Tsjonge Tsjonge, wat een naam voor dat gehucht waar jij uit komt.... [img]images/smilies/icon_wink.gif[/img]Vengaboy wrote:
Groetjes uit Vengacity
Meest prestigieuze toernooi van 2004
-
Stel die De Witt gaat zijn belerende gelijkhebberige toontje een beetje dimmen, zou er dan wellicht wat serieuzer naar zijn plannen gekeken worden? Op zich zie ik er niets in maar ik ben natuurlijk niet helemaal doof en blind. Stel iemand richt een pistool op mij en dwingt me tot het afschaffen van mijn conservatieve standpunten. Dan zou ik kiezen voor een versnelling van het speeltempo en bij de 4e kogel kiezen voor de 3 puntenoverwinning. Ik wil maar zeggen, ik ben niet per definitie tegen. Zeker niet nu er de dreiging is dat alleen de elite nog invloed mag uitoefenen. Nu heb ik wel een voorstel: laat de KNDB een schriftelijke ledenraadpleging houden waarbij DT, 3 puntenoverwinning, het oude systeem,blazen plussen en minnen en schizofreendammen allemaal gekozen kunnen worden. Indien De Witt daadwerkelijk gelijk heeft dat 80% voorstander is dan moet dit inderdaad ingevoerd worden, dat is redelijk. Een tweederde meerderheid lijkt me een redelijke eis om tot deze drastische stap te komen. Als die drastische meerderheid er niet komt is het wel einde discussie hoop ik.
- Henk de Witt
Mark, volgens mij ben jij een geinige kerel. Als ik jou tegen kom gaan een biertje drinken. Okee? Maar dan geen woord over het strand he? Strand, getverderrie.Mark Hees wrote:Henk de Witt wrote: En ik moet eerlijk zeggen, dat het langzamerhand tijd wordt voor mij om me weer wat terug te trekken uit deze discussie.Nee, nee Mark, ik moet je tegenspreken. In de herfst heb ik hier geen tijd voor. Aan de andere kant, voor je grote liefde moet je wat tijd vrijmaken. Anders dooft de liefde dat is bekend. Ja, forum, ik heb u lief!Mark Hees wrote:Kom op Henk, de paden op, de lanen in. Vast wel een mooi pad vanuit Delft naar het strand. Het wordt mooi weer de komende dagen. Geniet ervan.... In de herfst tijd zat om weer op het forum te schrijven...
Het strand vind ik iets vreselijks. Al dat zand tussen je tenen. Gatverderrie! Je kunt er lelijk je kont verbranden. Op een scherpe schelp trappen waardoor je hele grote teen in tweeen ligt. Smerige bacterieen in het zeewater waar je doodziek van kunt worden. En als je niet uitkijkt wordt je portefeuille ook nog uit je badtas gepikt. En die gezellige Saempfle kom je er ook nooit tegen. Aan heer Steenslag heb ik beloofd om niet meer over het strand te schrijven. Dat komt goed uit, want ik wil helemaal niet meer over het strand schrijven. Ik haat het strand. Hollandscheveldse Hendrik zong al:Henk de Witt wrote: Wat denk je dan van tien forumtijgers die alsmaar vragen stellen aan deze eenvoudige toernooi-organisator annex promotor van hervorming van de puntentelling?Okee, jij hebt me betrapt op een leugentje. Het was een eitje bij het ontbijt. Wil jij dit alsjeblieft niet verder vertellen? Dan hang ik namelijk. De Witt jokkebrokje weet je wel?Mark Hees wrote: [10 maar? Eitje.
Henk de Witt wrote: Scheldpartijen beantwoorden met argumenten.Mark Hees wrote:Nou niet alles over 1 kam scheren. Er zijn ook waardevolle bijdragen geweest, al werden die wat overschaduwd af en toe....
Het moet nou toch niet gekker worden, ik moet je alweer gelijk geven. Piet Bouma, Gerard de Groot, het heerlijke mens Casper van der Tak,
de analyses van Kosmos, het droge diagrammen zoeken tussen de ellenlange ouwehoerverhalen van Klarenbeek, alias Quest, alias Van Beek, alias Saempfle, oh nee vergissing, die niet. Namen noemen is eigenlijk niet goed, want je vergeet er altijd wel een aantal....
