stoker jij bent bezeten ik zal voor je bidden dat je genade mag ontvangen, jouw stupide gedrag slaat werkelijk nergens.stoker wrote:DE_PRUTSER wrote:De koning moet dat zwaard maar snel eens trekken en de prutser in kleine stukjes hakken. Oh ganadige verlosser, verlos ons van de Prutser, opdat wij zijn belachelijke geleuter niet meer hoeven aan te zien.Driezessen wrote: jij verlegt je problemen bij de gelovigen,moet je niet doen.
wat jji moet doen is je serieus bezig gaan houden met het eeuwige leven en je niet bezighouden met 666 dat betekent de hel en die is niet misselijk.je kan zoveel meer ontvangen door op je blote knieen te gaan,maar ja dat is zo moeilijk om jezelf zodanig onderhanden te nemen,maar ook voor jouw is er nog plaats.
om op jouw vraag terug te komen ik ben maar een eenvoudig mens en speel niet voor rechter er is er maar een die oordeelt uiteindelijk en dat is HIJ de SCHEPPER van de kosmos CHARIS genaamd.
ik zal jouw de epiloog niet onthouden van het einde der tijden.
En ik zag de hemel geopend,en zie,een wit paard:en HIJ,die daarop zat,word genoemd GETROUW en WAARACHTIG,en HIJ velt het vonnis en voert oorlog in gerechtigheid.
En ZIJN ogen waren een vuurvlam en op ZIJN hoofd waren vele kronen,en HIJ droeg een geschreven naam,die niemand weet dan HIJZELF.
En HIJ was bekleed met met een kleed,dat in bloed geverfd was,en ZIJN naam is genoemd:het WOORD GODS.
En de heerscharen, die in de hemel zijn,volgden HEM op witte paarden,gehuld in wit en smetteloos fijn linnen.
En uit ZIJN mond komt een scherp zwaard,om daarmee de heidenen te slaan.
En HIJZELF zal hen de hoeden met een ijzeren staf en HIJZELF treed de persbak van de wijn der gramschap van de toorn GODS,des ALMACHTIGEN.
En HIJ heeft op zijn kleed en op ZIJN dij geschreven de naam: Koning der koningen en Here der heren.
De zon werd zwart als een haren zak en de maan werd geheel als bloed.
en de sterren des Hemels vielen op de aarde,gelijk een vijgeboom zijn wintervijgen laat vallen,wanneer hij door de harde wind geschud wordt.
En de Hemel week terug als een boekrol,die word opgerold,en alle berg en eiland werd van zijn plaats gerukt.
En de koningen der aarde en groten en de oversten over duizend en de rijken en de machtigen en iedere slaaf en vrije verborgen zich in de holen en de rotsen van de bergen;en zij zeiden tot de bergen en tot de rotsen:
Valt op ons en verbergt ons voor het aangezicht van HEM,die is gezeten op de troon,en voor de toorn van het LAM.
dit is wat er gaat gebeuren in het einde der tijden de 666 gaat zich mobiliseren met al zijn aanhangers en zullen verliezen van De Man op het witte paard.
Alle gelovigen een ontelbare massa zal het lied zingen waarvoor ze gemaakt was,een lied dat weerkaatste tegen een triljoen planeten en echode in een quadriljoen plaatsen in alle hoeken en gaten van de uitgestrektheid van de schepping.
We leven in een tijd die explosief is en het word alsmaar erger en erger.
De KONING zijn zwaard zit nog in de schede,maar zijn duim strijkt langs de rand van het gevest.
Shen jin bu ba huo lian
Echt goud vreest het vuur niet.
ps Wanneer het zwaard bezet is, ook plaatsing in een inrichting zou voldoen
Geloven dammers in God?
