Geloven dammers in God?

Discussies over damsport (in het Nederlands)

Bestaat God?

Ja, ik geloof in God en dus in een leven na de dood.
36
40%
Nee, ik geloof niet in (een persoonlijke) God, maar wel in een leven na de dood.
20
22%
Nee, ik geloof noch in God, noch in een leven na de dood.
34
38%

Total votes: 90

PieterPeen
Location: Plastic huis, met zwevende fateuils, roltrappen, chips en heel veel knoppen.

Re: Exit FMJD

Post by PieterPeen » Sun Sep 12, 2004 20:40

stoker wrote:
DE_PRUTSER wrote:
stoker wrote:

Zo zijn de manieren
Rauw en primitief
Van de Batavieren
Rauw en primitief
Ik stamp ik bonk ik brul
Rauw en primitief
Gedrag van het jaar nul
Rauw
En primitief
Mijn naam is Pieter Peen, ik ben een fenomeen, de knapste kop van alle knappe koppen.

Driezessen

Post by Driezessen » Sun Sep 12, 2004 20:44

Laten we het maar eens over een ander wereldgeloof hebben, de Islam, want Prutser reageert toch niet op argumenten. Hij loopt alleen maar te jammeren dat ie zo gemeen wordt behandeld (draag je kruis toch, man!), terwijl ie roept dat ongelovigen vernietigd moeten worden.
Oja en ik speel niet landelijk ofzo, dus jullie kennen me niet. Ik kan wel verklappen dat ik wel eens op VOG speelde (maar laatste tijd niet meer). Meer zeg ik niet, want de Heilige Inquisitie zit achter me aan.
Ok, onze Britse moslimvrienden, verdedigen de aanslag op de school in Beslan. Deze moslimfundamentalist werd Saoudië Arabië uitgezet vanwege zijn onfrisse ideeën, maar wordt in Europa, zoals vele fundamentalisten met open armen ontvangen. Wat vinden de dammers ervan?

British Muslim Leader Justifies Chechen School Attack
16:48 Sep 07, '04 / 21 Elul 5764

The spiritual leader of a British Muslim group that is planning a commemoration of 9/11 says he supports abducting British children, "because Britain has carried out acts of terrorism in Iraq."

Image

A British Muslim group is planning a commemoration of 9/11 - and now its spiritual leader says he supports abducting British children.

The extremist leader of Al-Muhajiroun, Omar Bakri Mohammed, said this week that holding women and children as hostages would be reasonable for a Muslim who has suffered under British rule. Mohammed told The Sunday Telegraph, "If an Iraqi Muslim carried out an attack like that in Britain, it would be justified because Britain has carried out acts of terrorism in Iraq... As long as the Iraqi did not deliberately kill women and children, and they were killed in the crossfire, that would be okay."

Mohammed, father of seven, came to Britain after being deported from Saudi Arabia because of his membership in a banned group.

Relating to the horrific school attack in southern Russia in which close to 400 people have been reported killed, Mohammed said, "The Mujahideen [Chechen terrorists] would not have wanted to kill those people, because it is strictly forbidden as a Muslim to deliberately kill women and children. It is the fault of the Russians."

MP Andrew Dismore was quoted as saying, "That sounds to me like incitement and I will report him to Scotland Yard."

Al-Muhajiroun plans to hold its third annual commemoration of the 9/11 attacks with a convention in London titled, "The Choice is in Your Hands: Either You're with the Muslims or with the Infidels." Mohammed explained, "We want the world to remember this operation," Bakri said, "that lifted the head of the [Muslim] nation." Al-Muhajiroun claimed, as of last year, no fewer than 30 offices across Britain, with branches in France and throughout the Middle East.

