit verslag komt meer in de buurt van wat er gebeurde....
Alle partijen staan overigens op www.hetnoorden.org
Kan je mijn versie niet bij de krantenartikelen plaatsen, Hanco?
-
clubcompetitie pupillen: het jongste team
Het team van VGO Hoornaar, ongetwijfeld het jongste team, in de halve finale clubcompetitie pupillen heeft zich overtuigend geplaatst voor de finale. VGO bestaat uit twee eerstejaars pupillen: Rik Verboon en Marjan van Maurik (foto) en twee derdejaars welpen Martijn de Leeuw en Karlijn Overes. Topteams als Meurs Denk en Zet Culemborg en RDC werden in deze poule uitgeschakeld. Rik en Martijn spelen in het tweede team van GDC in de 2e klasse D van de Nationale Competitie.
In Hijken stond Het Noorden (met allemaal spelers van landskampioen clubcompetitie pupillen 2003, Michael 2000) slechts twee bordpunten af. Het gehele team speelt in de tweede klasse A van de Nationale Competitie.
Opvallend is dat beide teams bestaan uit twee jongens en twee meisjes!
Alle uitslagen zullen binnenkort wel op DamZ! te zien zijn.
Last edited by Henk Stroetinga on Sun Oct 10, 2004 17:38, edited 1 time in total.
-
Re: clubcompetitie pupillen: het jongste team
Ik was erbij in Hoogblokland. Inderdaad een fantastisch resultaat voor zo'n jonge ploeg. Gemiddeld twee jaar jonger dan de rest.Henk Stroetinga wrote:
Het team van VGO Hoornaar, ongetwijfeld het jongste team, in de halve finale clubcompetitie pupillen heeft zich overtuigend geplaatst voor de finale. VGO bestaat twee eerstejaars pupillen: Rik Verboon en Marjan van Maurik (foto) en twee derdejaars welpen Martijn de Leeuw en Karlijn Overes. Topteams als Meurs Denk en Zet Culemborg en RDC werden in deze poule uitgeschakeld. Rik en Martijn spelen in het tweede team van GDC in de 2e klasse D van de Nationale Competitie.
In Hijken stond Het Noorden (met allemaal spelers van landskampioen clubcompetitie pupillen 2003, Michael 2000) slechts twee bordpunten af. Het gehele team speelt in de tweede klasse A van de Nationale Competitie.
Opvallend is dat beide teams bestaan uit twee jongens en twee meisjes!
Alle uitslagen zullen binnenkort wel op DamZ! te zien zijn.
Twee meisjes? Tja, RDC en Enkhuizen hadden maar 1 meisje in de ploeg, dat scheelt
Henk, nog gefeliciteerd met jouw ploeg. Dat wordt een interessante finale: "oud" tegen aanstormende jeugd.
-
Het is nu de ploeg van Danny Staal en Martijn de Jong.Ik was erbij in Hoogblokland. Inderdaad een fantastisch resultaat voor zo'n jonge ploeg. Gemiddeld twee jaar jonger dan de rest.
Twee meisjes? Tja, RDC en Enkhuizen hadden maar 1 meisje in de ploeg, dat scheelt
Henk, nog gefeliciteerd met jouw ploeg. Dat wordt een interessante finale: "oud" tegen aanstormende jeugd.
Alleen in de NC zijn ze onderdeel van "mijn" ploeg.
Zo oud is het team van Het Noorden overigens ook nog niet.
Volgend jaar mag iedereen behalve Mei Jhi weer opnieuw meedoen en dan zou bijvoorbeeld Reinoud Visser, de nummer 3 van het NK welpen, de vierde speler kunnen zijn.
Het team is dan gemiddeld maar een half jaar ouder dan VGO.
Een ding is echter zeker VGO kan met dit team drie jaar meedoen om de topplaatsen.
Het schooldamteam van De Wegwijzer uit Hoogblokland werd in mei 2003 kampioen van Nederland bij de welpen.
Vier van deze spelers vormen nu ook het pupillenteam van VGO.