-
Re: Waanzin
-
Re: Waanzin
666 word ook voor jouw is er redding mogelijk,en de prutser heeft geen tijd genoemd want een dag is als duizend jaar en duizend jaar is als een dag.Driezessen wrote:DE_PRUTSER wrote:Beetje slappe horror-lectuur. Heb het wel eens beter gelezen.Driezessen wrote: jij verlegt je problemen bij de gelovigen,moet je niet doen.
wat jji moet doen is je serieus bezig gaan houden met het eeuwige leven en je niet bezighouden met 666 dat betekent de hel en die is niet misselijk.je kan zoveel meer ontvangen door op je blote knieen te gaan,maar ja dat is zo moeilijk om jezelf zodanig onderhanden te nemen,maar ook voor jouw is er nog plaats.
om op jouw vraag terug te komen ik ben maar een eenvoudig mens en speel niet voor rechter er is er maar een die oordeelt uiteindelijk en dat is HIJ de SCHEPPER van de kosmos CHARIS genaamd.
ik zal jouw de epiloog niet onthouden van het einde der tijden.
En ik zag de hemel geopend,en zie,een wit paard:en HIJ,die daarop zat,word genoemd GETROUW en WAARACHTIG,en HIJ velt het vonnis en voert oorlog in gerechtigheid.
En ZIJN ogen waren een vuurvlam en op ZIJN hoofd waren vele kronen,en HIJ droeg een geschreven naam,die niemand weet dan HIJZELF.
En HIJ was bekleed met met een kleed,dat in bloed geverfd was,en ZIJN naam is genoemd:het WOORD GODS.
En de heerscharen, die in de hemel zijn,volgden HEM op witte paarden,gehuld in wit en smetteloos fijn linnen.
En uit ZIJN mond komt een scherp zwaard,om daarmee de heidenen te slaan.
En HIJZELF zal hen de hoeden met een ijzeren staf en HIJZELF treed de persbak van de wijn der gramschap van de toorn GODS,des ALMACHTIGEN.
En HIJ heeft op zijn kleed en op ZIJN dij geschreven de naam: Koning der koningen en Here der heren.
De zon werd zwart als een haren zak en de maan werd geheel als bloed.
en de sterren des Hemels vielen op de aarde,gelijk een vijgeboom zijn wintervijgen laat vallen,wanneer hij door de harde wind geschud wordt.
En de Hemel week terug als een boekrol,die word opgerold,en alle berg en eiland werd van zijn plaats gerukt.
En de koningen der aarde en groten en de oversten over duizend en de rijken en de machtigen en iedere slaaf en vrije verborgen zich in de holen en de rotsen van de bergen;en zij zeiden tot de bergen en tot de rotsen:
Valt op ons en verbergt ons voor het aangezicht van HEM,die is gezeten op de troon,en voor de toorn van het LAM.
dit is wat er gaat gebeuren in het einde der tijden de 666 gaat zich mobiliseren met al zijn aanhangers en zullen verliezen van De Man op het witte paard.
Alle gelovigen een ontelbare massa zal het lied zingen waarvoor ze gemaakt was,een lied dat weerkaatste tegen een triljoen planeten en echode in een quadriljoen plaatsen in alle hoeken en gaten van de uitgestrektheid van de schepping.
We leven in een tijd die explosief is en het word alsmaar erger en erger.
De KONING zijn zwaard zit nog in de schede,maar zijn duim strijkt langs de rand van het gevest.
Shen jin bu ba huo lian
Echt goud vreest het vuur niet.
Als ik mezelf met LSD volstop, begin ik ook zulke onzin uit te kramen.
Blijft de vraag staan hoe mensen die in God geloven zulke gruweldaden kunnen begaan. Als je naar de christenen kijkt, hebben ze flink wat bloedsporen nagelaten gedurende de geschiedenis.
Maar goed, zo komen we er niet uit. Prutser zegt dat de wederkomst van de messias spoedig zal zijn, ik zeg dat Jezus niet meer terugkomt.
Wedden dat ie de komende 5 jaar niet terugkomt, Prutser?