Hanco Elenbaas

Post by Hanco Elenbaas » Sun Sep 12, 2004 21:40

Driezessen wrote:
Hanco Elenbaas wrote:Maar Jan, nu je met de dood bent bedreigd, kun je met het verhaal op http://www.webwereld.nl/nav/nb?18981 in de hand naar Webmaster Alexander Presman. Presman zal je dan het e-mailadres van Stoker en Driezessen moeten geven. Als je de e-mailadressen hebt, waarschijnlijk van Microsoft-hotmail, Lycos of Yahoo, kun je tamelijk eenvoudig uit laten zoeken wie die berichtjes verstuurd heeft.
Daarna kun je zien wat je ermee doet, tuchtcommissie, aangifte bij politie of Stoker en Driezessen verplichten drie jaar lang elke zondag twee maal een kerkdienst te bezoeken en ze laten meezingen in het koor.
Je hebt het over straf voor Driezessen, Hanco i.v.m. een doodsbedreiging.
Kun je mij laten zien wanneer ik Prutser met de dood heb bedreigd?
Nee, dat kun je niet, want het is een valse beschuldiging.
Ik verneem dat je ook de jezuïeten vals beschuldigt. Ze zouden achter de schermnn de wereld manipuleren en reptielen en Lucifer als vrienden hebben.
Dat past in een eeuwenoude traditie, gesteund door de kerk, om de joden zwart te maken en overal de schuld van te geven.
Als jij Jan werkelijk niet met de dood hebt bedreigd Frederik, dan hoef je misschien niet te zingen in het koor, maar vindt Jan het ook goed als je drie jaar zijn kerk schoonmaakt op zondag na de avondienst.
Met Jezuïeten, Reptilians en Lucifer kun jij je beter maar niet teveel bezighouden, anders wordt het helemaal een treurige aangelegenheid, die clubcompetitie van jou.

Braintag

Post by Braintag » Sun Sep 12, 2004 21:47

Hanco Elenbaas wrote:
DE_PRUTSER wrote:
Kosmos wrote: Als Hanco de kans krijgt, Ben, dan maakt ie mensen af. Hanco ziet overal haatzaaierij, projectie heet dat fenomeen.
Ik plaatste gewoon een onschuldig bericht waarin Kosmos, wederkomst en de Olympische Spelen samenkomen.
Je zou ook kunnen reageren met: Deze man is een waanzinnige ex-priester, maar er zijn ook gezond denkende mensen die in de wederkomst van Christus geloven.
Ondertussen heeft Hanco de afgelopen maanden DIVERSE MALEN mij geprovoceerd (weten jullie nog van de halfjaarlijkse schosing?) en wat ziet Hanco? iemand anders die provoceert, terwijl ik nota bene mijn eigen Kosmos-geloof bespotte door te wijzen op de 123 op het shirt van de marathonrenner. Een andere gelovige, Teun, reageerde met een plagerijtje naar mij toe, door te zeggen dat het dan dus wel terecht was, ik hield me in en schreef niet dat ik weet dat christenen niet zo tolerant zijn t.o.v. andersdenkenden...
Deze valse beschuldiging van Hanco (ik heb er weer diverse mogen lezen o.a. een hatelijke leugen over bestuursleden die elkaar het licht in de ogen niet gunenn) is de zoveelste in een lange reeks.
Aangezien alle drek van Hanco hier vrij mag worden gepost, verlaat ik deze beerput. Ik ben de beschuldigingen, stemmingmakerij, het gedachtenlezen (hanco kent ieders motieven en de motieven zijn altijd duister), verdachtmakinge, complottheorieën en ander zwakzinnig geleuter meer dan zat. Ik was dit forum al een tijd beu, vanwege de troep die Hanco post.

Ik stel het op prijs als de discussie over mijn persoon gesloten wordt.
Kosmos verlaat dit forum.
Ik ben bezig met mijn eigen website mét forum en de bedoeling is dat dat een technisch, serieus forum wordt, bedoeld om op constructieve wijze dammers van interessante informatie te voorzien. Beledigende teksten, persoonlijke aanvallen en inhoudsloos gewauwel zullen verwijderd worden door een moderator.
Als de site af is, zal ik wel een linkje plaatsen, voor de rest zien jullie mij hier niet meer terug.