Ik was mij hier wel van bewust Mark. Het was zeker niet allemaal destructief, verre van dat. Ik sprak alleen een deel van het forum aan. Ik ga 100 strafregels schrijven. Met kroontjespen. 'Moet zorgvuldiger formuleren', 100x.
En het strand, vergeet het strand niet....Henk de Witt wrote: De humorlozen er op wijzen dat het niet om leven of dood gaat maar om een eenvoudige puntentelling.
Kom es 'n keer op 't pladdelaand, man
Dat is merakels mooi
Niks geen gedoe met vieze volle strand'n
Maar eev'n rustig zit'n in 't hooi
Gelukkig.Henk de Witt wrote:
Dus Dieter, om niet ook maar enigszins in de buurt te komen van jouw definitie, zal ik binnenkort gas terugnemen. Maar, mind you helemaal zal ik het gaspedaal niet loslaten.
-
Blablabla. Blijft staan dat je Vengaboy te hard hebt aangepakt, werd het teveel?, of waren de anderen, met hun plusremisegekakel, te machtig?Henk de Witt wrote:Mark, volgens mij ben jij een geinige kerel. Als ik jou tegen kom gaan een biertje drinken. Okee? Maar dan geen woord over het strand he? Strand, getverderrie.
- Henk de Witt
Dam jij zoals je schrijft? 'Dimmen', 'opzouten', 'gaan knikkeren'. Dat is zeker het betere grove hakwerk, die partijen van jou. En als je het niet met iemand eens bent, niet op zijn argumenten ingaan, maar er een stempeltje op drukken. 'Belerend', gelijkhebberig'.Fred van Amersfoort wrote:Indien De Witt daadwerkelijk gelijk heeft dat 80% voorstander is dan moet dit inderdaad ingevoerd worden, dat is redelijk.
Je stijl is zo lomp als een grote kei.
En welke De Witt heeft gesproken over 80% voorstanders?
- Henk de Witt
Heb ik Venga te hard aangepakt? Oh, la, la.Ben Anoniem wrote: Blablabla. Blijft staan dat je Vengaboy te hard hebt aangepakt, werd het teveel?, of waren de anderen, met hun plusremisegekakel, te machtig?
Maar ik mocht hem toch wel een beetje stevig aanpakken? Publiceer ik de gedetailleerde cijfers van Delft, toch een kleine service van mijn kant dacht ik zo, gaat Venga daar op een manier mee rommelen en rotzooien dat het wel lijkt of het helemaal geen toptoernooien waren en dat het eigenlijk maar remisetoernooien waren.
Ja, Anonieme Ben, als we zo gaan beginnen, waar zijn wij dan helemaal mee bezig?
Enfin, omdat ik er geen touw aan vast kon knopen heb ik zes diagrammen van de match Tsjizjov-Georgiev op het forum gezet. Dat zijn toch dacht ik de twee sterkste dammers van het moment. Zes eindspelen die remise zijn geworden maar in de Delftse telling een puntenoverwinning zouden hebben opgeleverd. Ik vroeg Vengaboy om daar dan eens commentaar op te geven.
Nee, niks, niemandal.
Als je het niet met elkaar eens bent, dan kun je dat toch wel op een normale manier met elkaar vaststellen. Als Vengaboy de oude telling wil handhaven, dan is dat zijn mening en daar is niks mis mee. Maar dan hoef je toch niet rare dingen uit te halen? Op een of andere kromme manier de toptoernooien in Delft onderuit halen, omdat daar met een telling is gespeeld die jou niet zint. Dat is toch geklier? Je kunt toch gewoon je eigen mening geven zonder iets af te breken.
En als ik dan iets zeg over de remises bij de junioren, gaat hij mijn woorden verdraaien. Alsof ik beweerd zou hebben dat de conservatieve hap van de landelijke trainingen medeverantwoordelijk zijn voor die remises. En dan komt hij met Tjalling Goedemoed, die daar dan ook verantwoordelijk voor zou zijn.
Ik moet een beetje oppassen, want zo laat op de avond wil de mens zich wel eens laten gaan. Laat ik het houden bij geklier.
Die vele remises komen voort, zoals Vengaboy terecht stelt, uit het breder worden van de juniorentop. En natuurlijk de grote remisemarge, voeg ik daar aan toe.