Kratje pils ertussen?
wederom zeg ik jullie onbekend maakt onbemind.die stelling heb ik niet.ik bid voor jullie zielen dat er een ommekeer mag komen in jullie foute gedachtengang.
hierbij laat ik het liever want persoonlijke aanvallen stoker,666 zijn mij niet vreemd.
ik ben in ieder geval blij dat ik jullie heb bereikt door mijn kijk op het leven,doe er je voordeel mee en bespaar jezelf domme uitspraken.
een vriendelijke groet,
jan.
ps uiteraard ben ik ten alle tijde bereid jullie te antwoorden.zolang er wederzijds respect blijft.dus geen persoonlijke aanvallen dat doet mogui wel.en vergeleken bij mogui zijn jullie uitspraken maar speldeprikjes en nietszeggend.
- Hanco Elenbaas
Mogui
Wie of wat is Mogui, Jan? Nooit van gehoord.DE_PRUTSER wrote: 666 word ook voor jouw is er redding mogelijk,en de prutser heeft geen tijd genoemd want een dag is als duizend jaar en duizend jaar is als een dag.
wederom zeg ik jullie onbekend maakt onbemind.die stelling heb ik niet.ik bid voor jullie zielen dat er een ommekeer mag komen in jullie foute gedachtengang.
hierbij laat ik het liever want persoonlijke aanvallen stoker,666 zijn mij niet vreemd.
ik ben in ieder geval blij dat ik jullie heb bereikt door mijn kijk op het leven,doe er je voordeel mee en bespaar jezelf domme uitspraken.
een vriendelijke groet,
jan.
ps uiteraard ben ik ten alle tijde bereid jullie te antwoorden.zolang er wederzijds respect blijft.dus geen persoonlijke aanvallen dat doet mogui wel.en vergeleken bij mogui zijn jullie uitspraken maar speldeprikjes en nietszeggend.
-
Re: Mogui
mogui is chinees het betekent Duivel Hanco,de chinese christenen worden zoals je weet onderdrukt door aanhangers van mogui die helaas de dienst uit maken in china het christendom was er voor mao aan de macht kwam die heeft het bekende rode boekje op de markt gebracht,het grappige ervan is dat er vele tekens uit de chinese tijdperk voor mao een christelijk karakter droegen die mao vervolgens in zijn rode boekje hanteerde naar zijn believen ook mao was mens hij is nl gestorven en de geschiedenis vertelt dat hij dusdanig gekrompen is tijdens zijn balseming dat de mensen verwondert waren daarover.Hanco Elenbaas wrote:Wie of wat is Mogui, Jan? Nooit van gehoord.DE_PRUTSER wrote: 666 word ook voor jouw is er redding mogelijk,en de prutser heeft geen tijd genoemd want een dag is als duizend jaar en duizend jaar is als een dag.
een vriendelijke groet,
jan.
daarnaast vind ik het leuk om die stupide opmerkingen van 666 en stoker,over het feit dat ik dom zou zijn enigzins aan het wankelen willen brengen.het lukt aardig volgens mij ze worden genuanceerder,ik hoop dat ze aan het denken zijn gebracht over hetgeen ze uitkramen.
-
Die prutser is inderdaad geen dom man, neen, wat hebben we weer veel van hem geleerd. Ik zet het even op een rijtje:De Prutser wrote: mogui is chinees het betekent Duivel Hanco,de chinese christenen worden zoals je weet onderdrukt door aanhangers van mogui die helaas de dienst uit maken in china het christendom was er voor mao aan de macht kwam die heeft het bekende rode boekje op de markt gebracht,het grappige ervan is dat er vele tekens uit de chinese tijdperk voor mao een christelijk karakter droegen die mao vervolgens in zijn rode boekje hanteerde naar zijn believen ook mao was mens hij is nl gestorven en de geschiedenis vertelt dat hij dusdanig gekrompen is tijdens zijn balseming dat de mensen verwondert waren daarover.
daarnaast vind ik het leuk om die stupide opmerkingen van 666 en stoker,over het feit dat ik dom zou zijn enigzins aan het wankelen willen brengen.het lukt aardig volgens mij ze worden genuanceerder,ik hoop dat ze aan het denken zijn gebracht over hetgeen ze uitkramen.
