Dus je gaat een "Stroman" zoeken of meerdere? Hmmm, beetje verdacht.Henk de Witt wrote:Hendrik! Dit is DE juiste vraag. Zoals je weet ben ik uit de Bondsraad gegaan en is dit feitelijk niet meer mijn pakkie-an.Klareveld wrote:er zijn slechts 2 vragen die beantwwordt moeten worden:
1. Moet er verandering komen om de remise te bedwingen
2. Wat moet die verandering precies inhouden
Over vraag 1 zijn zelfs Venagboy, Henk de Witt en Wiger Wesselink het eens! Dat is dus hartstikke mooi. Nu verder samenwerken aub.
Vraag 2 lijdt tot verwarring, uiteenlopende meningen en ruzie. Doodzonde want in feite zijn veel mensen het met elkaar eens over vraag 1!!! Ik snap alle voorstellen niet in detail maar dat maakt ook niet, want... laat de heren topspelers gewoon een keuze maken uit de opties:
- Georgiev barrage
- Delfts 2 schijf
- Delfts 3 schijf
- Demotie
- Plusjes
- iets anders?
Waarom neemt/krijgt niemand in de damwereld de leiding? Dat is toch bizar??? Dan kunnen we er enidelijk over ophouden.
Wat niet zeggen wil dat ik mijn handen er van heb afgetrokken. Ik heb nu meer tijd om te proberen het Delftse festival nog mooier te maken en de uitstraling van dit festival is m.i. zeer belangrijk, ook in het puntentellingdiscours.
Ook ben ik nu vrijer in de polemiek dan ik was toen ik vanuit de Bondsraad in de werkgroep 'Modernisering Puntentelling' zat.
Op bladzijde 19 van deze draad heb ik een plan van aanpak gepresenteerd. Zelf ben ik er van overtuigd dat dit plan succes zal hebben, dat het NK 2006 er anders zal uitzien. Dat de discussie over de puntentelling door gesprekken met alle NK deelnemers 2003, 2004, 2005 in constructiever vaarwater komt.
Wat ik beloof te doen is:
1. Steun voor dit plan verwerven in de Bondsraad
2. Als dit lukt (en waarom zou het niet lukken?) actief mee helpen zoeken
naar iemand die de leiding op zich kan/wil nemen.
Dit laatste is inderdaad de hamvraag. Je moet iemand vinden die het kan en wil. Voor deze persoon is het een hele klus. Hij of zij zal een aantal andere dingen tijdelijk neer moeten leggen. Doorzettingsvermogen, kunnen focussen om deze klus werkelijk tot een goed einde te brengen is m.i. de belangrijkste karaktereigenschap.
De situatie is m.i. wel veel gunstiger dan vorig jaar, toen de focus heel erg gericht was op mijn persoon. Daar zal de man/vrouw die de leiding neemt/krijgt veel minder last van hebben.
It's all I can do man!
Aldus plechtig beloofd,
Delft, vrijdag 5 augustus 2004
Wat voor succes wil je eigenlijk boeken? Dat de remise minder wordt ( een aantal procentjes) of dat het dammen op zich populairder wordt (bijvoorbeeld als kijksport, en in berichtgeving)