Triest vind ik het dat sommige jeugdtalenten de grote remisemarge wel prima vinden. Goed voor hun rating. Makkelijker om tegen een topspeler remise te halen. Daarvan heb ik gezegd dat de conservatieve opvattingen van de CTO mensen nou niet bepaald helpen bij een ruimere blik van die jonge talenten.
Tjalling Goedemoed draagt hierover toch heel andere opvattingen uit. Ik weet niet wie of wat Vengaboy is, maar het voortdurend verdraaien van woorden en cijfers vind ik gewoon een beetje lullig. Wat heb je daar nou aan? En dan ook nog vervelende dingen gaan roepen dat ik niet tegen hem op kan, dat ik bang voor hem ben. Schei nog toch uit....
Wat betekent trouwens blablabla. Lelijk woord. Lijkt wel een Amersfoortse kei woord.
- Henk de Witt
-
Tja Henk, mij is onduidelijk wat Vengaboy hier miszegt.Vengaboy wrote:Volgens mij worden er ook een groot aantal jongeren door T Goedemoed getraint ( die toch enorm voorstander is van verandering )Henk de Witt wrote: Ik wil niet zeggen dat deze uitspraken letterlijk afkomstig zijn van de landelijke trainers, maar hun uiterst conservatieve opvattingen helpen niet echt natuurlijk.
Dat het bij jou als een rode lap op een stier werkt komt door het ongezonde op het strand rondhangen.
Neem je verlies in deze. En richt je op die bleke plusremisejengelaars.
- Henk de Witt
Ja nou, zeker met dit weer is inspiratie opdoen op het strand zwaar werk. Ik voel met je mee.... [img]images/smilies/icon_lol.gif[/img]Henk de Witt wrote:Kunstenaar worden Steenslag. Inspiratie opdoen op het strand. Dat is wel hard werken, al denken sommige mensen dat dit meevalt.steenslag wrote:Strand, tuin, platteland, China, Bali...
Ik mag morgen af en toe naar de koffieautomaat. Ergens is er iets heel erg misgegaan.
- Hanco Elenbaas
Jan Pieter wrote:Ik denk dat het heel duidelijk is voor wie het wil begrijpen, maar vooruit, ik zal het eens wat uitgebreider formuleren. Laat ik vooropstellen dat het damspel wat mij persoonlijk betreft niet veranderd hoeft te worden. Ik speel het al een kleine 30 jaar en ben (dus) tevreden. Het ledenaantal van de KNDB holt echter achteruit, en ik vermoed dat dat deels met het suffe imago van de damsport te maken heeft, een imago dat op zijn beurt weer deels veroorzaakt wordt door de remisere. Derhalve sta ik open voor remisebeperkende maatregelen, op voorwaarde dat dit leidt tot een positiever beeld van de damsport bij het grote publiek.Henk de Witt wrote:Hoe kan ik nu inhoudelijk reageren op iemand die met zulk zwaar geschut aankomt als oerprincipes en de volkswil. Mensen die dit doen zijn doorgaans uit op effectbejag, willen hun zin krijgen met voorbijgaan aan een inhoudelijke discussie. Nu zeg je tussen neus en lippen weer 'dat alle sporten op dat punt gelijk zijn'. Volstrekte onzin, daar kan ik toch helemaal niets mee?
Nu kun je metersdikke studies wijden aan de vraag wat het grote publiek leuk vindt, maar voor de vuist weg kun je denk ik ook een heel goed antwoord geven. Het publiek wil spanning en drama. Bij een strafschoppenserie schuift zelfs de grootste voetbalhater aan voor de televisie, idem bij een tie-break in het tennis, knock-out-wedstrijden trekken meer kijkers dan poulewedstrijden, finales trekken meer kijkers dan voorrondes, etc. Of, zoals geschreven staat in het mede door jou ondertekende discussiestuk van de vernieuwers: "Sport is wedijver, gaat om winnen en verliezen." Beter dan jullie het zelf deden, kan ik het niet formuleren, en ik begrijp dan ook niet dat uitgerekend de vernieuwers een puntentelling introduceren waarin het niet draait om winnen en verliezen, maar waarin nog drie andere scores mogelijk zijn. Je kunt het dan wel (punten)overwinning/nederlaag noemen, maar zo wordt het niet ervaren. De uitslag 1,5-0,5 mist het alles-of-niets-karakter dat zo essentieel is voor een sport en valt dus niet te verkopen aan het grote publiek. Ik vermoed zelfs dat de Delftse telling nog meer de lachlust op zal wekken dan de eindeloze rij remises die we nu hebben. Vandaar dus dat ik mordicus tegen DT ben: aan de cruciale voorwaarde voor vernieuwing -wordt de sport aantrekkelijker voor een groot publiek- wordt niet voldaan.