De vijfde speler op deze foto is Wilco van Beest. De coach, met dambord, is (meester) Jan Voortman, die onlangs plaats heeft genomen in de jeugdcommissie van de KNDB.
-
Sorry Danny en Martijn; jullie dus gefeliciteerd (en Henk ook een beetje, dan).Henk Stroetinga wrote:Het is nu de ploeg van Danny Staal en Martijn de Jong.Ik was erbij in Hoogblokland. Inderdaad een fantastisch resultaat voor zo'n jonge ploeg. Gemiddeld twee jaar jonger dan de rest.
Alleen in de NC zijn ze onderdeel van "mijn" ploeg.
Zo oud is het team van Het Noorden overigens ook nog niet.
Volgend jaar mag iedereen behalve Mei Jhi weer opnieuw meedoen en dan zou bijvoorbeeld Reinoud Visser, de nummer 3 van het NK welpen, de vierde speler kunnen zijn.
Het team is dan gemiddeld maar een half jaar ouder dan VGO.
Een ding is echter zeker VGO kan met dit team drie jaar meedoen om de topplaatsen.
Ik doelde op de finale van de clubviertallen op 4 december.
Dan speelt de "bejaarde" Mei-Jhi nog mee. Dat scheelt voor het gemiddelde zeker driekwart jaar; dus totaal ruim een jaar ouder team. Woh, dat betekent veel op die leeftijd.
Maar het was maar een gebbetje, Henk.
-
De jongste speler in de Nationale competitie, topscoorders
Afgelopen zaterdag werden er als ik goed geteld heb, 30 punten gescoord door 28 jeugdspelers geboren in de periode 1989-1993. De allerjongsten (spelers geboren in 1994) kwamen niet in actie. Zodat Michiel Torn deze ronde de jongste speler in de nationale competitie was. Niek Smeitink scoorde bij DUO 3 de eerste overwinning door een "jonge jeugdspeler".
Pieter Steijlen (1057) boekte in 2D een nuttige overwinning op Arie Kammeraat (1157).
Voetnoot: Joel Palmans (geboren 1988) staat ten onrechte op deze lijst.
Hans Kromhout meldde dat het geboortejaar van Jannes 1997 is.
In de tabel van na de vierde ronde wordt het verbeterd.
Pieter Steijlen (1057) boekte in 2D een nuttige overwinning op Arie Kammeraat (1157).
Voetnoot: Joel Palmans (geboren 1988) staat ten onrechte op deze lijst.
Hans Kromhout meldde dat het geboortejaar van Jannes 1997 is.
In de tabel van na de vierde ronde wordt het verbeterd.
Last edited by Henk Stroetinga on Mon Oct 18, 2004 08:43, edited 2 times in total.
Re: De jongste speler in de Nationale competitie, topscoorde
En als lijdend voorwerp van die partij wil ik er even aan toevoegen dat Niek één van de twee jonge jeugdspelers van DUO3 was die tenminste nog een beetje nadacht. Na op de 40e zet een laatste kans op remise te hebben laten schieten, werd ik in de volgende 12 zetten volledig weggetikt. En dat terwijl ik vóór de wedstrijd nog wel zo gewaarschuwd was.... [img]images/smilies/icon_cry.gif[/img] Niek, als je meeleest, nogmaals gefeliciteerd en Doorgaan, Vooral Doorgaan.... [img]images/smilies/icon_smile.gif[/img]Henk Stroetinga wrote: Niek Smeitink scoorde bij DUO 3 de eerste overwinning door een "jonge jeugdspeler".
-
De jongste speler in de Nationale competitie, topscoorders
Goede resultaten “jonge� jeugdspelers in ronde 3.
Omdat er zonder rating geen blauwe kleur is bij een opmerkelijke remise,
ben ik zo vrij geweest om zelf uit de losse pols speelkracht in te schatten.
Een overwinning beloon ik dan overwegend met blauw. Bij Yuen Wong en Jan van Dijk heb ik dit niet gedaan, omdat ik hen al sterker inschat als de tegenstanders en er dus geen sprake kan zijn van 100 punten rating verschil.