Vaarwel FMJd-ers en tot ziens.
PS Ik heb geen behoefte eraan om bij Jan in het team te spelen, hoor.
Al zou verzoening voor mij een fluitje van een cent zijn, maar voor Jan is dat wat moelijker blijkt.
Deze draad was ook bedoeld om je mening over het geloof in God te geven, niet om mensen te bekeren, waarmee Jan bezig is. Bekeren betekent dat je de visie van de ander niet respecteert. Want als je de visie van een ander respecteert ga je die ander niet proberen van gedachten te doen veranderen. Je gaat helemaal niet mensen ziek noemen en uitmaken voor bezetenen, lijkt mij.
Van mij hoeft niemand in de Kosmos te geloven.
Laat Jan maar lekker geloven waarin hij geloven wil, maar anderen ermee lastig vallen en je extreme visie aan hen opdringen, daarmee bereik je niks positiefs.
Vreemd dat jij mij verwijt dat ik mensen ziek noem,voor het overige vergeet je gemakshalve dat ik doodgewenst word.
Ook heb je het over HANCO die hier kritiek levert,maar met geen woord praat je over driezessen en stoker die verschrikkelijke dingen aan mijn adres uitkramen.
Daar rep je met geen woord over.
Want zoals gezegd durf ik wel te stellen wie stoker en driezessen zijn.

Trouwens dat jij mij vergeeft(alsof het een fluitje van een cent betreft)
betwijfel ik ten zeerste.
ik heb nl een heel andere beeld van jouw waarde vriend,en die heb je zelf gecreerd.
En dat weet jezelf drommels goed nietwaar.
trouwens die onschuldige berichtjes plaatsen,zijn niet zo onschuldig als je doet voorkomen,daarvoor moet je met een sterker argument komen.
ik durf te stellen dat je die met je volle verstand en bewust hier neerzet.

Jij weet dat ik weet dat je op msn een grove fout hebt begaan naar mij toe.ik vergeet dat niet,maar vergeef je wel geen probleem.
Tjalling is niet Stoker of Driezessen, daar is Tjalling net niet gemeen genoeg voor. Niet onwaarschijnlijk is dat Tjalling weet wie het wel is. Frederik Bos zegt dat hij het ook weet, wat niet zo vreemd is, want vrijwel zeker is het Frederik Bos zelf.
Maar Jan, nu je met de dood bent bedreigd, kun je met het verhaal op http://www.webwereld.nl/nav/nb?18981 in de hand naar Webmaster Alexander Presman. Presman zal je dan het e-mailadres van Stoker en Driezessen moeten geven. Als je de e-mailadressen hebt, waarschijnlijk van Microsoft-hotmail, Lycos of Yahoo, kun je tamelijk eenvoudig uit laten zoeken wie die berichtjes verstuurd heeft.
Daarna kun je zien wat je ermee doet, tuchtcommissie, aangifte bij politie of Stoker en Driezessen verplichten drie jaar lang elke zondag twee maal een kerkdienst te bezoeken en ze laten meezingen in het koor.

Stop is met je ongefundeerde beschuldigingen. ik heb me voorgenomen, en daar houd ik me nog behoorlijk aan ook, dit teeds minder interessante forum links te laten liggen. Gellof interessert me geen bal en gelovigen beledigen interesseert me ook maar matig. Ik geef eerlijk toe te weten wie drie666 ens toker zijn, het zijn verschillende personen, ze moeten zichzelf maar bekend maken, maar gezien dat zullen ze wel niet durven. moeten ze zelf ook maar weten. Zoek het tot de bodem uit of laat het rusten. Zie zelf maar hanco, maar dat ongefundeerde vingerwijzen doe je elders maar. Nu maar eens wat aardigere zaken lezen, op damwereld.com bijvoorbeeld

Hanco Elenbaas

Post by Hanco Elenbaas » Mon Sep 13, 2004 00:03

Het is niet aan mij om het tot de bodem uit te zoeken Frederik, of om het te laten rusten.
Dat bepaalt Jan.
Als het aan mij lag, zou jij een paar jaar moeten zingen op zondag.