Ik geloof niet dat iemand van de DT-tegenstanders het gevoel heeft gehad dat Hanco de leiding had in de discussie. Door Hanco nu het opperbevelhebberschap toe te dichten, en tegelijk te verwijzen naar enkele suspecte teksten van hem, zet je alle tegenstanders van DT in een kwaad daglicht. Was jij het niet die eerder de term 'vals' gebruikte voor een bepaalde discussietechniek?Nee, laten we die discussie alsjeblieft niet helemaal overdoen, en nog minder alles lezen wat daarover op dit forum is gezegd. Walgelijk. Onder aanvoering van Hanco Elenbaas is daar een hetze gevoerd, waaraan ook jij je steentje hebt bijgedragen. Hanco is een gepassioneerd damliefhebber en doet ook goede dingen, maar het is toch overduidelijk dat hij aan paranoide aanvallen lijdt. Kijk maar wat hij nu weer over een zekere Guest heeft geschreven. Daar mag je toch niet in meegaan?
Ik kan je melden dat het (on)genoegen geheel wederzijds is. Ook jij lijkt me een prima vent, maar mijn broek zakt af van je teksten over, en je strategie inzake de Delftse Telling. Als de tijd en gelegenheid daar is, wil ik deze discussie nog eens met je overdoen onder het genot van een glas bier. Misschien blijken de verschillen dan minder groot dan ze op dit forum lijken.Jan Pieter, ik hoop dat je deze kritiek niet al te persoonlijk opvat, de keren dat ik je heb ontmoet leek je me best een geschikte kerel. Maar voor de stukjes die jij af en toe op dit damforum afscheidt, heb ik maar een woord: Bah! Schaam je, JP.
Er valt nog wel meer te zeggen, maar zoals eerder aangegeven heb ik geen behoefte om de discussie van een jaar geleden over te doen, en bovendien moet ik nu toch echt naar het strand van Lovina om daar een door een bevallige Balinese dame versgeperst tropisch vruchtensapje te drinken.
Een veilig gevoel Bart, dat jij Johan Huls opvolgt als voorzitter van Witte van Moort!Vengaboy wrote:Kijk dat is een man naar mn hart, dit roep ik nu ook al tijden , maar er is niemand die daar inhoudelijk op reageert. dit is de 1e mede stander.
Een enkeling leest in jouw woorden geklier.
Voor mij is duidelijk dat je niets anders zegt dan dat je het eens bent met Jan Pieter over hoe wedstrijden volgens jou beslist moeten worden en hoe niet.
Nee hoor, alleen je kletste uit je nekHenk de Witt wrote: Heb ik Venga te hard aangepakt? Oh, la, la.
Ik heb nooit gezegd dat remise tournooien geen toptournooien zijn.Henk de Witt wrote:
Maar ik mocht hem toch wel een beetje stevig aanpakken? Publiceer ik de gedetailleerde cijfers van Delft, toch een kleine service van mijn kant dacht ik zo, gaat Venga daar op een manier mee rommelen en rotzooien dat het wel lijkt of het helemaal geen toptoernooien waren en dat het eigenlijk maar remisetoernooien waren.
Niet nodig, je hebt gelijk. Maar dan nog, het is een ander spelletje.Henk de Witt wrote: Ja, Anonieme Ben, als we zo gaan beginnen, waar zijn wij dan helemaal mee bezig?
Enfin, omdat ik er geen touw aan vast kon knopen heb ik zes diagrammen van de match Tsjizjov-Georgiev op het forum gezet. Dat zijn toch dacht ik de twee sterkste dammers van het moment. Zes eindspelen die remise zijn geworden maar in de Delftse telling een puntenoverwinning zouden hebben opgeleverd. Ik vroeg Vengaboy om daar dan eens commentaar op te geven.
Nee, niks, niemandal.
Als ik Tsjizjov en Georgiev laat schaken heb je waarschijnlijk ook de kans dat het geen remise wordt.
