Geloven dammers in God?

Discussies over damsport (in het Nederlands)

Bestaat God?

Ja, ik geloof in God en dus in een leven na de dood.
36
40%
Nee, ik geloof niet in (een persoonlijke) God, maar wel in een leven na de dood.
20
22%
Nee, ik geloof noch in God, noch in een leven na de dood.
34
38%

Total votes: 90

Teun van de Krol

Post by Teun van de Krol » Wed Sep 01, 2004 16:40

das duidelijk hij vroeg er om [img]images/smilies/icon_lol.gif[/img]

geweldig zin trouwens

the second coming is near [img]images/smilies/icon_exclaim.gif[/img]

Arjen de Mooij

Post by Arjen de Mooij » Thu Sep 02, 2004 10:18

Bad religion wrote:
Sinister Rouge lyrics

Innocents burned,
alive at the stake
Tortured and dumped
In nameless graves
Centuries wane
Authority died
Scattering seeds of ancient lies

Sinister rouge
Coming back for more
To even the score
Sinister rouge
Coming back for more
To even the score

Child molesters
And Jesuits
Holding secret conference
Underneath the pontiff’s nose
And only God will ever know

Sinister rouge
Coming back for more
To even the score
Sinister rouge
Coming back for more
To even the score

Give us this day
Our daily bread
Your legacy
We'll not forget
Lick the wounds
Cleanse the land
The modern world
Rejects your hand

Sinister rouge
Coming back for more
To even the score
Sinister rouge
Coming back for more
To even the score

Sinister rouge
The nightmare comes in sinister rouge
Zouden die lui van Bad Religion ook wat van die snakie Jesuiten weten?

Dominique

Post by Dominique » Thu Sep 02, 2004 11:52

Teun van de Krol wrote:das duidelijk hij vroeg er om [img]images/smilies/icon_lol.gif[/img]

geweldig zin trouwens

the second coming is near [img]images/smilies/icon_exclaim.gif[/img]
Als je geeneens sneller kan lopen dan een dronken Ierse priester verdien je die gouden medaille ook niet [img]images/smilies/icon_wink.gif[/img]

Hanco Elenbaas

Post by Hanco Elenbaas » Thu Sep 02, 2004 12:22

Arjen de Mooij wrote:
Bad religion wrote:
Sinister Rouge lyrics

Innocents burned,
alive at the stake
Tortured and dumped
In nameless graves
Centuries wane
Authority died
Scattering seeds of ancient lies

Sinister rouge
Coming back for more
To even the score
Sinister rouge
Coming back for more
To even the score

Child molesters
And Jesuits
Holding secret conference
Underneath the pontiff’s nose
And only God will ever know

Sinister rouge
Coming back for more
To even the score
Sinister rouge
Coming back for more
To even the score

Give us this day
Our daily bread
Your legacy
We'll not forget
Lick the wounds
Cleanse the land
The modern world
Rejects your hand

Sinister rouge
Coming back for more
To even the score
Sinister rouge
Coming back for more
To even the score

Sinister rouge
The nightmare comes in sinister rouge
Zouden die lui van Bad Religion ook wat van die snakie Jesuiten weten?
Blijkbaar wel Arjen, gelukkig maar!
Is die muziek een beetje om aan te horen? Ik zie dat Bad Religion het stempel 'smartpunk' heeft gekregen. Dat klinkt niet goed.
Wijlen Joe Strummer van The Clash en Jimmy Pursey van Sham '69 wisten aardig wat over de Jezuïeten, maar dat waren 'gewone' punks.

Arjen de Mooij

Post by Arjen de Mooij » Thu Sep 02, 2004 18:57

Ik weet het niet, wat is precies smartpunk (googlen op smartpunk levert niet veel op)?

Muzikaal vind ik het zeer goed, zeker ook dit nummer, (het best te luisteren met de ouverture die ervoor hoort), maar anderen schijnen het nogal eentonig te vinden.

De teksten zijn natuurlijk het interessantst, ook omdat je bij vrijwel ieder nummer je woordenboek er even op na moet slaan.

Hanco Elenbaas

Post by Hanco Elenbaas » Fri Sep 03, 2004 16:47

Arjen de Mooij wrote:Ik weet het niet, wat is precies smartpunk (googlen op smartpunk levert niet veel op)?

Muzikaal vind ik het zeer goed, zeker ook dit nummer, (het best te luisteren met de ouverture die ervoor hoort), maar anderen schijnen het nogal eentonig te vinden.

