Meest prestigieuze toernooi van 2004

Discussies over damsport (in het Nederlands)

Wat is het meest prestigieuze, in Nederland georganiseerde, individuele toernooi van 2004?

Axioma Orap ICT Open NK (Den Haag Open)
10
16%
Bijlmertoernooi
12
19%
DuWo Kennisstadtoernooi
14
22%
Hiltex Zeeland Open
5
8%
NK-finale
7
11%
Nijmegen Open
11
17%
Ander toernooi (graag de naam!)
5
8%

Total votes: 64

Vengaboy

Post by Vengaboy » Fri Aug 06, 2004 12:58

Henk de Witt wrote:
Klareveld wrote:er zijn slechts 2 vragen die beantwwordt moeten worden:

1. Moet er verandering komen om de remise te bedwingen

2. Wat moet die verandering precies inhouden

Over vraag 1 zijn zelfs Venagboy, Henk de Witt en Wiger Wesselink het eens! Dat is dus hartstikke mooi. Nu verder samenwerken aub.

Vraag 2 lijdt tot verwarring, uiteenlopende meningen en ruzie. Doodzonde want in feite zijn veel mensen het met elkaar eens over vraag 1!!! Ik snap alle voorstellen niet in detail maar dat maakt ook niet, want... laat de heren topspelers gewoon een keuze maken uit de opties:
- Georgiev barrage
- Delfts 2 schijf
- Delfts 3 schijf
- Demotie
- Plusjes
- iets anders?

Waarom neemt/krijgt niemand in de damwereld de leiding? Dat is toch bizar??? Dan kunnen we er enidelijk over ophouden.
Hendrik! Dit is DE juiste vraag. Zoals je weet ben ik uit de Bondsraad gegaan en is dit feitelijk niet meer mijn pakkie-an.
Wat niet zeggen wil dat ik mijn handen er van heb afgetrokken. Ik heb nu meer tijd om te proberen het Delftse festival nog mooier te maken en de uitstraling van dit festival is m.i. zeer belangrijk, ook in het puntentellingdiscours.

Ook ben ik nu vrijer in de polemiek dan ik was toen ik vanuit de Bondsraad in de werkgroep 'Modernisering Puntentelling' zat.

Op bladzijde 19 van deze draad heb ik een plan van aanpak gepresenteerd. Zelf ben ik er van overtuigd dat dit plan succes zal hebben, dat het NK 2006 er anders zal uitzien. Dat de discussie over de puntentelling door gesprekken met alle NK deelnemers 2003, 2004, 2005 in constructiever vaarwater komt.

Wat ik beloof te doen is:
1. Steun voor dit plan verwerven in de Bondsraad
2. Als dit lukt (en waarom zou het niet lukken?) actief mee helpen zoeken
naar iemand die de leiding op zich kan/wil nemen.

Dit laatste is inderdaad de hamvraag. Je moet iemand vinden die het kan en wil. Voor deze persoon is het een hele klus. Hij of zij zal een aantal andere dingen tijdelijk neer moeten leggen. Doorzettingsvermogen, kunnen focussen om deze klus werkelijk tot een goed einde te brengen is m.i. de belangrijkste karaktereigenschap.
De situatie is m.i. wel veel gunstiger dan vorig jaar, toen de focus heel erg gericht was op mijn persoon. Daar zal de man/vrouw die de leiding neemt/krijgt veel minder last van hebben.
It's all I can do man!

Aldus plechtig beloofd,
Delft, vrijdag 5 augustus 2004
Dus je gaat een "Stroman" zoeken of meerdere? Hmmm, beetje verdacht.

Wat voor succes wil je eigenlijk boeken? Dat de remise minder wordt ( een aantal procentjes) of dat het dammen op zich populairder wordt (bijvoorbeeld als kijksport, en in berichtgeving)
......door politie en dominee geweerd.....

Vengaboy

Post by Vengaboy » Fri Aug 06, 2004 13:00

Henk de Witt wrote:
Eric van Dusseldorp wrote:
Klareveld wrote: (...)
Waarom neemt/krijgt niemand in de damwereld de leiding? (...) (Cursivering EvD)
Klareveld, er is een essentieel verschil tussen 'neemt' en 'krijgt'.

Henk de Witt neemt in de damwereld de leiding.
Maar hij krijgt 'm niet.
Ach Eric, blijf je nou zo kinderachtig aan de gang? Weer proberen de focus op Henk de Witt te leggen?
Dat kunstje is toch al lang uitgewerkt.
Nee hoor !!

