Hanco Elenbaas wrote:
Omdat het overgrote deel van de sportbonden spelregels verandert moeten wij het ook maar doen? Vergeet het maar.
Gerard de Groot wrote:
Dus je hebt idd zitten jokkebrokken bij je vorige postings, waarin je stellig beweerde dat geen enkele bond wilde praten over speregelverandering.
Als je beter had opgelet was het je opgevallen dat het in dat systeem niet om een spelregelwijziging gaat, maar om een verandering van de wedstrijdopzet.
Het spel verandert er niet door, zoals dat wel het geval is bij Delfts en demotiedammen.
Hanco Elenbaas wrote:
De bond zou corrigerend moeten ingrijpen als de regels van haar spel door sommige van haar leden voortdurend worden aangevallen.
Leuk om een paar keer voor je mening uit te komen dat het belachelijk is dat een 3 om 1 remise is.
Gerard de Groot wrote:
Dat 3-om-1 remise is, vind ik niet zo'n probleem. Wel dat 80 a 90% van de partijen tussen grootmeesters onbeslist blijft.
Laat ze dus lekker vluggeren om het derde punt na afloop van een remise. Mooi voor het publiek en er is nooit meer een gelijkspel, zonder dat het spel hoeft te worden veranderd.
Hanco Elenbaas wrote:
Maar als je het zo belachelijk vindt dat een drie om een remise is, terwijl blijkt uit een enquête van Dieter en Alexander dat een zeer ruime meerderheid van de top 200 tegen de door jou beoogde wijziging van de spelregels is, dan is het natuurlijk absurd om hier dagelijks de regels waar de overgrote meerderheid zich aan wil houden te komen beschimpen. In mijn ogen is dat pure anti-propaganda.
Gerard de Groot wrote:
Dagelijks beschimpen, dat valt wel mee Hanco. Niet eens dagelijks en dat beschimpen, dat was me ook nog niet opgevallen. Kun je dat concreter maken, beste Hancootje.
Lees maar even goed door wat hier in verschillende draden sinds het toernooi in Delft zoal geschreven is door sommige 'vernieuwers'.
Hanco Elenbaas wrote:
En omdat ik nog niet zie dat de KNDB daar tegen zal optreden, en omdat ik zie dat de 'vernieuwers' liever blijven doorgaan als lid van de KNDB in één bond ipv een eigen bond op te richten, denk ik dat het geruzie nog jaren door zal blijven gaan. Dus uiteindelijk krijgen de vernieuwers wel gelijk en zal het licht voor het dammen uitgaan.
Gerard de Groot wrote:
Tsja Hanco, het is natuurlijk wel erg zuur dat juist jouw grote roerganger (een variant van) de Delftse telling wil introduceren in een groot titeltoernooi, nota bene het WK in je eigen Amsterdam. En dat zonder ledenraadplegingen, enquetes of staatsgrepen.
Dat is niet zozeer zuur voor mij, alswel voor jou, zoals je ook nu weer laat doorschemeren. Van mij mag het doorgaan. Hopelijk ook nog met de sneldamproloog van de gebroeders Drost.
Je hebt er niet veel van begrepen Gerard. Het idee van Pieter en zijn denktank is om na jarenlange ervaring met die plusjes bijvoorbeeld voor 8 plusjes een wedstrijdpunt toe te kennen. Met Delfts heeft dat dus helemaal niets te maken.
Gerard de Groot wrote:
Maar goed, ik steun je enthousiasme voor een groot (prestigieus?) demotietoernooi. Delft ziet het dus waarschijnlijk niet zitten. Wie wel?
Ja, wie? Den Haag misschien?
Jij wil ook geen nieuwe bond voor het Delfts Gerard?
Denk je dat iedereen binnen de KNDB uiteindelijk wel voor jullie zal zwichten als je maar lang genoeg doorgaat?