Hanco Elenbaas wrote:En nog iets, ik hoop dat je Jezus naam niet ijdel wil gebruiken, dat is namelijk beledigend voor de groep mensen waar Jan deel van uit maakt.
Eric, zoals Wieger, die als een van de weinigen hier me gedeeltelijk begrijpt, al eens heeft opgemerkt is mijn insteek altijd positief. Ook als ik beledig, voeg ik eraan toe, want als ik beledig komt dat niet voort uit haat, zoals bij Frederik Bos, maar uit de intentie om negatief ego te doen verdwijnen.Eric Sanders wrote: Sinds wanneer maak jij je er druk dat mensen beledigd worden? Misschien heb je het zelf niet zo in de gaten en misschien bedoel je het niet zo, maar jij bent zo'n beetje de topbelediger van het forum, Hanco. Niet dat ik er zoveel op tegen heb, beledigen kan een mooie kunstvorm zijn.
Soms zal ik me vergissen, als ik volmaakt zou zijn, was er niet veel reden meer om hier te verkeren. Volmaakt ben ik nog niet, maar ik hoop die staat, die het doel van ons allen is of zou moeten zijn, wel te bereiken.
Van Haat heb ik gelukkig geen last. Haat is een gevolg van angst. Angst is het tegenovergestelde van Liefde. Angst krijg je niet weg door elke dag medicijnen te slikken.
De haat die een dergelijke constatering losmaakt zegt veel over het niveau van degenen die ertegen protesteren.
Jezus beledigen is wat anders dan de eerste de beste boerenlul zoals ik beledigen. De intentie om Jezus te beledigen is ook nog hatelijker.
Het beledigen van Jezus wordt ingegeven door Lucifer. Lucifer werd door God verwijderd uit de hemelen en naar Aarde gezonden, omdat hij in opstand gekomen was tegen God. Lucifer vond zichzelf belangrijker dan God.
Ook mensen die zichzelf Driezessen, Damduivel, Stoker of Braintag noemen vinden zichzelf belangrijker dan God. In de illusie die hen beheerst verbeelden zij zich zelfs dat God niet bestaat...
Lucifer is nu de machtigste entiteit op Aarde. Hij beheerst de meeste mensen, zonder dat dezen het vaak in de gaten hebben.
Al het beledigen van Jezus door zijn naam ijdel te gebruiken is ingegeven door Lucifer, de apostel van de haat.
Lees wat Frederik Bos schrijft over Henk Stoop, over Herman Spanjer, over Jan Schippers, over mij, en je zult zien dat de essentie Haat is.
Als je in mijn beledigingen ook haat ziet, dan begrijp je niet wat ik zeg en wat ik bedoel.