* We weten nu wat duivel in het Chinees is, altijd handig.
* Mao is een mens (immers Mao is gestorven en gekrompen)
* Mensen die dit weten zijn slim
* Ik ben stupide (immers ongelovig) maar wel genuanceerd
-
Als ik de stukjes van Jan Schippers lees krijg ik bijna een deja-vu gevoel. Het was 1984 dat ik mij in Zwolle meldde voor een jaren durende en voor mij zinloze lerarenopleiding. Mijn klasgenoot was toen Jan Schippers, naamgenoot van De Prutser, volgens mij een volle neef of in ieder geval familie. Kwam uit Westerhaar maar was in mij herinnering ook bekend in Balkbrug. Had theologie gestuurd maar de stof was sterker dan Jan. Alles was sterker dan Jan leek het wel. Zelfs een gesprek over appels en peren wist Jan wel weer te herleiden tot zijn kontakt met God. Nooit heb ik ontdekt wat er met deze jan aan de hand was. Hoogbegaafd, overspannen, wereldvreemd.....plots was hij weg en in mijn herinnering had hij ook vele opnames achter de rug. Godsdienstwaanzin leek het wel en in alles leek het aardse bestaan niet voldoende. Als ik dan de verhalen van Prutser lees denk ik: je hebt gelijk dat je met respekt een gesprek moet voeren maar sla jij met bijbelse teksten net als "neef" Jan niet wat door? Je geloof uitdragen is natuurlijk prima maar ik zie het nog niet helemaal lukken in jouw geval.
-
met jan gaat het prima een volle neef is correct.Fred van Amersfoort wrote:Als ik de stukjes van Jan Schippers lees krijg ik bijna een deja-vu gevoel. Het was 1984 dat ik mij in Zwolle meldde voor een jaren durende en voor mij zinloze lerarenopleiding. Mijn klasgenoot was toen Jan Schippers, naamgenoot van De Prutser, volgens mij een volle neef of in ieder geval familie. Kwam uit Westerhaar maar was in mij herinnering ook bekend in Balkbrug. Had theologie gestuurd maar de stof was sterker dan Jan. Alles was sterker dan Jan leek het wel. Zelfs een gesprek over appels en peren wist Jan wel weer te herleiden tot zijn kontakt met God. Nooit heb ik ontdekt wat er met deze jan aan de hand was. Hoogbegaafd, overspannen, wereldvreemd.....plots was hij weg en in mijn herinnering had hij ook vele opnames achter de rug. Godsdienstwaanzin leek het wel en in alles leek het aardse bestaan niet voldoende. Als ik dan de verhalen van Prutser lees denk ik: je hebt gelijk dat je met respekt een gesprek moet voeren maar sla jij met bijbelse teksten net als "neef" Jan niet wat door? Je geloof uitdragen is natuurlijk prima maar ik zie het nog niet helemaal lukken in jouw geval.
het hoeft ook niet te lukken Fred,het gaat er alleen maar om de mensen wakker te schudden.en natuurlijk sla ik door wat de bijbelse teksten aangaat,dat willen de mensen graag horen toch.
maar als je ander onderwerpen neemt op dit forum waar nog meer over word gepraat,is er geen een die het over doorslaan heeft ??.
vreemd dat geloof zoveel te weeg brengt bij mensen nietwaar.
Nee Fred het is helemaal niet vreemd wat mij betreft.
