composite wrote:Hanco Elenbaas wrote:composite wrote:
Ik ben er zeker van dat Hoofdlijn meer abonnees zou krijgen als Hans Jansen de problematiekrubriek overnam en Harm Wiersma er geregeld iets in zou schrijven.
Hans en Harm behoren nou eenmaal tot de zeer kleine minderheid die echt iets van dammen begrijpt.
Prima idee.
Meen je dat? Mag ik aan Herman en Nico doorgeven dat je het ermee eens bent?
Tuurlijk. Ik zet graag een stap terug voor zo'n genie als Jansen, die briljante geest met zijn ontzaglijk ontroerende pen, zijn onoverzienbare damkennis en zijn gigantische oeuvre op het gebied van de problematiek. Tuurlijk joh. Ik zal gek zijn als ik dammend Nederland en Hoofdlijn dit hemelse geschenk zou ontzeggen.
Hans Jansen, niemand minder dan Hans Jansen, HANS JANSEN, eindelijk bereid gevonden zijn goddelijke problematische spinsels voor ons, dammend geteisem, aan het papier toe te vertrouwen!
Morgenvroeg meteen even Herman en Nico bellen, Hanco. Liever nog dit weekend geregeld dan maandag.[/quote]
Ik proef enig sarcasme, maar dat lijkt me erg misplaatst. Zelf ken ik Hans Jansen redelijk goed uit mijn Amsterdamse tijd. Wat mij betreft een geniale dammer. Zijn damkennis is groot, en zijn problemen wat mij betreft erg mooi en verrassend, vaak met kleine middelen in natuurlijke standen. Ik zou een door Hans Jansen in elkaar gedraaide problematiekrubriek graag lezen.
De meeste Amsterdamse dammers - en dat zijn toch echt niet de minste - hebben Hans Jansen hoog.