WHDB-kampioenschap 2004
-
Wel Guido ik bereik er wellicht mee dat mensen zich door mijn teksten geprovoceerd voelen en dus stomzinnig gaan reageren. Zo blijft de discussie over DT of andere aanrandingsvormen op onze sport gaande. Ik geloof nog steeds dat de door DTers gewenste revolutie uiteindelijk zijn eigen kindertjes opvreet en geniet als tegenstander van het onhandige verweer. Of zoals ik laatst iemand hoorde zeggen, zolang er voorstanders van een DT zijn hebben we geen Bin Laden meer nodig om de boel naar de kloten te helpen. Kom maarrrrr, reageert u maarrr.
Hoe moet ik "stom" en "zinnig" tegelijk reageren op jou stompzinnigheid? [img]images/smilies/icon_wink.gif[/img]Fred van Amersfoort wrote:Wel Guido ik bereik er wellicht mee dat mensen zich door mijn teksten geprovoceerd voelen en dus stomzinnig gaan reageren. Zo blijft de discussie over DT of andere aanrandingsvormen op onze sport gaande. Ik geloof nog steeds dat de door DTers gewenste revolutie uiteindelijk zijn eigen kindertjes opvreet en geniet als tegenstander van het onhandige verweer. Of zoals ik laatst iemand hoorde zeggen, zolang er voorstanders van een DT zijn hebben we geen Bin Laden meer nodig om de boel naar de kloten te helpen. Kom maarrrrr, reageert u maarrr.
- Henk de Witt
Ik moet toch ook mijn sportieve plicht vervullen Fred. Als ik iemand de overwinning gun is het Jaap. Een buitengewoon sympathiek mens. Maar ik vind het ethisch niet verantwoord om een partij die duidelijk niet verloren is zomaar op te geven. Normen en waarden, weet je wel. Ik heb me nooit laten omkopen noch partijen weggegeven omdat ik mijn tegenstander zo sympathiek vond. Wel heb ik remise gegeven in standen waarin ik duidelijk gewonnen stond. Maar dat waren partijtjes om niets, vooral tegen jeugdspelertjes. En een enkele keer tegen Mees van den Bosch omdat we beiden naar een borrel verlangden. De laatste keer was in het sneldamtoernooitje waarmee DOS traditiegetrouw het nieuwe seizoen opent, op 1 september jl., na een door mij uitgevoerde combinatie. Mees accepteerde en gaf meteen daarna de voor hem winnende tegencombinatie aan. Had ik niks van gezien. Maar de borrel smaakte voortreffelijk!Fred van Amersfoort wrote: Geef gewoon op De Witt in dit soort standen. Komop, opgeven en niet toch nog een stukje punt sprokkelen waar je geen recht op hebt. De stand was zeeeeeeer duidelijk voordelig voor Van Galen. Gewoon 0-2. Dammen mag geen remise meer worden en moet eindigen in een beslissing. Als je die foutieve mening echt principieel aanhangt geef je dus op.
-
Hoe zou zoiets toch gaan?
Twee Hollanders, dus verbaal contact is mogelijk...
"Zeg Jaap, ik bied jou een puntenoverwinning aan."
Jaap hoort het in Keulen donderen.
Maar dan: O, dat is Henk de W. (Woordvoerder)
Stelt u zich nu een Afrikaan en een Rus voor.
De ene steekt een vinger op (middelvinger) en een halve wijsvinger en kijkt de ander vragend aan. Wordt vervolgd.
De ene steekt een vinger op (middelvinger) en een halve wijsvinger en kijkt de ander vragend aan. Wordt vervolgd.
- Henk de Witt
Het blijft je maar bezighouden Ben, die enorme communicatieproblemen. Misschien moet je toch eens komen kijken, bijvoorbeeld bij het toptoernooi 2005. Daar spelen Russen en Afrikanen. Dan zul je zien dat er helemaal geen communicatieprobleem is. Of ben jij van nature zo'n tobber die alsmaar problemen zoekt waar ze niet zijn.Ben Anoniem wrote:Hoe zou zoiets toch gaan?
Vriendelijk verzoek: Noem mij alsjeblieft geen woordvoerder, want dat ben ik niet meer. Al diverse keren gemeld op dit forum.
Als ben jou een woordvoerder vindt dan ben je dat. Draag je kruis.Henk de Witt wrote:Het blijft je maar bezighouden Ben, die enorme communicatieproblemen. Misschien moet je toch eens komen kijken, bijvoorbeeld bij het toptoernooi 2005. Daar spelen Russen en Afrikanen. Dan zul je zien dat er helemaal geen communicatieprobleem is. Of ben jij van nature zo'n tobber die alsmaar problemen zoekt waar ze niet zijn.Ben Anoniem wrote:Hoe zou zoiets toch gaan?
Vriendelijk verzoek: Noem mij alsjeblieft geen woordvoerder, want dat ben ik niet meer. Al diverse keren gemeld op dit forum.
- Henk de Witt
Ben Anoniem wrote: Maar dan: O, dat is Henk de W. (Woordvoerder)
Henk de Witt wrote:Noem mij alsjeblieft geen woordvoerder, want dat ben ik niet meer. Al diverse keren gemeld op dit forum.