Vengaboy

Post by Vengaboy » Fri Aug 06, 2004 13:01

Vengaboy wrote:
Dus je denkt dat iemand eerder gaat voor een 2-1 overwinning dan een 3-0 overwinning? zou kunnen, is nog nooit uitgeprobeerd denk ik.
Misschien een leuk idee voor een (particulier) toptoernooi.
Op zich is 3-0 annex 2-1 (derde punt na sneldammen) een aardig idee en mathematisch lijkt het goed in elkaar te zitten.
Voor mezelf is het idee toch wat te revolutionair. Maar ik ben dan ook een oude, zwakke man.
Tja, nu is de vraag, wie gaat dat organiseren..... ik ben maar een "vengaboytje" [img]images/smilies/icon_wink.gif[/img]

Hanco Elenbaas

Post by Hanco Elenbaas » Fri Aug 06, 2004 13:04

Vengaboy wrote:
Dus je denkt dat iemand eerder gaat voor een 2-1 overwinning dan een 3-0 overwinning? zou kunnen, is nog nooit uitgeprobeerd denk ik.
Op zich is 3-0 annex 2-1 (derde punt na sneldammen) een aardig idee en mathematisch lijkt het goed in elkaar te zitten.
Voor mezelf is het idee toch wat te revolutionair. Maar ik ben dan ook een oude, zwakke man.
Tsja, je was nooit een sterk sneldammer Eric. Ik ook niet. Maar ik vind de sneldampartijen tussen toppers echt een groot genot om te mogen zien. En het is me altijd opgevallen hoe al dat beweeg zelfs aantrekkelijk was voor niet-dammers.
Ik vermoed dat dat sneldammen ook wel iets is voor televisie. Al die bliksemsnelle acties over en weer van de toppers, de emoties op hun gezichten.
Jammer dat jij nooit een goede sneldammer was Eric.
Desondanks zou het prettig zijn als je het idee kunt meenemen in een of ander onderzoek onder topspelers.

Hanco Elenbaas

Post by Hanco Elenbaas » Fri Aug 06, 2004 13:07

Henk de Witt wrote:
Klareveld wrote:er zijn ...
Hendrik!
Klareveld is niet Klarenbeek.

Henk de Witt

Post by Henk de Witt » Fri Aug 06, 2004 13:07

Eric Sanders wrote:Als ik scheidsrechter was zou ik nu de match de Witt - Vengaboy in een matige 0-0 doen beeindigen.
Wat ben jij een partijdige scheidsrechter, Eric.
De ene partij probeert constructief spel op de mat te leggen, schiet er flink wat doelpunten in, de andere beperkt zich tot natrappen, spugen, de bal uit het veld trappen... En jij maakt er 0-0 van.
Kijk deze draad nog eens na wil je, zoals een scheidsrechter de videoband bekijkt van een wedstrijd die hij zeer slecht gefloten heeft.
De ene partij heeft cijfers en analyses geproduceerd, gebaseerd op toptoernooien die hij mede heeft georganiseerd, gelardeerd met diagrammen, is ingegaan op vele vragen, onder ander de invloed op het spel (klassiek o.a.), daarbij de mening van internationale topgrootmeesters over dit aspect weergevend, heeft op bladzijde 19 een plan van aanpak gepubliceerd.
De andere partij knoeit met cijfers, zet daar geen enkel eigen relevant cijfer tegenover, produceert geen enkele analyse of diagram, laat staan dat hij serieus met topsplers van gedachten heeft gewisseld, verdraait woorden, ontwijkt ALLE vragen zelfs de meest simpele, kortom is uitsluitend destructief bezig. Vervelend, klierig.
Jij moet voorlopig maar geen wedstrijden meer fluiten.

Eric van Dusseldorp

Post by Eric van Dusseldorp » Fri Aug 06, 2004 13:09

Henk de Witt wrote: Ach Eric, blijf je nou zo kinderachtig aan de gang? Weer proberen de focus op Henk de Witt te leggen?
Dat kunstje is toch al lang uitgewerkt.
Henk, ik vond het erg treffend en kon het gewoon niet nalaten (al geef ik toe dat het verder niet constructief is).

Treffend: ja. Want je legt de focus weer op jezelf. Op mijn vraag of je bereid bent tot een compromis (Goese of Assendelftse Telling - even kort door de bocht: Delfts na ex aequo) kom je ongevraagd met een nieuwe plan van aanpak dat vrijwel niets anders is dan je vorige poging om de DT erdoor te drukken. Toegevoegd zijn: de 'persoonlijke gesprekken' met de topspelers. Laat me niet lachen, het zijn toch geen kleine kinderen. Topspelers omlullen, je kan het proberen.