Het gaat me niet om dat er tournooien gespeeld worden met een alternatieve speelwijze. Is leuk, gezellig etc. Maar is niet het 10x10 internationaal damspel. En omdat het jouw id is om dit door te voeren naar dat 10x10 damspel, zal ik natuurlijk proberen om jouw te overtuigen dat de DT niet de oplossing is voor het imago probleem van dammend NederlandHenk de Witt wrote: Als je het niet met elkaar eens bent, dan kun je dat toch wel op een normale manier met elkaar vaststellen. Als Vengaboy de oude telling wil handhaven, dan is dat zijn mening en daar is niks mis mee. Maar dan hoef je toch niet rare dingen uit te halen? Op een of andere kromme manier de toptoernooien in Delft onderuit halen, omdat daar met een telling is gespeeld die jou niet zint. Dat is toch geklier? Je kunt toch gewoon je eigen mening geven zonder iets af te breken.
Henk de Witt wrote: En als ik dan iets zeg over de remises bij de junioren, gaat hij mijn woorden verdraaien. Alsof ik beweerd zou hebben dat de conservatieve hap van de landelijke trainingen medeverantwoordelijk zijn voor die remises. En dan komt hij met Tjalling Goedemoed, die daar dan ook verantwoordelijk voor zou zijn.
Dat was ook zo toch? je wou zelfs wat aan die traningen gaan doen.
+ dat ik een reden gegeven heb waarom de jeugd zo graag remise wil spelen tegen een grootmeester, maar daar reageer je niet op.
Ik weet ook wel dat TG hier andere ideeen over heeft, maar jij scheerde de huidige trainers van de jeugd over 1 kam, ik weerlegde jouw stelling met het voorbeeld van TG.Henk de Witt wrote:
Ik moet een beetje oppassen, want zo laat op de avond wil de mens zich wel eens laten gaan. Laat ik het houden bij geklier.
Die vele remises komen voort, zoals Vengaboy terecht stelt, uit het breder worden van de juniorentop. En natuurlijk de grote remisemarge, voeg ik daar aan toe.
Triest vind ik het dat sommige jeugdtalenten de grote remisemarge wel prima vinden. Goed voor hun rating. Makkelijker om tegen een topspeler remise te halen. Daarvan heb ik gezegd dat de conservatieve opvattingen van de CTO mensen nou niet bepaald helpen bij een ruimere blik van die jonge talenten.
Tjalling Goedemoed draagt hierover toch heel andere opvattingen uit.
Oh, je weet niet eens wie ik ben, das pas interesse!!! maar geeft niet, Westerhaar ligt natuurlijk wel erg ver van Delft afHenk de Witt wrote: Ik weet niet wie of wat Vengaboy is, maar het voortdurend verdraaien van woorden en cijfers vind ik gewoon een beetje lullig. Wat heb je daar nou aan? En dan ook nog vervelende dingen gaan roepen dat ik niet tegen hem op kan, dat ik bang voor hem ben. Schei nog toch uit....
Wat betekent trouwens blablabla. Lelijk woord. Lijkt wel een Amersfoortse kei woord.
Ik zal me even voorstellen,
Ik ben Bart Stegeman 25 jaar , KNDB rating van 1217, Vice Jeugdvoorzitter van ongeveer de grootste damclub van Nederland,
Volgend jaar spelend op het hoogste nivo in de Nederlandse competitie in het team van WVM.
3 jaar teamleider geweest van WVM2
Organisator van NK Junioren 2003 en 2004 , dus ook organisator van de meest spannende barrage van de afgelopen jaren (NK junioren finale 2004)
Speelwijze van mij, zoveel mogelijk eraf hakken, totdat de tegenstander er zo flauw van wordt dat hij risico gaat nemen , in tijdnood komt, en dan toeslaat.
En voorstander van het intakt houden van het damspel , en dmv snelheid verandering beslissingen te verkrijgen.
......door politie en dominee geweerd.....
en dat is 2 [img]images/smilies/icon_lol.gif[/img]Hanco Elenbaas wrote:
Een veilig gevoel Bart, dat jij Johan Huls opvolgt als voorzitter van Witte van Moort!
Een enkeling leest in jouw woorden geklier.
Voor mij is duidelijk dat je niets anders zegt dan dat je het eens bent met Jan Pieter over hoe wedstrijden volgens jou beslist moeten worden en hoe niet.
[img]images/smilies/welcome.gif[/img]
......door politie en dominee geweerd.....