De teksten zijn natuurlijk het interessantst, ook omdat je bij vrijwel ieder nummer je woordenboek er even op na moet slaan.
Raar, ik vond gisteren iets over 'smartpunk' en Bad Religion, maar ik kan het nu niet meer vinden. Volgende week zal ik het eens opzoeken.

DE_PRUTSER

Post by DE_PRUTSER » Sat Sep 04, 2004 21:02

Kosmos wrote:Image

De rechter man is iemand die gelooft dat de terugkomst van Christus nabij is.
Op Grand-Prix-terreinen, marathombanen wil deze man ook steeds voortijdig een einde maken aan het gebeuren. Naar verluidt (PFDB-webmaster Nagel meldt het) kan de man ook in damzalen zorgen voor een vroegtijdig einde van het feestje.
De voormalige geestelijke hoopt op de dag dat Christus terugkomt en de bazuinen schallen op vergiffenis.
Opvallend is dat de braziliaanse marathonloper een Kosmisch nummer kreeg opgespeld...
allemaal tekens des tijds.

Driezessen

Waanzin

Post by Driezessen » Sun Sep 05, 2004 00:18

DE_PRUTSER wrote:

Op Grand-Prix-terreinen, marathombanen wil deze man ook steeds voortijdig een einde maken aan het gebeuren. Naar verluidt (PFDB-webmaster Nagel meldt het) kan de man ook in damzalen zorgen voor een vroegtijdig einde van het feestje.
De voormalige geestelijke hoopt op de dag dat Christus terugkomt en de bazuinen schallen op vergiffenis.
Opvallend is dat de braziliaanse marathonloper een Kosmisch nummer kreeg opgespeld...
allemaal tekens des tijds.
Dus jij zit op 1 lijn met die waanzinnige ex-priester, Prutser?
Vrijspraak voor de man of niet? T'is tenslotte een soortgenoot.

DE_PRUTSER

Re: Waanzin

Post by DE_PRUTSER » Sun Sep 05, 2004 15:25

Driezessen wrote:
DE_PRUTSER wrote:

je blijft maar persoonlijke aanvallen uitvoeren nietwaar 666 jammer dat ik niet jouw echte naam weet,maar ja de duivel verschuilt zich ook graag.
ik zal jouw maar de werkelijke details besparen van de naderende eindtijd die zullen vele malen erger zijn dan dit onbeduidende gebeuren.
vreemd nietwaar dat over die 400 doden in rusland met geen woord gerept word daar zijn nl de 666 figuren verantwoordelijk voor.

ik wil jouw wel een epiloog voorschotelen waar je stijl van achterover valt.
666 zijn einde is zeer nabij nog maar enkele stuiptrekkingen te gaan.

Driezessen

Post by Driezessen » Sun Sep 05, 2004 16:31

DE_PRUTSER wrote:
Driezessen wrote:
DE_PRUTSER wrote:
je blijft maar persoonlijke aanvallen uitvoeren nietwaar 666 jammer dat ik niet jouw echte naam weet,maar ja de duivel verschuilt zich ook graag.
ik zal jouw maar de werkelijke details besparen van de naderende eindtijd die zullen vele malen erger zijn dan dit onbeduidende gebeuren.
vreemd nietwaar dat over die 400 doden in rusland met geen woord gerept word daar zijn nl de 666 figuren verantwoordelijk voor.

ik wil jouw wel een epiloog voorschotelen waar je stijl van achterover valt.
666 zijn einde is zeer nabij nog maar enkele stuiptrekkingen te gaan.

De slachting in Rusland is toch het werk van gelovigen? Het zijn mensen die in de ene God geloven, net als de slachtingen in Irak, Madrid, Bali, Israel etc.?
Hoe zit het met moslims eigelijk, hoe zal Christus over hen oordelen straks, Prutser?