-
Ook van een Jan Schippers:
VERENIGING SLACHTOFFERS RELIGIEUZE OPVOEDING
ASSOCIATION VICTIMS RELIGIOUS EDUCATION
http://members.lycos.nl/PUN/index-10.html
Misschien heeft de Prutser er wat aan.
VERENIGING SLACHTOFFERS RELIGIEUZE OPVOEDING
ASSOCIATION VICTIMS RELIGIOUS EDUCATION
http://members.lycos.nl/PUN/index-10.html
Misschien heeft de Prutser er wat aan.
Niet vreemd inderdaad, gezien de ellende die het geloof op gans de wereld elke dag weer teweeg brengt. Geloof is geen middel tot verlichting maar tot machtsmisbruik en uitsluiting. Tot voor kort was het bij veel bedrijven, zelfs bij overheidsdiensten zeer gebruikelijk dat er naar je geloof werd gevraagd, veel ongelovigen hadden hierdoor, met name in de Oosten van het land, moeite werk te vinden. En dit is nog maar de lulligste, kleinste vorm van uitsluiting die gelovigen parktiseren. Ongelovigen worden met hel en verdoemenis bedreigt wanneer zij wat hard op reageren op de debiele sprookjes van de gelovigen. Na eeuwen intolerant geweest te zijn verwachten zij, nu de achterlijkheid eindelijk wat teruggedrongen is, respect voor hun idioterieën.DE_PRUTSER wrote:met jan gaat het prima een volle neef is correct.Fred van Amersfoort wrote:Als ik de stukjes van Jan Schippers lees krijg ik bijna een deja-vu gevoel. Het was 1984 dat ik mij in Zwolle meldde voor een jaren durende en voor mij zinloze lerarenopleiding. Mijn klasgenoot was toen Jan Schippers, naamgenoot van De Prutser, volgens mij een volle neef of in ieder geval familie. Kwam uit Westerhaar maar was in mij herinnering ook bekend in Balkbrug. Had theologie gestuurd maar de stof was sterker dan Jan. Alles was sterker dan Jan leek het wel. Zelfs een gesprek over appels en peren wist Jan wel weer te herleiden tot zijn kontakt met God. Nooit heb ik ontdekt wat er met deze jan aan de hand was. Hoogbegaafd, overspannen, wereldvreemd.....plots was hij weg en in mijn herinnering had hij ook vele opnames achter de rug. Godsdienstwaanzin leek het wel en in alles leek het aardse bestaan niet voldoende. Als ik dan de verhalen van Prutser lees denk ik: je hebt gelijk dat je met respekt een gesprek moet voeren maar sla jij met bijbelse teksten net als "neef" Jan niet wat door? Je geloof uitdragen is natuurlijk prima maar ik zie het nog niet helemaal lukken in jouw geval.
het hoeft ook niet te lukken Fred,het gaat er alleen maar om de mensen wakker te schudden.en natuurlijk sla ik door wat de bijbelse teksten aangaat,dat willen de mensen graag horen toch.
maar als je ander onderwerpen neemt op dit forum waar nog meer over word gepraat,is er geen een die het over doorslaan heeft ??.
Ik walg van je god, ik spuug op je god en ik kots van je god.
Hoe kun je walgen van een GOD wiens bestaan je ontkent. Je bedoelt waarschijnlijk te zeggen dat je walgt van mensen die nu en door de eeuwen heen het geloof misbruikt hebben om hun daden te rechtvaardigen. En hoe kun je bewijzen dat er vals geld in omloop is? Door het te vergelijken met echt geld. Als er dus zoveel valse gelovigen zijn, moeten er ook echte gelovigen zijn. [img]images/smilies/icon_wink.gif[/img]stoker wrote: Ik walg van je god, ik spuug op je god en ik kots van je god.