Maar laat ik het nog een keer proberen, Henk.

Als ik zeg dat ik in de Bondsraad de Goese of Assendelftse telling ter stemming wil brengen als proef* voor twee jaar voor het NK (HF en F), krijg ik dan jouw morele steun? Natuurlijk, je zit niet in de Bondsraad, maar je hebt de nodige invloed op enkele BR-leden en ook bestuursleden.
Ik heb het idee dat een groot aantal BR-leden, zowel flexibele Delftsen als conservatieven, wel wat voor dit idee voelt. Op dit Forum blijkt dat eigenlijk al.

Maar mijn vraag is: ga jij accoord met bovenstaand compromis?

Het alternatief is dat voor- en tegenstanders van m.n. de puntenoverwinning elkaar nog jarenlang vanuit eigen stellingen met modderkluiten blijven bekogelen.

* Oh ja, een proef met open einde. Niet automatisch: de eerste stap naar...

blondegod

Post by blondegod » Fri Aug 06, 2004 13:13

1-1 lijkt me een betere uitslag.

Henk wil graag dat het remise probleem uit de wereld word geholpen, terwijl Bart hier niet zoveel problemen mee heeft. De manier waarop dit allemaal verkondigd word is misschien wat minder mooi.

Vengaboy

Post by Vengaboy » Fri Aug 06, 2004 13:13

Henk de Witt wrote:
Eric Sanders wrote:Als ik scheidsrechter was zou ik nu de match de Witt - Vengaboy in een matige 0-0 doen beeindigen.
Wat ben jij een partijdige scheidsrechter, Eric.
De ene partij probeert constructief spel op de mat te leggen, schiet er flink wat doelpunten in, de andere beperkt zich tot natrappen, spugen, de bal uit het veld trappen... En jij maakt er 0-0 van.
Kijk deze draad nog eens na wil je, zoals een scheidsrechter de videoband bekijkt van een wedstrijd die hij zeer slecht gefloten heeft.
De ene partij heeft cijfers en analyses geproduceerd, gebaseerd op toptoernooien die hij mede heeft georganiseerd, gelardeerd met diagrammen, is ingegaan op vele vragen, onder ander de invloed op het spel (klassiek o.a.), daarbij de mening van internationale topgrootmeesters over dit aspect weergevend, heeft op bladzijde 19 een plan van aanpak gepubliceerd.
De andere partij knoeit met cijfers, zet daar geen enkel eigen relevant cijfer tegenover, produceert geen enkele analyse of diagram, laat staan dat hij serieus met topsplers van gedachten heeft gewisseld, verdraait woorden, ontwijkt ALLE vragen zelfs de meest simpele, kortom is uitsluitend destructief bezig. Vervelend, klierig.
Jij moet voorlopig maar geen wedstrijden meer fluiten.
Hmmm, volgens mij zijn dit de enige weerwoorden die je kunt bedenken op "mijn" ideeen. Das wel jammer. Als je het hebt over vragen niet beantwoorden ben jij wel de grootste niet-beantwoorder.
Voor de rest ga ik me niet verlagen tot beledigingen.

Hanco Elenbaas

Post by Hanco Elenbaas » Fri Aug 06, 2004 13:18

Vengaboy wrote:
Vengaboy wrote:
Tja, nu is de vraag, wie gaat dat organiseren..... ik ben maar een "vengaboytje" [img]images/smilies/icon_wink.gif[/img]
We moeten een leuke sponsor zien te krijgen. Hier in Amsterdam is altijd een mooi startpunt Peter Bookelman van Topsport Amsterdam, maar zijn organisatie is na het NK 2003 en de Bijlmertoernooien nu betrokken bij het WK 2005. Laat ze zich voorlopig daar maar op concentreren, om versnippering te voorkomen.
Er moet dus iets anders komen.
Wat dat betreft verdient Henk de Witt veel respect, hij heeft net als Achfaaq Mohamedjoesoef of Jacek Pawlicki toch maar een mooi subsidie- en sponsorveld bij elkaar weten te krijgen.
Laten we proberen dat te verbeteren! Wiens brood men eet, wiens woord men spreekt, zei Jan Pieter al, dus als wij meer geld bij elkaar krijgen, spreken ze ons woord.
Mooie mogelijkheden voor toernooien liggen in steden die jubileren of zich om een of andere reden in de kijker willen zetten, zoals Rotterdam dit jaar.