DE_PRUTSER

Post by DE_PRUTSER » Sun Sep 05, 2004 18:38

Driezessen wrote:
DE_PRUTSER wrote:
Driezessen wrote:
De slachting in Rusland is toch het werk van gelovigen? Het zijn mensen die in de ene God geloven, net als de slachtingen in Irak, Madrid, Bali, Israel etc.?
Hoe zit het met moslims eigelijk, hoe zal Christus over hen oordelen straks, Prutser?
jij verlegt je problemen bij de gelovigen,moet je niet doen.

wat jji moet doen is je serieus bezig gaan houden met het eeuwige leven en je niet bezighouden met 666 dat betekent de hel en die is niet misselijk.je kan zoveel meer ontvangen door op je blote knieen te gaan,maar ja dat is zo moeilijk om jezelf zodanig onderhanden te nemen,maar ook voor jouw is er nog plaats.

om op jouw vraag terug te komen ik ben maar een eenvoudig mens en speel niet voor rechter er is er maar een die oordeelt uiteindelijk en dat is HIJ de SCHEPPER van de kosmos CHARIS genaamd.

ik zal jouw de epiloog niet onthouden van het einde der tijden.

En ik zag de hemel geopend,en zie,een wit paard:en HIJ,die daarop zat,word genoemd GETROUW en WAARACHTIG,en HIJ velt het vonnis en voert oorlog in gerechtigheid.
En ZIJN ogen waren een vuurvlam en op ZIJN hoofd waren vele kronen,en HIJ droeg een geschreven naam,die niemand weet dan HIJZELF.
En HIJ was bekleed met met een kleed,dat in bloed geverfd was,en ZIJN naam is genoemd:het WOORD GODS.
En de heerscharen, die in de hemel zijn,volgden HEM op witte paarden,gehuld in wit en smetteloos fijn linnen.
En uit ZIJN mond komt een scherp zwaard,om daarmee de heidenen te slaan.
En HIJZELF zal hen de hoeden met een ijzeren staf en HIJZELF treed de persbak van de wijn der gramschap van de toorn GODS,des ALMACHTIGEN.
En HIJ heeft op zijn kleed en op ZIJN dij geschreven de naam: Koning der koningen en Here der heren.
De zon werd zwart als een haren zak en de maan werd geheel als bloed.
en de sterren des Hemels vielen op de aarde,gelijk een vijgeboom zijn wintervijgen laat vallen,wanneer hij door de harde wind geschud wordt.
En de Hemel week terug als een boekrol,die word opgerold,en alle berg en eiland werd van zijn plaats gerukt.
En de koningen der aarde en groten en de oversten over duizend en de rijken en de machtigen en iedere slaaf en vrije verborgen zich in de holen en de rotsen van de bergen;en zij zeiden tot de bergen en tot de rotsen:
Valt op ons en verbergt ons voor het aangezicht van HEM,die is gezeten op de troon,en voor de toorn van het LAM.

dit is wat er gaat gebeuren in het einde der tijden de 666 gaat zich mobiliseren met al zijn aanhangers en zullen verliezen van De Man op het witte paard.

Alle gelovigen een ontelbare massa zal het lied zingen waarvoor ze gemaakt was,een lied dat weerkaatste tegen een triljoen planeten en echode in een quadriljoen plaatsen in alle hoeken en gaten van de uitgestrektheid van de schepping.

We leven in een tijd die explosief is en het word alsmaar erger en erger.

De KONING zijn zwaard zit nog in de schede,maar zijn duim strijkt langs de rand van het gevest.

Shen jin bu ba huo lian
Echt goud vreest het vuur niet.

Ben Anoniem

Post by Ben Anoniem » Sun Sep 05, 2004 19:23

DE_PRUTSER wrote: En ik zag de hemel geopend,en zie,een wit paard:en HIJ,die daarop zat,word genoemd GETROUW en WAARACHTIG,en HIJ velt het vonnis en voert oorlog in gerechtigheid.
Hoezo zou dat oordeel voor jou niet slecht uitpakken, Prutser?
Ik wil je niet bang maken, hoor.
Maar je verbeeldt je toch niet dat je dat oordeel kan beïnvloeden?
Of voorspellen?

stoker

Post by stoker » Sun Sep 05, 2004 20:21

DE_PRUTSER wrote:
Driezessen wrote:
DE_PRUTSER wrote: De slachting in Rusland is toch het werk van gelovigen? Het zijn mensen die in de ene God geloven, net als de slachtingen in Irak, Madrid, Bali, Israel etc.?

wat jji moet doen is je serieus bezig gaan houden met het eeuwige leven en je niet bezighouden met 666 dat betekent de hel en die is niet misselijk.je kan zoveel meer ontvangen door op je blote knieen te gaan,maar ja dat is zo moeilijk om jezelf zodanig onderhanden te nemen,maar ook voor jouw is er nog plaats.

om op jouw vraag terug te komen ik ben maar een eenvoudig mens en speel niet voor rechter er is er maar een die oordeelt uiteindelijk en dat is HIJ de SCHEPPER van de kosmos CHARIS genaamd.