-
Lang leve het atheïsme
Heksverbrandingen, kruistochten, ketterverbrandingen, censuur, uitsluiting, antisemitisme, intimidatie, godsdienstoorlogen en anderhalf getroost individu, ziedaar de oogst van het geloof.stoker wrote:Niet vreemd inderdaad, gezien de ellende die het geloof op gans de wereld elke dag weer teweeg brengt. Geloof is geen middel tot verlichting maar tot machtsmisbruik en uitsluiting. Tot voor kort was het bij veel bedrijven, zelfs bij overheidsdiensten zeer gebruikelijk dat er naar je geloof werd gevraagd, veel ongelovigen hadden hierdoor, met name in de Oosten van het land, moeite werk te vinden. En dit is nog maar de lulligste, kleinste vorm van uitsluiting die gelovigen parktiseren. Ongelovigen worden met hel en verdoemenis bedreigt wanneer zij wat hard op reageren op de debiele sprookjes van de gelovigen. Na eeuwen intolerant geweest te zijn verwachten zij, nu de achterlijkheid eindelijk wat teruggedrongen is, respect voor hun idioterieën.DE_PRUTSER wrote:met jan gaat het prima een volle neef is correct.Fred van Amersfoort wrote:Als ik de stukjes van Jan Schippers lees krijg ik bijna een deja-vu gevoel. Het was 1984 dat ik mij in Zwolle meldde voor een jaren durende en voor mij zinloze lerarenopleiding. Mijn klasgenoot was toen Jan Schippers, naamgenoot van De Prutser, volgens mij een volle neef of in ieder geval familie. Kwam uit Westerhaar maar was in mij herinnering ook bekend in Balkbrug. Had theologie gestuurd maar de stof was sterker dan Jan. Alles was sterker dan Jan leek het wel. Zelfs een gesprek over appels en peren wist Jan wel weer te herleiden tot zijn kontakt met God. Nooit heb ik ontdekt wat er met deze jan aan de hand was. Hoogbegaafd, overspannen, wereldvreemd.....plots was hij weg en in mijn herinnering had hij ook vele opnames achter de rug. Godsdienstwaanzin leek het wel en in alles leek het aardse bestaan niet voldoende. Als ik dan de verhalen van Prutser lees denk ik: je hebt gelijk dat je met respekt een gesprek moet voeren maar sla jij met bijbelse teksten net als "neef" Jan niet wat door? Je geloof uitdragen is natuurlijk prima maar ik zie het nog niet helemaal lukken in jouw geval.
Ik walg van je god, ik spuug op je god en ik kots van je god.
Een god die heer der heerscharen wordt genoemd, die oorlog heeft uitgevonden en heilig verklaard, waarom zo'n verzinsel van de trieste mensheid eren? De zieke mens bedacht naar zijn evenbeeld een zieke god.
En inderdaad nog steeds plegen christelijk opgevoede homokinderen zelfmoord, omdat ze niet worden geacccepteerd, worden meisjes in streng gelovige gezinnen verkracht door hun eigen vader, nog steeds worden niet-gelovigen veracht en op zondag weggekeken.
Na al die eeuwen intolerantie nemen wij atheïsten onze kans schoon, de inquisietie is weg, we hoeven niet meer bang te zijn voor het geloof, de macht van het geloof neemt verder af doordat de wetenschap heeft uitgelegd dat overstromingen en aardbevingen niet van god komen maar door de natuurkrachten, het geweld van de gelovigen neemt alsmaar toe, moslims en christenen zullen hand in hand deze aarde vernietigen, dat is mijn profesie.
En wat blijft is dat de gelovige om respect voor zijn achterlijke ovattingen blijft zeuren. Laat Prutser maar eens beginnen respect te hebben voor het ATHEISTISCH HUMANISME (hoe de stroming in het chinees heet weet ik helaas niet).
Liever geen god, dan die stakker uit de bijbel.