DE_PRUTSER

Post by DE_PRUTSER » Mon Sep 13, 2004 11:11

op verzoek verwijderen

Ben Anoniem

Post by Ben Anoniem » Mon Sep 13, 2004 21:27

DE_PRUTSER wrote:op verzoek verwijderen

God?
(kom op, je kan het, weer één minuut)

Ben Anoniem

Post by Ben Anoniem » Mon Sep 13, 2004 21:29

triest gewoon

het is fictie, dood, lui, elders, joost mag het weten

God

Post by God » Mon Sep 13, 2004 21:48

Hoewel ik mij graag van achteren laat nemen (zoals ik meneer Revius ook verteld heb) doe ik geen verzoekjes. Ik ga weer verder met nare ziektes verzinnen.

Braintag

Post by Braintag » Tue Sep 14, 2004 00:05

Hanco Elenbaas wrote:Het is niet aan mij om het tot de bodem uit te zoeken Frederik, of om het te laten rusten.
Dat bepaalt Jan.
Als het aan mij lag, zou jij een paar jaar moeten zingen op zondag.
Er zouden weinig mensen overblijven wanneer allen die uit de zwarte doos van jouw paranoïde geest tevoorschijn floepen vervolgd worden wegens door jouw verzonnen misdaden. De verdedeging voeren heeft dan ook geen zin, voor bewijs en argument ben je stokdoof, het maakt niet uit dat ik op de momenten dat veel berichtjes gepost werden in het buitenland, ver van computers, was. Dat ik enkele dagen tijdens plaatsing van verschillende postings van de eerder genoemde 2 in het ziekenhuis lag maakt ook niet uit, beschuldig maar rustig verder.

Hanco Elenbaas

Post by Hanco Elenbaas » Tue Sep 14, 2004 01:05

Braintag wrote: Dat ik enkele dagen tijdens plaatsing van verschillende postings van de eerder genoemde 2 in het ziekenhuis lag maakt ook niet uit, beschuldig maar rustig verder.
Wat hebben ze gedaan in dat ziekenhuis? Een hersentransplantatie waarschijnlijk. Logisch dat je je niets meer kunt herinneren.
Zingen ga je, stichtelijke liederen. Over drie maanden is het alweer Kerstmis, dus er is nog tijd om vast te oefenen.

Ben Anoniem

Post by Ben Anoniem » Tue Sep 14, 2004 01:11

Braintag wrote:het maakt niet uit dat ik op de momenten dat veel berichtjes gepost werden in het buitenland, ver van computers, was.
Dat bewijst in ieder geval je onschuld.
In het buitenland, verweggistan, hebben ze ezels en gebruiken ze rooksignalen. Barre oorden kortom, waar het spijkerschrift net uitgevonden is.

peper

Post by peper » Wed Sep 15, 2004 08:58

Ben Anoniem wrote:In het buitenland, verweggistan, hebben ze ezels en gebruiken ze rooksignalen. Barre oorden kortom, waar het spijkerschrift net uitgevonden is.
De zichzelf superieur achtende westerling schrijft.

Nog even en hij noemt Bush God en Balkenende Jezus.

Mark Hees

Post by Mark Hees » Wed Sep 15, 2004 10:08

peper wrote:
Ben Anoniem wrote:In het buitenland, verweggistan, hebben ze ezels en gebruiken ze rooksignalen. Barre oorden kortom, waar het spijkerschrift net uitgevonden is.
De zichzelf superieur achtende westerling schrijft.

Nog even en hij noemt Bush God en Balkenende Jezus.
Het moet toch niet gekker worden. Peper die iets zinnigs schrijft. Waar gaat het heen met dit forum??

Fred van Amersfoort

Post by Fred van Amersfoort » Wed Sep 15, 2004 10:18

Ooit was er op VOG een zieke geest onder de naam Langendam. Vermoedelijk inmiddels ergens veilig opgesloten in een ondergrondse bunker met enorme hoeveelheden medikatie maar misschien helaas ook met een internetverbing. Waar is dat ventje gebleven? Verder geloof ik niet in hemel en hel en dat is jammer want ik was al een lijstje aan het maken.

Post Reply