Is Ben zo machtig? Dat wist ik niet.stoker wrote:Als Ben jou een woordvoerder vindt dan ben je dat. Draag je kruis.
-
Ben is één van de meest onmachtige deelnemers aan dit forum, met alleen lieden als Stoker en Driezessen nog boven zich.Henk de Witt wrote:Ben Anoniem wrote: Maar dan: O, dat is Henk de W. (Woordvoerder)Henk de Witt wrote:Noem mij alsjeblieft geen woordvoerder, want dat ben ik niet meer. Al diverse keren gemeld op dit forum.Is Ben zo machtig? Dat wist ik niet.stoker wrote:Als Ben jou een woordvoerder vindt dan ben je dat. Draag je kruis.
Maar je bent natuurlijk wel degelijk de woordvoerder van de Delftse Telling, in aanmerking genomen jouw met verve gevoerde pleidooien voor de DT in vaak ellenlange lappen tekst.
'Woordvoerder' is immers geen juridische status o.i.d., maar iets wat je feitelijk bent door een bepaalde manier van handelen. Ik denk dat de meeste forumdeelnemers het hierover toch wel met me eens zijn.
Wat geeft het trouwens om woordvoerder van de DT genoemd te worden? Dat simpele feit neem ik jou echt niet kwalijk. Of ben je opeens bescheiden of past het niet in jouw strategie van dit moment om woordvoerder genoemd te worden?
Feit is ook dat de gemeente Delft al sinds tijden het epicentrum is van de Delftse Telling, gezien de jaarlijkse toptoernooien aldaar met de DT en de onderlinge competitie van DOS, de enige onderlinge competitie waarin met de DT gespeeld wordt.
En binnen de concentrische cirkels van Delft bevindt zich West-Holland, binnen welk damgewest de persoonlijke wedstrijden eveneens met de DT gespeeld worden. Enkele naschokken worden soms gevoeld in Rijnsburg, IJmuiden en zelfs het verre Leeuwarden.
Dus Henk, je bent naar mijn mening de facto woordvoerder van de Delftse Telling, of je wil of niet.
-
Dit klopt niet, Eric. De puntentelling bij de DT is 5-0, 3-1, 2-2. Dus een niet symmetrische variant van de puntenoverwinning. In het WHDB kampioenschap spelen we niet met DT, in tegenstelling tot de onderlinge van DOS en het jaarlijkse denksportfestival in Delft.Eric van Dusseldorp wrote:En binnen de concentrische cirkels van Delft bevindt zich West-Holland, binnen welk damgewest de persoonlijke wedstrijden eveneens met de DT gespeeld worden.
-
Volgens mij heeft de DT al sinds tijden een symmetrische en een niet-symmetrische variant. In West-Holland wordt volgens de symmetrische variant gespeeld, in Delft volgens de niet-symmetrische.GuidoB wrote:Dit klopt niet, Eric. De puntentelling bij de DT is 5-0, 3-1, 2-2. Dus een niet symmetrische variant van de puntenoverwinning. In het WHDB kampioenschap spelen we niet met DT, in tegenstelling tot de onderlinge van DOS en het jaarlijkse denksportfestival in Delft.Eric van Dusseldorp wrote:En binnen de concentrische cirkels van Delft bevindt zich West-Holland, binnen welk damgewest de persoonlijke wedstrijden eveneens met de DT gespeeld worden.
Hoe zou je het systeem waarmee in West-Holland wordt gespeeld dan anders willen noemen, Guido?
Puntenoverwinning. Zo noemt iedereen het toch? Niks DT. Het heeft niet veel met Delft te maken, behalve dat daar voor het eerst met de puntenoverwinning is gespeeld.Eric van Dusseldorp wrote:Volgens mij heeft de DT al sinds tijden een symmetrische en een niet-symmetrische variant. In West-Holland wordt volgens de symmetrische variant gespeeld, in Delft volgens de niet-symmetrische.
Hoe zou je het systeem waarmee in West-Holland wordt gespeeld dan anders willen noemen, Guido?
-
Toen de dammers op een KNDB-pagina destijds mochten 'kiezen' tussen verschillende varianten, waaronder de symmetrische en de niet-symmetrische variant, werd in alle gevallen gesproken over de Delftse Telling. Je kan proberen je gelijk te halen, je hebt het alleen niet. Overigens denk ik dat voor vrijwel alle dammers het eventuele studeerkamerverschil tussen Delftse Telling en puntenoverwinning worst is.GuidoB wrote:Puntenoverwinning. Zo noemt iedereen het toch? Niks DT. Het heeft niet veel met Delft te maken, behalve dat daar voor het eerst met de puntenoverwinning is gespeeld.Eric van Dusseldorp wrote:Volgens mij heeft de DT al sinds tijden een symmetrische en een niet-symmetrische variant. In West-Holland wordt volgens de symmetrische variant gespeeld, in Delft volgens de niet-symmetrische.
Ben jij overigens de auteur van het anonieme stuk in Het Damspel sept. 2004 op pagina 25?