-
Simpel. Atheïsten lezen ook de bijbel. Hoewel ook, volgens mij christenen juist niet, want ieder mens met rechtvaardigheidsgevoel zou walgen van het karakter dat god wordt toegeschreven in de bijbel.reiger56 wrote:Hoe kun je walgen van een GOD wiens bestaan je ontkent. Je bedoelt waarschijnlijk te zeggen dat je walgt van mensen die nu en door de eeuwen heen het geloof misbruikt hebben om hun daden te rechtvaardigen. En hoe kun je bewijzen dat er vals geld in omloop is? Door het te vergelijken met echt geld. Als er dus zoveel valse gelovigen zijn, moeten er ook echte gelovigen zijn. [img]images/smilies/icon_wink.gif[/img]stoker wrote: Ik walg van je god, ik spuug op je god en ik kots van je god.
Wij walgen van gods oorlogszucht, machtswellust en gevoelloosheid in het OT, en zijn blij dat die god een verzinsel is van de oorlogszuchtige, machtswellustige, gevoelloze mens.
Dat van "de mens" klopt wel. Voor wat betreft het karakter van GOD denk ik toch dat je de bijbel anders leest dan ik. Er zijn veel dingen die wij niet begrijpen, ook al denken we van wel. Maar duidelijk is dat er voor veel mensen weinig ruimte is voor wederzijds begrip.Driezessen wrote:Simpel. Atheïsten lezen ook de bijbel. Hoewel ook, volgens mij christenen juist niet, want ieder mens met rechtvaardigheidsgevoel zou walgen van het karakter dat god wordt toegeschreven in de bijbel.reiger56 wrote:Hoe kun je walgen van een GOD wiens bestaan je ontkent. Je bedoelt waarschijnlijk te zeggen dat je walgt van mensen die nu en door de eeuwen heen het geloof misbruikt hebben om hun daden te rechtvaardigen. En hoe kun je bewijzen dat er vals geld in omloop is? Door het te vergelijken met echt geld. Als er dus zoveel valse gelovigen zijn, moeten er ook echte gelovigen zijn. [img]images/smilies/icon_wink.gif[/img]stoker wrote: Ik walg van je god, ik spuug op je god en ik kots van je god.
Wij walgen van gods oorlogszucht, machtswellust en gevoelloosheid in het OT, en zijn blij dat die god een verzinsel is van de oorlogszuchtige, machtswellustige, gevoelloze mens.
Ik begrijp niet dat jij niet veel begrijptreiger56 wrote:Dat van "de mens" klopt wel. Voor wat betreft het karakter van GOD denk ik toch dat je de bijbel anders leest dan ik. Er zijn veel dingen die wij niet begrijpen, ook al denken we van wel. Maar duidelijk is dat er voor veel mensen weinig ruimte is voor wederzijds begrip.Driezessen wrote:Simpel. Atheïsten lezen ook de bijbel. Hoewel ook, volgens mij christenen juist niet, want ieder mens met rechtvaardigheidsgevoel zou walgen van het karakter dat god wordt toegeschreven in de bijbel.reiger56 wrote: Hoe kun je walgen van een GOD wiens bestaan je ontkent. Je bedoelt waarschijnlijk te zeggen dat je walgt van mensen die nu en door de eeuwen heen het geloof misbruikt hebben om hun daden te rechtvaardigen. En hoe kun je bewijzen dat er vals geld in omloop is? Door het te vergelijken met echt geld. Als er dus zoveel valse gelovigen zijn, moeten er ook echte gelovigen zijn. [img]images/smilies/icon_wink.gif[/img]
Re: Lang leve het atheïsme
Wat houdt dat atheistisch humanisme precies in?Driezessen wrote:En wat blijft is dat de gelovige om respect voor zijn achterlijke ovattingen blijft zeuren. Laat Prutser maar eens beginnen respect te hebben voor het ATHEISTISCH HUMANISME (hoe de stroming in het chinees heet weet ik helaas niet).
Ongetwijfeld een gezonde portie wederzijds respect?
Merk er veel van.