Klareveld

Post by Klareveld » Fri Aug 06, 2004 13:24

Hanco Elenbaas wrote:
Klareveld wrote:
Hanco Elenbaas wrote: Niet te slim worden Bart! "aanjaageffect" [img]images/smilies/icon_lol.gif[/img] [img]images/smilies/icon_lol.gif[/img]
Dan krijg je zo weer een scheldpartij van Klareveld of Ben Anoniem over je heen.
Over wat voor schelpartij heb jij het?? Ik heb nooit ene Bart uigescholden en ik heb hier sowieso niemand uitgescholden. Dit in tegenstelling tot sommige andere forumdeelnemers, Hanco.
Steeds roepen hoe treurig dit forum wel niet is vind ik ook schelden.
Prima dat jij iets vindt. Ga gerust je gang.

Als je het maar laat me te beschuldigen van persoonlijke scheldpartijen. Dat soort platvloerse bezigheden laat ik graag aan anderen over.

Vengaboy

Post by Vengaboy » Fri Aug 06, 2004 13:26

Hanco Elenbaas wrote:
Vengaboy wrote:
Eric van Dusseldorp wrote: Misschien een leuk idee voor een (particulier) toptoernooi.
We moeten een leuke sponsor zien te krijgen. Hier in Amsterdam is altijd een mooi startpunt Peter Bookelman van Topsport Amsterdam, maar zijn organisatie is na het NK 2003 en de Bijlmertoernooien nu betrokken bij het WK 2005. Laat ze zich voorlopig daar maar op concentreren, om versnippering te voorkomen.
Wat dat betreft verdient Henk de Witt veel respect, hij heeft net als Achfaaq Mohamedjoesoef of Jacek Pawlicki toch maar een mooi subsidie- en sponsorveld bij elkaar weten te krijgen.
Laten we proberen dat te verbeteren! Wiens brood men eet, wiens woord men spreekt, zei Jan Pieter al, dus als wij meer geld bij elkaar krijgen, spreken ze ons woord.
Mooie mogelijkheden voor toernooien liggen in steden die jubileren of zich om een of andere reden in de kijker willen zetten, zoals Rotterdam dit jaar.
Zullen we daar eens onderzoek naar doen ??

Hanco Elenbaas

Post by Hanco Elenbaas » Fri Aug 06, 2004 13:35

Vengaboy wrote:
Hanco Elenbaas wrote:
Vengaboy wrote: Tja, nu is de vraag, wie gaat dat organiseren..... ik ben maar een "vengaboytje" [img]images/smilies/icon_wink.gif[/img]
Afgesproken Bart! Ik zal mijn vriend Raoul Alias, die het Bijlmertoernooi en de Open Curaçao-toernooien heeft opgezet, nog om wat tips vragen. Je hoort van me!

Vengaboy

Post by Vengaboy » Fri Aug 06, 2004 13:37

Hanco Elenbaas wrote:
Vengaboy wrote:
Hanco Elenbaas wrote: We moeten een leuke sponsor zien te krijgen. Hier in Amsterdam is altijd een mooi startpunt Peter Bookelman van Topsport Amsterdam, maar zijn organisatie is na het NK 2003 en de Bijlmertoernooien nu betrokken bij het WK 2005. Laat ze zich voorlopig daar maar op concentreren, om versnippering te voorkomen.
Afgesproken Bart! Ik zal mijn vriend Raoul Alias, die het Bijlmertoernooi en de Open Curaçao-toernooien heeft opgezet, nog om wat tips vragen. Je hoort van me!
Perfect, Lijkt me heel erg nuttig.

Mark Hees

Post by Mark Hees » Fri Aug 06, 2004 13:51

Henk de Witt wrote: De situatie is m.i. wel veel gunstiger dan vorig jaar, toen de focus heel erg gericht was op mijn persoon. Daar zal de man/vrouw die de leiding neemt/krijgt veel minder last van hebben.
Ik denk dat in eerste instantie de focus niet zo zeer gericht was op jouw persoon, maar gewoon op de invoering van DT. Dat daarna de focus wellicht een ietsiepietsie verschoven is, komt ook omdat je je persoonlijk op de voorgrond hebt geplaatst als pleitbezorger van DT.

Dus, ik denk dat die persoon dezelfde personen weer tegenover zich zal vinden en dezelfde kritieken zal krijgen. Niet zo zeer op de persoon gericht, maar op de verandering gericht. Gaat die persoon dan dat ook persoonlijk verdedigen, dan krijg je hetzelfde als wat er nu en in het verleden tegen jou ontstaan is.

Post Reply