Dit is weer een herhaling van zetten Dieter. En ver bezijden de waarheid. Nog maar een keer: In 2002 was ik als redacteur van Het Damspel op de Algemene Ledenvergadering van de KNDB. Dat was kort na het tweede toptoernooi in Delft. Diverse gedelegeerden feliciteerden mij met dit toernooi en de Delftse telling. Toen al, dus nog voor de nieuwe Bondsraad, zeiden verschillende aanwezigen dat het nu toch wel tijd werd deze telling op het NK in te voeren. Dus niks geen manipulatief stukje van Henk de Witt, gewoon een toptoernooi dat liet zien hoe het anders kan.[/quote]Dieter wrote: Het was een zeer manipulatief werkstukje onder de regie van Henk, en een voorbeeld van hoe je nooit zou moeten willen regeren.
Ook dit is weer een herhaling van zetten. En opnieuw ver bezijden de waarheid. Het benaderen van mensen om zich kandidaat te stellen is onderdeel van een volstrekt normaal democratisch proces. Een machtsgreep is iets geheel anders. Het feit dat vrijwel al deze mensen zijn gekozen, duidt er op dat zij wel degelijk over een achterban beschikken. Dat klopt heel goed met de werkwijze van de vernieuwers. Wij hebben namelijk mensen benaderd die aanwijsbaar hun sporen hebben verdiend voor de damsport.Dieter wrote:Bewondering wel voor de veranderaars die actief insprongen op de nieuwe ontwikkelingen bij de KNDB, de installering van een bondsraad was de kans voor deze groep om zonder achterban ondersteuning een machtsgreep uit te voeren. Helaas voor hen waren er nog mensen die bij de les bleven en oppositie voerden.
In jouw eigen provincie bijvoorbeeld hebben wij Bram Verhoef benaderd, onder meer organisator van het toernooi in Brunssum. Jij hebt je ook kandidaat gesteld, maar Bram kreeg meer stemmen. Dan had Bram toch meer achterban in Limburg dan Dieter?
Persoonlijk heb ik Gerard Bruins in Drenthe benaderd. Mogelijk dat Gerard zich anders ook wel kandidaat zou hebben gesteld. Gerard heeft een uitstekende reputatie opgebouwd door zijn jeugdwerk in Drenthe en is sinds enige jaren voorzitter van de provinciale bond. Toen Gerard zich kandidaat stelde kwamen er aanvankelijk geen tegenkandidaten. Gerard stond er op dat er meerdere kandidaten zouden zijn, de verkiezingen zijn er voor uitgesteld. Er kwamen twee andere kandidaten. Gerard kreeg drie keer zoveel stemmen als de andere twee. Hoezo geen achterban?
Dit verhaal kunnen we in feite vertellen voor alle mensen die wij hebben benaderd. Haitze Meurs, Frank Teer, Tjalling Goedemoed, Ben Smeenk en anderen. Zij hebben grote verdiensten voor de damsport en dat is de reden waarom zij juist het vertrouwen van de achterban genieten en zijn gekozen.
Het stelt me teleur, dat je weer (net als Dominique trouwens) met het complete onzinverhaal van 'machtsgreep' en 'geen achterban' komt. Ik respecteer jouw mening over de puntentelling, maar vind wel dat je de discussie zuiver moet houden. Laat het dan ook over de puntentelling geen en niet over allang weerlegde valse aantijgingen.