WHDB-kampioenschap 2004
WHDB-kampioenschap 2004
Het WHDB-kampioenschap 2004 is bij voorbaat een historisch toernooi. Dat komt natuurlijk vanwege de puntentelling, want het is het eerste officiële toernooi dat met de puntenoverwinning wordt gespeeld. De nieuwe telling heeft gezorgd voor een zeer sterk deelnemersveld, het sterkste sinds 1998. Sterker ook dan alle andere provinciale kampioenschappen van het vorige seizoen. De gemiddelde rating is maar liefst 1270 en op jeugdspeler Robin Vogelaar na heeft iedereen een rating boven de 1200.
De grootste kanshebbers op de ene halve finale plaats die in dit toernooi te vergeven is, zijn, naast de titelhouder Peter van der Stap en winnaar van 2002 Fred Ivens, de voormalige Nederlands juniorenkampioen Dirk van Schaik jr. en meervoudig WHDB-kampioen en oud NK-finalist Frits Luteyn. De laatste doet overigens als invaller aan het toernooi mee.
Zeg het maar: wie gaat volgens jullie dit toernooi winnen?
De grootste kanshebbers op de ene halve finale plaats die in dit toernooi te vergeven is, zijn, naast de titelhouder Peter van der Stap en winnaar van 2002 Fred Ivens, de voormalige Nederlands juniorenkampioen Dirk van Schaik jr. en meervoudig WHDB-kampioen en oud NK-finalist Frits Luteyn. De laatste doet overigens als invaller aan het toernooi mee.
Zeg het maar: wie gaat volgens jullie dit toernooi winnen?
Wedstrijdschema
Enige hulp bij het invullen van de poll biedt wellicht het wedstrijdschema. Hier komt ie:
Code: Select all
Ronde 1 - 8 september Ronde 2 - 15 september
F.C. Luteyn - G.E.F. van den Berg G.E.F. van den Berg - P. Stork
H. de Witt - J. van Galen R. Vogelaar - F.C.H. Ivens
A. Burgerhout - P.J. van der Stap P.J. van der Stap - D. van Schaik jr.
D. van Schaik jr. - R. Vogelaar J. van Galen - A. Burgerhout
F.C.H. Ivens - P. Stork F.C. Luteyn - H. de Witt
Ronde 3 - 22 september Ronde 4 - 29 september
H. de Witt - G.E.F. van den Berg G.E.F. van den Berg - R. Vogelaar
A. Burgerhout - F.C. Luteyn P.J. van der Stap - P. Stork
D. van Schaik jr. - J. van Galen J. van Galen - F.C.H. Ivens
F.C.H. Ivens - P.J. van der Stap F.C. Luteyn - D. van Schaik jr.
P. Stork - R. Vogelaar H. de Witt - A. Burgerhout
Ronde 5 - 6 oktober Ronde 6 - 13 oktober
A. Burgerhout - G.E.F. van den Berg G.E.F. van den Berg - P.J. van der Stap
D. van Schaik jr. - H. de Witt J. van Galen - R. Vogelaar
F.C.H. Ivens - F.C. Luteyn F.C. Luteyn - P. Stork
P. Stork - J. van Galen H. de Witt - F.C.H. Ivens
R. Vogelaar - P.J. van der Stap A. Burgerhout - D. van Schaik jr.
Ronde 7 - 20 oktober Ronde 8 - 27 oktober
D. van Schaik jr. - G.E.F. van den Berg G.E.F. van den Berg - J. van Galen
F.C.H. Ivens - A. Burgerhout F.C. Luteyn - P.J. van der Stap
P. Stork - H. de Witt H. de Witt - R. Vogelaar
R. Vogelaar - F.C. Luteyn A. Burgerhout - P. Stork
P.J. van der Stap - J. van Galen D. van Schaik jr. - F.C.H. Ivens
Ronde 9 - 3 november
F.C.H. Ivens - G.E.F. van den Berg
P. Stork - D. van Schaik jr.
R. Vogelaar - A. Burgerhout
P.J. van der Stap - H. de Witt
J. van Galen - F.C. Luteyn
Last edited by GuidoB on Fri Aug 20, 2004 00:55, edited 1 time in total.