Robin Vogelaar (1084) – Cees van Gelder (1175) 2-0
Arnold Braamhorst (872) – Jan van Dijk 0-2
Nick Hoving – Sibbele Rekekers (986) 2-0
Heike Verheul – Klaas Koopman (1008) 1-1
Jacco Bos – HAC Hulsebosch (825) 2-0
Jurrien Kuilder (943) – Judith van Beek 0-2
Martin van Meerkerk – Frits van Tilborg (1104) 1-1
Rene Alderliesten – Ees Roseboom (1024) 1-1
Niek Kloppenburg – Dick Dijk (843) 1-1
Jan Wienk (997) – Yuen Wong 0-2
Arie Kammeraat (1157) – Pieter Steijlen (1057) 0-2
Frans Groot (1142) – Frerik Andriessen (1005) 0-2
Niek Smeitink – Marc Hees (943) 2-0
Rene Alderliesten (geboren 1989) zal worden toegevoegd aan de tabel.
Wat verder in het oog springt zijn de overwinningen van twee meiden, die iets ouder zijn.
Irene Stegeman – H.Abbing (1127) 2-0
Kumar Bihari (933) – Ingrid de Kok (700) 0-2
Irene in Polen aan het converseren met Rik Keurentjes.
Omdat er zonder rating geen blauwe kleur is bij een opmerkelijke remise,
ben ik zo vrij geweest om zelf uit de losse pols speelkracht in te schatten.
Een overwinning beloon ik dan overwegend met blauw. Bij Yuen Wong en Jan van Dijk heb ik dit niet gedaan, omdat ik hen al sterker inschat als de tegenstanders en er dus geen sprake kan zijn van 100 punten rating verschil.
Robin Vogelaar (1084) – Cees van Gelder (1175) 2-0
Arnold Braamhorst (872) – Jan van Dijk 0-2
Nick Hoving – Sibbele Rekekers (986) 2-0
Heike Verheul – Klaas Koopman (1008) 1-1
Jacco Bos – HAC Hulsebosch (825) 2-0
Jurrien Kuilder (943) – Judith van Beek 0-2
Martin van Meerkerk – Frits van Tilborg (1104) 1-1
Rene Alderliesten – Ees Roseboom (1024) 1-1
Niek Kloppenburg – Dick Dijk (843) 1-1
Jan Wienk (997) – Yuen Wong 0-2
Arie Kammeraat (1157) – Pieter Steijlen (1057) 0-2
Frans Groot (1142) – Frerik Andriessen (1005) 0-2
Niek Smeitink – Marc Hees (943) 2-0
Rene Alderliesten (geboren 1989) zal worden toegevoegd aan de tabel.
Wat verder in het oog springt zijn de overwinningen van twee meiden, die iets ouder zijn.
Irene Stegeman – H.Abbing (1127) 2-0
Kumar Bihari (933) – Ingrid de Kok (700) 0-2
Irene in Polen aan het converseren met Rik Keurentjes.
Last edited by Henk Stroetinga on Mon Oct 18, 2004 15:25, edited 1 time in total.
In 2D speelde bij DC Dordrecht op bord 10 ook een jonge speler. (v.d. Groep) zijn vader die op negen zat vertelde dat zijn zoon zaterdag zijn eerste officiele partij met klok en noteren speelde.
Pas op de 51e zet maakte hij tegen Clemens Crucius een fout nadat hij lang zelfs het beste van het spel had en verloor.
Pas op de 51e zet maakte hij tegen Clemens Crucius een fout nadat hij lang zelfs het beste van het spel had en verloor.
-
De jongste speler in de Nationale competitie
Ik lees op de site van Damclub Dordrecht dat Jacob van der Groep aspirant is.Dieter wrote:In 2D speelde bij DC Dordrecht op bord 10 ook een jonge speler. (v.d. Groep) zijn vader die op negen zat vertelde dat zijn zoon zaterdag zijn eerste officiele partij met klok en noteren speelde.
Kan iemand zijn geboortedatum voor mij opzoeken?