www.degrootstedammer.nl
-
-
De grootste dammer
1. Ton Sijbrands, vanwege al het moois.
2. Piet Roozenburg, vanwege alle nieuwe systemen. Wat heb ik genoten van zijn korte vleugel aanvallen in het tijdschrift Dammen.
3. Aleksander Georgiev. Ik hoop dat hij zijn belofte waarmaakt, zodat ik over 10 jaar hem kan kiezen als de grootste dammer.
foto: Ton Sijbrands tijdens het NK welpen en pupillen in Groningen 2002,
op de foto met alle 24 welpen deelnemers.
2. Piet Roozenburg, vanwege alle nieuwe systemen. Wat heb ik genoten van zijn korte vleugel aanvallen in het tijdschrift Dammen.
3. Aleksander Georgiev. Ik hoop dat hij zijn belofte waarmaakt, zodat ik over 10 jaar hem kan kiezen als de grootste dammer.
foto: Ton Sijbrands tijdens het NK welpen en pupillen in Groningen 2002,
op de foto met alle 24 welpen deelnemers.
1. Ton Sijbrands, ongelofelijk hoe iemand zulke analyses kan maken. Hij is zoals veel al gezegd hebben heel compleet. Ik vind het ook geweldig hoe hij veel partijen weet te herrineren die betrekking op de besproken partij heeft. Net een lopende turbo dambase.
2. Alexei Tsjizjov, knap dat je 9x wk kan worden terwijl de tegenstand toch niet gering was. Ontwikkelde nieuwe dingen enz.
3. Piet Roozenburg, ken ik niet echt goed heb alleen een paar analyses van hem in 'Dammen' gezien. Maar hoe je in die tijd toch zo je eigen systeem kon ontwikkelen. Er was toen nog niet zo veel mogelijkheden als tegenwoordig en toch heeft ie veel aan het dammen bij kunnen dragen.
2. Alexei Tsjizjov, knap dat je 9x wk kan worden terwijl de tegenstand toch niet gering was. Ontwikkelde nieuwe dingen enz.
3. Piet Roozenburg, ken ik niet echt goed heb alleen een paar analyses van hem in 'Dammen' gezien. Maar hoe je in die tijd toch zo je eigen systeem kon ontwikkelen. Er was toen nog niet zo veel mogelijkheden als tegenwoordig en toch heeft ie veel aan het dammen bij kunnen dragen.
- Eric Sanders
1. Piet Roozenburg - vernieuwer, oppermachtig in zijn tijd, veel nevenactiviteiten, (even mijn) jeugdleider en clubgenoot bij twee verschillende clubs.
2. Ton Sijbrands - misschien ietsje pietsje minder puur talent dan Harm Wiersma, maar wel enorm belangrijk door zijn publicaties.
3. Aleksej Tsjizjov - beste wedstrijddammer tijdens grootste weerstand.
2. Ton Sijbrands - misschien ietsje pietsje minder puur talent dan Harm Wiersma, maar wel enorm belangrijk door zijn publicaties.
3. Aleksej Tsjizjov - beste wedstrijddammer tijdens grootste weerstand.
Why does it happen? Because it happens. - Neil Peart
-
-
- Eric Sanders
-
Bij nader inzien is de grootste dammer aller tijden niemand minder dan Richard Mooser.Eric Sanders wrote:Ben je weer in een melige bui Bert? Eerder schreef je (terecht) nog:
Bert Zwart wrote:Natuurlijk is Piet Roozenburg met grote afstand de grootste dammer die we ooit hebben gehad.
een verkiezing lijkt me overbodig.
-
- Eric Sanders
-
-
- Hanco Elenbaas
Eric, ik snap niet dat iemand met jouw respectabele politieke achtergrond (SP) en veronderstelde sociale bewogenheid een persoon als Piet Roozenburg kan kiezen tot grootste dammer aller tijden.Eric Sanders wrote:Ben je weer in een melige bui Bert? Eerder schreef je (terecht) nog:
Bert Zwart wrote:Natuurlijk is Piet Roozenburg met grote afstand de grootste dammer die we ooit hebben gehad.
een verkiezing lijkt me overbodig.
Zoals je weet heeft Roozenburg zich van 1943 tot 1945 in dienst gesteld van de oorlogsindustrie van Nazi-Duitsland.
Kun je dat misschien uitleggen?
-