Terecht! [img]images/smilies/icon_cool.gif[/img]GuidoB wrote:Tuurlijk, Patrick vult zichzelf in...
Heaven is no location, but a state of mind
Heb ik toch niet gedaan. In dit veld word ik echt geen kampioen. Maar ik eindig wel weer bij de eerste vier. [img]images/smilies/icon_wink.gif[/img]Kosmos wrote:Terecht! [img]images/smilies/icon_cool.gif[/img]GuidoB wrote:Tuurlijk, Patrick vult zichzelf in...
Re: WHDB-kampioenschap 2004
Guido, kun je uitleggen waarom een andere puntentelling voor een sterker deelnemersveld zorgt?GuidoB wrote:De nieuwe telling heeft gezorgd voor een zeer sterk deelnemersveld, het sterkste sinds 1998. Sterker ook dan alle andere provinciale kampioenschappen van het vorige seizoen.
Omdat iedereen er mee wil spelen natuurlijk! Er hebben meer mensen meegedaan aan de plaatsingstoernooien dan ooit tevoren. Ook meer sterke spelers vooral en daarom hebben ook meer sterke spelers zich geplaatst.Mark Hees wrote:Guido, kun je uitleggen waarom een andere puntentelling voor een sterker deelnemersveld zorgt?GuidoB wrote:De nieuwe telling heeft gezorgd voor een zeer sterk deelnemersveld, het sterkste sinds 1998. Sterker ook dan alle andere provinciale kampioenschappen van het vorige seizoen.
OK. Het clausale verband lijkt mij flinterdun, maar leuk dat een provinciaal kampioenschap een echte wedstrijd wordt.GuidoB wrote:Omdat iedereen er mee wil spelen natuurlijk! Er hebben meer mensen meegedaan aan de plaatsingstoernooien dan ooit tevoren. Ook meer sterke spelers vooral en daarom hebben ook meer sterke spelers zich geplaatst.Mark Hees wrote:Guido, kun je uitleggen waarom een andere puntentelling voor een sterker deelnemersveld zorgt?GuidoB wrote:De nieuwe telling heeft gezorgd voor een zeer sterk deelnemersveld, het sterkste sinds 1998. Sterker ook dan alle andere provinciale kampioenschappen van het vorige seizoen.
-
Ik zie ook het causale verband niet tussen de extra sterke deelname en de gewijzigde puntentelling. Bovendien, als er met een gemiddelde rating van 1270 ook al een remiseprobleem bestaat dan denk ik dat dit toch wel wat overdreven is. Maar goed, dit toernooi ben ik supporter van Henk de Witt. Het lijkt me voor hem leuk dat de verdiensten die hij daadwerkelijk wel heeft voor de damsport ook een eigen succesvol optreden brengt.
- Henk de Witt
Iemand heeft op mij gestemd. Om mij moed te geven veronderstel ik, waarvoor hartelijk dank. Vorig jaar bleef ik wel als enige ongeslagen met zeven remises en twee winstpartijen. Maar toen gold de 3-0 telling en was een grauwe middelmootpositie de schamele beloning voor al mijn zwaarbevochten remises, waarvan sommige wel heel erg benauwd waren.
Al die alternatieve puntentellingen ook....
En nu weer die puntenoverwinning. Het wordt tijd voor een Belangenvereniging Remisespelers!
Overigens heb ik op Frits Luteyn gestemd. Met zijn theoretische kennis en supersnelle spel zal hij in dit veld een aantal tegenstanders in tijdnood brengen, die dan fouten gaan maken. Fred Ivens behoort altijd tot de favorieten, ook hij gebruikt snel spel als wapen. Peter van der Stap is de beste 'toernooivechter'. Ook goede kansen op de titel.
