Axioma Groep Open NK 2004
-
-
1-1 is natuurlijk wel een erg saaie score. 2-2 is al beter. wanneer gaan de dammers over op 3-3?Eric van Dusseldorp wrote:Inderdaad, een remise kan een fantastisch, spectaculair resultaat zijn waar dammers dolgelukkig van worden.
We moeten het verschil tussen de top en dat wat daaronder zit helemaal niet vergroten!
Tuurlijk. Ga weer lekker verder slapen.Klareveld wrote:1-1 is natuurlijk wel een erg saaie score. 2-2 is al beter. wanneer gaan de dammers over op 3-3?Eric van Dusseldorp wrote:Inderdaad, een remise kan een fantastisch, spectaculair resultaat zijn waar dammers dolgelukkig van worden.
We moeten het verschil tussen de top en dat wat daaronder zit helemaal niet vergroten!
-
Het ene jaar zijn de nieuwe ratings net wel, het andere jaar zijn de ratings nog net niet beschikbaar voor het toernooi, en al helemaal niet als het programmaboekje verspreid wordt. Vandaar de keuze consequent de rating van het jaar ervoor te gebruiken.Dieter wrote:ratingklassementen: toepassing van rating 2003. Dat had toch wel aangepast mogen worden?
Ik heb begrepen dat de ratinglijst voortaan tweemaal per jaar bijgewerkt gaat worden. Dus waarschijnlijk dat volgend jaar de ratingcijfers van december 2004 gebruikt kunnen gaan worden.
-
Ik neem aan dat je hierbij op de puntenoverwinning doelt. Grootmeesters zullen echter tegen mindere tegenstanders toch altijd op een 'echte' overwinning blijven spelen en een puntennederlaag kan dan voor die mindere speler toch altijd nog een bevredigend resultaat zijn. En daarnaast kan de grootmeeester bij het streven naar de 4-0 ook noghet deksel op de neus krijgen.Eric van Dusseldorp wrote:Inderdaad, een remise kan een fantastisch, spectaculair resultaat zijn waar dammers dolgelukkig van worden.
Overigens behaalde Van Drunen tegen Baljakin een volkomen gelijkwaardige remise. De partij van Keizer tegen Valneris heb ik nog niet tot het eind gezien, maar daar was het middenspel ook volkomen in evenwicht.
Jij bent zuur, zeg.Mark Hees wrote:Tuurlijk. Ga weer lekker verder slapen.
Tuurlijk heb ik door dat dammers creatief proberen te zijn met allerlei puntentellingen. Zolang (bijna) alles echter 1-1 of 2-2 blijft, kun je mensen (niet-dammers) niet kwalijk nemen dat ze in slaap blijven vallen.
Maak me eens wakker met een mooie analyse, zoals Kosmos. Dan leer ik nog eens wat. Of maak me wakker met een echte spannende medeling over remises.
Staat inmiddels op http://www.damweb.nl/thoGerard de Groot wrote:Overigens behaalde Van Drunen tegen Baljakin een volkomen gelijkwaardige remise. De partij van Keizer tegen Valneris heb ik nog niet tot het eind gezien, maar daar was het middenspel ook volkomen in evenwicht.
Sliep je nou maar. Dan kon je tenminste niet typen.Klareveld wrote:Jij bent zuur, zeg.Mark Hees wrote:Tuurlijk. Ga weer lekker verder slapen.
Tuurlijk heb ik door dat dammers creatief proberen te zijn met allerlei puntentellingen. Zolang (bijna) alles echter 1-1 of 2-2 blijft, kun je mensen (niet-dammers) niet kwalijk nemen dat ze in slaap blijven vallen.
-
Ook Harold Jagram was gister erg dicht bij de remise tegen Jean-Marc Ndjofang, nadat Keijzer hem al voor was gegaan tegen Valneris
[img]http://fmjd.org/dias/save/10903178287.png[/img]
Dit is de stand op de 62e zet met wit (= Harold Jagram) aan zet. In een poging snel remise te maken speelt hij 25-20 om met 20-14 de remise veilig te stellen. Ndjofang speelt het logische 19-23 om deze ruil te voorkomen maar vlecht ook nog een laatste finesse in de stand. 15-10, de witspeler heeft de hele partij geen grove fouten gemaakt, maar trapt nu nog in de laatste truc van de altijd breedlachse Ndjofang. 18-22!! en wit gaf op.
[img]http://fmjd.org/dias/save/10903178287.png[/img]
Dit is de stand op de 62e zet met wit (= Harold Jagram) aan zet. In een poging snel remise te maken speelt hij 25-20 om met 20-14 de remise veilig te stellen. Ndjofang speelt het logische 19-23 om deze ruil te voorkomen maar vlecht ook nog een laatste finesse in de stand. 15-10, de witspeler heeft de hele partij geen grove fouten gemaakt, maar trapt nu nog in de laatste truc van de altijd breedlachse Ndjofang. 18-22!! en wit gaf op.
-
Sietse,Nagelslag wrote:Geacht Farce Forum,
Ik vraag me af waarom de te vroeg gepensioneerde Jan T. Terpstra niet staat vermeld in het BowlingWorld 55+-klassement. Is dit omdat hij zich ertegen verzet ?
Bovendien kan hij qua rating sinds 1 juli 2004 ook wel een groepje hoger.
Een bezorgde clubgenoot.
Is Jan al boven de 55?
Zijn vervroegde pensionering was wel erg vroeg!
En het ratingverhaal is al uitgelegd.
Bezorgd over Jan?? Die redt zich overal!
Ha Piet,
Lichamelijk heeft Jan de speelgerechtigde leeftijd voor het 55+-kampioenschap bereikt.
Geestelijk zal Jan wel een paar jaar jonger zijn [img]images/smilies/icon_wink.gif[/img] .
Vanavond in het Open Zomertoernooi van Gorredijk zal ik eens kijken hoe ik er zelf geestelijk voor sta.
http://www.freewebs.com/dcgorredijk/
Lichamelijk heeft Jan de speelgerechtigde leeftijd voor het 55+-kampioenschap bereikt.
Geestelijk zal Jan wel een paar jaar jonger zijn [img]images/smilies/icon_wink.gif[/img] .
Vanavond in het Open Zomertoernooi van Gorredijk zal ik eens kijken hoe ik er zelf geestelijk voor sta.
http://www.freewebs.com/dcgorredijk/