Fred van Amersfoort wrote:Persoonlijk had ik die DT of een andere wijziging op den duur misschien best willen overwegen. Het is echter de presentatie van de vernieuwers die een normale gelijkwaardige discussie onmogelijk maken. Mijn stelling: De Witt is een slechte woordvoerder van zijn stroming. Wie is het met me eens of oneens?
Fred, dit is een onzinnige draad. Henk de Witt is geen woordvoerder van de Delftse telling. Vorig jaar was ik dat wel van de werkgroep 'Modernisering Puntentelling'. O.a. vanwege het feit dat er enorm op mijn persoon werd gespeeld ben ik uit de Bondsraad gestapt. De werkgroep was ingesteld door de Bondsraad. Nu zou de werkgroep door kunnen gaan, in principe met mij er in want er hoeven niet uitsluitend bondsraadsleden in te zitten, maar ik heb al lang besloten dat dit zeer onverstandig zou zijn.
Op een andere draad 'Meest prestigieuze toernooi 2004' heb ik een en andermaal mijn positie duidelijk gemaakt. Een ieder kan nalezen wat ik daar over geschreven heb. Formeel heb ik geen enkele positie in de puntentellingsdiscussie.
Ik heb ook gezegd, dat ik mij daardoor nu vrijer voel om aan de discussie deel te nemen en te reageren. Maar mijn bijdragen hebben geen enkele (formele) meerwaarde ten opzichte van bijdragen van wie dan ook. Door sommigen, met name Eric van Dusseldorp wordt wel voortdurend geprobeerd om mij in die positie te manoeuvreren. Een slechte zaak, mensen worden hierdoor misleid.
Nu nog even iets over de achtergrond van mijn satirisch stukje over jou op die andere draad.
Kosmos heeft zich daar zeer lovend uitgelaten over het Delftse festival. Ook over mijn persoon als mede-organisator. (Dat 'mede' zeg ik er steeds maar bij, want ik ben weliswaar het gezicht van dat festival, maar het wordt georganiseerd door een hechte groep uiterst gemotiveerde en hard werkende mensen. Niemand kan zoiets in zijn eentje). Op een gegeven moment kwam jij met een reactie op de lofzang van Kosmos, met als kern en letterlijk zo gezegd door jou:
Heeft die De Witt soms met jouw pielemuisje zitten spelen?
Daar is door verschillende mensen terecht met afkeuring op gereageerd. Ten eerste ging jij met die opmerking totaal voorbij aan de argumenten van Kosmos, waarom hij dit zo'n geslaagd damfestijn vond. Ten tweede trek jij een en ander op een heel vervelende manier in de persoonlijk sfeer.
Omdat de aanleiding voor de draad was dat in een krantenartikel heeft gestaan dat 'Delft' het meest prestigieuze damtoernooi was, ging de discussie, uiteraard zou ik bijna zeggen, ook over de Delftse telling.
Ik hield mijn vakantie dit jaar thuis en besloot om wat uitgebreider dan anders aan de discussie deel te nemen.
Jij kwam na een tijdje met een tweede reactie. Of die Kosmos en De Witt niet konden 'dimmen', 'opzouten', 'laat ze maar een knikkerbond oprichten.'
Opnieuw geen enkele inhoudelijke bijdrage van jou kant. Alleen maar stompzinnig op de man spelen. Ook de discussie verstoren.
Daarna heb jij nog wat dingen op het forum gegooid, het meeste heb ik niet gelezen, na die twee reacties geloofde ik het wel. Alleen toen jij Wieger Wesselink in bescherming nam tegen mij, heb ik daarop gereageerd.
Gisteren heb ik een aantal diagrammen van slotstanden van Wieger uit het NK 2002 op het forum gezet. Al eerder had ik geschreven dat de controverse Wesselink-De Witt wat mij betreft verleden tijd was en dat ik alsnog samen met Wieger een constructief onderzoek wilde doen naar de te verwachten effecten van de puntenoverwinning op het NK.
Het feit dat dit eigenlijke onderwerp van het dispuut inhoudelijk steeds overschaduwd werd en ten slotte helemaal uit beeld verdween, zat mij dwars.
Plots kwam ik op het idee om partijen van Wieger te bekijken. Immers Wieger is een van de mensen die heel veel remises speelt op het NK. Misschien wel de meeste van allemaal. Dat is ook de reden geweest voor Wieger om iets te willen doen aan het remiseprobleem. Op dat punt verschillen Wieger en ik dus niet van mening.
Partijen van Wieger zelf nemen leek mij een zeer goed idee. Immers Wieger kan zich daar ongetwijfeld het nodige van herinneren en meer dan bij partijen van anderen aangeven welke varianten hij heeft overwogen, hoe het met de tijdsdruk zat enz.
Nog voor Wieger uberhaupt de diagrammen goed heeft kunnen bestuderen, laat staan analyseren kom jij opnieuw met een reactie. Een scheldpartij aan mijn adres. In jouw verwrongen wereldbeeld (sorry, ik kan het niet anders zeggen) zou ik Wieger op een of andere wijze met die diagrammen willen pakken. Je weet er zelfs al bij te zeggen wat ik zal doen als Wieger niet reageert.
Ten eerste was jouw reactie wederom volkomen misplaatst.
Ten tweede probeer jij Wieger weer tegen mij op te zetten, terwijl ik hem de hand wil schudden en zand wil strooien over de scherpe dingen die over en weer gezegd zijn.
Ten derde kwam jij wederom met geen enkele inhoudelijke reactie op het onderwerp (effect puntenoverwinning) noch een inhoudelijk reactie op de afgedrukte diagrammen.
De vraag is dan toch gewettigd, wat doe jij op die draad? De inhoud van de discussie interesseert je totaal niet, dat is duidelijk. Je loopt alleen wat lomp te schelden op bepaalde mensen. Daarmee de inhoudelijke discussie voortdurend verstorend.
Voor mij in dit geval doodzonde. Ik was enthousiast over die diagrammen en de dingen die ik vond. Hoopte de discussie nu eens echt op gang te krijgen.
Nou, het resultaat is bekend. Door de stukjes van Van Amersfoort en ook van dat nare, achterbakse mannetje Van Dusseldorp kunnen we het wel schudden.
Bedankt heren! Mensen kunnen bij jullie terecht voor een cursus 'Hoe verziek ik een discussie'.
Ondanks het feit dat ik geen negatieve energie meer aan het forum wilde besteden, werd me dit toch te gortig. Ik koos voor de satire, in plaats van een woedende reactie.
Satire schept afstand, relativering en bovendien beleeft de schrijver plezier aan het schrijven zelf. Bij een woedende reactie had jij waarschijnlijk in je vuistje gelachen.
En nu is Fredje gekwetst. Ach, ach, ach...
En nu gaat Fredje een draad openen om die De Witt terug te pakken. Ach, ach....
Fredje zou er beter aan doen zijn teksten op de andere draad nog eens te bekijken, zich gaan schamen en zo hier en daar zijn excuus aan te bieden.
Daag, Fredje.