Al die alternatieve puntentellingen ook....
En nu weer die puntenoverwinning. Het wordt tijd voor een Belangenvereniging Remisespelers!
Overigens heb ik op Frits Luteyn gestemd. Met zijn theoretische kennis en supersnelle spel zal hij in dit veld een aantal tegenstanders in tijdnood brengen, die dan fouten gaan maken. Fred Ivens behoort altijd tot de favorieten, ook hij gebruikt snel spel als wapen. Peter van der Stap is de beste 'toernooivechter'. Ook goede kansen op de titel.
Re: Wedstrijdschema
Wel lastig te lezen dat schema...GuidoB wrote:Enige hulp bij het invullen van de poll biedt wellicht het wedstrijdschema. Hier komt ie:
Code: Select all
Ronde 1 - 8 september Ronde 2 - 15 september F.C. Luteyn - G.E.F. van den Berg G.E.F. van den Berg - P. Stork H. de Witt - J. van Galen R. Vogelaar - F.C.H. Ivens A. Burgerhout - P.J. van der Stap P.J. van der Stap - D. van Schaik jr. D. van Schaik jr. - R. Vogelaar J. van Galen - A. Burgerhout F.C.H. Ivens - P. Stork F.C. Luteyn - H. de Witt Ronde 3 - 22 september Ronde 4 - 29 september H. de Witt - G.E.F. van den Berg G.E.F. van den Berg - R. Vogelaar A. Burgerhout - F.C. Luteyn P.J. van der Stap - P. Stork D. van Schaik jr. - J. van Galen J. van Galen - F.C.H. Ivens F.C.H. Ivens - P.J. van der Stap F.C. Luteyn - D. van Schaik jr. P. Stork - R. Vogelaar H. de Witt - A. Burgerhout Ronde 5 - 6 oktober Ronde 6 - 13 oktober A. Burgerhout - G.E.F. van den Berg G.E.F. van den Berg - P.J. van der Stap D. van Schaik jr. - H. de Witt J. van Galen - R. Vogelaar F.C.H. Ivens - F.C. Luteyn F.C. Luteyn - P. Stork P. Stork - J. van Galen H. de Witt - F.C.H. Ivens R. Vogelaar - P.J. van der Stap A. Burgerhout - D. van Schaik jr. Ronde 7 - 20 oktober Ronde 8 - 27 oktober D. van Schaik jr. - G.E.F. van den Berg G.E.F. van den Berg - J. van Galen F.C.H. Ivens - A. Burgerhout F.C. Luteyn - P.J. van der Stap P. Stork - H. de Witt H. de Witt - R. Vogelaar R. Vogelaar - F.C. Luteyn A. Burgerhout - P. Stork P.J. van der Stap - J. van Galen D. van Schaik jr. - F.C.H. Ivens Ronde 9 - 3 november F.C.H. Ivens - G.E.F. van den Berg P. Stork - D. van Schaik jr. R. Vogelaar - A. Burgerhout P.J. van der Stap - H. de Witt J. van Galen - F.C. Luteyn
Ik denk overigens dat vd Stap weer kampioen wordt, gevolgd door een stel DC Den Hagenaars!
BTW Guido: jouw rooster bevat toch geen fouten?, ik ken iemand die in zijn roosters er een aantal gemaakt heeft...
-
- Real name: Martijn van Gortel
Ik weet wel dat ik de eerste was die op Patrick stemde [img]images/smilies/icon_cool.gif[/img]GuidoB wrote:Mijn mail lezen zeker. Bovendien was het donderdagavond.Dutta_Ya wrote:Tuurlijk, je lult weer eens onzin.GuidoB wrote:Tuurlijk, Patrick vult zichzelf in...
Ik heb ook wel wat beters te doen op vrijdag avond om 0:30.