En ik zag de hemel geopend,en zie,een wit paard:en HIJ,die daarop zat,word genoemd GETROUW en WAARACHTIG,en HIJ velt het vonnis en voert oorlog in gerechtigheid.
En ZIJN ogen waren een vuurvlam en op ZIJN hoofd waren vele kronen,en HIJ droeg een geschreven naam,die niemand weet dan HIJZELF.
En HIJ was bekleed met met een kleed,dat in bloed geverfd was,en ZIJN naam is genoemd:het WOORD GODS.
En de heerscharen, die in de hemel zijn,volgden HEM op witte paarden,gehuld in wit en smetteloos fijn linnen.
En HIJZELF zal hen de hoeden met een ijzeren staf en HIJZELF treed de persbak van de wijn der gramschap van de toorn GODS,des ALMACHTIGEN.
En HIJ heeft op zijn kleed en op ZIJN dij geschreven de naam: Koning der koningen en Here der heren.
en de sterren des Hemels vielen op de aarde,gelijk een vijgeboom zijn wintervijgen laat vallen,wanneer hij door de harde wind geschud wordt.
En de Hemel week terug als een boekrol,die word opgerold,en alle berg en eiland werd van zijn plaats gerukt.
En de koningen der aarde en groten en de oversten over duizend en de rijken en de machtigen en iedere slaaf en vrije verborgen zich in de holen en de rotsen van de bergen;en zij zeiden tot de bergen en tot de rotsen:
Valt op ons en verbergt ons voor het aangezicht van HEM,die is gezeten op de troon,en voor de toorn van het LAM.

dit is wat er gaat gebeuren in het einde der tijden de 666 gaat zich mobiliseren met al zijn aanhangers en zullen verliezen van De Man op het witte paard.

Alle gelovigen een ontelbare massa zal het lied zingen waarvoor ze gemaakt was,een lied dat weerkaatste tegen een triljoen planeten en echode in een quadriljoen plaatsen in alle hoeken en gaten van de uitgestrektheid van de schepping.

De KONING zijn zwaard zit nog in de schede,maar zijn duim strijkt langs de rand van het gevest.

Shen jin bu ba huo lian
De koning moet dat zwaard maar snel eens trekken en de prutser in kleine stukjes hakken. Oh ganadige verlosser, verlos ons van de Prutser, opdat wij zijn belachelijke geleuter niet meer hoeven aan te zien.

ps Wanneer het zwaard bezet is, ook plaatsing in een inrichting zou voldoen

Driezessen

Post by Driezessen » Sun Sep 05, 2004 20:58

DE_PRUTSER wrote:
Driezessen wrote:
DE_PRUTSER wrote: De slachting in Rusland is toch het werk van gelovigen? Het zijn mensen die in de ene God geloven, net als de slachtingen in Irak, Madrid, Bali, Israel etc.?

Shen jin bu ba huo lian
Beetje slappe horror-lectuur. Heb het wel eens beter gelezen.
Als ik mezelf met LSD volstop, begin ik ook zulke onzin uit te kramen.
Blijft de vraag staan hoe mensen die in God geloven zulke gruweldaden kunnen begaan. Als je naar de christenen kijkt, hebben ze flink wat bloedsporen nagelaten gedurende de geschiedenis.

Maar goed, zo komen we er niet uit. Prutser zegt dat de wederkomst van de messias spoedig zal zijn, ik zeg dat Jezus niet meer terugkomt.
Wedden dat ie de komende 5 jaar niet terugkomt, Prutser?
Kratje pils ertussen?

composite

Post by composite » Sun Sep 05, 2004 21:05

Het is niet mijn gewoonte te reageren op religieus-getinte discussies. Ik respecteer ieders geloof. Dus heel nadrukkelijk ook het geloof van de Prutser. Als we allemaal de ander in zijn geloof zouden kunnen accepteren, zou de wereld er heel anders uit zien. Al degenen die op dit forum onverzoenlijkheid uitstralen, zijn niets beter dan degenen die in de loop van de geschiedenis uit hoofde van een 'god' anderen de dood hebben ingejaagd.
... And I'll bury my soul in a scrapbook...
Leonard Cohen

Post Reply